PDA

View Full Version : Slash's B.C. Rich Mockingbird



kassie
25 april 2006, 10:42
Hallo,

zijn er hier ook mensen die een B.C. Rick Mockingbird hebben? ik ben namelijk nieuwschierig naar de knoppen die er allemaal opzitten. Het model die slash gebruikt heeft ook een rij schakelaartjes. waar dienen die dan voor? want hij gebruikt gewoon 2 humbuckers. Alnico 2 pro van seymour duncan volgens mij. kan hij met die schakelaartjes dan de humbuckers naar single coil schakelen ofzo? Ik ben namelijk van plan een zelfbouwproject te doen naar het model van een mockingbird. weet iemand ook de dikte en de houtsoort van de body?

groeten Karst-Erik

Lord Abortion
25 april 2006, 11:46
Neckthru esdoorn hals, mahonie body wings dacht ik. De schakelaartjes doen het volgende:

* serie/parallel hals
* serie/parallel brug
* fase
* booster on/off
* 3-way pickup selector
* Varitone
* booster volume
* master volume
* master tone (niet zeker)

kassie
25 april 2006, 12:36
dus beide pickups kunnen geswitcht worden tussen serie en parallel? wat voor effect heeft dit dan? en wat is fase en varitone?

Orpheo
25 april 2006, 12:38
dus beide pickups kunnen geswitcht worden tussen serie en parallel? wat voor effect heeft dit dan? en wat is fase?

je kan iedere pup zelf dus serie of parallel zetten, en met 2 pups aan, kan je ze uit fase zetten tegenover elkaar. dat geeft een dunnere sound.

varitone is dat je kan kiezen uit diverse condensatoren voor je toneknop.

de rest spreekt voro zich.

maar is t zo lastig om eventjes in de search te kijken wat parallel en serie is?

kassie
25 april 2006, 16:52
dankje wel orpheo. jimmy page gebruikt toch ook een out of fase wiring?
en je hebt gelijk het is gemakkelijk om even de zoekfuntie te gebruiken. Net zo gemakkelijk als die opmerking van jou. :stop: hoeveel dingen er wel niet gemakkelijk zijn in de wereld.

Orpheo
25 april 2006, 17:42
dankje wel orpheo. jimmy page gebruikt toch ook een out of fase wiring?
en je hebt gelijk het is gemakkelijk om even de zoekfuntie te gebruiken. Net zo gemakkelijk als die opmerking van jou. :stop: hoeveel dingen er wel niet gemakkelijk zijn in de wereld.

page is een rare kwibus. op zijn number 1 heeft hij inderdaad uit fase, en op zijn number 2 single/serie of parallel/serie per pup en fase. maar echt bruikbaar vind ik t niet. kheb t gehad op mn les paul en strat, en vond er geen kloot aan. ook op de PRS gebruik ik t zelden. clean is t lekker, met lichte crunch is t ook lekker, maar met high gain is t nutteloos.

ACSlater
25 april 2006, 18:12
Volgens mij is die Slash Mockingbird geen neck-through-body. Het is gewoon een LP in Mockingbird vorm. De enige echte afwijking is volgens mij de tremolo.

Orpheo
25 april 2006, 18:14
Volgens mij is die Slash Mockingbird geen neck-through-body. Het is gewoon een LP in Mockingbird vorm. De enige echte afwijking is volgens mij de tremolo.

lijkt me niet. slash gebruikt een USA mock, en die zijn altijd neckthru.

gerrekat
25 april 2006, 18:18
De SLP ofwel "Slash Les Paul" MOckingbird bezit helemaal geen actieve electronica, gewoon de standaard tone- en volume knoppen!

Orpheo
25 april 2006, 18:36
De SLP ofwel "Slash Les Paul" MOckingbird bezit helemaal geen actieve electronica, gewoon de standaard tone- en volume knoppen!

dan booster er dus uit. maar wel single/serie/parallel, fase en varitone (dat laatste weet ik niet zeker).

en kheb even gekeken op n foto waar diverse mocks staan van slash, en t varieert. de een heeft wel die wiring shit, de andere weer niet.....

