PDA

View Full Version : Ik denk erover om mijn tremmelo vast te zetten



J@N
26 april 2006, 07:50
Kenners....... Ik denk er over om mijn tremmelo (brug) vast te laten zetten, zoiezo gebruik ik hem zelden of nooit, en als in mijn snaren opdruk, is mijn gitaar gelijk een beetje ontstemd. Nu zitten er aan die brug natuurlijk veren enzo, en ik heb al eens gehoord dat die iets verzwaard kunnen worden maar is vastzetten heel gek ?? PS: Ik heb een Ibanez gitaar !

G.G.
26 april 2006, 07:58
Vastzetten is niet gek, het verbeterd de sustain als je hem toch niet gebruikt.

Lord Abortion
26 april 2006, 08:39
Gewoon doen! Als je je trem toch niet gebruikt is vastzetten de beste optie.

Agent_Smith
26 april 2006, 09:25
Blok hout ertussen slaan.

idno
26 april 2006, 09:33
voor de zoveelste keer, zie mijn oplossing:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=58887

iets naar onder scrollen en daar staat t plaatje

almarvk
26 april 2006, 09:41
Gewoon doen, heb ik bij mijn Ibanez SA ook. Werkt helemaal prima!

Put
26 april 2006, 09:42
je zou het ook kunnen vervangen door een origineel floyd rose tremelo systeem..
ikzelf heb niet zo veel prolemen met deze tremelo systemen maar andere vinden het weer te veel werk..

offtopic :
G C ? ik weet niet
iig de gene die die sig van mij heeft.
Na wat gelezen te hebben enzo ben ik er achter gekomen dat handrix de gitaar sloopte en in de fik zette omdat het iets als een publiciteits-stunt zou zijn , het moest van zijn manager ... dit wist ik niet en was hier nogal boos over ... alsnog is het ziellig dat ie het toch deed omdat het van zn manager moest ... maar das ene ander verhaal.

BLOK182
26 april 2006, 10:35
Ik heb mijn semi-zwevende PRS tremolo ook laatst laten vastzetten. Niet onbeweeglijk, omlaag benden gaat nog altijd, maar omstemmen e.d. is nu piece of cake, ben er erg tevreden over:d

Nickname
26 april 2006, 12:09
Gewoon vastzetten met een blokje hout inderdaad.. wat voor gitaar heb je eigenlijk precies?

Trick
26 april 2006, 19:43
Als het een floyd rose is vind ik je een barbaar, die zijn er om mishandeld te worden. Maar dan doe je ook echt iets fout als die ontstemd :hippie:

grayfink
26 april 2006, 19:54
Ja joh, gewoon vastzetten. Kitspuit, siliconenkit en helemaal volspuiten die handel. Of je stort er beton in.

Kamicolo
26 april 2006, 20:42
bij mij is die standaard al vast gezet, ben ik wel blij mij hoef echt bij nooit te stemmen en vibrato klinkt toch bijna ut zelfde

Hell's Engl
26 april 2006, 21:57
Ik heb de tremelo op mijn Haar strat zo laten stellen dat ie alleen maar omlaag kan worden gedrukt en niet omhoog.... Ik gebruikt 'm toch alleen maar omlaag. En dat is 't zelfde bij mijn Peavey Wolfgang.
Als ik 'n snaar breek, blijven ze (als 't goed is) in stemming....

Scali
27 april 2006, 00:29
Ik heb de tremelo op mijn Haar strat zo laten stellen dat ie alleen maar omlaag kan worden gedrukt en niet omhoog.... Ik gebruikt 'm toch alleen maar omlaag. En dat is 't zelfde bij mijn Peavey Wolfgang.
Als ik 'n snaar breek, blijven ze (als 't goed is) in stemming....

Dat kan bij Strats en bij Peavey Wolfgangs wel (sterker nog, Van Halen heeft zijn gitaren ook zo).
Maar bij Ibanez kan dat niet, als het een Floyd-Rose-achtige brug is. Ibanez freest namelijk een stuk uit de body, waarin de brug verzonken kan worden, en alsnog een stuk naar boven getrokken kan worden. Je kunt hem dus niet plat op de body leggen, omdat dat stuk body just verwijderd is om het bereik te vergroten.
Alleen een houtblokje onderin, waar de veren aan het tremolo vastzitten, dat is een optie.

Marcel61
27 april 2006, 17:17
Deze uitvindingen laten je letterlijk omschakelen van een floating (Nederlands = zwevende) tremolo naar een tremolo die alleen nog naar beneden kan, of blokeerd jouw floating tremolo compleet = vaste brug. Omschakelen is seconden werk...je kan dan iedere alternatieve stemmingen toepassen op een gitaar UITGERUST MET EEN ZWEVENDE TREMOLO.....ja, Floyd Rose type's, Wilkinsons, etc, etc, etc...

www.tremconverter.com
www.tremol-no.com (nog niet te koop, misschien wel nooit)

Pffff...valt niet mee om mensen wat bij te brengen.

Dirk W
27 april 2006, 17:26
Pffff...valt niet mee om mensen wat bij te brengen.

Je hebt er ook ZOVEEL moeite in gestopt.
Arme knul :confused:

Marcel61
28 april 2006, 02:46
Je hebt er ook ZOVEEL moeite in gestopt.
Arme knul :confused:

Ik heb ook veel respect voor jouw moeite, Dirk...

DarknessAwaits
28 april 2006, 11:01
www.tremol-no.com (http://www.tremol-no.com) (nog niet te koop, misschien wel nooit)


Dit staat op de website:
"The factory is currently finishing production of the Tremol-No™, and AllParts will begin shipping Tremol-No™ units at the end of April (at the very latest, the first week of May)."

Dus hij zou vrij snel al op de markt moeten komen nu.

J@N
28 april 2006, 18:05
Thanks allemaal, ik ben toch altijd weer blij dat sommige mensen de moeite nemen om een ander te helpen !!