PDA

View Full Version : The new cool collective!



gitarist17
25 april 2006, 22:08
beetje laat : ) maar gisteren dus een geweldig concert in Rotown Rotterdam van the New Cool Collective... Heerlijke bigband latin jazz, met ook nog zwaarder werk (covers van Beck en pulp fiction, echt super!). De nachtburgermeester Jules Deelder en Dennis van Leeuwen (gitarist kane) stonden dus lekker in het publiek te genieten! echt een vet optreden, meer mensen geweest? zo niet ZOEK ZE OP!

erice

Bram+
25 april 2006, 22:45
Pulp Fiction, zal wel Dick Dale - Misirlou (o.i.d.) zijn? Fijne saxofonist heeft NCC, Benjamin Herman. Brengt ook leuke 'solo'-plaatjes uit. Jazzachtig.

guitartub
26 april 2006, 09:34
TTTTE LAAAATTT,

Kom voortaan wat eerder met een AANkondiging (t' ís nu meer een afkondiging, jammerrrrr!)
Tja het NCC, imo op dit moment het beste orkest in Nederland met mensen als Benjamin Herman en de TE GEKKE Anton Goudsmid op gitaar. Heb ze verleden jaar in het net vernieuwde BIM-Huis kunnen bewonderen WOOWW.
Anton en Ben zijn afgelopen zondag nog bij Vrije Geluiden te bewonderen geweest, tja wat moet je verder nog over deze mensen zeggen!

gitarist17
26 april 2006, 15:10
tja... sorry van de laatheid...

Maar het was dus echt wel heel fantastisch, wat een super spelende gitarist

en vergeet niet Rockefeller (1e trompetist)!

erice

guitartub
26 april 2006, 17:25
Geeft niet, was een beetje aan het plagen,

maar NCC is een superband waarin eigenlijk alleen maar supermuzikanten in spelen. Tsja het merendeel is afkomstig van het conservatorium of geeft er zelfs les. Daar kan ik zelfs na tig jaar hobbyisme niet tegenop.

gitarist17
26 april 2006, 20:41
toch ben staat conservatorium niet gelijk aan goede muziek... maar dat is hier zeker niet het geval... HEMELS

erice

savecracker85
26 april 2006, 20:46
TTTTE LAAAATTT,

Kom voortaan wat eerder met een AANkondiging (t' ís nu meer een afkondiging, jammerrrrr!)

20 mei spelen ze op het gratis(!) jazzfestival meerjazz :)
http://www.meerjazz.nl/

gitarist17
26 april 2006, 21:33
en nog in bigband formatie ook!

dat was het dus maandag ook, de andere zijde van de band ken ik niet, maar zal ook wel heel goed zijn

erice

Mithrandir
26 april 2006, 22:44
Als "gewone" band zijn ze ook erg goed, heb ze afgelopen jaar op lowlands mogen aanschouwen en dat was voor mij persoonlijk wel een hoogtepunt, heerlijk swingende jazz.

Dai
1 mei 2006, 22:34
benjamin herman is DE saxofonist van nederland! daar moeten we zuinig op zijn :) laat hans en candy gewoon in de stront zakken met hun gebluf...

Roy K.
2 mei 2006, 00:09
toch ben staat conservatorium niet gelijk aan goede muziek... maar dat is hier zeker niet het geval...

Ik vind ze anders wel goed!!

Dai
2 mei 2006, 00:12
ja, dat zegtie

paulusdeBKB
2 mei 2006, 10:42
Benjamin en Candy spelen (speelden?) ook wel eens samen hoor, was heel gaaf: ze hebben allebei hun eigen power. B. mag dan wel beter zijn in de zin van meer kunnen, maar C. zal je ook een avond prima vermaken!

Dai
2 mei 2006, 12:44
dat is het juist... candy is er meer voor het vermaak voor de grote meerderheid, terwijl benjamin echt veel meer uit z'n solo's haalt dan zij doet. wat mij betreft zijn hans en candy gewoon een beetje showartiesten. ze spelen niet onverdienstelijk, maar je kan mij er niet blij mee maken..

Roy K.
2 mei 2006, 15:12
ja, dat zegtie

Dat ik ze goed vind? :???:

Dai
2 mei 2006, 17:38
jij dacht dat hij zei dat ie ze niet goed vond, maar dat zei hij niet, snap?

Roy K.
2 mei 2006, 20:54
Ligt er net aan hoe je de klemtoon legt.

Toch staat conservatorium niet gelijk aan goede muziek. Dat is hier helemáál niet het geval. (zo las ik het)

Of:

Toch staat conservatorium niet gelijk aan goede muziek. Dat is hier helemaal níet het geval. (zo las jij het)

We lazen hetzelfde stuk op een andere wijze.

Dai
2 mei 2006, 21:41
exact .

rikkmusic
15 mei 2006, 09:50
Hey,

Ik las laatst ergens dat Anton Goudsmit (gitarist new cool collective) een workshop geeft tijdens de Muzikantendag. Gaat iemand van jullie daar heen? Ik zeker wel. Er komen superveel interessante artiesten/producers dingen vertellen.

Bye