PDA

View Full Version : Zoom G9.2tt versus concurrentie?



BeeJee
26 april 2006, 00:07
Iemand al ervaringen met deze nieuwe Zoom en vergelijk hoe die het doet t.o.v. zijn concurrenten van Line6, Boss, Vox etc?

Scali
26 april 2006, 00:28
Als het goed is, heb ik er zaterdag eentje, en kan ik je meer vertellen (en laten horen).
Afgelopen weekend hadden ze hem nog niet bij de Feedback, maar hij schijnt een dezer dagen te komen.

BeeJee
26 april 2006, 00:50
Ben er erg benieuwd naar. Hou me op de hoogte!

hassent
26 april 2006, 08:15
Kan zelf ook niet wachten tot ie binnen is. Scali heeft me erg nieuwsgierig gemaakt. De reviews op HC zijn erg goed (al zijn het er pas 3)

Heb gisteren nog een mailtje naar feedback gestuurd of het klopte dat ze deze week in de winkel liggen, maar heb nog niets gehoort.

Is Feedback zaterdag eigenlijk wel open (koninginnendag)?

Scali
26 april 2006, 08:57
Oh daar zeg je wat... had ik nog niet aan gedacht. Dan is idd de kans groot dat ze niet open zijn.

Erikt
26 april 2006, 09:09
wat gaat dit dingetje kosten?

Scali
26 april 2006, 09:14
Op de meeste sites staat ie voor iets van 449e aangeboden.

hassent
26 april 2006, 10:29
Dan ga ik misschien vrijdag avond, popel popel popel:p .

Helaas nog steeds geen antwoord op m'n e-mail.

Scali
26 april 2006, 10:39
Bij Musicstore Koeln is ie nu op voorraad, blijkbaar: http://www.musicstore.de/nl/Gitarren/3_16_GFXM_58_GIT0008409-000/0/0/0/detail/musicstore.html

Dan vraag ik me af... zal ik hem bestellen... dan is ie er binnen een paar dagen...
Maar in de tussentijd zou Feedback hem binnen kunnen krijgen, en dan heb ik hem misschien eerder, en goedkoper...

hassent
26 april 2006, 10:46
Ik zit op dezelfde wip. Het enige is dat ik 'm nog niet uit heb kunnen proberen.

Maar nu ik weet hoe dat zit met die 4 kabel methode is dat eigenlijk al zo'n pre dat de XTlive afvalt. Maw, ik koop 'm waarschijnlijk toch wel...

Andere kant is wel als ie kapot gaat moet ie wel terug naar keulen. Rotterdam is iets dichterbij.

Misschien feedback maar even bellen vanmiddag.

hassent
26 april 2006, 11:53
Net bericht van Feedback gehad.

Helaas... nog niet binnen en weten ook niet wanneer...

Wat nu? Geduld hebben of toch.... dilemma:angry:

Hoe betrouwbaar is Musicstore in Duitsland? Heeft iemand daar ervaring mee?

Scali
26 april 2006, 12:07
Maar nu ik weet hoe dat zit met die 4 kabel methode is dat eigenlijk al zo'n pre dat de XTlive afvalt. Maw, ik koop 'm waarschijnlijk toch wel...

Ja, als je een goede buizenversterker hebt met effectloop, is het zonde om niet de 4-kabelmethode te gebruiken. Dan blijven er eigenlijk nog 3 mogelijkheden over: Boss GT-8, Vox Tonelab SE en Zoom G9.2tt.
Voor mij valt de GT-8 sowieso af. Die heb ik geprobeerd, en ik vind hem zowel qua bediening als qua feel/klank niet fijn. Ik blijf nog liever m'n Zoom 8080 gebruiken dan dat ik een GT-8 neem.


Andere kant is wel als ie kapot gaat moet ie wel terug naar keulen. Rotterdam is iets dichterbij.

Ja, maar daar ben ik niet zo bang voor. Als ie net zo betrouwbaar is als m'n Zoom 505 en Zoom 8080, dan maak ik me nergens zorgen om.

hassent
26 april 2006, 12:17
Ik zag dat Musicstore portvrij levert en 3 jaar garantie geeft.
Het wordt nu wel heel aantrekkelijk. Heb jij ervaring met bestellen bij Musicstore?

BeeJee
26 april 2006, 12:25
Ik zit ook behoorlijk op dat ding te gassen, vooral omdat ik een goede direct-recording solution zoek. Ik heb nu een Mbox. Ik gebruik maar een fractie van de opties van ProTools en softwarematig gitaar opnemen met Amplitube is toch niet zo mijn ding.
Daarnaast zou hij mogelijk voor kleine optredens live ook erg interessant zijn. Dan hoef ik niet mijn hele rackzooi mee te zeulen. Zoom, Traveller en speakerkast, of nog compacter: alleen de Zoom op een actieve monitor. GASSSSS
Ik durf hem alleen niet blind te bestellen en hier in de buurt is ie (nog) nergens te testen.

BeeJee
26 april 2006, 12:27
Bestellen via Musicstore gaat perfect. Nooit problemen mee gehad. Ze bezorgen via UPS.

hassent
26 april 2006, 13:17
mmm. Ik denk dat ik de gok maar ga wagen.
Heb nog even naar Verspuy in Rotterdam gebeld met de vraag of zij hem binnen krijgen. Daar werd mij het volgende verteld:

De reden dat niemand 'm in Nederland nog kan leveren heeft alles te maken met het feit dat het een duitse importeur is die voor de distributie zorgt. De nederlandse dealers kunnen hierdoor vaak prijstechnisch niet mee met de duitsewinkels en met internetshopping van tegenwoordig is het dus voor nederlandse muziekwinkels niet aantrekkelijk om Zoom te verkopen.
Dit verhaal had ik ook eerder al eens begrepen van andere winkels in mijn regio (westbrabant). Hij gaat daar overigens Euro 500,- kosten en is op bestelling wél leverbaar. Da's toch euro 50,- duurder dan Musicstore! En je hoeft er zelf niet voor te rijden.

Dus de vraag is, wachten tot iemand 'm hier in nederland kan leveren of toch in duitsland bestellen.

Scali
26 april 2006, 13:24
Ik heb zojuist een account aangemaakt bij Musicstore.
Zo te zien is verzending zelfs gratis bij dit bedrag. Dus voor 455e heb ik hem in huis over een paar dagen, als het goed is.
Moet nog even kijken hoe het met de betaling zit. Daar krijg ik nog een mailtje over.

Anders Destium
26 april 2006, 13:31
Ik betaal in Duitsland meestal met CC, dat gaat makkelijker dan overschrijven.

Ik ben benieuwd wat de ervaringen en eerste indrukken zijn straks!

hassent
26 april 2006, 14:11
Ik heb de stoute schoenen aangetrokken. Heb net de G9.2TT besteld :seriousf: bij Musicstore met creditcard. Lijkt me ook de meest veilige manier. Kun je namelijk altijd laten storneren als het niet goed blijkt te gaan.

Nu maar afwachten wanneer ie binnen komt.

SimonS
26 april 2006, 14:56
als die G9 niet zo belachelijk groot was, had ik 'm ook gekocht. hetzelfde geldt eigenlijk voor de Tonelab (te groot). Ik heb nu een XT-live. De highgain sounds zijn prima, de "low-gain" en clean moet ik nog aan knutselen, dat gaat een stuk minder als vanzelf. Daar waren de reviews dus correct in.

Nu is het wachten op een modeler met de grootte van een XT-live, maar de lowgain en cleans van de Tonelab. Misschien de G7...

Ik ben iig wel benieuwd naar je bevindingen met de G9! Keep us posted!

Speeddemon
26 april 2006, 16:27
Ik overweeg zelf de G7 vanwege 't formaat, maar eigenlijk mist ie 3 toffe dingen die de G9 wel heeft:
de Loop
de Engl pre-amp (klinkt zeer overtuigend!)
de Accelerator (hij heeft wel de Tube Energizer)

Scali
26 april 2006, 16:37
De mijne is ook onderweg... kijken wie em het snelst heeft :)

Anders Destium
26 april 2006, 17:01
Alvast gefeliciteerd allebei ;)

We verwachten nu natuurlijk wel 2 reviews, dat spreekt voor zich!

hassent
26 april 2006, 17:10
@Scali, da's spannend, ik heb net het trackingnummer van DPD doorgekregen. Heb 'm waarschijnlijk morgen in huis! :seriousf:

Scali
26 april 2006, 17:31
Ik heb nog geen trackingnummer... bah, zal dan wel morgen gaan worden, dus dan ga ik het zeker verliezen.

hassent
26 april 2006, 17:48
Ik zal je morgen laten zwelgen in jaloezie als ik de eerste noten door het bordje laar gieren:rockon: .

Maar zoals het altijd bij mij gaat zal die bezorger van de DPD wel een ongeluk met z'n bus krijgen en laat nou net mijn pakketje op de voorstoel staan en door de voorruit gevlogen zijn waarna er een varchtwagen overeen gereden heeft.... En dan komt die van jou een dag later in glimmende staat aan!:chicken:

BeeJee
26 april 2006, 18:42
Wij willen soundclips! :rockon:

hassent
26 april 2006, 19:31
Ik weet niet of jullie mijn gepiel wel willen horen. Ik heb wat tracks van Scali beluisterd.... Daar kan ik niet aan tippen, ben slechts een hobby-ist:)

Ik denk dat Scali de betere persoon is om soundclips te posten...

armageddon
26 april 2006, 20:40
@Scali: Kan je die nieuwe Zoom net zo aansluiten als de GT-8? Dus met de 4-cable method?
Dat zou wel een uitkomst zijn. Ben benieuwd of de wah's etc. een beetje de moeite waard zijn.

hassent
26 april 2006, 21:36
Van Scali heb ik begrepen van wel. Da's ook een van de redenen waarom ik 'm gekocht heb.

armageddon
26 april 2006, 21:45
Als je er nou ook nog mee kon channel-switchen :D

hassent
26 april 2006, 21:48
Via Midi bedoel je? Volgens mij kan ie dat ook!

Misschien kan ie ook wel koffie zetten:cooler: , maar dat hoor je morgen.

nielsduursma
26 april 2006, 21:52
Via Midi bedoel je? Volgens mij kan ie dat ook!

Misschien kan ie ook wel koffie zetten:cooler: , maar dat hoor je morgen.

als ie midi kan verzenden ed. kan die ook een koffiezetapparaat aan en uit zetten. kwestie van solderen;)

Scali
26 april 2006, 23:26
Als je er nou ook nog mee kon channel-switchen :D

Dat kan mijn Zoom 8080 zelfs, anno 1997 :)
Die kan ofwel via MIDI, ofwel via een stereo jack-kabeltje channelswitchen.
Volgens mij is het stereo jack-kabeltje nu wel verdwenen... eigenlijk ook niet zo gek, anno 2006 zou iedereen al aan de midi moeten zijn :)

Anders Destium
26 april 2006, 23:37
Dat "moeten zijn" daar is nog niet iedereen over uit, niet iedereen is nerd en ziet de ongekende mogelijkheden :)

Scali
26 april 2006, 23:40
Dat "moeten zijn" daar is nog niet iedereen over uit, niet iedereen is nerd en ziet de ongekende mogelijkheden :)

Dan kunnen ze altijd nog voor een schappelijk bedrag mijn Zoom 8080 overnemen :)

hassent
27 april 2006, 06:46
Peter Johanzen heeft 'm nu ook in de winkel. Toch net te vroeg naar Duitsland gegaan. Aan de andere kant, vanmiddag komt ie binnen :seriousf:

Anders Destium
27 april 2006, 08:44
Dan kunnen ze altijd nog voor een schappelijk bedrag mijn Zoom 8080 overnemen :)

Ik heb al een 4040 en een POD XT, ik denk dat ik het voorlopig daar bij hou :)

armageddon
27 april 2006, 10:24
Dat kan mijn Zoom 8080 zelfs, anno 1997 :)
Die kan ofwel via MIDI, ofwel via een stereo jack-kabeltje channelswitchen.
Volgens mij is het stereo jack-kabeltje nu wel verdwenen... eigenlijk ook niet zo gek, anno 2006 zou iedereen al aan de midi moeten zijn :)

Maar dan moet je weer zo'n midiswitcher kopen :) Ook weer extra geld natuurlijk.

Scali
27 april 2006, 10:35
Maar dan moet je weer zo'n midiswitcher kopen :) Ook weer extra geld natuurlijk.

Tsja, mijn antieke versterker uit 1992 heeft gewoon midi ingebouwd... Wat heb je voor triest prul als je er nog een midiswitcher voor moet kopen? :)

Scali
27 april 2006, 10:38
Peter Johanzen heeft 'm nu ook in de winkel. Toch net te vroeg naar Duitsland gegaan. Aan de andere kant, vanmiddag komt ie binnen :seriousf:

Ja klopt, ik kreeg toevallig gisteren een mailtje van ze binnen... Ze hadden er nog eentje. Als ze net iets eerder waren, had ik hem daar gehaald, vandaag.
Maarja, wie snel is, kan hem daar nog halen :)
Hun prijs is iig wel superscherp.

