PDA

View Full Version : Mijn MSD Silvermachine doet raar



Raffel
28 april 2006, 13:00
Heel vreemd dit. Volgens mij is het pas sinds een paar dagen.

Het lijkt wel of het pedaal altijd aanstaat, ondanks dat de knop voor 'altijd aan' uitstaat. Wah is dus altijd actief.

Hij is serieel aangesloten, dus het kan aan niets anders liggen dan de Wah zelf.
De silvermachine heeft ook een switch op het pedaal zitten om te activeren maar die gaat ook gewoon uit. Lijkt dus alsof er binnenin wellicht een pot meter contact maakt met het signaal ondanks dat ie uitstaat.

Iemand een idee?

Ik heb iig vast gemaild naar MSD. Hoop dat ze daar kunnen helpen. Ik denk dat mijn garantie inmiddels verlopen is.

vinni
29 april 2006, 12:41
Hoi Raffel,

Heb ook een Silvermachine....welk model heb je?
Ik heb dse MK2 met de ronde sensor in het pedaal.
Je zou even de aansluiting op die sensor kunnen doormeten.
Als de status niet veranderd bij het indrukken dan is daar het probleem.
Kijk voor de zekerheid ook even in het pedaal. Daar loopt een blauwe flatcable waarvan de connector wel eens los gaat. Dat gebeurde ook bij mij.
Oplossing : goed aandrukken en met een lijmpistool vastzetten.

Succes

Vinni

Raffel
1 mei 2006, 10:01
ja dat zei Hardy van MSD inderdaad ook. Maar als deze los is, werkt je hele wah niet meer. Dus daar lag het sowieso niet aan. Ik heb de bal gewoon weer teruggespeeld naar MSD. Ik ben niet zo'n doormetert. :)

Raffel
11 mei 2006, 11:43
Goed. Ze zeggen breng maar naar een technician. Lekker makkelijk.

Ze kunnen dus niet zeggen waar het aan ligt.

Affijn, trek ik wel een electrotechnicus aan de jas. Je beseft pas hoeveel je van je wah houdt als je hem niet meer gebruikt : /

BTW, ik weet niet welk model precies Vinni. Productiejaar is 2004.

Raffel
20 juni 2006, 18:37
gvd wat een kutapparaat eigenlijk. Van binnen is het eigenlijk best gammel. Een nylon draadje dat over een rond oppervlak loopt waar enorm veel speling op staat, een flatcable die ieder moment los kan gaan die later ook niet goed gesoldeerd blijkt te zijn. Gisteren had ik hem eindelijk weer aan de praat na uit frustratie een maand het geval niet meer te hebben aangeraakt. Zet ik hem daarna vast met lijm, zelfde probleem. Ik ga er nu mee gooien. En een nieuwe koop ik niet meer. Tot zo.

Ik denk dat ik mooi terug ga naar mijn oude vertrouwde dunlop, dan maar geen true bypass.

vinni
20 juni 2006, 18:52
Jammer....

Afgezien van die flatcable die los liet nooit een probleem gehad.

En dat nylon draadje.....De topvolume pedalen van Ernie Ball werken ook zo.
Dus dat concept wordt wel meer gebruikt en in succesvol gebleken.

weet je het zeker?
Wellicht een goeie flatcable connector erop en je probleem is over.

Vinni

Raffel
20 juni 2006, 18:58
Nou het systeem werkt inderaad wel, maar ik heb het idee dat het toch allemaal wat 'knullig' in elkaar zit intern. Hoe het daadwerkelijk bevestigd is. De hoek tussen de 2 flatcable connectors is bijvoorbeeld veel te klein. Als men echt goed over het design had nagedacht, had je niet hoeven lijmen. Ik snap sowieso niet waarom met niet voor een gewone soldeerverbinding heeft gekozen in plaats van die flatcable connectors. Beetje raar dat je bij een pedaal zoals dit zelf nog moet gaan zorgen dat het werkt. Zeker voor dat geld.

Het probleem zit hem volgens mij niet in de connector maar op de kleine print. Als ik wat duw op de plaat doet hij het af en toe wel en af en toe niet. Momenteel lijkt hij altijd in true-bypass stand te staan wat ik ook doe.

Nee, ik heb het wel even gehad met MSD denk ik. Het idee is goed, maar de uitwerking ben ik momenteel niet tevreden over. Misschien moet ik een nieuw model afwachten. En de service vanuit MSD valt me al helemaal tegen.

Ik kijk wel of ik nog zin heb om die print er af te halen en t een en ander te hersolderen. Zolang maar ff een wah in mijn midi patches gooien via de Gforce.