PDA

View Full Version : Europese versterkers: wat een weelde!!!



LordRiffenstein
25 april 2006, 09:07
Ik vraag me af of we met ons allen wel goed beseffen in welke geweldige tijd we leven. Als je kijkt naar het (over) aanbod aan versterkers dan heb je echt keuze zat. Heel vaak merk ik dat mensen Amerikaanse versterkers bejubelen alsof het holy grails zijn maar ik denk dat we niet stilstaan met wat de Europese fabrikanten te bieden hebben. Ik durf haast te zeggen dat er hier in Europa minstens even veel talent zit en misschien meer.

Als je niet enkel kijkt nr de grote fabrikanten zoals Marshall, Vox maar verder gaat graven dan vind je echt wel super dingen in Europa. Deze post is niet uit Europese chauvinisme maar meer om eens te kijken wat iedereen hier over denkt. Zijn er mensen die in het Europees aanbod hun ding niet vinden? Zijn er mensen die bewust Europees kopen of net niet?

Als kleine opsomming van wat Europese merken (toevoegingen zijn welkom!):

Diezel, Hiwatt, Orange, Masotti, Brunetti, Steavens, Engl, Elmwood, THC, Vox, Marshall, Matamp, Cornford, Hook, Mad Professor, H&K, Framus

Persoonlijk geloof ik in het steunen van de Europese markt maar ook meer nog in het feit dat de Euro-versterkers gebouwd worden specifiek voor 230v 60Hz terwijl de rest eigenlijk een 'ombouw' is om aan onze voltage te voldoen waardoor ze imho nooit hetzelfde klinken als het origineel.

Jimi Hendrix
25 april 2006, 09:14
Koch, Ernst, Van Weelden, Marble.

Ik koop niet bewust niet Europees, maar tot nu toe zijn al mijn gitaren en versterkers Amerikaans....

Ben een beetje in de running voor een medium gain ding (matchless ofzo), zal tzt eens wat gaan a/b'en met Europese/Nederlandse fabrikanten, ben benieuwd. Iemand tips voor een 'Europese' Matchless? :hippie:

arjanb01
25 april 2006, 09:14
Ik vraag me af of we met ons allen wel goed beseffen in welke geweldige tijd we leven. Als je kijkt naar het (over) aanbod aan versterkers dan heb je echt keuze zat. Heel vaak merk ik dat mensen Amerikaanse versterkers bejubelen alsof het holy grails zijn maar ik denk dat we niet stilstaan met wat de Europese fabrikanten te bieden hebben. Ik durf haast te zeggen dat er hier in Europa minstens even veel talent zit en misschien meer.

Als je niet enkel kijkt nr de grote fabrikanten zoals Marshall, Vox maar verder gaat graven dan vind je echt wel super dingen in Europa. Deze post is niet uit Europese chauvinisme maar meer om eens te kijken wat iedereen hier over denkt. Zijn er mensen die in het Europees aanbod hun ding niet vinden? Zijn er mensen die bewust Europees kopen of net niet?

Als kleine opsomming van wat Europese merken (toevoegingen zijn welkom!):

Diezel, Hiwatt, Orange, Masotti, Brunetti, Steavens, Engl, Elmwood, THC, Vox, Marshall, Matamp, Cornford, Hook, Mad Professor, H&K, Framus

Persoonlijk geloof ik in het steunen van de Europese markt maar ook meer nog in het feit dat de Euro-versterkers gebouwd worden specifiek voor 230v 60Hz terwijl de rest eigenlijk een 'ombouw' is om aan onze voltage te voldoen waardoor ze imho nooit hetzelfde klinken als het origineel.

Je vergeet natuurlijk onze eigen DOLF KOCH !!! :hippie:
Ik zweer bij Koch ! :rockon:

arjanb01
25 april 2006, 09:15
Koch, Ernst, Van Weelden, Marble.

Ik koop niet bewust niet Europees, maar tot nu toe zijn al mijn gitaren en versterkers Amerikaans....