Scali
27 april 2006, 11:04
Ik heb al een 4040 en een POD XT, ik denk dat ik het voorlopig daar bij hou :)

Nja, met een PodXT kun je volgens mij niet switchen... niet met jackkabeltje, en niet met MIDI.
Met de 4040 kan allebei... en ook al een externe loop. Zit eigenlijk alles op wat op m'n 8080 zit, alleen is de effectprocessor een generatie ouder.
Klinkt die eigenlijk een beetje, die 4040? Malmsteen heeft er ooit reclame voor gemaakt, schijnt hem ook gebruikt te hebben :)

hassent
27 april 2006, 11:11
Klopt 449,- is inderdaad erg scherp. Maar als ik van Brabant naar Alkmaar moet rijden ben ik ook een tank benzine kwijt en dan is free delivery from Germany toch goedkoper. Lang leve internet:cheerup:

Toch typisch dat de grote jongens in Nederland ze nog niet beschikbaar hebben of alleen op bestelling leveren. Als het waar is wat ze bij Verspuy zeggen zal Zoom in Nederland nooit echt een poot aan de grond krijgen.

Alhoewel ik het me met deze series niet voor kan stellen. Ze zien er wel super gelikt uit, mooier dan de meeste pedalen in de markt (lees Boss, Korg en Digitech) maar dat is ook persoonlijke smaak natuurlijk.
Daarnaast hebben ze een aantal leuke features die nog niemand verder heeft zoals een hrizontaal expesiepedaal (of je er iets aan hebt is natuurlijk maar de vraag, maar het is wel geinig).

Als je zo rond kijkt op internet is Zoom ook niet echt populair in NL. Maar ligt dat aan de kwaliteit van Zoom of aan een verkeerde marketing... De meeste reviews van Zoom zijn over het algemeen zeker niet slecht eerder erg goed. Dus dan blijft er maar één ding over...

armageddon
27 april 2006, 11:27
Tsja, mijn antieke versterker uit 1992 heeft gewoon midi ingebouwd... Wat heb je voor triest prul als je er nog een midiswitcher voor moet kopen? :)

Een Engl Thunder, vanaf volgende week een Mesa Dual.
Niet echt een triest prul vind ik.

Scali
27 april 2006, 11:41
Alhoewel ik het me met deze series niet voor kan stellen. Ze zien er wel super gelikt uit, mooier dan de meeste pedalen in de markt (lees Boss, Korg en Digitech) maar dat is ook persoonlijke smaak natuurlijk.

Ja, ik vond ze er altijd al goed uitzien. Vroeger gebruikten ze alleen plastic, dat was dus voor de wat 'stevigere' gebruikers niet zo geschikt. Die schijnen ze kapot te kunnen trappen. Dan kun je beter zo'n lompe tank hebben als een Boss GT.
Gelukkig gebruikt Zoom de laatste jaren ook gewoon metalen behuizingen, dus hoeven we dat argument niet meer te horen.


Daarnaast hebben ze een aantal leuke features die nog niemand verder heeft zoals een hrizontaal expesiepedaal (of je er iets aan hebt is natuurlijk maar de vraag, maar het is wel geinig).

Ja, en wat ik dus vooral heel interessant vind, is de 24/96 processing. Daarmee zijn ze alle concurrenten toch mooi even te snel af. Geeft me ook een veel beter gevoel als ik de vierkabelmethode gebruik. Met de andere apparaten weet ik van te voren al dat ik signaal ga verliezen met 'maar' 44.1 KHz. Dat is ook juist 1 van de redenen waarom ik van m'n 8080 af wou.
Verder ben ik benieuwd hoe die twee buisjes werken. Bij de Vox Tonelab had ik echt wel het idee dat het buisje wat toevoegde... de sound vond ik op de een of andere manier toch minder steriel dan van bv een GT-8 of PodXT. Maar dat zou natuurlijk ook kunnen komen doordat Vox gewoon betere digitale modellen heeft, dat weet je nooit zeker.


Als je zo rond kijkt op internet is Zoom ook niet echt populair in NL. Maar ligt dat aan de kwaliteit van Zoom of aan een verkeerde marketing... De meeste reviews van Zoom zijn over het algemeen zeker niet slecht eerder erg goed. Dus dan blijft er maar één ding over...

Ja, volgens mij is het ook zo'n mythe, die vanzelf in stand wordt gehouden door mensen op forums etc. Misschien komt het omdat Zoom als eerste van die hele kleine, goedkope processortjes maakte, zoals de Zoom 505. Dat is inderdaad geen apparaat van topkwaliteit, maar dat kun je voor die prijs en dat formaat ook niet verwachten. Misschien dat Zoom daar op afgerekend wordt. Boss heeft gewoon een goede naam van de pedaaltjes die ze maken (en waarmee ze naar mijn mening onterecht een goede naam hebben qua multifx).
Ik weet wel dat bijna iedereen mijn tone altijd goed vond, als ze niet wisten dat ik op een Zoom 8080 speelde. Als ze dat wel wisten, vonden ze het vaak niet goed. Ik was zelf ook altijd erg tevreden over m'n tone. En vooral ook de stilte. Laatst had ik hem naast een GT-8, en mijn 8080 had gewoon minder ruis en bijgeluiden bij hi-gain settings. Dus wat mij betreft ligt het echt niet aan de kwaliteit. Ik ben benieuwd wat ik uit de G9 kan halen. Ik zal hem iig aktief gaan promoten, als ie me net zo goed bevalt als de 8080 :)

hassent
27 april 2006, 13:52
Heb je nu je tracking nummer al van de DPD? De mijne is nu ergens in een straal van 30km van m'n huis, althans volgens track&trace van DPD. Als het goed is vanavond de eerste review op gitaarnet.

Scali
27 april 2006, 13:59
Nee, ik heb nog niks, helaas :(
Ben benieuwd wat je ervan vindt.

hassent
27 april 2006, 14:02
Dan zul je 'm wel eind van de dag krijgen. Was bij mij gisteren ook rond 17:00u. Of heb je niet met cc betaald? Dan heb je kans dat het langer duurt.

Update: Net van het thuisfront gehoord dat ie binnen is:rockon:

SimonS
27 april 2006, 14:52
vet! neem ontslag van je werk en ga naar huis! :cooler:

hassent
27 april 2006, 15:18
Is even bij me opgekomen maar op de lange termijn minder voordelig schat ik zo in...:satisfie:

hassent
27 april 2006, 17:45
Yes Yes Yes. Hij is er!:seriousf:

Heb 'm ff snel aangesloten en door de presets heen gelopen. Wow, daar zitten al erg leuke geluiden tussen. Wat ik vooral op vindt vallen is de reacie op de aanslag van je snaren. Zo goed heb ik het nog niet eerder gehoord. Er zit echt dynamiek in dit ding. Jammer is dat bij de factory presets de ZNR (noise reduction) heel strak afgesteld staat, kapt je geluid snel af. Maar als je die uitschakeld heb je echt eindeloze sustain en perfecte snaar reactie.

Vanavond ga ik er eens op m'n gemak voor zitten om mbv de software wat eigen presets te maken. Hij klonk door m'n buizen eindbak vooral bij high gain instellingen nogal bassig maar even draaien aan wat knopjes loste dat snel op.

Van de fabriek presets vond ik vooral de Diezel en Engl erg overtuigend en de cleane geluiden zijn ook top. Er zitten ook wat 'artist' presets in zoals Satch, SRV, Brian Setzer, Jimi etc. En die zijn zo uit doosje al erg bruikbaar.

Erg handig is de A/B channel switch onder elke preset. Zo heb je eigenlijk ipv 5 patches, 10 patches per bank. Of bijvoorbeeld een blackface net op het randje en een er net overheen of simpel als boost voor een solo.

En dan de uitraling van dat ding, jesus, degelijk is een understatement. Dit ding is echt made for the road!:rockon:

Tot zover de eerste impressie, vanavond volgt een uitgebreidere.

@ Scali: al jaloers??

Scali
27 april 2006, 20:19
Ach, de mijne is ook onderweg. Ik wacht al zo lang... een dagje meer of minder is ook niet erg :)
Maar zo te horen bevalt ie goed. Da's mooi!
Misschien moeten we zelf Zoom maar promoten dan :)

Ik ga jou straks gewoon jaloers maken met mijn user patches.
Maar die kunnen we ook uitwisselen, als het goed is. Als ik straks wat goede sounds heb, zal ik proberen om ze op het forum te posten.

grindminder
27 april 2006, 23:37
ik ga voor de Zoom G7.1ut, de G9 vind ik net wat te groot

hassent
28 april 2006, 08:04
Zoals beloofd wat uitgebreider nu.

Ik heb 'm nu aangesloten via de 4 kabel methode. Werkt perfect. Het was even zoeken naar de juiste balans tussen de volumes maar dat werkt nu perfect. Het eerste wat ik gedaan heb is geprobeerd de drie kanalen van m'n TSL na te bootsen met de G9.2. Waarom? Om een uitgangspunt en een goed vergelijk te hebben. Binnen 10 minuten voor elkaar. Ik durf te beweren dat je het verschil niet hoort er is geen enkel gebrek aan dynamiek oid.

De gebruikersinterface is erg simpel, en da's voor mij erg handig:satisfie: . Het spreekt eigenlijk allemaal voor zich. In no-time heb je patches aangepast. Het eerste uur heb ik het boekje er niet eens bijgehad.
Daarna wat patches aangepast naar eigen smaak. De G9.2 werkt perfect door de buizeneindtrap van m'n TSL. Zaak is wel dat je in het menu aangeeft dat je verbonden bent met een Marshall stack en uiteraard de speaker en mic simulaties uitschakeld. Dan wat bas er af en mid/hoog erbij en het klinkt werkelijk als een klok. Ik heb 'm ook via de mengtafel in de PA gehad en ik moet eerlijk bekennen dat ik 'm door de TSL beter vindt klinken. Maar dat kan ook afstellen zijn.

Jammer genoeg kreeg ik de software gisteren niet aan de praat. Op m'n PC in huis werkt het wel maar op de PC in m'n repetitieruimte kreeg ik een vage windows foutmelding dat eea niet juist geinitialiseerd kon worden. Afijn 2 uur kloten later :angry: (had zuivere speeltijd kunnen zijn) heb ik maar besloten vandaag m'n PC opnieuw te installeren.
Hopelijk werkt het dan wel.

Wat me nog niet helemaal gelukt is om bv een Wah toe te wijzen aan een van de expressie pedalen. Maar dat is ook een beetje een vage menu optie. Daarnaast heb je ook nog je horizontaal en verticale movements dus dat maakt het er niet makkelijker op. Ik zal wel iets verkeerd doen. Waarschijnlijk gaat dat met de software makkelijker.

Tja, en dan verder. Chorus en Wah klinken geweldig, preamps zijn goed. Distortion pedalen heb ik nog niet echt getest. De ZNR functie werk erg goed. Zeker als je super high gain geluiden hebt. Als je je gitaar niet aanraakt is ie echt muisstil. Editten is een eitje (op de expressiepedalen na dan). Super handig is de A/B switch per patch.

Minpuntjes: ehhh Tot nu toe maar eentje kunnen ontdekken. Als je je volume op je gitaar terug draait worden de meeste patches niet per definitie cleaner. Meestal wordt het volume zachter maar vervorming blijft. Is dat een probleem? Nee, je hebt 2 expressie pedalen. Als je er 1 toewijst als regelbare gain is het opgelost.

Tot zover mijn ervaringen. Let wel, ik ben een redelijke leek op dit gebied. Normaal gesproken speel ik straight-thru de TSL met enkel een chorus (DOD)en een Wah (Morley) en dat doe ik al 12 jaar :satisfie: , kun je na gaan! Ik heb wel een V-ampje gehad maar weinig mee gedaan en een Boss ME50. Beide totaal niet te vergelijken met de G9.2TT natuurlijk.
Dus ik kan me voorstellen dat anderen (Scali) nog sneller en beter de weg kunnen vinden op dit apparaat. Hopelijk komt er van Zoom ook zoiets als customtone.com van Line 6.

Ik houd me aanbevolen voor tips en patches van anderen. Als Zoom niet met een site met patches komt kunnen we misschien zelf wat opzetten...?
Gewoon volgens het KISS principe. Niet te moeilijk en grafisch.

pikasso
28 april 2006, 15:00
Stelletje .....grr

Nu wil ik er ook een, naast mijn VOX
GA lekker enthousiast doen via PM ofzo ;) ;)

BeeJee
28 april 2006, 16:12
Dit topic is inderdaad wel GAS-verwekkend geworden. Sorry voor het starten ;)

Erikt
28 april 2006, 17:13
kunnen jullie mij verblijden met een mooje fotoshoot van de z00m? :cooler:

BeeJee
28 april 2006, 17:29
Ik ben ook wel benieuwd naar zijn performance met opnames. Hoe zit het met de latency? en hoe klinkt ie direct in met USB? conversie is dan 16bit 48kHz volgens mij?

Speeddemon
28 april 2006, 18:03
Minpuntjes: ehhh Tot nu toe maar eentje kunnen ontdekken. Als je je volume op je gitaar terug draait worden de meeste patches niet per definitie cleaner. Meestal wordt het volume zachter maar vervorming blijft. Is dat een probleem? Nee, je hebt 2 expressie pedalen. Als je er 1 toewijst als regelbare gain is het opgelost.
.
De gain variabel onder 1 van de footcontrollers zetten klinkt niet 't zelfde als met je volumeknop spelen. Bij gitaren die ook nog een condensator op de volumepotmeter hebben zitten, wordt je sound ook meer 'twangy', iets dat met fuzz-pedalen geweldig bluesy klinkt. Als je puur de gain regelt van een pre-amp sim ofzo, vervormt ie weliswaar minder, maar de frequentiebalans blijft gelijker.

hassent
29 april 2006, 13:53
He Scali,

Heb je 'm nu al binnen?

Scali
29 april 2006, 15:09
Nee, helaas.
Ik zag nu op de website dat ze niet meer op voorraad zijn... Misschien heb ik net de boot gemist met m'n bestelling :(

hassent
29 april 2006, 21:01
Da's natuurlijk wel ontzettend balen.

Kun je 'm niet afbestellen en in alkmaar gaan halen?

Scali
29 april 2006, 21:56
Toen ik het mailtje kreeg, hadden ze er nog een. De kans is dus groot dat ie daar nu ook intussen wel uitverkocht is...
Ik wacht het gewoon nog wel even af. Bij afbestellen moet het geld weer teruggeboekt worden enzo, allemaal een hoop moeite, soms kost het ook nog geld. Misschien dat ie gewoon volgende week komt. Ik heb toch geen haast. Ik heb al een Zoom 8080 en een Marshall 6101, ik vermaak me toch wel, in de tussentijd :)

hassent
1 mei 2006, 12:26
Voor de liefhebbers / geïntereseerden:

De G9.2TT is nu ook leverbaar uit voorraad bij Musik Produktiv.

Jeroenvanhulsteijn
1 mei 2006, 21:49
Hoe doet die 9.2 het als effectsprocessor? Is het ook als verzameling losse distortion pedaaltjes, modulatie pedaaltjes etc te gebruiken? Of is het echt puur modeling waar die geschikt voor is?

Heb nu zo'n G2.1. En het is een erg leuk ding. Doet mij benieuwen wat z'n grote broers kunnen.

Scali
1 mei 2006, 22:25
Hoe doet die 9.2 het als effectsprocessor? Is het ook als verzameling losse distortion pedaaltjes, modulatie pedaaltjes etc te gebruiken? Of is het echt puur modeling waar die geschikt voor is?

Het is in principe een effectsprocessor, het preamp-gedeelte is alleen gemaakt met modeling-technologie.
Je kunt hem dus ook gebruiken als een set pedaaltjes... zo ga ik hem ook ongeveer gebruiken. Dingen als wah en delay trap ik meestal handmatig aan/uit, maak ik geen aparte patches voor.

armageddon
1 mei 2006, 23:04
Heb je ook zo'n handige footswitch dat je dan gewoon een wah aan kan schakelen zoals je een wah aan hoort te schakelen? Dus niet eerst een pedaaltje inrammen en dan met je voet snel naar het expressiepedaal?

Scali
2 mei 2006, 00:03
Geen idee. Op mijn Zoom 8080 zat het niet, en dat vond ik eigenlijk wel prettig.
Ik gebruikte gewoon het pedaaltje ernaast, net als bij een Morley wah.
Handig dat je em dan in een bepaalde positie kunt laten staan.

hassent
2 mei 2006, 06:43
Heb je ook zo'n handige footswitch dat je dan gewoon een wah aan kan schakelen zoals je een wah aan hoort te schakelen? Dus niet eerst een pedaaltje inrammen en dan met je voet snel naar het expressiepedaal?



Ja dat kan, maar het kan ook op de manier zoals Scali zegt.

armageddon
2 mei 2006, 09:08
Geen idee. Op mijn Zoom 8080 zat het niet, en dat vond ik eigenlijk wel prettig.
Ik gebruikte gewoon het pedaaltje ernaast, net als bij een Morley wah.
Handig dat je em dan in een bepaalde positie kunt laten staan.

Sorry, ben onbekend met een Morley Wah. Ken hem van naam, nooit op gespeeld. Hoe werkt dat?

Izegrim
2 mei 2006, 09:16
Hee hoe zit het met de fizziness van de G9.2tt? Ik heb een Zoom G2 en die klinkt erg lekker maar vergeleken met de XTL zitten er wat nare hoge frequenties in die niet heel natuurlijk klinken (waar zeikt men met de POD XT eigenlijk over met fizz?). Nu heb ik dit weekend een demonstratie van iemand met z'n nieuwe monsterplank (wow, wat een ding!) ten gehore gekregen en ik hoorde precies hetzelfde als bij mijn G2. De G9.2tt klonk wel een stuk beter maar die irritante piek zit er net zo keihard in.

hassent
2 mei 2006, 10:23
Kun je iets duidelijker zijn, dan zal ik het eens voor je testen. Ik hoor geen rare sizzles oid.

Scali
2 mei 2006, 10:32
Sorry, ben onbekend met een Morley Wah. Ken hem van naam, nooit op gespeeld. Hoe werkt dat?

Er zit gewoon een knopje rechts van het pedaal waarmee je em aan en uit kunt zetten. Kun je dus het pedaal in iedere positie laten staan... handig voor dingen als Money For Nothing.
http://www.morleypedals.com/dpwo.jpg

Scali
2 mei 2006, 17:17
Hehe, eindelijk een mailtje dat m'n G9.2tt onderweg is. Nou, hopen dat ie er morgen is dan.

Jeroenvanhulsteijn
2 mei 2006, 20:14
Die nare hoge frequenties hoor ik ook bij de G2. Klinken erg "in your face". Het zijn denk ik de frequenties boven 8 kHz. Beetje alsof je je gitaar direct in de pc hebt geplugd of over een hifi set.

Scali
2 mei 2006, 20:21
Kwestie van de presence wat terugdraaien?
Mijn 8080 heeft ook best veel presence van zichzelf. Op de Marshall kan ik m'n presence makkelijk voluit zetten, maar als ik de distortions van de Zoom gebruik, krijg ik er letterlijk koppijn van, zo veel hoog zit er dan in.

Jeroenvanhulsteijn
2 mei 2006, 21:50
Nee dat helpt niet. Bovendien kun je als je gebruikt maakt van cabinet models niet meer gebruik maken van de extra 3 eq banden. En die extra eq banden regelen nu juist die >6khz banden.

Allez, ik heb hem toch eigenlijk alleen maar voor de digitale geluiden.

hassent
3 mei 2006, 08:15
Hehe, eindelijk een mailtje dat m'n G9.2tt onderweg is. Nou, hopen dat ie er morgen is dan.



Da's goed nieuws :p . Dan zul je 'm vandaag wel hebben. Hij komt waarschijnlijk in een mega doos aan. Althans dat was bij mij zo, zeker 150cm lang! Ik ben benieuwd naar jou bevindingen. Elke dag wordt ik enthousiaster als ik met dat ding bezig ben. Zeker als je 'm met de software edit is het echt een eitje om er goede geluiden uit te krijgen.

De USB connectie icm het bijgeleverde Cubase LE werkt erg goed. Je moet alleen wel de goede instelling kiezen in Cubase. Als je 'm op full-duplex zet heb je latency problemen. Ik had een backing track geïmporteerd en daarna de gitaar partij opgenomen. Ik terug luisteren, :angry: , jezus is m'n timing echt zo slecht??? Nog een keer geprobeerd, weer hetzelfde. Toen maar eens gaan spitten in de instellingen van de ASIO-driver. De andere instelling (ik denk half duplex) werkt wel goed. Was m'n timing toch niet zo slecht :seriousf: .
Full Duplex heb je ook niet nodig, tenzij je de muziek door je gitaar amp terug wil luisteren/mee wil spelen :satisfie: .

Als je 'm helemaal werkend hebt op je PC moet je eens kijken of het jou lukt om één enkele patch op te exporteren of importeren. Het is mij nog niet gelukt. Maar dat kan ook aan mij liggen. Het zou toch moeten kunnen lijkt me.

Izegrim
3 mei 2006, 10:52
Kun je iets duidelijker zijn, dan zal ik het eens voor je testen. Ik hoor geen rare sizzles oid.

Het zit idd ergens tussen de 6 en 8 kHz en het is een irritant gezoem dat in je distortions zit. Met een EQ kun je het wel weghalen, maar het is jammer dat je daar weer een externe EQ nodig hebt bij de G2.

Scali
3 mei 2006, 14:34
Okee, hij is dus binnen!
Inderdaad in een hele grote doos... De doos van Zoom zelf was al een maatje kleiner... en het apparaat daarin was nog wat kleiner, want er was in de doos ruimte aan de zijkant voor de adapter.
Ik was al bang dat ie nog groter zou zijn dan de Vox Tonelab SE, maar volgens mij is ie toch net een maatje kleiner.

Eerste indruk is goed... het ding is zwaar en alles voelt heel degelijk aan. Een hele verbetering ten opzichte van m'n Zoom 8080, wat dat betreft. Daar was alles plastic, en vooral de pedalen gaven niet echt de meest solide indruk. Hij heeft het wel zonder problemen al die jaren uitgehouden, maar ik zou hem niet aanraden aan een punkgitarist oid :)

Toen maar eens ingeplugd. Persoonlijk vind ik het groene LCD-schermpje eigenlijk minder mooi dan het blauwe display van de 8080, maar dit displaytje is niet alleen tekst, maar ook grafisch, en dat is wel overzichtelijk.
De eerste patch begint eigenlijk al meteen goed... een strak hi-gain geluid dat goed 'zingt'.
Maar ik merk ook al gauw dat ze inderdaad veel te scheutig zijn geweest met de ZNR, en noten worden dus nogal gauw afgekapt. Ik snap niet precies waarom, want ruisen doet het ding bijna niet, zelfs als je de ZNR uitzet.
Verder is de compressor ook wat overbodig, en die zit me in de weg als ik met het volume van m'n gitaar wil spelen. Deze problemen lijken bij een hoop patches te zitten.
Maar met die dingen uit begint het er heel erg op te lijken. De bediening is sowieso erg makkelijk, bijna hetzelfde als m'n 8080... druk op het knopje van de effectmodule die je wilt editen.. druk eventueel nog een keer om het effect aan/uit te zetten, en gebruik de draaiknoppen om het effect in te stellen. Daar zouden oa Boss en Digitech een voorbeeld aan kunnen nemen.

Maargoed, ik heb hem eigenlijk niet voor de modeling, ik heb hem voor de effecten. Dus maar eens geprobeerd hoe de Marshall in de loop klinkt.
Dat blijkt heel goed te werken. In principe klinkt ie ongeveer net zo als m'n oude Zoom, behoorlijk neutraal dus. Verschil is wel dat de ruis nu zo goed als weg is. Vooral het lead-kanaal klinkt hierdoor nu veel strakker.
Het was even zoeken naar de treble booster, maar deze blijkt nu in het wah-gedeelte te zitten. Deze booster werkt veel beter dan die van de 8080. Het geluid is ineens heel strak en modern, en nog steeds geen problemen met de ruis... Best vreemd om je Marshall ineens geluiden te horen maken die je eerder bij een Engl of Diezel verwacht. Het lijkt ook of de bas nu automatisch wat dunner wordt, wat je eigenlijk bij een hi-gain booster wilt hebben. Dat ging bij m'n 8080 niet zo goed, daar werd het geluid toch gauw muddy.
Nu moet ik wel wat meer bas in het geluid draaien met de eq, maar dat is absoluut geen probleem.

De hall-reverb is ook precies wat ik van Zoom verwacht. Zo'n hele diepe, warme galm, net als bij m'n 8080.
Ik heb ook nog even voor de grap het Z-Stack ampmodel geprobeerd, en die lijkt heel erg op de Lead Driver van m'n 8080. Dat is mooi, want dat was altijd m'n favoriete distortion. Een bijna onmogelijk strakke hi-gain sound voor superzingende solo's. Helaas lijkt ie er wel erg veel op, hij reageert net als m'n 8080 niet heel goed op het terugdraaien van het volume. Andere modellen doen dat gelukkig beter, en met m'n Marshall in de loop gaat het ook fantastisch.

Ik heb ook niets gemerkt van die 'fizzle', maar ik heb hem dan ook alleen via m'n Marshall gebruikt. Ik moet nog eens kijken wat ie doet als je em direct inplugt.

