PDA

View Full Version : Orange Rockerverb 50



Toom
27 april 2006, 15:55
Hallo iedereen,

Heeft iemand ervaring met deze amp? Ik hoorde hem gisteren bij een concert van Silverstein in de Melkweg en vond het gitaargeluid echt super! Ik heb nu een TSL100 en zit er aan te denken deze eventueel te verkopen voor de Orange.

marc_o
27 april 2006, 16:19
Een goede vriend van me heeft er eentje, (2 keer 12 combo) maar wil er weer van af.
Ze klinken goed hoor, je moet er wel van houden uiteraard. Overdrive klinkt in mijn oren veel beter dan het clean, dat vind ik te dozig. Maar scheurt lekker en heeft een eigen geluid, wat ook prettig is natuurlijk.

Toom
27 april 2006, 16:30
Het is juist dat het net iets anders is wat me aantrekt. Er zijn al zoveel Marshall's, Mesa's etc.. En begrijp me niet verkeerd want het zijn allemaal prima versterkers maar niet echt origineel. Die orange ziet er en cool uit en klinkt (voor zover ik dat gehoord heb) echt super vet, met een eigenzinnige sound. Alleen het wat apartere buistype (6V6) wat er in zit verbaasd me nogal.

Mitch
27 april 2006, 16:30
Ik heb hem eens getest en vond het clean inderdaad niet geweldig, beetje blafferig in het mid. En aangezien je de mids niet kan regelen zit je daar dus aan vast....
Drive is leuk als je van vette scheur houdt. Net als bij bijvoorbeeld de Brunetti Maranello kun je 'm niet echt instellen op lichte crunch, het is al gauw 'van dik hout zaagt men planken'. Erg snel een hoop compressie/sustain. En zoals met alle Oranges vind ik ze te duur voor wat ze bieden.

Tristan
27 april 2006, 16:47
Het hangt er natuurlijk vanaf wat voor muziekstijl je speelt, maar ik vond hem ook niet echt geweldig... Dat Overdrive kanaal geeft echt geen overdrive, hij heeft behoorlijk wat gain en compressie... (meer geschikt voor moderne amerikaanse rock) Hij klinkt volgens mij indirecter dan de meeste Marshalls...
Nee, ik vind die oudere modellen beter, zoals de AD30 (niet de twin channel) en de OR120 reissue...
Als je trouwens, net als ik, niet van de meeste amps met 6V6 buizen houdt, dan kan je ook de Orange Rocker 30 eens proberen, die heeft wel EL84's, maar eerlijk gezegd hoor ik weinig verschil tussen de twee...
De Rocker 30 is wel wat draagbaarder, als 1x12 combo...

marc_o
27 april 2006, 16:50
Nou, dat geen overdrive ben ik het niet mee eens eigenlijk, ligt aan je gitaar en de afstelling, maar wellicht hebben we een andere visie op overdrive....maar de nadruk zoals je al schrijft ligt wel meer aan de kant van de gain, en dat doet ie prima.

Het is een tof ding als je dat zoekt, heeft een eigen soundje en dat is niet erg natuurlijk.

Toom
27 april 2006, 17:21
Ik heb er op zich geen problemen mee dat er 6V6 inzit, ik vroeg me alleen af of die buizen wel makkelijk te krijgen zijn zoals de meer standaard el34 en 6l6 varianten.

Qua geluid moet het een stevige higain crunch die niet te "metal" klinkt (dus lekker veel midden). Verder hou ik van veel warmte in mijn geluid. Een vriend van mij heeft een JCM900 en die heeft gewoon teveel en een te irritant hoog erin zitten. En als je dat eruit probeert te draaien val je helemaal weg in de mix.

Mijn TSL klinkt (JJ buizen) behoorlijk lekker maar is het nog net niet helemaal voor mij.

