PDA

View Full Version : kanalen schakelen mislukt



niels5150
28 april 2006, 14:37
Hoi gasten,

Ik heb een Nobels MS-4 midi en een marshall DSL50 top. Nu wil ik de kanalen omschakelen via jack met de MS-4. Ik krijg het niet voor elkaar op een of andere manier. Heb een midimate aan de nobels gehangen. Dat werkt prima... Ik heb de switches geconfigureerd. Alles al geprobeerd. latched positiv, negativ, unlatched pos en neg. Ledjes geven duidelijk aan dat hij schakelt, maar marshall doet niets... Weten jullie nog iets wat ik kan proberen? dank voor jullie hulp...

piezo
28 april 2006, 15:06
Ik weet niet hoe de schakelinput van de DSL er uit ziet en ik heb geen Marshall amp. Gek genoeg wèl een Marshall 5-voudige footswitch (ooit gekocht t.b.v. ombouw voor iets anders) met een 6 polige DIN plug. Essentieel is dat er 1 pin is die een spanning afgeeft en die altijd verbonden moet worden met 1 van de andere 5 om de betreffende functie (en de LEDs van de footswitch) te schakelen. Deze "common" moet dus in ieder geval met de schacht van iedere plug die de MS-4 in gaat verbonden zijn. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

EDIT:
EDIT 2: 1e edit verwijderd.

niels5150
28 april 2006, 15:27
hmm niet echt. De DSL heeft maar 2 kanalen. 1 jack output voor clean/overdrive en 1 jack output voor reverb. lijkt me dat je met een mono jack de kanalen moet kunnen schakelen.

wimmeltje
28 april 2006, 15:47
Zou het geen stereo kabel zijn die je nodig hebt??

vincentvdlocht
28 april 2006, 15:50
gebruik je nu een mono jack in de switch aansluiting?

'k weet wel dat marshall in sommige versterkers gebruik maakt van diodes in het voetpedaal.
Door wisselspanning aan te bieden op 1 pin, kun je aan de return pin kijken of er alleen positive pulsen komen, negative, of de voledige sinus.

Misschien hebben ze zo'n truc toegepast ??!!??

grtz,
Vincent

Josdevos
28 april 2006, 16:12
Ben je zeker dat al je switchen ingeduwd zijn op de amp? Kan ook nodig zijn alvoren de footswitch jacks werken...

prsguy
28 april 2006, 16:22
Je moet even kijken in welke mode de Midimate staat ! Er zijn namelijk drie mogelijke modi en dat kan het eventueel wel zijn !

ruezzz
28 april 2006, 22:20
Ik denk inderdaad dat moet experimenteren met stereo-jack kabels.
De channelswitch zal dan op de 'tip' of de 'ring' liggen.

Bij mijn ENGL Thunder, waar de normale footswitch-ingang een stereo jackingang is waarmee je en reverb en channelswitch stuurt werkte aan de Nobels ook inderdaad een stereo jacksnoer.

niels5150
29 april 2006, 02:27
oke, ik ga eens een stereo jack snoer proberen idd. Ik heb wel een stereo naar 2 mono gebruikt, maar dat werkte niet...

vinni
29 april 2006, 23:23
Mocht je die Nobels kwijt willen voor een leuke prijs.....

Mail me even!


Enne....ik weet zeker dat een skrydstrup switcher wel werkt!....hahahah

Vinni

srv-man
30 april 2006, 13:14
@josdevos: De stand van de frontswitches maakt niet uit, de footswitch overrides the front panel.

Volgens mij moet je gewoon een mono-jack gebruiken. Voor de DSL50 wordt standaard de Marshall PED801 footswitch voorgeschreven, is een enkele footswitch met LED. Er staat dus een kleine spanning op, maar het lijkt me dat de Nobels daarmee overweg kan.

Schakelt je Nobels andere apparaten wel gewoon, want ik vermoed dat hij niet helemaal fris is.