PDA

View Full Version : Fretbuzz bij een fret <12de en bij een fret >12de



E-J
26 april 2006, 12:44
Ha mensen! Een vraagje:

Als je fretbuzz hebt bij fret 1 t/m12, hoe kan ik dat dan oplossen? Hals boller of holler zetten?

En als je fretbuzz hebt bij een frets hoger dan 12, wat dan?

Alvast bedankt!

guitardude
30 april 2006, 22:09
Bij fretbuzz van fret 1 t/m 12 moet je uiteraard je hals holler zetten.
Als je hem boller zet krijg je alleen maar meer fretbuzz (je moet het je gewoon inbeelden)
En voor de frets boven de 12 moet je volgens mij je brug hoger afstellen.
*correct me if i'm wrong*

Ralph Nuis
8 november 2006, 16:50
Ik gooi dit topic even omhoog omdat ik het onnodig vond om een nieuw topic te openen...

Ik heb sinds kort last van fretbuzz, vooral bij de eerste 3 frets en ik was dus van plan om me hals iets losser te draaien, maar moet je de halspen dan vanaf de kop gezien (dus kijkend naar de brug) tegen de klok indraaien, of andersom ?
Ik ging eigenlijk uit van het eerste, maar helemaal zeker weten doe ik het niet, vandaar dat ik het hier maar even vraag. Het gaat trouwens om me Dean Vendetta, als dat er wat toe doet.

sjoerd5
8 november 2006, 16:57
http://www.donhofstee.nl/pics/halsstellenacc.jpg

http://www.donhofstee.nl/pics/halsstellenelectr1.jpg


alstublieft

Ralph Nuis
8 november 2006, 17:30
Bedankt, makkelijke site ook van die plaatjes.

E-J
11 november 2006, 11:38
Hey Ralph...dat kan ook liggen aan je topkam...dat die te ver is uitgesleten :) Even een nieuwe erin laten zetten!

BamBuFan1
11 november 2006, 13:47
Hey Ralph...dat kan ook liggen aan je topkam...dat die te ver is uitgesleten :) Even een nieuwe erin laten zetten!

Snaar op de 3e fret fretten en vervolgens kijken of er nog ruimte zit tussen de snaar en de 1e fret. Dit doe je door op de snaar te tikken boven de 1e fret. Zolang je nog een 'tikje' hoort (de snaar tikt tegen de fret) is er in principe nog voldoende ruimte, hoor je niets dan ligt de snaar dus echt vast bovenop de fret en is de topkam te ver ingesneden/gesleten.