Mitch
27 april 2006, 18:01
Als dat je eisen zijn dan komt het wel goed denk ik ! Trek open die knip ;)

6V6 zijn even goed verkrijgbaar als alle andere eindbuizen en zijn goedkoop.
(In de 30 zitten EL34's trouwens, geen 84's).
Uitproberen dus. Bij Feedback R'dam en Rock Palace Den Haag geloof ik hebben ze het Orange assortiment.

Tristan
27 april 2006, 21:55
@Mitch: EL34's, echt??? Die AD30 (zelfs de twin channel) heeft EL84's, dus ik dacht dat de Rocker 30 ook EL84's had...
Verklaart in ieder geval wel weer voor een gedeelte het verschil in sound...
@Topic Starter: Als je een lekkere high gain crunch met veel midden zoekt, dan zou het best eens wat voor je kunnen zijn... Clean vind ik zelf ook prima in orde hoor, je kan er een prima klank uit halen. Ik zou toch ook even de Rocker 30 proberen, misschien is dat wel genoeg voor je en die is een heel stuk goedkoper, qua value for money waarschijnlijk beter...
Ik vind het een nadeel dat die Orange zo compresst, maar misschien vind jij het juist wel lekker...
@Marc Odijk: Ik denk dat we misschien inderdaad een iets andere definitie van overdrive hebben, maar het stond er ook niet echt duidelijk. Ik bedoelde dat ik mij erover verbaasde dat het toch meer een high gain bak was en dat had ik van een Orange niet verwacht... Ik vind dat je uit de meeste high gain bakken geen echte overdrive kan halen...

vulvasonic
27 april 2006, 22:06
Ik zou het ding alleen al voor het uiterlijk willen hebben. Wat kan mij het geluid interesseren.

Ik moet wel zeggen dat mijn beperkte ervaring met Orange versterkers wel een hele mooie is. De keren dat ik er over speelde werd ik verrast met een vreemd glazig soort hoog dat overkwam als pure magie. In de basis erg Marshall-achtig, maar dan wél mooi (geintje hoor jongens....)

marc_o
28 april 2006, 09:34
Ik heb er op zich geen problemen mee dat er 6V6 inzit, ik vroeg me alleen af of die buizen wel makkelijk te krijgen zijn zoals de meer standaard el34 en 6l6 varianten.

Qua geluid moet het een stevige higain crunch die niet te "metal" klinkt (dus lekker veel midden). Verder hou ik van veel warmte in mijn geluid. Een vriend van mij heeft een JCM900 en die heeft gewoon teveel en een te irritant hoog erin zitten. En als je dat eruit probeert te draaien val je helemaal weg in de mix.

Mijn TSL klinkt (JJ buizen) behoorlijk lekker maar is het nog net niet helemaal voor mij.


Mocht je interesse hebben in de Rockerverd 50 combo van mijn maat, moet je me maar PM-en, scheelt je een bom duiten met de nieuwprijs en deze is .....vrij nieuw, want zo lang bestaan ze nog niet.

groet,

Marc

Dude
29 april 2006, 10:15
Ik zou het ding alleen al voor het uiterlijk willen hebben. Wat kan mij het geluid interesseren.

:cooler:


De keren dat ik er over speelde werd ik verrast met een vreemd glazig soort hoog dat overkwam als pure magie.

en je was niet completely stoned out of your brain ??


In de basis erg Marshall-achtig, maar dan wél mooi (geintje hoor jongens....)

hond !!




Anyway... orange = geil...

ze hadden een jaar of 3 geleden zon reclame poster met een MEGA lekker wijf in een hempje en onderbroekie op een bed met een sg in dr handen en zon orange versterkertje ernaast. Mijn aandacht was getrokken. Die orange komt dr ooit nog wel,

vulvasonic
29 april 2006, 15:47
Dat is het Dude.

Ik heb wel heel lang over een Orange 4x12 speakerkast gespeeld (met een Marshall JCM 800 top). Ik hoefde slechts om te draaien en een blik te werpen op de orange kast en ik kreeg spontaan een stijve.

Bij wijze van spreken dan, want ik heb altijd een stijve, maar je begrijpt wat ik bedoel. :cooler: