PDA

View Full Version : Elementen en Houtsoorten



Put
25 april 2006, 22:55
Hey.
ik ben van plan binnekort nieuwe elementen te kopen .
ik zat te denken aan of sd jb - 59 of Emg 81- 60 ..

Nu hoorde ik van iemand dat emg's er modderig klinken in het hout waar de bestemde gitaar van gemaakt is..
ik weet niet precies wat voor hout het is .
int engels ist iig Alder en in het duits Erle :p

Heeft het hout veel invloed . en kan ik in dit geval beter Sd's nemen dan Emg's?

bvd

Orpheo
25 april 2006, 23:03
die emg's en de duncans klinken top in alder. t ligt er alleen aan wat je ermee wilt spelen... trashmetal met de duncans lijkt me minder geslaagd dan met de emg's, en met de emg's lekkere blues spelen lijkt me ook minder. maar kan wel.

Gitaro
26 april 2006, 00:27
Een vriend van me heeft een Jackson van alder waar hij emg 81/60 in heeft gezet, EMGs klinken in mijn oren fenomenaal en ik merk helemaal geen slecht of modderig geluid bij hem.

En for the record zou ik voor de emgs gaan. Die 60 doet het clean goed, de 81 in de brug (ik heb zelf trouwens 81/81) is all you need voor het zwaardere werk.

Orpheo
26 april 2006, 00:38
das waar. maar emg's gaan me vaak vervelen na verloop van tijd. geen nuance, alleen maar boombastic zeg maar. geef mij maar pafjes en een OD pedaaltje.

Scali
26 april 2006, 01:11
Alder is elzenhout trouwens.
Wordt veel gebruikt voor Strats en Teles (maar soms gebruiken ze ook essen/ash). Dus misschien kun je je keuze baseren op elementen waarvan je weet dat ze goed klinken in die gitaren.

Outrage
26 april 2006, 15:15
Hoi, ik heb 'n alder jackson soloist, en daar zit een SD jb in. Klinkt gigantisch goed.

petpas
26 april 2006, 15:19
Welke elementen klinken trouwens goed in gitaren met een Mahonie body?

Anders Destium
26 april 2006, 15:21
Elementen die mid/treble heavy zijn of gebalanceerd klinken erg goed bij mahonie :)

Mahonie is van zichzelf bass/mid heavy, dat zorgt ervoor dat elementen die van zichzelf bass/mid heavy zijn modderig kunnen gaan klinken (bijv Dimarzio Tone Zone).

vinni
26 april 2006, 15:58
Heb zelf EMG's in alder en Mahonie gehad.....vind het op den duur helemaal nix.

In het begin "Geweldig!"....maar t'is een soort voorspelbaar geluid dat erg vermoeid. Althans....mijn mening dus.

Ook JBs, '59's, Tonezone's en dergelijke gehad. Tonezone's en Pearly Gates vond ik de beste......dat wil zeggen......Heb nu voor een gitaar de Bareknuckle Cold Sweat calibrated set gekocht! :)
O.a. omdat deze in een walnutbody moeten.

No....ben benieuwd.....ze worden momenteel gemaakt.

Vinni

Kaïn
26 april 2006, 17:20
EMG's klinken zo saai na een tijdje. Ze hebben helemaal geen karakter. Ze zijn inderdaad voorspelbaar qua sound dus in een live situatie is dat dan weer lekker. Als je nou echt keiharde hardcore gaat spelen zet er dan EMG's in, maar als je ook wat andere dingen wilt met je gitaar zou ik adviseren om er Duncan's in te zetten.
But that's just what I think;)