PDA

View Full Version : Telecaster Highway, is dat wat?



Ehick
25 april 2006, 15:49
Een Fender Telecaster Highway 1 lijkt me wel wat, qua prijs enzo, maar is die een beetje goed? Kun je er mee raggen en scheuren, weetjewel? En wat ik in de topic van de stratocaster highway zag dat de lak niet zo best was, hoelang is de lak dan wél goed. In de gitaarwinkel zeiden ze al dat je met een Telecaster highway echt goed kan scheuren, een Stratocaster highway schijnt dat niet/ of minder goed te kunnen, hebben jullie daar ervaring mee? want je moet natuurlijk ook een beetje kunnen beuken, en niet alleen het precisiewerk van netjes aan, wat je dus met strat highway goed schijnt te kunnen, maar KLOPT DIT ALLEMAAL?

Het gaat voor mij spannen tussen die 2 gitaren, tele en strat (highway waarschijnlijk), wat in het verhaaltje klopt wel of niet?

Tupelo
25 april 2006, 15:56
Je kunt met allebei scheuren & beuken, mits jijzelf kunt scheuren & beuken. :confused:

Telecasters zijn vaak wel wat feller dan strats is mijn ervaring. En als je mind nog niet helemaal up is en je nog openstaat voor wat andere merken probeer dan ook eens wat Blade stratocasters & telecasters. Die hebben actieve toonregeling, scheurt & beukt wellicht wat gemakkelijker voor je.

Bovendien ben je waarschijnlijk 100 of 200 euro minder kwijt, kun je dan weer uitgeven aan een Big Muff of een ander lekker scheur & beuk pedaal. :)

Oh ja, & dat lakverhaal daar zou ik lak aan hebben..

Ehick
25 april 2006, 16:00
ok, best wel heel duidelijk,

bedankt

Squier4ever
25 april 2006, 16:28
Zoals ik in het topic over de strat ook al zei: die lak is toch alleen maar een voordeel, want daardoor resoneert ie beter, en voor de mensen die er van houden relict ie ook beter :D