PDA

View Full Version : Mesa Boogie Mark II ventilator



EVH Wolfgang
25 april 2006, 12:22
Beste kenners, ik heb bovenstaande Boogie Top en zodra ik hem aanzet begint er een ventilator die onder de buizen zit te draaien. Deze maakt aardig wat kabaal. Hoort deze ventilator er standaard in bij deze tops of is dit er later ingebouwd. Wie kan mij helpen het verlossende antwoord te geven, alvast bedankt voor jullie kennis.

Iceman
25 april 2006, 12:26
De ventilator van een Mark 2/3/4 hoort direkt aan te gaan zodra je de amp aanzet.

future2future
25 april 2006, 13:39
ventilator zi er standaart in om de buisjes koel te houden, hoort gewoon zo

DarknessAwaits
25 april 2006, 13:58
Je zou kunnen zoeken naar een nieuw fannetje, als deze echt te veel lawaai maakt. Dan kun je kijken bij de computerzaken voor een goede kwaliteit en stille fan.

vester86
25 april 2006, 14:17
nadeel van pc fans is dat die vrijwel zonder uitzondering op 12V werken, zou best kunnen dat die fan van de mark op 220 werkt

EVH Wolfgang
25 april 2006, 14:57
Oke, bedankt voor de info. Ik speel gewoon thuis en niet heel erg hard, dan hoor je hem aardig blazen, als je in een band speelt op hoog volume is het niet storend denk ik. Ik houdt hem gewoon zo en probeer er aan te wennen. Nogmaals dank.

qwertyuiop
25 april 2006, 16:01
bijna alle boogie-fans maken herrie (is mijn ervaring) thuis valt dat flink op, maar in de repetitieruimte en tijdens optredens hoor je dat niet.

AART
25 april 2006, 16:41
Hey,

Ik heb ook een Boogie Mark, een Mark IV.

Deze heeft ook een fan, deze werkt op 230V als ik het goed heb, dus niet zomaar te vervangen voor een pc fan.

Maar als je hem thuis niet erg hard zet maakt het niet uit of ie wel of niet aanstaat, zolang ie maar aanstaat als je op hoog volume gaat spelen.

Hij zit vast met een stekkertje naast de powertrafo, je kan hem zo loskoppelen.

(ik weet niet of je versterker een 100/60 W schakeling heeft, maar als het goed is draait de fan op de half power stand ook maar op de helft van zijn toeren).

DarknessAwaits
26 april 2006, 00:07
Oh, dat is dan een foutje van me van die computerfannetjes. Ik heb te kort een Mesa gehad blijkbaar. Excuses.

Al
26 april 2006, 00:48
Hij zit vast met een stekkertje naast de powertrafo, je kan hem zo loskoppelen.

Zo makkelijk is dat, maar welke MKII is het eigenlijk?

Al