PDA

View Full Version : dan amstrong bouwen?



Rw
28 april 2006, 11:59
ik vroeg me gewoon af; kun je de dan amstrongs ook zelf bouwen?
door een mal te maken en daar dat spul in te gooien (welk spul is dat ? plexi? acril?).

zijn er mensen hier die dit al hebben gedaan?

Noid
28 april 2006, 12:41
Je hoeft niets te gieten. Je kunt namelijk gewoon een blok plexiglas/transparant acryl kopen (schrik niet van de prijs!) en dat gaan bewerken op de gebruikelijke manieren: schuren, schaven, frezen en boren. Zo is mijn plexi body ook gebouwd door een bouwer:

http://i47.photobucket.com/albums/f186/DikkeAb/CIMG5981.jpg

Mooi materiaal met prettige klankeigenschappen, alleen wel relatief zwaar.

Rw
28 april 2006, 13:13
wat een prachtding :| serious shit!

wat kost het, waar koop je het, en is bewerken echt hetzelfde als een "houten" axe?

wat een gitaar zeg:| een van de mooiste sg's !

vdgraaf
28 april 2006, 16:19
Wow! Erg mooi inderdaad! Ben ook wel benieuwd naar prijs en beschikbaarheid inderdaad.

Heeft iemand ervaring met het bewerken van dit spul?

grtn, Jan Anton

biels
28 april 2006, 17:38
wat een prachtding :| serious shit!

wat kost het, waar koop je het, en is bewerken echt hetzelfde als een "houten" axe?

wat een gitaar zeg:| een van de mooiste sg's !

ik wou het ook doen, een plexiglas gitaar maken. naar wat emailtjes gestuurd te hebben kwam ik er achter dat dat een plaat acrylaat/plexiglas in de goeie maten enkele duizenden euros gaat kosten... naja toen had ik zoiets van laat maar.

nickbongers
28 april 2006, 17:39
misschien hoeft het geen blok te zijn. acryl laat zich goed lijmen met chloroform (smelt aan elkaar). ik weet alleen niet of het doorzichtig wordt. dat zou je moeten testen met 2 stukjes. chloroform verkrijgbaar in de apotheek, op vertoon van id-kaart. (wordt mss ook nog wel geregistreerd) ik raad de buitenlucht aan.

biels
28 april 2006, 17:51
misschien hoeft het geen blok te zijn. acryl laat zich goed lijmen met chloroform (smelt aan elkaar). ik weet alleen niet of het doorzichtig wordt. dat zou je moeten testen met 2 stukjes. chloroform verkrijgbaar in de apotheek, op vertoon van id-kaart. (wordt mss ook nog wel geregistreerd) ik raad de buitenlucht aan.

maar, als je kleine platen op elkaar lijmt, zie je dan aan de zijkant niet van die lijntjes?

Noid
28 april 2006, 18:27
wat een prachtding :| serious shit!

wat kost het, waar koop je het, en is bewerken echt hetzelfde als een "houten" axe?

wat een gitaar zeg:| een van de mooiste sg's !

Dank, zie dit topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=71026&highlight=plexi) voor meer foto's van de SG en andere mooie plexiglas gitaren.

Wat het kost weet ik niet, maar zeker geen 1000 euro's (zoals biels aangeeft). De bouwer vertelde me toen ik hem kocht dat het blok waaruit de body is gemaakt ongeveer 600 gulden (ja, dat was vroeger) was. Dus ik denk dat je voor een blok zo tussen de 250 a 300 euro kwijt zult zijn.

nickbongers
30 april 2006, 02:02
maar, als je kleine platen op elkaar lijmt, zie je dan aan de zijkant niet van die lijntjes?

zolang t van voren maar niet wazig wordt? je kan natuurlijk altijd een akoestische van plexiglas bouwen. gewone platen zijn niet duur, en met een fohn buigbaar. wss makkelijker te bewerken dan hout.