PDA

View Full Version : randall rh100 g2 te stil!!



reproach
26 april 2006, 18:31
Ik heb sinds kort een nieuwe amp, randall rh 100 head + cabinet.
Ik heb enkele dagen geleden samen met een drummer gespeeld,
maar mijn geluid kon niet hard genoeg. Ik ken andere mensen
met net z'on head, en zij spelen zeker luider als de drummer.
Mijn geluid kan er gewoon niet bovenkomen, ook al zet ik alles op
zijn maximum. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

mvg

Dude
26 april 2006, 18:37
een 100 watt head op 10 en niet boven de drummer uitkomen kan 3 dingen betekenen



1. Je drummer ziet er zo uit http://www.nasa.gov/images/content/103727main_bodybuilder.jpg

2. Effe klikken en controleren (http://www.hoortest.nl/hoortest.html)

3. je versterker is naar de klote




(ik denk 3 :sssh: )

Wormaap
26 april 2006, 18:46
Of heb je soms veel gain, veel bas, veel treble en weinig mids?

reproach
26 april 2006, 18:53
Of heb je soms veel gain, veel bas, veel treble en weinig mids?

ja, dat staat zo, ik zal zo dadelijk even gaan testen

BlackSun
26 april 2006, 19:04
Als je met de Randall er niet bovenuit komt is er duidelijk wat mis.
Wat voor cabinet heb je er aan hangen? Toen ik mijn cabinet nog als 16ohm gewired had klonk hij STUKKEN MINDER hard dan toen ik hem op 4 ohm heb rewired (is ook logisch).

Wormaap
26 april 2006, 19:05
Als je d'r een klont meer mid indraait, ga je jezelf waarschijnlijk al een heel stuk beter horen.

reproach
26 april 2006, 19:07
Als je met de Randall er niet bovenuit komt is er duidelijk wat mis.
Wat voor cabinet heb je er aan hangen? Toen ik mijn cabinet nog als 16ohm gewired had klonk hij STUKKEN MINDER hard dan toen ik hem op 4 ohm heb rewired (is ook logisch).

ik heb een randall cabinet;

- Straight angled front
- 4 x 12" Eminence Jaguar speakers
- 300 Watts RMS
- 3/4" Void-free birch
- 8 Ohm mono input

Stitch
26 april 2006, 19:22
Ik heb ook een rh-100 gehad met 4x12 en als je niet boven de drummer uitkomt denk ik dat er was mis is met je versterker!

De Beer
26 april 2006, 19:25
Impedantie verschil?

werken alle speakers in de cab?
ik had laats een los draadje dus was de impedantie ook helemaal zoek.
Zakte voledig in in volume, een van de speakers lag dus los.

reproach
26 april 2006, 19:26
Impedantie verschil?

werken alle speakers in de cab?
ik had laats een los draadje dus was de impedantie ook helemaal zoek.
Zakte voledig in in volume, een van de speakers lag dus los.

de 4 speakers werken wel ja

BlackSun
26 april 2006, 21:04
is je clean kanaal ook te zacht? het clean van de Randall is namelijk oorverdovend hard....(iig bij mij dan)

vester86
28 april 2006, 01:23
sta je tegen je versterker aan?? ga eens aan de andere kant van de ruimte staan, tegenover je stack.

feedbacked die gitaar van jou niet als de tering?

reproach
29 april 2006, 14:13
Men clean kanaal is niet te zacht neen, het is het distortion kanaal. Waar ik ook sta in de kamer. Ik heb nu gisteren wel weer met 2 gitaren samen gespeeld. Als we nu met 2 op 1 versterker spelen met behulp van z'on dubbele jack voor de input, dan horen we nooit mijn gitaar erdoor als we samen spelen. Ik heb dit al altijd gehad, ze speelt veel stiller als andere gitaren. Het is een standaard ibanez. Kan het zijn dat daarom men amp niet zo hard gaat, of zou dit er niet veel mogen aan doen?

Kasper
29 april 2006, 14:29
Men clean kanaal is niet te zacht neen, het is het distortion kanaal. Waar ik ook sta in de kamer. Ik heb nu gisteren wel weer met 2 gitaren samen gespeeld. Als we nu met 2 op 1 versterker spelen met behulp van z'on dubbele jack voor de input, dan horen we nooit mijn gitaar erdoor als we samen spelen. Ik heb dit al altijd gehad, ze speelt veel stiller als andere gitaren. Het is een standaard ibanez. Kan het zijn dat daarom men amp niet zo hard gaat, of zou dit er niet veel mogen aan doen?

