PDA

View Full Version : mengtafeltje nodig



Sjakie
8 november 2002, 13:44
Zo, eerste post hier en direct een vraagje natuurlijk:

we hebben met onze band volgende maand een optreden in een café. We moeten dus 3 stemmen en een sax versterken. Ik heb echter geen flauw idee wat nou een goed mengtafeltje is. 4 kanalen is genoeg, meer is leuk.

Kan er iemand helpen?

SATAN
11 november 2002, 10:37
hey,
wij hebben nog een mengtafel over, is wel een groot bakbeest, 16 kanalen incl. flightcase. Is redelijk oude tafel, ziet er niet bepaald superstrak meer uit en is niet echt geschikt (meer) voor serieuze CD-opnames (kraakje hier en daar)
Maar voor live shows is íe prima te gebruiken !!
Interesse ?

sleep_to_saturate
11 november 2002, 16:28
Je hebt voor niet zo veel geld al een klein mengtafeltje. Die Behringers zijn aardige dingetjes. 8 kanalen voor 120 eur ofzo.

Kjiratsiekoedel
11 november 2002, 17:00
Ik zou voor 8 of 16 sporen gaan. Die 4 zitten denk ik snel vol.

x.studio
11 november 2002, 18:26
Verder geen instrumenten dan die sax? Al aan monitoring gedacht? EQ of compressie? Hoe wordt het versterkt? Hoe ga je die sax versterken (speciale mic)? Tenzij je geen FOH mix wil en alleen een versterking van die stemmen en sax, maar een mengpaneeltje maakt nog geen PA hoe klein en bescheiden ook.

grt Pieter

Sjakie
12 november 2002, 10:26
Hey, bedankt allemaal voor de antwoorden.
SATAN: bedankt voor het aanbod. Maar daar ik niet meer in NL woon, en het toch een beetje dichter bij huis zoek, moet ik je aanbod afslaan. Toch bedankt.

sleep_to_saturate: ik had al zo'n Behringer op het oog. Heb jij, of iemand anders, daar praktijk ervaring mee?

Kjiratsiekoedel: bedankt voor het advies, zal er rekening mee houden, zou inderdaad kunnen dat er nog wat "Horns" bijkomen.

x.studio: voorlopig geen andere instrumenten dan de sax. De saxofonist heeft een speciale microfoon voor de sax. (uiteraard) We dachten met "side fills" te werken. Wat bedoel je met "FOH mix". Voor kleine zalen willen we apparatuur huren, maar voor cafés willen we onze eigen stuff hebben.

Ciao,

Sjakie

sleep_to_saturate
12 november 2002, 12:25
Ja ik heb zelf een 1002, oftewel 10 kanalen 2 stereo uitgangen.
Ik ben er wel tevreden over. Voor heel zachte zang of instrumenten ofzo is ie misschien net te noisy. Hij is niet helemaal ruis vrij namelijk. Maar over het algemeen heb ik daar geen last van.
Het is beter om iets ruimer te zitten dan je nodig hebt inderdaad. Je weet nooit wanneer het handig uitkomt.
bv: als je 4 kanalen nodig hebt -> 8 kanalen
Ik had er in ieder geval 6 nodig dan vond ik 8 net iets te krap dus maar 10 genomen.

Ic3gl0vE
12 november 2002, 19:16
wij gebruiken met onze band de kleinste behringer mixer en die is wel goed.. was laatst in de aanbieding bij musik produktiv voor 60 euro ofzo

Sjakie
14 november 2002, 09:58
Hey, bedankt voor alle reacties. Ik denk dat we maar eens zo'n Behringer gaan proberen.

Ciao,

Sjakie

Speeddemon
12 mei 2003, 14:05
Mogelijk zijn die nieuwe Behringer tafeltjes (UB-series) WEL o.k.
De oudere ruizen te veel.

Leuke kleine tafels:
Soundcraft Spirit M8 (8 mic kanalen, 4 stereo kanalen, 4 auxen) 600 euro

Spirit Folio SX (12 mic kanalen, 2 stereo kanalen, subgroep, 3 auxen) 650 euro.

en daarboven kijk je al gauw naar Allen & Heath Mixwizard 14:4:2+ (10 mic kanalen, dubbele EQ-sweep, 6 auxen, 4 subgroepen, etc.) 1300 euro.

Maar dan heb je ook wat.

Wat je ook doet, koop GEEN Phonic!