Tot dusverre ben ik erg tevreden, hij doet ongeveer alles wat ik met m'n 8080 deed, en hij doet dat eigenlijk in alle gevallen beter.
Ik zal vanavond eens kijken of ik em met de USB-connector aan de PC kan aansluiten, en of ik dan wat goede patches kan maken en opnemen.
Maar volgens mij is dit wel de beste modeler waar ik tot nu toe over gespeeld heb. Het geluid is enorm strak en ruisvrij, en toch lijkt hij heel dynamisch te zijn, op het eerste gehoor.

guvnor
3 mei 2006, 14:40
klinkt allemaal bekend, dat uitproberen. Ik kreeg vorige week mijn GNX3000 binnen en de eerste uren zijn echt spannend.
Alles uitproberen, alle patches doorlopen, koptelefoon erop, amp aansluiten etc etc... Heel leuk.

hassent
3 mei 2006, 15:04
Okee, hij is dus binnen!

Goed te horen dat je 'm eindelijk binnen hebt. Ik voelde me lichtjes schuldig dat ik 'm net voor je neus bij Musicstore had weggekaapt:D. Verbaast me trouwens wel dat wij tot nu toe de enige zijn op het forum die 'm hebben terwijl ie inmiddels toch wel hier en daar te krijgen is. Of de rest houdt zich angstvallig stil en zijn wij de enige die enthousiast zijn:satisfie: . Dat kan ook natuurlijk.

Ik ben benieuwd wat je van de software editor vindt en of het je lukt om losse patches the in- en exporteren. Dat gaat overigens niet via USB maar met midi, maar ik neem aan dat je dat wel weet....:cooler:.

Veel plezier ermee vandaag in iedergeval!

armageddon
3 mei 2006, 17:09
Patches moet je toch via midi overzetten? USB is toch puur het audio gedeelte?

En over die effecten instellen Scali. De GT-6/8/Pro heeft ook gewoon dat je het effect kan indrukken en met een draaiknop kan draaien hoor, dus zo nieuw is dat niet ;)

Scali
3 mei 2006, 17:17
En over die effecten instellen Scali. De GT-6/8/Pro heeft ook gewoon dat je het effect kan indrukken en met een draaiknop kan draaien hoor, dus zo nieuw is dat niet ;)

Ja, m'n Zoom 8080 had het ook al, en de 9030 en 9050 ook. Maar bij Boss krijg je maar 1 grote draaiknop, hier heb je een hoop knopjes om veel meer als een stompbox ineens alles goed te draaien, zonder door menu's te bladeren etc.

armageddon
3 mei 2006, 18:02
Ja, m'n Zoom 8080 had het ook al, en de 9030 en 9050 ook. Maar bij Boss krijg je maar 1 grote draaiknop, hier heb je een hoop knopjes om veel meer als een stompbox ineens alles goed te draaien, zonder door menu's te bladeren etc.

Ehm...nee. Ga jij me vertellen dat alle effecten in de G9 hun eigen dedicated draaiknopje hebben, zonder menu's? De Boss heeft namelijk voor de meest gebruikte effecten gewoon voor draaiknopjes. Die grote knop kan ook en is ook voor de menu's. Maar delay's, chorus, reverb, amp, distortion settings kunnen allemaal met hun eigen knopjes.

DarknessAwaits
3 mei 2006, 18:18
Ehm...nee. Ga jij me vertellen dat alle effecten in de G9 hun eigen dedicated draaiknopje hebben, zonder menu's? De Boss heeft namelijk voor de meest gebruikte effecten gewoon voor draaiknopjes. Die grote knop kan ook en is ook voor de menu's. Maar delay's, chorus, reverb, amp, distortion settings kunnen allemaal met hun eigen knopjes.

Klopt ja, bij de GT3 had je enkel die grote knop maar vanaf de GT6 hebben ze dedicated draaiknopjes erbij gemaakt voor de meest gebruikte effecten.

Voor mij werkt de GT8 vrij intuïtief, maar dat is ook omdat ik de GT3 gewend was. Ik kan me voorstellen dat het voor andere mensen een probleempunt kan zijn.

armageddon
3 mei 2006, 18:31
Ah kijk, wellicht dat Scali daarom dacht dat dat nu nog was.
Ik dacht al...ik heb 2 van die GT's gehad, de 6 en 8, en ik kan me niet herinneren dat ik alles met die grote knop moest doen :)

Scali
3 mei 2006, 19:38
Ik heb maar even een apart topic gemaakt, met wat vlugge samples: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=73832

Izegrim
4 mei 2006, 08:40
Even terug over de fizzies... Ik luisterde even naar je soundsamples en inderdaad hoor ik ik het terug. Ik zal een voorbeeld geven:

http://users.panafonet.gr/mtsag/HCtest.mp3

Dit is een testje van het Line6 forum afgeript waarin je eerst de rauwe opname hoort en dan 2 maal een verschillende oplossing. De frequenties die je daar hoort hoor je terug in Scali's clip:

http://www.soundclick.com/bands/songInfo.cfm?bandID=436524&songID=3880739

Nu wil ik de pret niet drukken hoor. Ik wil alleen weten hoe erg het bij de G9.2tt is en hoe Zoom daarmee omgaat. Bij Line6 zijn ze met de laatste update niet met een oplossing gekomen namelijk. En de EQ van de POD XT is niet in staat het te verhelpen zonder je klankkleur dramatisch te verneuken.

armageddon
4 mei 2006, 08:44
Ik wil niet lullig zijn, maar als ik een cab mic met een SM57 heb ik ook die hoge fizzies erbij hoor :) Die eq ik er dan wel uit met een geavanceerdere eq dan op de POD bijvoorbeeld.

Overigens vind ik die 2 oplossingen een stuk saaier klinken kwa klank dan het origineel, maar ik snap wat je bedoelt. Er zit duidelijk wat digitaals aan.

Scali
4 mei 2006, 09:33
Er zit ook behoorlijk wat mp3-aliasing in mijn clips, op sommige punten, dus het geeft niet een heel goed beeld, wat dat betreft.
Die beetje 'metalige' aliasing die je soms hoort, was er dus niet in het origineel, maar alleen in de mp3... Kan ik verder niet zo veel aan doen helaas, want soundclick ondersteunt alleen 128 kbit mp3, en dat is blijkbaar niet genoeg.
Ik had op 48 KHz opgenomen, het lijkt wel alsof er dan nog meer mp3-aliasing is dan op 44.1 KHz. Ik moet eens proberen wat ie op 44.1 KHz doet.

BeeJee
4 mei 2006, 10:34
Ik vind de clips lang niet slecht klinken. MEt name de plexi-clip is goed qua sound!

Scali
4 mei 2006, 13:01
Hij klinkt dus nog beter dan deze clip. Ik wil eventueel wel een stukje opnemen als .wav, zodat je geen last hebt van de mp3-compressie (zo ja, heb je nog voorkeuren voor bepaalde versterkers of sounds/tones van bands, artiesten etc?).
Vooral bij de stukjes waar ik wat harder aansla, hoor je heel duidelijk zo'n 'metalig' geluid er doorheen, dat is dus van de mp3, dat heb je 'live' niet.

Alle variaties in die clip komen dus alleen door het veranderen van element en volume op m'n gitaar. Ik verander niets aan de instellingen van de Zoom, hij reageert gewoon erg goed op het geluid, net als een echte Plexi :)

hassent
4 mei 2006, 13:13
@Scali

Heb je toevallig al iets gedaan met het editten via de PC? Ik heb nu ook in het 'special functions' manual gezien dat het toch mogelijk is patches te knippen en plakken. Overigens wel omslachtig. Ik hoop dat er nog een software update komt waarin dit soort features gewoon met oppakken en slepen kan.
Dat is nu een beetje houtje-touwtje.

BeeJee
4 mei 2006, 13:20
Ben wel benieuwd naar wat blues-geluiden...

SRV? Gary Moore? Larry Carlton? Robben Ford

Scali
4 mei 2006, 13:33
Ja, je kunt dus ook een complete patchset importeren of exporteren, naar zo'n .xex bestand.
Dat knippen en plakken lijkt inderdaad omslachtig, maar aan de andere kant... Ik kan dus hier gewoon direct op het forum m'n patch in een berichtje plakken, en dat kan jij dan weer kopieren en plakken in de Librarian.
Eigenlijk heb je dus geen bestandjes nodig.
Eigenlijk is het beter dan bij Line6. Daar heb je speciale bestandjes, en die moet je dan vaak zippen om ze op een website te plaatsen, en een forum moet maar net attachments ondersteunen enzo. Tekst knippen en plakken werkt eigenlijk overal.

Maar een .xex zou ook wel kunnen, denk ik.
Dan heb je ineens alle patches van een ander, en kun je waarschijnlijk via de Librarian de patches uitkiezen die je wilt uploaden naar de G9.2tt.
Het ziet er namelijk naar uit dat als je online bent, dat ie dan meteen de patch naar je Zoom stuurt, als je em kiest in de Librarian. Dan hoef je op je Zoom dus alleen nog maar de patch op te slaan.

Het is allemaal nog wat eenvoudig met dat programmaatje, maar volgens mij is het allemaal al best goed te gebruiken. De belangrijkste dingen lijken er in te zitten en goed te werken.
Ik zal straks wel even een patch proberen te maken en in een berichtje plakken, kijken of dat bij jou dan werkt :)

Nu ik die bestandjes zo zie, lijkt het me ook niet onmogelijk om een tooltje te maken die patches tussen G7 en G9 kan converteren, voor zover dat nog niet mogelijk is met het programma zelf.

hassent
4 mei 2006, 13:59
Het ziet er namelijk naar uit dat als je online bent, dat ie dan meteen de patch naar je Zoom stuurt, als je em kiest in de Librarian. Dan hoef je op je Zoom dus alleen nog maar de patch op te slaan.

Zo had ik het eigenlijk nog niet eens bekeken. Da's natuurlijk net zo makkelijk en dan kun je het opslaan waar je wil.

Laten we dat maar eens proberen om in tekst patches uit te wisselen.
Als ik m'n PC weer aan de praat krijg zal ik eens kijken of het werkt.

Ik denk er over om een eenvoudige website op te zetten om patches uit te wisselen, zeker als het enkel om tekst gaat is het eenvoudig te doen. Van Zoom uit wordt dit volgens mij nog niet gedaan. Alleen heb ik wat tijd gebrek, da's het enig probleem....

BeeJee
4 mei 2006, 14:17
Ik heb er zojuist ook 1 besteld mij MP :sssh:

hassent
4 mei 2006, 14:20
Join the club :p

Scali
4 mei 2006, 14:41
Okee, hier is dus m'n Plexi-patch.
==================
G9EDpatch
{
Name { Plexi }
Comment {
}
PatchLevel { 86 }
Tempo { 120 }
PedalFunction { PRE-AMP CH A/B , WAH/EFX1 OnOff }
AmpSel { B }
AmpA { on , DZ Clean , 50 , 15 , 84 , Pre }
AmpB { on , MS #1959 , 70 , 21 , 80 , Pre }
EQ_A { on , 0 , 4 , 0 , 0 , 2 , 0 }
EQ_B { on , 3 , -1 , -1 , 3 , 9 , 6 }
ZnrA { on , ZNR , 3 }
ZnrB { off , DirtyGate , 12 }
Ext { off , 80 , 80 , 0 }
Comp { off , Compressor , 6 , Fast , 9 , 70 }
Wah { off , Booster , 4 , 5 , 10 , 80 }
Cabi { on , large , middle , Dynamic }
Mod { off , Z-MonoPitch , 6 , 6 , 0 , 0 }
Del { off , Delay , 393mS , 60 , 10 , 56 }
Rev { on , Spring , 17 , 1 , 4 , 42 }
Arrm { 0 , 0 , 255 , 0 , 0 }
Pedal1 {
1 ( 1 , 0 , 100 , enabled )
2 ( 0 , 0 , 100 , enabled )
3 ( 0 , 0 , 100 , disabled )
4 ( 0 , 0 , 255 , disabled )
}
Pedal2V {
1 ( 202 , 0 , 100 , enabled )
2 ( 0 , 0 , 255 , disabled )
3 ( 0 , 0 , 255 , disabled )
4 ( 0 , 0 , 100 , disabled )
}
Pedal2H {
1 ( 203 , 0 , 100 )
2 ( 224 , 0 , 29 )
3 ( 0 , 0 , 255 )
4 ( 0 , 0 , 255 )
}
}

paulusdeBKB
4 mei 2006, 14:53
@ Scali: zou het kunnen dat de MP3 artefacten te maken hebben met het omzetten van de samplerate van 48 kHz naar 44.1? Misschien heb je er geen last meer van als je op 44.1 kHz opneemt.

Scali
4 mei 2006, 15:14
Ja, dat vermoeden had ik al.
Ik heb hier een Gary Moore-achtig geluid opgenomen op 44.1 KHz, en dat klinkt al een stuk beter in mp3.
http://www.soundclick.com/bands/songInfo.cfm?bandID=436524&songID=3884469

Ter vergelijking heb ik ook een wav zonder compressie gemaakt: http://scali.eu.org/~bohemiq/Gary%20Moore%20-%20G9.2tt.rar

Scali
4 mei 2006, 18:40
Ik heb nog wat gespeeld met de Patch editor...
Het is wel mogelijk om 1 of meer patches apart te exporteren.
Je kunt in de Librarian onder "PatchLibrary" je eigen "Categories" aanmaken.
Een Category is in feite een foldertje waar je je favoriete patches kunt opslaan.
Als je rechts klikt op PatchLibary, kun je "Add new category" kiezen.
Als je een category hebt aangemaakt, kun je er rechts op klikken en "Add current patch" kiezen.
Vervolgens kun je de category selecteren en in het File-menu "Export" kiezen. Nu exporteert ie dus niet een complete patch-set, maar alleen de patches in jouw category. Voor 1 patch lijkt het me wat omslachtiger dan gewoon via het clipboard copy-paste, maar als je een setje patches wilt delen met anderen, dan lijkt dit me een goede optie.

Het mooie is dat je dit ook per module kunt doen, met de ModuleLibary. Als je dus een koele chorus-setting hebt gevonden oid, en die wil je op al je cleane patches gebruiken, dan kun je die chorus-setting in de library zetten, en dan kun je hem voor iedere patch oproepen.

hassent
4 mei 2006, 20:10
@Scali

Dat copy/pasten werkt perfect!
Ik ga eens hard nadenken over het opzetten van een eenvoudige website om patches uit te wisselen.

Edit:
Scali, kun je die Gary Moore preset ook ff posten?

Jeroenvanhulsteijn
4 mei 2006, 21:54
Potvolblommen. Klinkt toch al wel erg lekker die gary moore clip. Doet me terugverlangen naar modeling.

Scali
4 mei 2006, 22:17
Die preset kan ik helaas niet posten, omdat ik stom genoeg die patch niet bewaard had nadat ik hem had opgenomen.
Maar hij was heel simpel... eigenlijk bijna hetzelfde als de Plexi-patch, maar dan met de MS Drive preamp (JCM2000).
Ik heb em nog maar even ongeveer nagemaakt.
Trouwens... Jeroen, als je hem mooi vindt... die JCM2000 zit ook op de G2, dus voor iets van 99e kun je waarschijnlijk deze sound wel maken :)
=================
G9EDpatch
{
Name { G.Moore }
Comment {
}
PatchLevel { 86 }
Tempo { 120 }
PedalFunction { PRE-AMP CH A/B , WAH/EFX1 OnOff }
AmpSel { B }
AmpA { on , DZ Clean , 50 , 15 , 84 , Pre }
AmpB { on , MS Drive , 33 , 17 , 80 , Pre }
EQ_A { on , 0 , 4 , 0 , 0 , 2 , 0 }
EQ_B { off , 3 , -1 , -1 , 3 , 9 , 6 }
ZnrA { on , ZNR , 3 }
ZnrB { off , DirtyGate , 12 }
Ext { off , 80 , 80 , 0 }
Comp { off , Compressor , 6 , Fast , 9 , 70 }
Wah { off , Booster , 4 , 5 , 10 , 80 }
Cabi { on , large , middle , Dynamic }
Mod { off , Z-MonoPitch , 6 , 6 , 0 , 0 }
Del { off , Delay , 393mS , 60 , 10 , 56 }
Rev { on , Spring , 17 , 1 , 4 , 42 }
Arrm { 0 , 0 , 255 , 0 , 0 }
Pedal1 {
1 ( 1 , 0 , 100 , enabled )
2 ( 0 , 0 , 100 , enabled )
3 ( 0 , 0 , 100 , disabled )
4 ( 0 , 0 , 255 , disabled )
}
Pedal2V {
1 ( 202 , 0 , 100 , enabled )
2 ( 0 , 0 , 255 , disabled )
3 ( 0 , 0 , 255 , disabled )
4 ( 0 , 0 , 100 , disabled )
}
Pedal2H {
1 ( 203 , 0 , 100 )
2 ( 224 , 0 , 29 )
3 ( 0 , 0 , 255 )
4 ( 0 , 0 , 255 )
}
}

Jeroenvanhulsteijn
4 mei 2006, 22:26
Ik heb de G2.1. Van het weekend ga ik dat eens testen. Zal een soundclipje maken ervan.

Scali
4 mei 2006, 22:37
Je kunt de settings hier eigenlijk makkelijk uitlezen uit de patch.
Het gaat dus alleen om de MS Drive preamp, met relatief weinig gain, en dan een reverbje erachter... en dan wat met de speakersim rommelen. Er hoefde niet eens een eq aan te pas te komen.
Moet met de G2 toch ook wel te doen zijn.

mark verhoef
5 mei 2006, 17:03
maar even wat vinden de kenners nou beter deze zoom G9.2tt , de POD XTL of de Tonelab SE ik denk er serieus aan om een van deze dingen aanteschaffen.

heb al veel informatie van Tonelab SE vs POD XTL

de tonelab schijnt beter te zijn in het cleane low gain achtige gedeelte,
de pod schijnt weer beter te zijn in hi-gain geluidjes.

maar nu is er een nieuwe concurrent de zoom G9.2tt

Hoe is deze in vergelijking tot de Tonelab se en de POD XTL?

Scali
5 mei 2006, 17:24
Mijn ervaring met de Tonelab is niet zozeer dat ie niet goed is in hi-gain geluiden, maar hij heeft ze eigenlijk gewoon niet.
Zelfs met het zwaarste ampmodel (dat was de nu-metal, geloof ik) en een pedaaltje ervoor, is het nog steeds wat tam naar hedendaagse maatstaven.
Maar alles wat er wel in zit, vind ik prima klinken.

De Pod is een heel ander verhaal. Ten eerste heb je gewoon wat meer gain tot je beschikking met dezelfde versterkermodellen als op de Tonelab. Ten tweede heb je ook wat meer 'moderne' versterkermodellen dan op de Tonelab. En ten derde heb je ook 'fantasie'-versterkers, die heel extreem kunnen zijn. De Spinal Puppet bijvoorbeeld, een van m'n favorieten. Is een tot in het extreme hotrodded Marshall.

De Zoom G9.2tt is ongeveer hetzelfde verhaal als de Pod. Je kunt veel gain pompen in de versterkermodellen (vooral als je gebruik maakt van de Accelerator-functie kun je versterkers flink over de rooie laten gaan), er zitten een hoop 'moderne' versterkers in (oa Diezel Herbert, Engl Blackmore, Peavey 5150, Recto) en er zitten ook een paar fantasiemodellen in met enorm veel gain.

Voor de Boss GT-8 geldt trouwens hetzelfde, aan gain geen gebrek.

Hoe de Zoom en de Pod zich precies verhouden, weet ik nog niet. Van de Pod heb ik niet zo'n heel duidelijk beeld, omdat ik hem eigenlijk alleen heb gehoord in een mix, of met professioneel gemaakte en opgenomen patches van de Line6-site. Dan klinkt ie erg goed, maar ik weet niet hoe goed ie 'kaal' is.
Bij m'n Zoom weet ik dat ie 'kaal' dus nog niet zo heel geweldig klinkt (die 5150 en Metallic samples zijn dus een voorbeeld daarvan), maar ik ben net pas begonnen met het instellen, misschien krijg ik het nog wel stukken beter. En misschien dat ie met wat meer effecten of in een mix net zo goed klinkt als ik van de Pod gewend ben... of beter.
Over een gitaarversterker vind ik de Zoom wel absoluut top. Dan klinkt ie heel natuurlijk, en hij laat m'n Marshall blazen en stampen alsof het de 5150 zelf is.
De Marshall-sounds uit de Zoom zijn ook bijna niet van m'n Marshall te onderscheiden.
De feel van de Zoom vind ik ook heel fijn. Je kunt de gain ver oppompen zonder dat het geluid muddy wordt, of dat er veel ruis in komt (die 5150 is dus opgenomen zonder ruisonderdrukking, zo stil is de G9.2tt...). Daardoor krijg je een mooie natuurlijke compressie waardoor spelen heel soepel gaat en iedere noot heel duidelijk gedefinieerd is, ook met sweeps, flageoletten etc. Bijzonder strak.
Hij reageert ook goed op volume (hoor je bv duidelijk bij de Plexi-sample en de Gary Moore-sample, volume op de gitaar terugdraaien om een bijna-clean geluid te krijgen... en de plexi reageert net als m'n Marshall... volume een beetje terug wordt dof, dan wat verder terug, en je krijgt dat hele heldere funky geluidje).

Over de lo-gain van de Zoom kan ik kort zijn... Die Plexi-sample vind ik geweldig, hij doet alles wat ik van een Marshall verwacht... dikke crunch met humbuckers, en een helder, funky geluid met single-coils. Kan het nog beter?

Scali
5 mei 2006, 19:34
Bij gebrek aan een 'officieel' Zoom-forum, is er een subforum voor Zoom geopend op het forum van thestompbox.net (een site die zich voornamelijk richt op stompboxen/multifx/modeling): http://www.thestompbox.net/forum/viewforum.php?f=15

Er zijn nu al een aantal mensen patches aan het uitwisselen daar. Join the fun :)

Jeroenvanhulsteijn
7 mei 2006, 12:37
Potvolblommen. Zit er toch heel sterk aan te denken mn effecten de deur uit te doen en zo'n Zoom G9.2 binnen te halen. De kleine G2 doet het prima. Ook als effects processor.

hassent
11 mei 2006, 07:27
Gisteren heb ik 'm voor het eerst met m'n band gebruikt. Vaak lees je dat modelers niet door de mix heen komen, nou ik kan je vertellen dat een G9.2TT door de eindtrap van een TSL100 met een 2x12cab uitstekend te horen is:seriousf: . Wat nou buizen en modelers gaan niet samen.

En voor die genen die nu gaan vragen, ja maar klinkt ie ook? Ja, ontzettend goed zelfs. Alle patches die ik gemaakt had om te gebruiken in bij de band hoefde ik praktisch niets meer aan te doen. Normaal tweak je jezelf rot omdat het dan ineens toch allemaal anders klinkt. Was niet het geval, beetje hoog erbij en het klonk perfect (ik heb 't nu niet over m'n spel....). Wat nou buizen en modelers gaan niet samen.

Scali
11 mei 2006, 10:37
Da's mooi.
Wat bij mij vooral opvalt is dat ik veel meer hoog heb op m'n leadkanaal.
Ik gebruikte met m'n 8080 een treble-booster om de distortion wat strakker te laten klinken, minder mud, meer boventonen.
Dat is nu bijna niet meer nodig. Het geluid doet me nu meer denken aan het geluid dat ik kreeg met een PowerDrive pedaaltje ervoor (maar dan met minder ruis, en nog smoothere tone). Gek genoeg merk je het verschil bij clean/crunch niet echt.
Ik denk dat dat toch te maken heeft met de 24/96 resolutie... de 8080 was 20 bit, 44.1 KHz, en die kapte dus toch wat hoog af, waar blijkbaar flinke distortion toch op reageert, maar clean/crunch niet of nauwelijks.
Ook bij m'n Lexicon MPX100 (ook 20/44.1) merkte ik dat ie 'natuurlijker' klonk in de parallele fx loop dan serieel. Nadeel van parallel is natuurlijk dat sommige effecten niet goed werken, omdat je altijd het originele signaal erbij hebt.
Blijkbaar mis je toch iets met 44.1 KHz, wat je bij 96 KHz wel hebt.
Lijkt me dat de buizen daar dus op reageren. Ik denk dat het verschil tussen 24/96 en 44.1 kleiner is als je geen buizenamps erbij gebruikt (zowel preamp als poweramp).

armageddon
11 mei 2006, 12:03
@Hassent: Dat is inderdaad ook grote onzin dat ik vaak hoor. Iemand op HarmonyCentral zei het mooi: "The PodXT is in fact a preamp, use it as a preamp!" Toen heb ik hem ook maar eens aangesloten op de eindtrap van mijn Engl en dat klonk als een tiet! Gewoon speakersim uit en gaan met die banaan.
Ik heb altijd de indruk dat mensen die claimen dat het niet samen gaat gewoon de speakersim nog aan hebben staan....

hassent
11 mei 2006, 14:11
Ik heb altijd de indruk dat mensen die claimen dat het niet samen gaat gewoon de speakersim nog aan hebben staan....


Dat klopt, met de speakersim aan is het veel de bassig en hol. Zet je die uit en je draait wat met de eq klinkt het geweldig.

@Scali, wat jij bedoeld heb ik exact hetzelfde. Zoals je weet heb ik 'm ook via de 4-kabel methode aangesloten. Ik heb een aantal 'lege' patches gemaakt met de fx-loop aan. Dan heb je dus je kale Marshall sound door je G9.2TT. In elke patch heb ik dan 1 effect aan staan. Dan heb ik dus of chorus, of delay, of beide etc. Je kan dan met een van de 5 patches binnen je een bank een effect toevoegen aan je Marshall sound.
Mij is ook opgevallen dat het leadkanaal veel strakker klinkt met meer hoog terwijl je dat bij clean en crunch bijna niet merkt.

