PDA

View Full Version : Vraag van een versterker-leek



G.G.
27 april 2006, 15:11
Ik heb besloten dat mijn H&K attax 50 de deur uit gaat omdat ik het niets vind. Nou krijg je volgens mij geen ruk terug voor dat ding op marktplaats, en zeker ook niet als inruil.

Als ik nou een leuk topje vind, kan ik dan gewoon de speakerdraad doorknippen, twee plugjes aan solderen (mannetje en een vrouwtje) en dan het topje gewoon inpluggen op de speaker? Ik zag dat het een G12 was van Celestion 8ohm, wattage staat er niet op, dus dat weet ik niet.

Zou zelf een stapje verder kunnen gaan door van de combo een speaker cabinetje te maken en een los topje.

Wat is jullie mening? cabinetje van maken of op marktplaats gooien en er waarschijnlijk nog geen €100 voor kunnen vangen?

Toom
27 april 2006, 16:08
Wanneer je een goede top gaat kopen zou ik daar zeker minimaal een 2 x 12 speakerkast bij nemen. Dat klinkt meteen een heel stuk voller en zwaarder dan een combo met (waarschijnlijk) open achterkant. Dan zou je nieuwe versterker niet volledig tot zijn recht komen en dat zou jammer zijn toch?

G.G.
27 april 2006, 16:36
Wanneer je een goede top gaat kopen zou ik daar zeker minimaal een 2 x 12 speakerkast bij nemen. Dat klinkt meteen een heel stuk voller en zwaarder dan een combo met (waarschijnlijk) open achterkant. Dan zou je nieuwe versterker niet volledig tot zijn recht komen en dat zou jammer zijn toch?

Als ik een los topje ga kopen, zoek ik er eentje met een zo laag mgelijk wattage voor in de huiskamer.

Ik weet nog niet precies wat ik ga doen, maar juist vanwege de verkoopwaarde van de attax 50 vroeg ik me af of het nittig was er gewoon eenspeakercabinetje van te maken en een los topje (het spul is momenteel toch al geen ruk waard, en een losse cab is waarschijnlijk duurder dan datgene wat ik ooit voor deze versterker terug zou kunnen krijgen.

STW
27 april 2006, 16:47
ik vind het geen gek idee

maar ik ben ook een leek

renier
27 april 2006, 22:24
niet doen. laat die attax lekker heel als toekomstige thuis-versterker, en koop een leuke 2 x 12 kast met top of combo voor verdere avonturen.

altijd handig om een lichte 1 x 12 combo thuis te hebben...

G.G.
28 april 2006, 08:09
niet doen. laat die attax lekker heel als toekomstige thuis-versterker, en koop een leuke 2 x 12 kast met top of combo voor verdere avonturen.

altijd handig om een lichte 1 x 12 combo thuis te hebben...

Het probleem is juist dat die attax niet geschikt voor thuis is. Hij gaat te hard.

Reigor
28 april 2006, 08:31
Het probleem is juist dat die attax niet geschikt voor thuis is. Hij gaat te hard.
Er zit een volumeknop op?

johantipker
28 april 2006, 09:02
Ik herinner me die Attax serie nog als een hele "best buy for the money" waar je echt wel fijn op tekeer kunt trekken, met een hele eigen sound, goeie reverb voor de verandering en die celestion hielp ook wel, als je echt een top wilt en dan die joeks & knetter bak als cab wilt gaan gebruiken, heb je al wel een fijne speakerkast gratiz! Zou'k gaan voor een London City topje of zo...

dat ie te hard is voor thuis valt misschien te ondervangen met een overdrivepedaaltje, zet je die gewoon zacht....jij blij, buren blij....... :gitarist:

G.G.
28 april 2006, 09:18
Ik herinner me die Attax serie nog als een hele "best buy for the money" waar je echt wel fijn op tekeer kunt trekken, met een hele eigen sound, goeie reverb voor de verandering en die celestion hielp ook wel, als je echt een top wilt en dan die joeks & knetter bak als cab wilt gaan gebruiken, heb je al wel een fijne speakerkast gratiz! Zou'k gaan voor een London City topje of zo...

dat ie te hard is voor thuis valt misschien te ondervangen met een overdrivepedaaltje, zet je die gewoon zacht....jij blij, buren blij....... :gitarist:

Kijk, das een antwoord waar ik wat aan heb. Dus die speaker is wel goed, die erin zit.

Dan wordt het denk ik het versterkergedeelte eruit trekken, achterkant netjes dicht maken en een kastje voor de top bouwen.