PDA

View Full Version : Ik zoek een lekkere boost pedaal!



shamehair
27 april 2006, 23:49
Hallo,

Ik zou effe hetvolgende willen weten: ik speel door een Peavey Classic 3O en een Peavey Classic 50 top gecombineerd met Marschall cabinets (2 keer 1x12"). Ik ben zeer tevreden van zowel de clean als de drive sound.

Als toch net dat iets meer wil scheuren, welk pedaaltje kan ik dan best voor de amps zetten? Ik had gedacht aan een Fulltone Fulldrive of een Menatone Red Snapper. Heeft er iemand suggesties?

Alvast bedankt!

Shamehair :rockon:

SimonS
28 april 2006, 00:26
he! dus jij dacht, "he ik heb een boost-pedaal nodig, laat ik mn vraag even in stel jezelf voor stellen, daar weten ze het vast wel"

haha, geniaal :seriousf: Om hier maar even een nuttige reply van te maken: stel je vraag even in het Effecten-forum ;)

SimonS
28 april 2006, 00:26
oh en welkom trouwens!

Tristan
28 april 2006, 01:01
Ik vind het helemaal geniaal dat hij zichzelf niet eens voorstelt, terwijl je dat hier normaal gesproken dus doet... :D
Nu ik erover nadenk heb ik mezelf ook nooit voorgesteld..
Ik heb me ingeschreven en ben naar de ampdag bij Nederland Muziek geweest en vanaf toen ben ik regelmatig gaan posten op het forum...

Interessante merken: Fulltone (OCD), Menatone (Red Snapper), Barber (LTD), Cochrane, Toadworks, Keeley, Crowther (Hot Cake), Klon (Centaur), Maxon
dat is wat ik uit mijn blote hoofd zo'n beetje kan oplepelen...
De Fulltone Fulldrive 2 ben ik absoluut geen fan van, die vind ik te droog en te weinig lekker midden en crunch hebben en ik vind hem een beetje klinisch klinken...
De Klon heb ik zelf en die vind ik helemaal super...

Sites van importeurs waar je op kan kijken om meer fabrikanten van pedalen te vinden:
www.haarguitars.nl
www.gvees.com
www.premiumpedals.nl
www.degier-gitaarbouw.nl
www.maxguitars.nl
www.jiconcept.nl

Globetrotter
28 april 2006, 02:45
Hoi!

Is de Vox Cooltron Brit Boost iets? Vind die cooltron reeks er wel te gek uitzien...
Cheers,

Bart

shamehair
28 april 2006, 13:31
Oeps, vergeten mijzelf voor te stellen, zal ik bij deze effe doen!

Ik ben Jan, 32 jaar en woon in Antwerpen. Grote hobby's zijn muziek en pinten gaan pakken. Ik speel in de bluesband 'Smoothlake' (webstek is www.smoothlake.be).

Voila!