Dat copy/paste verhaal is trouwens ideaal bij de software editor!

Scali
11 mei 2006, 14:51
Mij is ook opgevallen dat het leadkanaal veel strakker klinkt met meer hoog terwijl je dat bij clean en crunch bijna niet merkt.

Ik bedoel dus in vergelijking met m'n Zoom 8080.
Die klonk redelijk neutraal, dacht ik altijd... en bij clean/crunch is dat ook wel zo... ik merk niet echt verschil tussen de gitaar direct inpluggen en via de loop van de 8080.
Bij het leadkanaal merkte ik het wel, maar ik dacht dat het vooral aan de ruis/znr lag. Ik gebruikte toen ook de treble booster om het geluid meer naar m'n zin te krijgen.
Maar met de G9.2tt klinkt de versterker nu meer alsof de gitaar direct ingeplugd zit, en maak je het geluid met de treblebooster helemaal freaky.
Verder merk ik ook dat de Accelerator een flinke boost kan geven, dat verandert het geluid ook wel een beetje. De accelerator op ongeveer 50% is 'normaal', vergelijkbaar met de loop van de 8080, of de gitaar direct ingeplugd. Maar als je em verder doordraait, kun je de gain een aardige schop geven (vooral met de solid-state, de buis compresst wat meer), en het geluid blijft nog strak ook.

Kassie123
25 mei 2006, 19:27
Ik ga toch voor de 7.1ut, precies hetzelfde maar dan zonder draaibaar voetpedaal, en waarvoor is dat eigenlijk?

7.1 AWESOME !!
http://images.andale.com/f2/112/128/16940247/1136278820975_G7.1UT_1_A.jpg

Scali
25 mei 2006, 19:30
Het z-pedaal is eigenlijk 2 pedalen in 1. Je kunt hem dus op en neer bewegen, maar ook van links naar rechts. Zo kun je met 1 voet 2 effecten bedienen.
Een handig voorbeeld zou zijn een wah en een whammy.
Op en neer is de wah, en van links naar rechts kun je het geluid 1 octaaf hoger maken.
Dat is dus niet te doen met gewone pedalen.

Speeddemon
25 mei 2006, 19:55
Ik ga toch voor de 7.1ut, precies hetzelfde maar dan zonder draaibaar voetpedaal,
Da's niet helemaal correct.

Ze hebben weliswaar allebei een Tube Energizer, maar de 9.2tt heeft ook nog een Tube Accelerator.
Verder heeft de 9.2tt 3 extra versterker modellen, die ook nog eens de gaafste zijn! Engl Ritchie Blackmore, Marshall Plexi 100 en nog eentje.

En ook niet onbelangrijk voor pedalenliefhebbers, de Zoom G9.2tt heeft een FX-Loop, waarin je externe pedalen kan hangen. Heeft de G7 dus allemaal niet.

BeeJee
26 mei 2006, 11:55
Ook in de efecten heeft de G9.2 wat meer dan de G7

grindminder
30 mei 2006, 01:18
leuk verjaardags kado gekregen vandaag, een zoom g7!!

nog geen tijd gehad om hem te testen vandaag, morgen middag maar even doen

ga hem hoofdzakelijk voor thuis gebruiken, morgen avond ook even testen in band situatie op mijn engl powerball + 4x12"

iemand nog tips hints, hoe deze beste te gebruiken is op een stack?

Scali
30 mei 2006, 08:18
Waarschijnlijk werkt ie het best als je em aansluit op de fx-return van je versterker, zodat je em als voorversterker gebruikt. Zo gebruik ik m'n G9 op m'n Marshall 6101 combo.

grindminder
31 mei 2006, 00:42
nou heb hem vanavond getest in band situatie, op een ENGL powerball & een Marshall JCM 900, beide aangesloten op de fx-return.

en eigenlijk boven verwachting, klinkt de zoom als preamp eigenlijk best wel heel erg goed!

op de ENGL vond ik hem op sommige punten mischien zelfs lekkerder klinken dan het gain kanaal van de amp zelf, op de marshall was ook erg lekker ..scheurrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

morgen nog even alle patches enzo testen / tweaken

echt VET ding

BeeJee
31 mei 2006, 19:19
Mijn G9 is eindelijk onderweg vanuit Duitsland :rockon:

BeeJee
1 juni 2006, 17:45
Hij is binnen! :rockon: Binnenkort mijn bevindingen :seriousf:

Scali
1 juni 2006, 17:52
Als je midi hebt, kun je hier wat patches vinden die je in de Patch Editor kunt plakken: http://www.thestompbox.net/forum/viewtopic.php?t=114

Als je geen midi hebt, zijn die patches redelijk makkelijk te lezen en met de hand in te voeren.
Voor als je de presets niet zo boeiend vindt (zoals ik bv).

BeeJee
1 juni 2006, 19:54
Ik mis alleen een USB-kabel bij de G9, Zit die er gewoon niet standaard bijgeleverd? Ging ik eigenlijk wel vanuit, maar goed. Morgen maar even langs de PC-boer

Scali
1 juni 2006, 20:50
Nee, die zat er bij mij ook niet bij. Wel een adapter, gelukkig.

BeeJee
1 juni 2006, 22:22
Adapter :???: Bij mij zit er wel een 9volts batterij bij :seriousf:

hassent
2 juni 2006, 07:46
Er moet een adapter bij zitten, dat kan niet anders.

Anders krijg je de gloeispanning van je buizen niet eens aan de praat!
Ik meen dat die adapter 15V is maar weet het niet zeker. Het is in iedergeval geen standaard ding.

Ben benieuwd naar je bevindingen!

hassent
2 juni 2006, 08:17
Hebben jullie trouwens ook last, als je via USB opneemt, dat je een hoge fluit/piep-toon op de achtergrond hoort.

Je hoort het alleen wanneer je aan het opnemen bent. Als je de opname terugluistert is het weg?

Ik heb het zowel in Cubase LE als in Cooldedit Pro.

Zou dat door de driver veroorzaakt worden? In Cubase kun je je opname devices aan en uit zetten. Als ik de USB Asio driver uit zet is het weg.

BeeJee
2 juni 2006, 17:25
Ik heb vandaag ff een usb-kabel gescoord. Heb vanavond een gig, dus geen tijd om iets op te nemen, maar ga morgen zeker ff experimenteren.

Scali
2 juni 2006, 17:35
Hebben jullie trouwens ook last, als je via USB opneemt, dat je een hoge fluit/piep-toon op de achtergrond hoort.

Ik heb het ook wel eens... Gek genoeg ook als de Zoom uit staat.
Ik denk dat het een aardlus-probleem is tussen Zoom en m'n PC.
Als ik aan de USB-kabel rommel, wordt het minder.
Maarja, hij neemt het niet op, dus vind ik het verder geen probleem. En ik kan evt ook nog opnemen via de analoge uitgang, dan kan ik wel 24/96 opnamen maken met m'n geluidskaart.

We zouden het aan Zoom kunnen melden. Misschien dat ze iets met de driver of firmware kunnen uithalen zodat het weg is... maar misschien komt het alleen voor met goedkope, slecht geaarde PCs (ik heb zelf een oud barrel met een USB-controller van VIA en een voeding van Sweex, niet bepaald kwaliteitsspul, dus daar kan het best aan liggen).

Ik zal het eens op de nieuwe PC van m'n broer testen. En ik ben benieuwd of er ook mensen zijn die het met de G2 en G7 gemerkt hebben.

Scali
2 juni 2006, 22:30
Ik heb het net op de PC van m'n broer getest, en daar hoorde je ook een zacht piepje. En ook daar nam ie het niet op (en wat klonk de G9 geweldig op zijn installatie... Totaal geen ruis, en wat is het hoog enorm open, en het laag enorm krachtig).

Ik zal eens kijken of ik het aan Zoom kan melden ergens. Misschien dat ze er iets aan kunnen doen.

BeeJee
3 juni 2006, 18:21
Ik heb zojuist ff snel een 1e recording-test gedaan met mijn nieuwe G9. Heb even snel 'from scratch' een cleane en leadsound gemaakt. Klinkt meteen al stukken beter dan die lamme presets van Zoom. Wat doen die het apparaat onrecht aan, maar goed. Check hier voor een snelle 1-take opname van Santana's Europa (http://members.home.nl/b.janssen01/)

Speeddemon
3 juni 2006, 18:30
Ik vind de sound best aardig, maar met zo'n verzadigde high gain leadtone laat je de kracht van zo'n nieuwe Multi-FX machine niet tot z'n recht komen, denk ik. De PODxt kon dat ook al.
't zijn juist de AC/DC achtige rhythm-sounds, met getokkelde akkoorden die 't doen. Beetje Hell's Bells proberen ofzo.

BeeJee
3 juni 2006, 18:36
Ik moet het apparaat nog leren kennen. Maar zal eens een dikke crunch-tone proberen te maken in mijn volgende testritje.

Scali
3 juni 2006, 18:37
Dan moet je de samples op mijn soundclick eens proberen, ik denk dat de Plexi-sound wel ongeveer is wat je bedoelt, en wat mij betreft doet de G9.2tt dat perfect.

Speeddemon
3 juni 2006, 19:43
Dan moet je de samples op mijn soundclick eens proberen, ik denk dat de Plexi-sound wel ongeveer is wat je bedoelt, en wat mij betreft doet de G9.2tt dat perfect.
Die vond ik dat jengelende tophoog missen, wat mijn Tubefactor (Factor I, drive op 10 uur) icm een Boss BD-2 (level 3 uur, gain 9 uur) wel heeft, voor low-gain sounds. wel erg dynamisch, maar net niet dat Malcolm Young-randje zeg maar.

Scali
3 juni 2006, 21:46
Het was ook geen poging om het AC/DC-geluid te maken.
Met de equalizer kun je makkelijk wat hoog erin draaien, naast presence heeft ie ook nog een harmonics-band, dat is uniek, en werkt erg goed (gebruik ik bv bij de Rush-sample).
De Zoom kan alles, je hoeft het alleen maar in te stellen.

BeeJee
4 juni 2006, 21:42
Ik heb nog wat zitten pielen met de G9 gisteravond laat/vannacht en heb nog een bluesy soundje opgenomen. Check hier, de mp3 heet 'bluesssound' (http://members.home.nl/b.janssen01/)

hassent
6 juni 2006, 08:31
Heeft iemand de test van de G9.2TT in 'Gitarist' gelezen?

Niet iedereen deelt ons enthousiasme las ik:satisfie:. Het artikel ging alleen maar over het bedieningsgemak, (of het gebrek er aan). Weinig aandacht voor de mogelijkheden, klank en nieuwe techniek. Voor het gemak werd ook maar even het bestaan van de software editor vergeten en hoe simpel het is patches uit te wisselen.
Beetje jammer dat het zo eenzijdig belicht is.
En als ik zo door de fora heen lees zijn er weinig ontevreden klanten voor de G2, G7 en G9. Dat moet toch ook wat zeggen.

Scali
6 juni 2006, 09:46
Als ze de G9 niet makkelijk vinden te bedienen, dan vraag ik me af wat dan wel.
Ik vind hem een stuk makkelijker te bedienen dan Digitech en Boss, die veel te veel met menu's werken, en waar je je gek bladert door allerlei nietszeggende parameters.
Line6 Pod vind ik wel okee, maar die verschilt volgens mij heel weinig van de aanpak van Zoom.
Vox is gewoon vaag. Die hebben volgens mij een beetje te veel aan draaiknoppen vast willen houden, waar soms wat meer drukknopjes veel beter zouden zijn.

Maarja, dat zal wel weer de anti-Zoom brigade zijn. Bij sommige (een hoop) gitaristen kan Zoom nooit iets goed doen. Erg frustrerend.
Aan de andere kant kan Boss nooit wat fout doen. De GT-8 klinkt bagger, is waardeloos te bedienen, ruist als de ziekte, en heeft een bijzonder synthetische feel. Maar toch wordt dat gezien als een van de beste modelers. Wat klopt hier niet?

Van het weekend heb ik eens mijn muziek gedraaid bij m'n broer. Die heeft een peperdure stereotoren, Sony ES-spul, en dan de topmodellen van die lijn. Mijn muziek in superstrakke surround :)
En ik was echt verrast over het detail van sommige opnamen... En hoe ruimtelijk het klonk. En dat waren dan nog opnamen die ik gemaakt had met m'n stokoude Zoom 8080. Ik stond er verbaasd van hoe professioneel "What's Your Name, Hero?" klonk, was echt genieten :)
Jammer dat Zoom alleen maar afgezeken wordt omdat ze beginners de kans willen geven om voor weinig een effectenbakje te kunnen kopen (505/G2). De 8080 heeft nooit de erkenning gekregen die ie verdient, en het is maar de vraag of de G9 die krijgt. Maar ik kan hem aan iedereen aanraden, ik heb alle 'grote' modelers geprobeerd, op de GNX3000 na, want die heb ik nergens gezien... en de G9 steekt er met kop en schouders bovenuit. En als ik de fora nalees, ben ik niet de enige die er zo over denkt. Er zijn best veel mensen die hun PodXT Live of GT-8 de deur uit hebben gedaan voor een G7(!), of die ook alles geprobeerd hebben, en uitkwamen bij de G9.

hassent
6 juni 2006, 14:52
Frustreren doet 't me niet, ik vind het alleen jammer dat het zeer eenzijdig en onvolledig weergegeven wordt. Ik ben al jaren lid van Gitarist, maar merk wel dat de 'persoonlijke voorkeur' van de schrijvers steeds meer een rol gaat spelen. Erg jammer, want objectiviteit kun je veel meer mee.

