PDA

View Full Version : zoldervondst: Fender Super Reverb



avalanche
25 april 2006, 20:55
Een vriend van me vond ergens op zolder een Fender head, een Super Reverb, die er blijkbaar al jaren flink stof lag te verzamelen. Achteraan staan de volgende zaken vermeld: for export only, Santa Ana California, 40 watt, en een serienummer A20410. Zowel preamp als poweramp buizen zijn van Tronal.

We hebben hem eens geprobeerd, maar er komt vooral veel gekraak uit en een wisselend volume met veel ruis.

Wat hebben we hier in handen? Is het de moeite om deze versterker te laten reviseren?

Robbert
25 april 2006, 21:15
Wat hebben we hier in handen? Is het de moeite om deze versterker te laten reviseren?

Hier kan natuurlijk een flauw antwoord gepost worden, maar mijn antwoord is volmondig ja.

nicoverduin
25 april 2006, 21:18
helemaal mee eens

Al
25 april 2006, 22:56
Een vriend van me vond ergens op zolder een Fender head, een Super Reverb, die er blijkbaar al jaren flink stof lag te verzamelen. Achteraan staan de volgende zaken vermeld: for export only, Santa Ana California, 40 watt, en een serienummer A20410. Zowel preamp als poweramp buizen zijn van Tronal.

We hebben hem eens geprobeerd, maar er komt vooral veel gekraak uit en een wisselend volume met veel ruis.

Wat hebben we hier in handen? Is het de moeite om deze versterker te laten reviseren?

67 blackface super reverb met afgezaagde kop. Zeer de moeite waard om op te laten knappen. Wordt door velen (w.o. ik) een uitstekende amp gevonden, gewild dus.

Al

Negative K3 fan
26 april 2006, 18:21
leuke vonst meneer avalanche, hier op het forum zijn genoeg mensen die wel eens een fender reviseren zoals bijvoorbeel Al.... veel succes!

Geronimo
26 april 2006, 18:40
Waarom ken ik nou niet van die mensen met zulke zolders dammed

Mr.Jay
26 april 2006, 20:40
Een vriend van me vond ergens op zolder een Fender head, een Super Reverb, die er blijkbaar al jaren flink stof lag te verzamelen. Achteraan staan de volgende zaken vermeld: for export only, Santa Ana California, 40 watt, en een serienummer A20410. Zowel preamp als poweramp buizen zijn van Tronal.
We hebben hem eens geprobeerd, maar er komt vooral veel gekraak uit en een wisselend volume met veel ruis.
Wat hebben we hier in handen? Is het de moeite om deze versterker te laten reviseren?

ik zou em i.i.g. niet meer aanzetten totdat ie nagekeken is. Er had al makkelijk een filtercap kunnen ontploffen b.v.

JaY

interessander
27 april 2006, 00:42
Zo heb ik ooit eens een originele twin reverb gevonden op een zolder, ik mocht hem meenemen en heb hem destijds overgekocht voor 100 gulden!

Toaster
27 april 2006, 17:08
he echt een gaaf moment om zon ding te vinden!

Kun je eens wat fotootjes posten??