PDA

View Full Version : Raar probleem



Exitinside
28 april 2006, 00:06
Hallo mensen,
Ik heb een vraagje.
ik heb een boss gx700 en een marshall jmp-1 en een ENGL versterker.
Het rare is dat als ik ze in serie zet,
(gitaar>>>input gx700>>>output gx700>>>input jmp-1>>>output jmp-1>>>return ENGL versterker) dat er een erge brom onstaat. Deze wordt ook niet minder als je de volume knop van je gitaar dichtdraait.
Als ik beide apparaten individueel gebruik heb ik geen last van een brom.En als ik de boss in de loop van de jmp-1 doe, ook niet got.(gitaar>>>input jmp-1>>>send jmp>>input gx700>>>output gx700>>>return jmp>>>output jmp>>>return ENGL)

Ik heb al geprobeerd rekening te houden met de aarde......maar de brom blijft.
Wie weet toevallig wat dit kan zijn ????

vester86
28 april 2006, 01:26
stekker omdraaien in het blok zou kunnen.
zit er op 1 van de 2 apparaten een groundlift?? kijk eens wat dat helpt

kokeleko
28 april 2006, 07:20
De send kabel( soms ook de returns) van JMP-1 naar GX-700 ongeaard uitvoeren , dwz alleen de "tip" gebruiken.

Chiel
28 april 2006, 09:50
+1

Also my guess Ko.

Exitinside
29 april 2006, 02:35
stekker omdraaien in het blok zou kunnen.
zit er op 1 van de 2 apparaten een groundlift?? kijk eens wat dat helpt

Sorry maar ik weet niet wat een groundlift is.

Exitinside
29 april 2006, 02:37
De send kabel( soms ook de returns) van JMP-1 naar GX-700 ongeaard uitvoeren , dwz alleen de "tip" gebruiken.

Hoe bedoel je alleen de "tip" gebruiken ?

kokeleko
29 april 2006, 08:48
Alleen de tip van je pluggie, dus niet het afgeschermde deel van je kabel(sleeve) aansluiten.

Exitinside
2 mei 2006, 00:55
Ik heb jullie tips opgevolgd, maar het is niet gelukt, ik krijg die brom niet weg.......denk dat ik deze week naar de winkel ga, kijken of hun het weten.
In ieder geval bedankt allemaal.

kokeleko
2 mei 2006, 07:22
Dat is vervelend, succes bij de winkel.

El Bastardo
2 mei 2006, 07:44
Bij de winkel weten ze het gegarandeerd niet.
Je hebt zeer waarschijnlijk een aardlus. Het eerste wat je moet doen is kijken waar die optreed. Dit doe je door de hele keten uit elkaar te halen en dan de apparaten een voor een toevoegen en steeds testen. Dan kom je er vanzelf achter in welke combinatie de brom optreed. Dan heb je verschillende mogelijkheden. Zelf ben ik geen voorstander van een apparaat ontaarden, maar ik zou het dan meer zoeken in het voorkomen van een lus tussen de verschillende apparaten. Je kunt hierbij denken aan isolatie van het apparaat tov de rackrails, geisoleerde voeding, en isolatie van het signaal.
Als je het niet zelf kunt, zijn er experts die dat voor je kunnen doen zoals bv een Paul Lenders.

Exitinside
4 mei 2006, 01:25
Bij de winkel weten ze het gegarandeerd niet.
Je hebt zeer waarschijnlijk een aardlus. Het eerste wat je moet doen is kijken waar die optreed. Dit doe je door de hele keten uit elkaar te halen en dan de apparaten een voor een toevoegen en steeds testen. Dan kom je er vanzelf achter in welke combinatie de brom optreed. Dan heb je verschillende mogelijkheden. Zelf ben ik geen voorstander van een apparaat ontaarden, maar ik zou het dan meer zoeken in het voorkomen van een lus tussen de verschillende apparaten. Je kunt hierbij denken aan isolatie van het apparaat tov de rackrails, geisoleerde voeding, en isolatie van het signaal.
Als je het niet zelf kunt, zijn er experts die dat voor je kunnen doen zoals bv een Paul Lenders.

Ik heb die twee apparaten geïsoleerd dus gewoon
gitaar>input boss gx700>output boss gx700>input marshall jmp1>output marshall jmp1>return Engl thunder.
Maar heb het ook op monitorspeakers aangesloten.
het blijft brommen.

El Bastardo
7 mei 2006, 09:46
Ik heb die twee apparaten geïsoleerd dus gewoon
gitaar>input boss gx700>output boss gx700>input marshall jmp1>output marshall jmp1>return Engl thunder.
Maar heb het ook op monitorspeakers aangesloten.
het blijft brommen.

Heb je je keten 1 voor 1 opgebouwd? bij het toevoegen van welk apparaat begint het te brommen?

Exitinside
7 mei 2006, 11:13
Heb je je keten 1 voor 1 opgebouwd? bij het toevoegen van welk apparaat begint het te brommen?

Ik heb ze 1 voor 1 opgebouwd. onafhankelijk van elkaar is er geen probleem.
Het probleem begint als ik ze achter elkaar zet.
Echter als ik de boss in de loop van de jmp-1 zet doet het "brom" probleem zich niet voor.
Maar ik wil em juist voor de input zetten om zo de expressie en de noise gate te gebruiken.

El Bastardo
7 mei 2006, 11:20
Ik heb ze 1 voor 1 opgebouwd. onafhankelijk van elkaar is er geen probleem.
Het probleem begint als ik ze achter elkaar zet.
Echter als ik de boss in de loop van de jmp-1 zet doet het "brom" probleem zich niet voor.
Maar ik wil em juist voor de input zetten om zo de expressie en de noise gate te gebruiken.

Volgens mij snap je niet wat ik bedoelde met 1 voor 1 opbouwen, maar maakt niet uit.
Wat je nu zegt betekent dus dat de aardlus zich voordoet in het signaal van de output in de boss en de input van de jmp1. Je moet dus de tip van kokeleko uit de 3e post gebruiken (de kabel tussen boss en jmp1 ontaarden) en je bromprobleem is naar alle waarschijnlijkheid opgelost.