Lord Abortion
25 april 2006, 18:40
Slash heeft dan ook 2 modellen hé ...

De Mockingbird SL en de Mockingbird SLP. De SL is typisch BC Rich en heeft het coole electronicapakket, en de SLP is een Mockingbird naar Les Paul specs, maar wel neckthru.

kassie
25 april 2006, 23:48
ik heb nog ff de live in tokyo dvd bekeken waar hij de mockingbird gebruikt bij het lied 'you could be mine'. Hij maakt wel vette geluiden met dat ding zeg.
hier gebruikt hij dan de mockingbird sl. wel met alle electronica en schakelaartjes. Hij maakt ook vooral hoge schreeuwende en piepende geluiden met dat ding. en dat is niet alleen feedback. als hij een noot lang aanslaat. haalt hij volgens mij een deel van de trilling van de snaar weg met de dunne kant van de plectrum net na de brugzadeltjes en tegelijkertijd drukt hij zijn wah pedaal in. klinkt anders dan gewoon feedback. wel gaaf

Jiboom
26 april 2006, 00:26
Hij maakt ook vooral hoge schreeuwende en piepende geluiden met dat ding. en dat is niet alleen feedback. als hij een noot lang aanslaat. haalt hij volgens mij een deel van de trilling van de snaar weg met de dunne kant van de plectrum net na de brugzadeltjes en tegelijkertijd drukt hij zijn wah pedaal in. klinkt anders dan gewoon feedback. wel gaaf
Lijken me gewoon pinch harmonics (hoewel ik de opname verder niet ken). Als je je afvraagt hoe je die speelt, moet je even zoeken op het forum. Er zijn al veel topics over geweest.

Orpheo
26 april 2006, 00:30
pinches zijn inderdaad heel gaaf. met sommige pups gaat t heel makkelijk, andere minder, maaar tis altijd wel leuk.

Kaïn
26 april 2006, 13:09
Alleen niet tevaak doen. Ik hoorde vandaag de band "necrophagist" en die pinchen zoveel dat je er iebel van wordt:p

Orpheo
26 april 2006, 13:21
Alleen niet tevaak doen. Ik hoorde vandaag de band "necrophagist" en die pinchen zoveel dat je er iebel van wordt:p

das waar. en niet iedere muziekstijl leent zich ervoor. the darkness met pinches is gewoon raar, terwijl danzig zonder pinches net zo raar is.

kassie
26 april 2006, 17:05
nee het is geen pinchharmonic. die maak je met je duimrandje langs de snaar. als je hem aanslaat. ik heb het erover dat hij een snaar aanslaat. die een paar seconden laat joelen en dan voorzichtig trilling wegneemt met zijn plectrum of vinger bij de brug van de snaar. tegelijkertijd drukt hij z'n wah in en misschien ook nog wat feedback want hij staat voor een monitor. het geluid gaat dan van zuiver geleidelijk over in een schreeuwend geluid. wat anders is dan feedback. hij doet dit meestal aan het eind van een lied.

bat
26 april 2006, 17:15
nee het is geen pinchharmonic. die maak je met je duimrandje langs de snaar. als je hem aanslaat. ik heb het erover dat hij een snaar aanslaat. die een paar seconden laat joelen en dan voorzichtig trilling wegneemt met zijn plectrum of vinger bij de brug van de snaar. tegelijkertijd drukt hij z'n wah in en misschien ook nog wat feedback want hij staat voor een monitor. het geluid gaat dan van zuiver geleidelijk over in een schreeuwend geluid. wat anders is dan feedback. hij doet dit meestal aan het eind van een lied.
Dan pakt ie gewoon een harmonische en laat die doorklinken. Zelfde principe als pinched harmonics, maar dan vertraagd, zeg maar.