Scali
6 juni 2006, 15:18
Frustreren doet 't me niet

Dat komt misschien nog wel :)
Ik speel al een jaar of 10 op Zoom-spul, en ik heb al 10 jaar gezeik erover moeten aanhoren.

Verder blijft het lastig om dit soort apparatuur te reviewen. Voor een objectieve review moet je eigenlijk droog alle specificaties opsommen en uitleggen wat het betekent. Dat vereist dan weer een hoop kennis en inzicht, en dat zullen een hoop reviewers gewoon niet hebben.
En dan schuilt ook meteen het gevaar dat ze niet weten hoe ze het apparaat goed moeten gebruiken, omdat ze niet precies begrijpen wat ze wanneer moeten gebruiken, en hoe (zo heb ik op een ander forum iemand gehad die op de G9 zat af te geven omdat de cabsim zijn Traynor combootje niet kon veranderen in het zware metalgeluid van een donderende Dual Recto stack... ja, Zoom kan geen wonderen verrichten natuurlijk (net zomin als alle andere modelers uiteraard). Dat kan alleen over een FRFR-systeem).

Als er dan voornamelijk een mening overblijft (die ook nog eens op onbegrip gebaseerd kan zijn), heb je er inderdaad geen drol aan. Zelfs bij de duurste en meest luxe buizenversterkers en effect-apparaten zijn er altijd genoeg gitaristen te vinden die het gewoon hun sound niet vinden, en liever wat anders hebben. Dat maakt die apparatuur er niet minder om.

De mooiste modeler/multifx-review die ik heb gezien, is de Shootout op www.thestompbox.net. Die is geschreven door iemand die gewoon alle 'grote' modelers (Vox Tonelab SE, Behringer V-Amp Pro, Digitech GNX3000, Boss GT-8 ) een tijdje in huis heeft gehad (en ook precies weet hoe ie ze moet gebruiken), en ze in verschillende situaties heeft gebruikt, en daarna gewoon bij iedere modeler heeft opgenoemd wat hij de sterke en zwakke punten vond. Dat geeft een mooi overzicht, en zo kun je ook een beetje zelf uitzoeken welke sterke en zwakke punten je belangrijk vindt.
Grappig genoeg komt de V-Amp Pro er helemaal niet slecht vanaf. Hij heeft natuurlijk de minste mogelijkheden, en hij is ook van mindere kwaliteit... maar waar het eigenlijk om draait, is gewoon zonder veel moeite goede geluiden krijgen, en daarin voldoet ie gewoon goed. Weer eens wat anders dan altijd dat gezeur over Behringer.

Helaas heeft kewlpack de Zoom G9.2tt nog niet getest, het artikel is al ouder. Hij wil hem wel graag aanschaffen, en aan de vergelijking toevoegen. Hij is erg benieuwd geworden nadat hij oa enkele van mijn samples heeft gehoord. Ik hoor graag wat hij ervan vindt, in vergelijking met de directe concurrentie.

interessander
6 juni 2006, 15:22
Hoe werkt dat 3d-pedaal in de praktijk? Lijkt me wel een erg coole functie namelijk, dat zouden ze als standalone pedaal moeten uitbrengen, bijvoorbeeld als een expressiepedaal voor andere effecten, je zou er het volume en de intensiteit van het effect tegelijk mee kunnen regelen....

BeeJee
6 juni 2006, 16:47
Ik heb die Gitarist niet gelezen, maar ik kan niet anders dan het roerend oneens zijn met de review als ik het zo hoor. Ik heb de handleiding nauwelijks nodig (gehad)! Maar ja, ik ben dan ook een Lexicon G2 gewend :seriousf:. In ieder geval is de Zoom alles behalve moeilijk te bedienen en ik verbaas me over het gemak waarmee je een bruikbare sound maakt, die gewoon echt organisch aanvoelt als je speelt. Morgen ff een test op een repetitie over mijn Ernst Traveller eindtrap. Ben benieuwd hoe die dan klinkt, maar voor direct recording is het sowieso voor mij nu al een heel goed apparaat.

paulusdeBKB
6 juni 2006, 21:01
Heeft er al iemand in uiteenlopende situaties opgetreden met die Zoom 9? Ik zit sinds kort in een *kuch* amusementsorkest *kuch* en ik word het vier keer heen en weer lopen met mijn zooi een beetje zat. Dus misschien toch maar aan de modeler. Ik heb een DG-Stomp van Yamaha, maar die heeft maar 3 presets per bank en dat vind ik toch wat weinig. Bovendien trekt 'ie het live net niet.

Zou de Zoom graag eens uitproberen maar in Amsterdam heb ik hem nog niet kunnen ontdekken.

Dus als er live verhalen te vertellen zijn dan hoor ik ze graag!

BeeJee
6 juni 2006, 22:26
Ik ga hem morgen testen in een repetitie en als het bevalt krijgt ie zaterdag al zijn vuurdoop 'live'.

paulusdeBKB
6 juni 2006, 22:55
Ben benieuwd, hou me op de hoogte!

BeeJee
6 juni 2006, 23:31
Hier ff een nieuw stukje marshall-crunch. Klik hier 'hells bells' (http://members.home.nl/b.janssen01/)

ketja
7 juni 2006, 15:45
Maarja, dat zal wel weer de anti-Zoom brigade zijn. Bij sommige (een hoop) gitaristen kan Zoom nooit iets goed doen. Erg frustrerend.
Aan de andere kant kan Boss nooit wat fout doen. De GT-8 klinkt bagger, is waardeloos te bedienen, ruist als de ziekte, en heeft een bijzonder synthetische feel. Maar toch wordt dat gezien als een van de beste modelers. Wat klopt hier niet?

Hier spreekt iemand van de anti-Boss-brigade!!
Wel eens aan gedacht dat het ook een kwestie van smaak kan zijn? Zoals ook wordt gezegd in die review (jouw link) over verschillende modellers. De ene blinkt hierin uit, de andere daarin. Mij heeft het preampgedeelte van geen enkele Zoom kunnen overtuigen. Wel ben ik zeer benieuwd naar de G-serie dus die ga ik binnenkort aan de tand voelen. Met Line6 krijg ik altijd zo'n "EMG-gevoel", het is het allemaal net niet.
Ik ben zeker onder de indruk van het geluid met een randje dat BeeJee een paar posts terug laat horen. De stand-alone hi-gain sounds van Scali vind ik over het algemeen weer niet mooi, kwestie van smaak.
Zijn de instellingen die je met de twee buisjes kan maken ook op te slaan?

Scali
7 juni 2006, 16:04
Wel eens aan gedacht dat het ook een kwestie van smaak kan zijn?

Ik kan me niet voorstellen dat iemand graag een modeler heeft die veel ruist en digitale aliasing vertoont.


Mij heeft het preampgedeelte van geen enkele Zoom kunnen overtuigen. Wel ben ik zeer benieuwd naar de G-serie dus die ga ik binnenkort aan de tand voelen.

Zoom heeft ook nog nooit een digitale modeler gebouwd. Alles voor de G-serie had een analoge preamp/distortion, en is dus technisch gezien niet vergelijkbaar met digitale modelers. Vooral de lo-gain geluidjes waren minder overtuigend dan digitale modellen. Hi-gain vond ik zelf altijd erg mooi en strak.


Zijn de instellingen die je met de twee buisjes kan maken ook op te slaan?

Nee, die zijn globaal.

paulusdeBKB
9 juni 2006, 02:21
De twee buisjes zijn bedoeld om het ingangs- respectievelijk uitgangssignaal op te leuken. Zie het maar als een soort master tone/vibe regeling.

grindminder
21 juni 2006, 22:07
ik ben opzoek naar een case voor mijn Zoom g7.1ut, zoiets als deze >>>
http://cgi.ebay.com/ATA-CUSTOM-Case-RECESSED-for-ZOOM-G7-1ut-EFFECTS-PEDAL_W0QQitemZ7424278154QQihZ016QQcategoryZ41412Q QssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

anyone????

hassent
22 juni 2006, 12:23
Zelfbouw???

grindminder
22 juni 2006, 14:26
argh nee, daar ben ik te lui voor... en gaat er waarschijnlijk dan ook vet lelijk uit zien

paulusdeBKB
22 juni 2006, 14:35
Ik ken de maten van de Zoom niet, maar breng eenx een bezoekje aan je favoriete bouwmarkt...

grindminder
22 juni 2006, 20:44
vanmiddag eerst maar even een rockbag gehaald, hele tijd slepen met een grote doos is niet echt handig.

ga wel even rustig verder kijken naar een case, kom ooit wel wat geschikts tegen..... anders laat ik er wel één bouwen

BeeJee
23 juni 2006, 16:46
wat voor iets heb je van rockbag?

grindminder
23 juni 2006, 19:38
deze >>>

http://www.musik-service.de/rockbag-tasche-praktische-fuers-Boss-GT-8-GT8-prx395534026de.aspx

johantipker
6 juli 2006, 20:24
Dit apparaat heeft wel hele goede specs, en jullie zijn erg enthousiast met z'n allen....

Zit er ook een Whammy op?


(ook ik was altijd een Zoom hater, na het in eigendom te hebben gehad van een Zoom 505 en een 1010)

paulusdeBKB
7 juli 2006, 07:56
Ja hoor hij heeft een Whammy :)

D'r zit een preset op waarbij je het rechterpedaal naar voren drukt voor een octaaf hoger, en dan opzij voor nog een octaaf erbij. Lache joh! Nee, echt ;)

johantipker
7 juli 2006, 09:37
Ja hoor hij heeft een Whammy :)

D'r zit een preset op waarbij je het rechterpedaal naar voren drukt voor een octaaf hoger, en dan opzij voor nog een octaaf erbij. Lache joh! Nee, echt ;)

Da's nou fijn! Ik ben daar best wel verslaafd aan!

Op mijn Boss ME50 zit er eentje, ik begon al te denken dat ik alleen al om die reden nooit meer van dat ding af durfde......

Maar nu begin ik wel een leuk dreamrigje voor me te zien.....

Die Zoom g9 II icm een THD univalve amp (for the kick & the vibes), en een paar aktieve monitoren...

De THD heeft een ingebouwde attenuator en kan met 4 kabeltjes enzo op de zoom...... lijkt me wel wat.... nu de zilvervloot nog...

Ferrie Muts
18 juli 2006, 10:08
:hippie: Im in love with the G9.2tt

Kan iemand me uitleggen hoe ik mijn G9.2tt in de 4 kabel methode verbind?

SimonS
18 juli 2006, 12:57
van gitaar naar Zoom input. van Zoom fx send naar Versterker input. van Versterker fx send naar Zoom fx return. van Zoom output naar Versterker fx return.

SimonS
18 juli 2006, 12:58
ow en welkom op het forum!

LPplayer
19 juli 2006, 17:13
Wat is de 4 kabel methode, wat kan je ermee en waar zorgt ie voor?
Waarom hebben andere multifx pedalen dat niet?
Even wat brandende vragen, want ben er wel benieuwd naar.


Zoals beloofd wat uitgebreider nu.

Ik heb 'm nu aangesloten via de 4 kabel methode. Werkt perfect. Het was even zoeken naar de juiste balans tussen de volumes maar dat werkt nu perfect. Het eerste wat ik gedaan heb is geprobeerd de drie kanalen van m'n TSL na te bootsen met de G9.2. Waarom? Om een uitgangspunt en een goed vergelijk te hebben. Binnen 10 minuten voor elkaar. Ik durf te beweren dat je het verschil niet hoort er is geen enkel gebrek aan dynamiek oid.

De gebruikersinterface is erg simpel, en da's voor mij erg handig:satisfie: . Het spreekt eigenlijk allemaal voor zich. In no-time heb je patches aangepast. Het eerste uur heb ik het boekje er niet eens bijgehad.
Daarna wat patches aangepast naar eigen smaak. De G9.2 werkt perfect door de buizeneindtrap van m'n TSL. Zaak is wel dat je in het menu aangeeft dat je verbonden bent met een Marshall stack en uiteraard de speaker en mic simulaties uitschakeld. Dan wat bas er af en mid/hoog erbij en het klinkt werkelijk als een klok. Ik heb 'm ook via de mengtafel in de PA gehad en ik moet eerlijk bekennen dat ik 'm door de TSL beter vindt klinken. Maar dat kan ook afstellen zijn.

