PDA

View Full Version : Hardcore sound



vipskate
26 april 2006, 18:30
hoe moet ik mijn gitaar stemmen om een hardcore geluid te krijgen?

el loco
26 april 2006, 18:39
Ligt eraan wat voor hardcore je wilt spelen. Als je op zoek bent naar `old-school`, dan zou ik voor de standaardstemming gaan, maar modernere shit: naar D, of drop D of drop C, misschien zelfs C. En een vette high-gain top natuurlijk.

cesco
26 april 2006, 23:14
Gewoon een aap die geen bananen eet natuurlijk! En high gain is ook niet altijd nodig hoor. Afhankelijk van wat je onder hc verstaat natuurlijk.

Neals
27 april 2006, 00:26
Gewoon standaardstemming, Gibson LP of SG en een Hi-Gain scheurtop!

vipskate
2 mei 2006, 10:29
tgaat om stijlen als madball, terror

JesseBeau
2 mei 2006, 10:47
Stemming is niet zo belangrijk, zit vooral in je vingers... en je moet wel een beetje de goede spullen hebben natuurlijk... als ik mijn klassieke gitaar in drop-d of c zet heb ik ook niet ineens hardcore :satisfie:

el loco
2 mei 2006, 15:24
Als je van Madball en Terror houdt, zou ik je gitaar in D stemmen (DGCFAD) Vrij zwaar, maar je behoudt een hoop definitie. Suc6!

Basseytje
5 mei 2006, 23:32
als je arch enemy speeld kun je m in C spelen ik heb dat ook klinkt gewoon praktisch t zelfde gewoon alles 2 hele tonen omlaag stemmen

Mauser
9 mei 2006, 09:22
als je arch enemy speeld kun je m in C spelen ik heb dat ook klinkt gewoon praktisch t zelfde gewoon alles 2 hele tonen omlaag stemmen

Wat heeft Arch Enemy met hardcore te maken? :???:

Kaïn
17 mei 2006, 20:36
Helemaal geen ruk ^^

Hardcore sound zou toch niet moelijk te bereiken zijn? Ik zou je gitaar wel in een dropped tuning zetten omdat bij hardcore erg snel van accoorden gewisselt wordt en het is lekker omdat in een dropped tuning te doen. Voor de rest is het gewoon raggen met de gain open.

Bloodline
22 mei 2006, 08:06
Hardcore/Metalcore:

Dropped D: Lamb of God, All that Remains.
D Standaard: The haunted.
Dropped C: Himsa, Killswitch Engage
C Standaard:Arch Enemy, The Black Dahlia Murder.
B Standaard: At the Gates.
Dropped B : Eighteen Visions, Unearth.
Dropped A : Nile :D


gewon wat bands met tunings.

Mauser
25 mei 2006, 15:10
Waag het niet meer om Nile onder hardcore/metalcore te plaatsen! :P

dirty-harry
28 mei 2006, 04:09
De boven vermelde entry's zijn allemaal goed ( behalve dat van arch enemy en nile ) HAHAHAHAHA
Vergeet net als je in een andere stemming speelt de spanning op de hals vermindert, kijk geregeld na hoe de hals zich gedraagt.
Beter voorkomen dan genezen.

LINE 6 RULES

Bassbitch
10 oktober 2006, 22:28
Kick voor TS.