PDA

View Full Version : extra speaker aansluiten op fender hot rod deville 212



larsje
26 april 2006, 17:48
hoi,

Ik wil op mijn versterker (zie hierboven) een extra speaker (wellicht 15 inch?) aansluiten. nu heb ik ergens gelezen dat ik moet oppassen met ohms en watts van deze nieuwe versterker.

Wat kan ik er op aansluiten en wat is het minimum of maximum (?) aan ohms dat ik kan aansluiten en hebben jullie nog tips over het aantal watts. Ik wil mijn geluid wat breder krijgen (niet speciaal harder) en wat zwaarder. Ik speel met name slag en af en toe solo in een bluesrock/blues-band - we spelen veel eind jaren 60/begin jaren 70 nummers.

Op fender.com onder versterkers staat een gebruikershandleiding, maar kom er niet goed uit.

Wie helpt mij?
groet,

lars

Gerhut
18 mei 2006, 15:25
He lars,

waarom zou je een 15 inch als kabinet aan je hotrod De Ville aansluiten. Doodzonde. De De ville is juist een hele directe versterker en met een 15 inch vertraag je deze alleen maar.

Zelf gebruik ik de De Ville als monitor door m schuin op me te richten en ik hoor m nog een beetje door de monitormix op het podium waar ik ook de andere muzikanten door hoor.

Volgens mij is dit een veel mooiere oplossing.

Groeten
Gert

future2future
18 mei 2006, 15:28
Ik zou er sowieso geen 15 op aansluiten, komt je geluid niet ten goede. Wat je zou kunnen doen is een 2x12 eronder gooien. Ziet er wel strak uit!

larsje
21 mei 2006, 11:59
hi,
ik tijfelde al, maar jullie hebben me over de streep heen getrokken.
thanks.
gr. lars

hanzeman
21 mei 2006, 12:06
Nou, 15 inch klinkt ander wel verrekte lekker hoor. Heb hem in mijn Delta Blues zitten en wa tone betreft ken ik weinig versterkers die zo mooi vol en romig klinken. Jammer dat hij zoals volgens mij alles uit de Classic serie van Peavey last heeft van een luidruchtige transformer (hum) waardoor hij bromt als de hel, maar de tone van de 15 inch is erg mooi.