:eek:
Je speelt dus met 2 gitaren op 1 versterker?
Ooit al gedacht dat het daaraan zou kunnen liggen? Haal die dubbel jack er eens tussenuit en speel eens alleen met jouw gitaar.

SimonS
29 april 2006, 14:55
geniaal dit :)

AART
29 april 2006, 14:58
lol :seriousf:

nielsduursma
29 april 2006, 15:09
zeker.... :seriousf: :seriousf:

reproach
29 april 2006, 15:54
:eek:
Je speelt dus met 2 gitaren op 1 versterker?
Ooit al gedacht dat het daaraan zou kunnen liggen? Haal die dubbel jack er eens tussenuit en speel eens alleen met jouw gitaar.

Nee, dat is op een klein oefenversterkertje ergens anders. Ik wou er gewoon mee aantonen dat mijn gitaar zachter klinkt als andere gitaren...

Kasper
29 april 2006, 17:05
Nee, dat is op een klein oefenversterkertje ergens anders. Ik wou er gewoon mee aantonen dat mijn gitaar zachter klinkt als andere gitaren...

En een andere gitaar in distortion op je randall? Als die dan wel luid genoeg klinkt heb je denk ik het antwoord, niet?

DarknessAwaits
30 april 2006, 13:10
Nee, dat is op een klein oefenversterkertje ergens anders. Ik wou er gewoon mee aantonen dat mijn gitaar zachter klinkt als andere gitaren...

Dat ligt niet aan je gitaar, dat is het gevolg van die dubbelstekker. Stuur de instellingen van je versterker eens door dan kunnen we er wat meer mee dan alleen gissen.

Borisbecker
30 april 2006, 13:20
2. Effe klikken en controleren (http://www.hoortest.nl/hoortest.html)




Leuke test zat een tijd te twijfelen over mijn gehoor, maar gelukkig kwam hier een positief resultaat uit.

AART
30 april 2006, 15:27
hmm, mijn gehoor is goed :cooler:

Kasper
30 april 2006, 15:43
Of jullie kunnen goed gokken :D

reproach
3 mei 2006, 17:38
Instellingen even doorgeven dan maar:

-master 6,5

overdrive channel:

-level, hangt er van af.
-reverb 1
-contour 3
-bas 7
-middle 2
-treble 7
-gain 8

Ik gebruik de voicing en het gain 2 kanaal.

mvg

BlackSun
3 mei 2006, 19:57
Je heb zo'n beetje alle mid's eruit gescooped.... Nu zit je in het gebied van de basdrum en de bekkens, logisch dat je jezelf niet hoort dan.

Die contour knop moet hoger en de mid's al helemaal, de treble dan een stukkie naar beneden zodat je geluid nog wel lekker zwaar blijft en dan kom je al een stuk verder.

Level vol open, anders isie echt te zacht ja...

Verder nog ff je gitaar controleren als je zelf al aangeeft dat je het vermoeden hebt dat daar iets mis mee is.


Het clean kanaal is veel harder, dus daarvan de level laag houden. Master op 6 / 7, en blazen maar. Als dat niet hard genoeg is is er echt wat mis met de evrsterker en anders wel met je oren...

DarknessAwaits
3 mei 2006, 21:05
Jep, wat BlackSun zegt. Een duidelijk geval van te weinig mids.

Als je tijdens het spelen er geleidelijk meer mid in draait zul je opeens merken dat je op een gegeven moment weer goed te horen bent.

Baco
5 mei 2006, 19:44
Ik heb sinds kort een nieuwe amp, randall rh 100 head + cabinet.
Ik heb enkele dagen geleden samen met een drummer gespeeld,
maar mijn geluid kon niet hard genoeg. Ik ken andere mensen
met net z'on head, en zij spelen zeker luider als de drummer.
Mijn geluid kan er gewoon niet bovenkomen, ook al zet ik alles op
zijn maximum. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

mvg
Bij Key gekocht toevallig? Niet dat het iets met je probleem te maken heeft, maar vroeg het mij gewoon af...

reproach
6 mei 2006, 13:33
Nee, bij the groove factory in nederland

Baco
6 mei 2006, 14:53
Ach zo, was maar omdat toen ik bij Key was er iemand met zo'n halfstack nr huis ging. Heb je de zwarte of de camo half-stack?

reproach
6 mei 2006, 17:02
Ach zo, was maar omdat toen ik bij Key was er iemand met zo'n halfstack nr huis ging. Heb je de zwarte of de camo half-stack?

de zwarte :)