PDA

View Full Version : VintageŽ WilkinsonŽV6Series?



rhcp_schipper
27 april 2006, 23:28
Is iemand bekend met deze gitaren? Ik ben ze nu al een paar keer vaker tegen gekomen, en ben erg benieuwd of het een beetje leuke gitaren zijn voor deze prijs?

Hier staan ze wel: www.relicguitars.nl (dit is geen spam, ik heb verder niets emt de site te maken)

bat
27 april 2006, 23:31
Tsja, het zijn gewoon Vintage (da's dus een merk) gitaren, waar tegenwoordig hardware en elementen van Wilkinson op en in geschroefd worden. Niks bijzonders voor die prijs, denk qua kwaliteit aan gelijkgeprijsde instrumenten van Richwood, Squier, enzovoort.

Inclusief de haken en ogen die eraan zitten: de kwaliteit verschilt nog wel eens. Ik heb hele slechte gezien, maar ook hele goede.

rhcp_schipper
27 april 2006, 23:39
Tsja, het zijn gewoon Vintage (da's dus een merk) gitaren, waar tegenwoordig hardware en elementen van Wilkinson op en in geschroefd worden. Niks bijzonders voor die prijs, denk qua kwaliteit aan gelijkgeprijsde instrumenten van Richwood, Squier, enzovoort.

Inclusief de haken en ogen die eraan zitten: de kwaliteit verschilt nog wel eens. Ik heb hele slechte gezien, maar ook hele goede.


Ik zit eraan te denken om een strat te kopen, maar ik denk dat eht toch maar een LC word:D , maar ik ben toch beniuwd naar andere meningen.

paulusdeBKB
27 april 2006, 23:43
Ik ken het merk niet, maar die Trevor Wilkinson weet wel waar hij het over heeft qua hardware. Goedkope gitaren lijden vaak onder 1 (of meer) van deze vijf problemen:
- hout is kut
- hardware is kut
- elementen zijn kut
- constructie is kut
- afwerking is kut

Met hedendaagse machines zou probleem 4 geen probleem meer mogen zijn (en dat is het meestal ook niet).
Hardware en elementen van Wilkinson zijn goed genoeg tot uitstekend.
Afwerking en hout zijn de enige twee zaken die overblijven waar het echt mis kan gaan. En laten dat nou net de twee aspecten zijn waar ook de duurdere jongens (Fender USA, bouwers, etc) wel eens een steekje laten vallen.

bat
27 april 2006, 23:46
Hardware en elementen van Wilkinson zijn goed genoeg tot uitstekend.
Vroeger wel, tegenwoordig levert ook hij gewoon budgetspul.

Er is een groot verschil tussen zijn spul dat bijvoorbeeld Patrick Eggle gitaren sierde en het spul dat op die Vintage-gitaren wordt geschroefd.

Niks mis mee, overigens.

Mattia
28 april 2006, 11:56
Probleem bij Wilkinson: er zijn (dure), goede, Wilkinson bruggen te kopen via een UK website (jhs? Zoiets..kan het even niet vinden), inclusief de in Amerika niet-legaal-om-te-verkopen conversion trem/auto-blocking trem, dan iets minder duur, nog steeds erg goede Gotoh-gemaakte Licensed Wilkinson spullen, en dan, ja, een zooi andere Licensed spullen, waaronder (IIRC) Mighty Mite (oke, aardig, gaat wel) en wat meer 'generieke' importspullen zoals o.a. door GuitarFetish verkocht. De hardware is aardig, ziet er redelijk uit, is oke afgewerkt, maar niet veel meer dan dat, maar de prijzen zijn er ook naar. De Wilkinson tuning machines worden wsch door Ping gemaakt (evenals de hardware, gok ik zo), en als je bedenkt dat je voor 30-35 dollar zeer degelijke Gotohs koopt, ben je IMO gek als je wat anders doet.

Squier4ever
14 juni 2006, 19:28
Heb vandaag op een V6 Icon gespeeld, een relic, viel me zeer mee!
klonk echt lekker over een fender hotrod deville. Ook de stemming bleef zeer lang stabiel, itt mijn eigen squier. Mja de prijs was dan ook 400€. er zijn trouwens ook LP's van, helaas geen tele's

http://www.jhs.co.uk/vin_electricnew/V6MRWW_amp.jpg

Luke-wannabe
14 juni 2006, 23:28
Het lijken mij wel OK gitaartjes eigenlijk. Maar die kop vind ik niet mooi...

Flipkoos
28 juni 2006, 00:03
@ Squier4ever:

Vintage maakt zeker ook Tele's met wilkinson hardware!
http://www.gear4music.com/pimages/large_tc200b.jpg

bruno1803
11 augustus 2014, 23:21
Ik ben de trotse eigenaar van een Vintage v100 les paul kopie. Ik heb op veel gitaren gespeeld van gibson, maar ik moet zeggen die als je gibson op die vintage plakt zou ik zo geloven dat het een gibson van 2000 tot 3000 euro is.

jutter
11 augustus 2014, 23:24
Ik ben de trotse eigenaar van een Vintage v100 les paul kopie. Ik heb op veel gitaren gespeeld van gibson, maar ik moet zeggen die als je gibson op die vintage plakt zou ik zo geloven dat het een gibson van 2000 tot 3000 euro is.

Niet te geloven, echt waar?

telerocker
12 augustus 2014, 00:11
Prima gitaartjes voor het geld, kwaliteit wisselt. Ooit wel eens een paar van die stratjes geprobeerd en eentje klonk en speelde heel aardig. Of dat Blug-model nou zoveel beter is, weet ik niet, wel iets duurder. Gewoon proberen, het liefst een paar naast elkaar als ze ze ergens hebben staan. Ik zou ter vergelijking ook de Squier Classic Vibe testen.

nickofzo
12 augustus 2014, 00:18
http://image.blingee.com/images18/content/output/000/000/000/73a/716362860_1744165.gif