Jammer genoeg kreeg ik de software gisteren niet aan de praat. Op m'n PC in huis werkt het wel maar op de PC in m'n repetitieruimte kreeg ik een vage windows foutmelding dat eea niet juist geinitialiseerd kon worden. Afijn 2 uur kloten later :angry: (had zuivere speeltijd kunnen zijn) heb ik maar besloten vandaag m'n PC opnieuw te installeren.
Hopelijk werkt het dan wel.

Wat me nog niet helemaal gelukt is om bv een Wah toe te wijzen aan een van de expressie pedalen. Maar dat is ook een beetje een vage menu optie. Daarnaast heb je ook nog je horizontaal en verticale movements dus dat maakt het er niet makkelijker op. Ik zal wel iets verkeerd doen. Waarschijnlijk gaat dat met de software makkelijker.

Tja, en dan verder. Chorus en Wah klinken geweldig, preamps zijn goed. Distortion pedalen heb ik nog niet echt getest. De ZNR functie werk erg goed. Zeker als je super high gain geluiden hebt. Als je je gitaar niet aanraakt is ie echt muisstil. Editten is een eitje (op de expressiepedalen na dan). Super handig is de A/B switch per patch.

Minpuntjes: ehhh Tot nu toe maar eentje kunnen ontdekken. Als je je volume op je gitaar terug draait worden de meeste patches niet per definitie cleaner. Meestal wordt het volume zachter maar vervorming blijft. Is dat een probleem? Nee, je hebt 2 expressie pedalen. Als je er 1 toewijst als regelbare gain is het opgelost.

Tot zover mijn ervaringen. Let wel, ik ben een redelijke leek op dit gebied. Normaal gesproken speel ik straight-thru de TSL met enkel een chorus (DOD)en een Wah (Morley) en dat doe ik al 12 jaar :satisfie: , kun je na gaan! Ik heb wel een V-ampje gehad maar weinig mee gedaan en een Boss ME50. Beide totaal niet te vergelijken met de G9.2TT natuurlijk.
Dus ik kan me voorstellen dat anderen (Scali) nog sneller en beter de weg kunnen vinden op dit apparaat. Hopelijk komt er van Zoom ook zoiets als customtone.com van Line 6.

Ik houd me aanbevolen voor tips en patches van anderen. Als Zoom niet met een site met patches komt kunnen we misschien zelf wat opzetten...?
Gewoon volgens het KISS principe. Niet te moeilijk en grafisch.

SimonS
19 juli 2006, 17:47
bepaalde fx zijn bedoeld/mooier/handiger vóór de preamp van de versterker, en adnere fx zijn bedoeld/mooier/handiger om tussen de preamp en poweramp van de versterker te doen. bijvoorbeeld delay, chorus, reverb tussen preamp en poweramp (=in fx-loop) en wah, compressor, pitch vóór de preamp. met de 4 kabel methode realiseer je dat.

SimonS
19 juli 2006, 17:48
en ik baal wel aardig omdat ik die methode niet kan toepassen. Ik heb een podxt live en zit te denken om een leuke amp aan te schaffen en dan de fx van de podxt live gebruiken. maarja, die unit heeft geen fxloop...

paulusdeBKB
20 juli 2006, 00:39
Dat was ook de reden dat de Line6 voor mij bij voorbaat afviel. Een alles in 1 doos is leuk, maar het is nog veel leuker als je hem in zinvolle combies met andere apparaten kunt gebruiken. Met deG9.2tt kan dat.

LPplayer
20 juli 2006, 00:53
Sluit je dan vierkabels aan vanaf je fx op je versterker??????


bepaalde fx zijn bedoeld/mooier/handiger vóór de preamp van de versterker, en adnere fx zijn bedoeld/mooier/handiger om tussen de preamp en poweramp van de versterker te doen. bijvoorbeeld delay, chorus, reverb tussen preamp en poweramp (=in fx-loop) en wah, compressor, pitch vóór de preamp. met de 4 kabel methode realiseer je dat.

paulusdeBKB
20 juli 2006, 01:19
Lees het topic ff door, daar staat hoe het werkt en waarom.

SimonS
20 juli 2006, 01:33
Sluit je dan vierkabels aan vanaf je fx op je versterker??????
gast. ik heb ´t toch net een paar posts eerder uitgelegd hoe het moet? 1 kabel van gitaar-fx. 3 kabels voor de fx-loops....

@Paulusdebkb, tsja ik heb de podxt live niet voor de 4kabel methode icm lekkere amp gekocht maar als stand alone. het begint nu echter wel te kriebelen, een mooie amp kopen :)

LPplayer
20 juli 2006, 12:16
Ja joh had ik ook gedaan hoor, maar wilde dus toch meer duidelijkheid!!!!


Lees het topic ff door, daar staat hoe het werkt en waarom.

SimonS
20 juli 2006, 12:28
van gitaar naar Zoom input. van Zoom fx send naar Versterker input. van Versterker fx send naar Zoom fx return. van Zoom output naar Versterker fx return.
zie hier de 4 kabel methode, LPplayer

Mr.Bacon
23 maart 2007, 01:19
Hallo,

Vanuit Australië volg ik dit forum omdat ik zoveelmogelijk te weten wil komen van deze Zoom's met buizen. (zelf heb ik een Zoom G2.1u en daarvoor een 707-II, en ben daar erg tevreden over!!!!)
De vraag is: Is er al iemand geweest die zich niet kon bedwingen en de zaak van binnen heeft bekeken? (bij mij gebeurt dit binnen een week)
Ik zou wel eens willen weten op welke anode-spanning (normaal ca. 250-300V.) ze deze buizen gebruiken.
FF meten techneuten onder jullie :D

Groet,
Bas

Speeddemon
23 maart 2007, 10:54
Ik zou wel eens willen weten op welke anode-spanning (normaal ca. 250-300V.) ze deze buizen gebruiken.
FF meten techneuten onder jullie :D

Groet,
Bas
Ik mag aannemen dat dit volgens 't 'starved plate' principe gebeurt, en waarschijnlijk niet meer dan 18-24V is.
't zou best een unicum zijn;
een goede buizen multi-fx, met high voltage spanning, 48 of 56bits digitale processing en GOEDE 24 bits/96kHz AD/DA converters, waarbij alles wat niet digitaal HOEFT, ook analoog blijft!

Ik zie voor me een soort kruising tussen een Carl Martin Quattro, Digitech 2120, H&K Tubefactor en Vox Tonelab LE...
Verkoop zoiets voor 600-800 euro en je hebt een winnaar! :zz:

armageddon
23 maart 2007, 11:28
Ja, maar wat dan als je een extreem flexibel signaal pad wil? Dan kom je al in de problemen met effecten die analoog blijven en effecten die digitaal moeten, omdat je dan weer extra AD/DA conversies doet enzo ;)

Anyhow..ik deel je droom :)

Speeddemon
23 maart 2007, 13:55
Ja, maar wat dan als je een extreem flexibel signaal pad wil? Dan kom je al in de problemen met effecten die analoog blijven en effecten die digitaal moeten, omdat je dan weer extra AD/DA conversies doet enzo ;)

Anyhow..ik deel je droom :)
Op zich, alle pre-amp effecten zouden analoog kunnen blijven.
Ik zie geen reden waarom je een fuzz, boost, wah, comp of phaser digitaal maakt. Dan krijg je de buizen pre-amp (sim), high voltage, vervolgens zou je een blok analoge modulatie fx kunnen doen (FX 1) en DAN pas de AD/DA conversie voor digitale modulatie fx.

Of je doet de AD/DA direct na de pre-amp effecten, zodat je een hybride pre-amp sim krijgt.

Mr.Bacon
25 maart 2007, 15:24
De G9.2tt is besteld, in The U.S. of A., en komt per 'snailmail'. (8 weken wachten!, mooi de tijd om te leren spelen, ha, ha)
Maarja, kon hem niet laten liggen voor $375.- incl. verzenden.
De zaak gaat open zodra hij binnen is, zal er verslag van doen.

Cheers,
Bas

Speeddemon
25 maart 2007, 16:36
De G9.2tt is besteld, in The U.S. of A., en komt per 'snailmail'. (8 weken wachten!, mooi de tijd om te leren spelen, ha, ha)
Maarja, kon hem niet laten liggen voor $375.- incl. verzenden.
De zaak gaat open zodra hij binnen is, zal er verslag van doen.

Cheers,
Bas
Hey Bas, hou er rekening mee dat daar nog eens +/- 23% over de totaalprijs (incl. verzendkosten) bij kan komen door de douane. Dus houd een eurootje of 70 achter de hand... (en ik ben bang dat je ook iets moet regelen voor de adapter, aangezien die ook 110V/60Hz verwacht... Dus 290 euro ($375) + 70 euro douane + 20-30 euro stepdowntransformer is hooguit 20 euro goedkoper dan wat ie nou bij Feedback kost =€399).
Ik zou 't er niet voor over hebben...

Dirk_Hendrik
25 maart 2007, 17:46
Ik zou 't er niet voor over hebben...

Ik ook niet. Mocht het ding stukgaan, dan is je garantie een drama.

marter544
25 maart 2007, 18:13
Om even terug te komen op de G-series: ik heb dus de G2, de meest basic editie uit de G-series. Maar wat ik vaak heb, is dat het net klinkt, alsof ik 20 meter van mijn versterker sta, ook als er geen reverb of delay aan staat!
Hebben meer mensen dit? Als ik de speakersim uitzet, heb ik dat niet meer, maar dan klinkt het ook niet echt meer. Ik heb het alleen met distortion, als ik clean speel klinkt het gewoon goed. Of ligt dit aan mijn brakke hifi? Als ik em in de fx-return van mijn Randall prik, met speakersim uit, klinkt het wel weer gewoon erg goed.

Mr.Bacon
27 maart 2007, 03:20
Valt we mee denk ik, Aussie douane doet niet moeilijk to Aus$ 900.- en deze komt op Aus$ 500.-
Wat de adapter betreft, hij loopt op 15 Volt wisselspanning 1,5 Ampere, dus elke losse trafo van die waarde (ik heb nog wel wat liggen) kan het aan.
Garantie is wél een punt, maar al m'n Zoom spul hield het tot nu toe perfect uit, en na een jaar is alles weer hetzelfde, repareren met al die speciale chips kost dan toch goud, kan je beter weer een (goedkope) nieuwe halen.
Ik heb hem nu (in Australië) voor minder dan 2/3 van de prijs. En die goedkoopste andere komt dan ook uit Hong Kong vandaan.
Wie niet waagt............

Speeddemon
27 maart 2007, 11:22
Ah, ik miste het gedeelte dat je in Australië zit.

Nu heb je deels gelijk wat die adapter betreft, maar aan dat ding zit nog steeds een stekker die in een stopcontact moet.
En als men in Aussieland een ander formaat dan USA heeft, heb je nog steeds een probleem. Verder zijn zulke adapters voor multi-fx vaak AC, ipv DC. Dus ik zou zeer goed m'n huiswerk doen, eer je een aftermarket adapter aansluit op de G9.2tt.

Mr.Bacon
24 april 2007, 12:09
Ik mag aannemen dat dit volgens 't 'starved plate' principe gebeurt, en waarschijnlijk niet meer dan 18-24V is.
:zz:


Klopt!
Het speeltje is binnen en gelijk de achterkant er af. (alle schroeven moeten er uit, niet bang zijn, er springt niets los ofzo.)
Zéér stevige opbouw, buizen zitten op een appart printje met voet. De elektronica is allemaal surfacemount (klein dus!) zodat ik niet goed kon volgen waar de spanning vandaan kwam, maar tussen de anode en cathode staat 21,5 volt. (totaal spanning zal dus ca. 25 volt zijn.)

Is er al een website met patches? Of een forum?
Groeten,
Bas

levi
2 december 2007, 00:35
heey heel ff een vraagje over de boss gt8 zitten daar ook buizen in in die zoom 9.2 wel 2x 12ax buizen ga hem denk ook kopen heb er zin in ! :dance: :dance:

armageddon
2 december 2007, 00:37
nope, in de gt8 geen buizen, maar dat had je ook op de site kunne lezen.

Azrael
2 december 2007, 00:39
heey heel ff een vraagje over de boss gt8 zitten daar ook buizen in in die zoom 9.2 wel 2x 12ax buizen ga hem denk ook kopen heb er zin in ! :dance: :dance:

weet je soms is het best makkelijk om punten te gebruiken anders snap ik het niet meer hoofdletters zijn ook handig het maakt het allemaal veel leesbaarder weetjewel.......

levi
2 december 2007, 00:55
weet je soms is het best makkelijk om punten te gebruiken anders snap ik het niet meer hoofdletters zijn ook handig het maakt het allemaal veel leesbaarder weetjewel.......

niet zo zeuren punt het is makkelijk leesbaar punt

Of gewoon een hele zin en dan ene punt.

en een uitroep teken zit ook een puntje onder dus ik gebruik wel punten :)