PDA

View Full Version : Ik zoek een lekkere boost pedaal!



shamehair
28 april 2006, 13:34
Hallo,

Ik zou effe hetvolgende willen weten: ik speel door een Peavey Classic 3O en een Peavey Classic 50 top gecombineerd met Marschall cabinets (2 keer 1x12"). Ik ben zeer tevreden van zowel de clean als de drive sound.

Als toch net dat iets meer wil scheuren, welk pedaaltje kan ik dan best voor de amps zetten? Ik had gedacht aan een Fulltone Fulldrive of een Menatone Red Snapper. Heeft er iemand suggesties?

Alvast bedankt!

Shamehair :rockon:

robert-gitarist
28 april 2006, 13:38
Red Snapper enzo zijn eigelijk Overdrive pedalen ;) Als je echt een boost zoekt moet je ff de mogelijkheden vragen aan Speeddemon.Die maakt Boost pedalen voor leuk bedrag en hoor er heeel erg veel goeie dingen over en op sommige sites staan al hele goeie reviews over zijn werk.

Einzeln
28 april 2006, 13:42
De Mig boost doet dat!

shamehair
28 april 2006, 14:12
Het mag ook een overdrive zijn. De bedoeling is om de amps is ferm op hun staart te trappen om zo nog een vettere sound te krijgen. Ik speel erop met strats en een tele thinline met wide range humbuckers en een De Armond T400.

Jascha
28 april 2006, 14:39
De Red Snapper kan wat jij wil. Instellen met gain op 0 en volume maximaal.

Fulltone Fat Boost is ook een goeie (dure) optie.

DREAMMACHINE
28 april 2006, 14:52
ik gebruik zelf de clean boost van Hot Wire Audio, en die geeft vooral erg veel volumeboost ( als je wil) en wat meer sparkle. De mig*boost gebruik ik meer voor rhytm partijen, en geeft een vette crunch sound, voor solo's gebruik ik sinds kort de crowther hot cake, wat een erg vette sound geeft en zeer mooie lead sounds tevoorschijn tovert.

...maar er is zo gigantisch veel meer mogelijk, zoals gewoon een tubescreamer of de xotic boost pedalen.....dus gewoon ff naar een muziekzaak gaan met je gear en daar uitproberen!....

drap
28 april 2006, 23:05
Ik gebruik zelf de MXR Micro Amp voor zowel clean als gainboost. Simpel pedaaltje, 1 draaiknop. Ik ben er in ieder geval zeer tevreden mee

vinni
29 april 2006, 13:42
Gebruik al jaren de Xotic RC booster.

groet,

Vinni

Ash ketchum
29 april 2006, 16:16
Een goeie compressor misschien?

hendrix2
29 april 2006, 16:30
ik gebruik de Boss SD-1 voor meer boost. Gain zeer laag houden en level op maximum...

Speeddemon
29 april 2006, 19:14
ik gebruik de Boss SD-1 voor meer boost. Gain zeer laag houden en level op maximum...
Die is niet lineair qua frequentie-response zoals een MXR Micro Amp ofzo.

De SD-1 als boost is alleen aan te raden als je een nogal wollig klinkende amp hebt, en die strakker wilt laten klinken, anders ben je gewoon te veel laag van je sound kwijt.

maestro_nl
29 april 2006, 22:37
Boss SD-1 zuigt idd tone.
Het afkappen vh laag heeft wel z'n voordeel bij soleren op neck pickup.
Maar overal echt niet aan te raden.

De Xotic RC-Booster viel me tegen bij het testen.
De EQ is niet neutraal. En de structuur veranderd.
Eerlijk gezegd begrijp ik de hype niet helemaal.

Tristan
29 april 2006, 22:59
Ik vind dat Xotic pedalen, Suhr gitaren en Custom Audio amps kont zuigen... :D

ewout
30 april 2006, 12:35
voor echt transparant is de Keeley Katana het beste denk ik. Ik hoor absoluut geen verschil in tone, alleen maar meer volume. Ik vond het hierdoor zelfs een beetje saai, maar goed, de Katana kan 1 ding en dat kan het heel erg goed!

ander alternatief is de Fulltone Fulldrive, maar wel op een aparte manier ingesteld; gain op 0, volume op max en dan in 'compcut' mode. Je krijgt dan het idee van een cleanboost met een flinke piek in het midden. Vooral versterkers met een dip in het midden zoals fender en sommige kochs geeft dit echt een geweldig mooie boost. Het is vrij duur om voor dit geluid alleen een fulldrive te kopen, maar ik vond het het bedrag alleen vanwege deze setting al waard. De extra mogelijkheden zijn voor mij een dikke bonus.

BartL
30 april 2006, 21:54
"Vette tone uit mijn amp"

Klinkt als tubefactor...
Spam! :D

shamehair
1 mei 2006, 22:46
Ik heb dit weekend een Distortion Pro van Fulltone geprobeerd met gain minimaal en aardig wat volume. Het resultaat was ongelofelijk.

Iemand heeft mij nog verteld dat het beter is om een distortion te combineren op een overdrive dan een overdrive op een overdrive. Zijn die DS1 van Boss ook te pruimen?