PDA

View Full Version : Gitaaraanschaf



Martin_1983
27 april 2006, 11:11
Hoi People!
Ik wil binnenkort een nieuwe gitaar aanschaffen. Nu heb ik een aantal exemplaren geselecteerd die ik graag wil proberen.
Hebben jullie misschien ervaring met deze gitaren?
Mijn muzieksmaak is breed dus ik speel vanalles..van subtiel tot ruig ;)

Yamaha RGX 620Z
Yamaha Pacifica 612V

Godin Exit
Godin SDXT

Ibanez SZ 320 WBR
Ibanez SZ 520 QM GA

iwamoto
27 april 2006, 11:32
voor een brede speelstijk zou ik automatisch voor een ibanez kiezen, maar wat is je budget ongeveer? anders kan je ook eens kijken naar een gave RG van ibanez.

Orpheo
27 april 2006, 11:43
voor een brede speelstijk zou ik automatisch voor een ibanez kiezen, maar wat is je budget ongeveer? anders kan je ook eens kijken naar een gave RG van ibanez.

nee zeker niet met je eens. ik ga voor de godins.

iwamoto
27 april 2006, 11:51
nee zeker niet met je eens. ik ga voor de godins.
ja oke, mischien ben ik ook wel een beetje bevooroordeelt, sorry :p
(een gitaarnetter die zn fouten toegeeft, een unicum)

Dirk W
27 april 2006, 12:00
(een gitaarnetter die zn fouten toegeeft, een unicum)


Dat dacht ik ook toen ik het zag! Erg jammer dat je het meteen zelf benadrukt :confused:

Martin_1983
27 april 2006, 12:10
Ik wil ongeveer 500 euro uitgeven voor een nieuwe gitaar. Ibanez is meer voor het wat ruigere werk toch?
What about the Yamaha's?? Die Godin's zien er lekker uit by the way :P

Wabbie
27 april 2006, 12:22
Ik ben zelf niet zo'n Ibanez fan, maar das persoonlijk. Die Yamaha's zijn echter wel erg fijn. Ik heb op meerdere pacifica modellen gespeeld, en die speelden allemaal erg fijn.

Wimvdb
27 april 2006, 12:33
martin , neem je een godin !


Ff series ; voor subtiel tot ruig ( ik doe het met een fender strat ) zijn die godin's echt goddelijk... Kijk mischien ook eens naar een tele of een Epiphone Les paul ...

Alberto
27 april 2006, 12:34
Ibanez levert zeer goede kwaliteit af tegen zeer betaalbare prijzen. Ze zijn over het algemeen ook vrij all-round. Ik kijk nogal vrij sceptisch aan tegen Yamaha... Keyboards en synths maken kunnen ze goed maar wat betreft gitaren heb ik altijd de indruk dat het 'groot' speelgoed is. Ik ben misschien fout maar die indruk heb ik persoonlijk...
Yamaha wilt teveel produceren: keyboards, gitaren, motoren,...
Dan kan een bedrijf dat alleen maar gitaren maakt (en accesoires) betere kwaliteit leveren omdat ze hun daarop kunnen fixeren. Lijkt me logisch...
Anyway de keuze hangt grotendeels af van je persoonlijke voorkeur!!
Succes.

Grrtz

Digitech
27 april 2006, 13:16
The high end pacifica's die jij noemt zijn echt wel goede gitaren hoor!
Voor de veelzijdigheid zou ik voor de Godin gaan of Yamaha.

Orpheo
27 april 2006, 13:23
t probleem van die pacifica's is dat ze gruwelijk lelijk zijn. die vorm is t NET niet.

voor veelzijdigheid EN stijl zou ik gaan voor een PRS SE tremonti of beter: santana.

SimonS
27 april 2006, 14:57
The high end pacifica's die jij noemt zijn echt wel goede gitaren hoor!
Voor de veelzijdigheid zou ik voor de Godin gaan of Yamaha.
Zeker waar. ik heb voor minder dan jouw budget een Pac.812W gekocht, 2de hands. Wilkinson trem, 2x Seymour duncan single, een JB. Erg plezierig halsje.

Lacrymosa
27 april 2006, 15:23
Als ik jou was zou ik voor die Ibanez gaan
Heb een tijdje zitten gassen op die 520, toen ook PRS SE's geprobeerd, maar die Ibanez heeft veel meer leven en complexiteit. (begrijp me niet verkeerd, want ik was ook zeer te spreken over die Temonti SE)

Ik zou persoonlijk niet voor die Yamaha gaan, 1 ze zijn niet zo mooi, 2 ze zien er niet uit, en 3 ze zijn lelijk

TMKXL
27 april 2006, 18:07
De Yamaha's zijn goede keuzes. Ik zou voor een van die gaan (waarschijnlijk voor de RGX want ik hou meer van een humbucker in de neck-positie).

Reel Big Fish
27 april 2006, 18:12
Dat dacht ik ook toen ik het zag! Erg jammer dat je het meteen zelf benadrukt :confused:

Die iwamoto doet gewoon net iets teveel zn best om grappig te doen...

Martin_1983
27 april 2006, 22:10
Iedereen bedankt voor de reacties!! Ik vind het wel erg lastig al die modellen..ik duik een muziekwinkel in en ga ze gewoon allemaal testen..en dan zie ik 't wel. Maar Godin wordt wel gewaardeerd hier heb ik al begrepen. Ik had er dus 2 op het oog..die waren niet zo ontzettend duur. Kennen jullie nog andere betaalbare modellen?

Herman
28 april 2006, 19:29
Epiphone?? Dan gewoon een Les Paultje of een Sg?
Misschien nog een leuke Dean?

vulvasonic
28 april 2006, 20:37
Andere modellen?
Kijk ook eens naar de goedkopere Gretsch series. Die dingen zijn übercool en voor budgetgitaren enorm goed. Het voordeel (en misschien tegelijkertijd nadeel) is dat ze je meteen een eigen smoel geven en een eigen geluid.

crapton
29 april 2006, 10:33
Neem de Ibanez SZ 520. Aanschaffen bij Guitarbargains.com en je hebt een heel scherpe prijs en een verdomd goede gitaar voor dat geld. Je hoeft niet eens de elementen uit te wisselen - vind ik dan. Perfect afgewerkt, lekkere stevige hals die heel mooi overloopt in de body (waarom hebben niet meer gitaren dat?). Heel goed voor rock, maar ook subtieler werk gaat goed. Toen ik de eerste had geprobeerd was ik verkocht. Vergeleken o.a. met Epi LP en Dean Hardtail Select. Die Yamaha's zijn toch meer Strat-achtig, en net als de Godin met een geschroefde hals - ik kan het mis hebben. Ik prefereer zelf gelijmde hals, ik vind dat lekkerder/steviger voelen.