Ben een beetje in de running voor een medium gain ding (matchless ofzo), zal tzt eens wat gaan a/b'en met Europese/Nederlandse fabrikanten, ben benieuwd. Iemand tips voor een 'Europese' Matchless? :hippie:

Probeer de Koch Classictone ! Medium gain, en erg lekker voor bluesrock a la Robben Ford (die zelf een Dumble gebruikt).

Jimi Hendrix
25 april 2006, 09:17
Probeer de Koch Classictone ! Medium gain, en erg lekker voor bluesrock a la Robben Ford (die zelf een Dumble gebruikt).


Sorry, die Koch heb ik geprobeerd, daar word ik helaas niet warm van.

Josdevos
25 april 2006, 09:19
Je hebt een punt, maar zoals altijd is het gras groener aan de andere kant van de plas hé... Idem voor de Amerikanen.

Persoonlijk heb ik er nog nooit zo over nagedacht, ik bekijk het gewoon merk per merk, amp per amp, maar we hebben zeker meer als genoeg kwaliteit in huis in Europa, die wel niet noodzakelijk goedkoper is US amps. Ook op vlak van gitaren en fx zijn we eigenlijk redelijk goed voorzien, maar niet zo goed als in de States.

LordRiffenstein
25 april 2006, 09:31
Koch, Ernst, Van Weelden, Marble.

Ik koop niet bewust niet Europees, maar tot nu toe zijn al mijn gitaren en versterkers Amerikaans....

Ben een beetje in de running voor een medium gain ding (matchless ofzo), zal tzt eens wat gaan a/b'en met Europese/Nederlandse fabrikanten, ben benieuwd. Iemand tips voor een 'Europese' Matchless? :hippie:

THC? Brunetti maakt een low gain combo dacht ik, een van die nieuwe Vox'en?

LordRiffenstein
25 april 2006, 09:32
Je vergeet natuurlijk onze eigen DOLF KOCH !!! :hippie:
Ik zweer bij Koch ! :rockon:

Ik veronderstel dat het mij, Belg zijnde, vergeven kan worden dat ik JULLIE Koch vergat :)

BartL
25 april 2006, 09:34
...ik heb ook een goede Europese amp.

Spit amp :D

piezo
25 april 2006, 09:43
Ik kan me vergissen, maar Orange is tegenwoordig toch USA i.p.v. Brits zoals vroeger?

Ik let overigens tegenwoordig wel degelijk op de herkomst van produkten en koop geen USA produkten als er een behoorlijk Europees alternatief voor is. Ik zal me daar even onnodig een stelletje achterlijke nationalisten gaan steunen, zeg!

Dick Wolkendeck
25 april 2006, 09:44
Mijn oude London City is ook een goede.

LordRiffenstein
25 april 2006, 09:53
Ik kan me vergissen, maar Orange is tegenwoordig toch USA i.p.v. Brits zoals vroeger?

Ik let overigens tegenwoordig wel degelijk op de herkomst van produkten en koop geen USA produkten als er een behoorlijk Europees alternatief voor is. Ik zal me daar even onnodig een stelletje achterlijke nationalisten gaan steunen, zeg!

World Headquarters

Orange Musical Electronic Company, Ltd.
Glenhaven Avenue
Borehamwood
Hertfordshire
WD6 1AY

England
Tel: +44 20 8905 2828
Fax: +44 20 8905 2868
info@omec.com

Mitch
25 april 2006, 09:54
Kwestie van het gras is altijd groener....
In Amerika hebben ze helemaal een overvloed aan ampbouwers, maar dan is het weer hip om een Framus of Engl te hebben !

Maar je hebt een goed punt, we hebben hier niet te klagen. Zeker in Nederland met Koch en niet te vergeten CMW Amps (www.cmwamps.nl). Die zal nooit met een enorme productielijn komen als Koch, maar ik verwacht toch wel wat van zijn eigen modellen.
Ik ben er ook meer een voorstander van om bij winkels/producenten te kopen waar je direct contact mee kan hebben in tegenstelling tot het kopen bij de grote dozenschuivers. Het is dat ik nu goed voorzien ben met mijn Rivera (USA, sorry :D ) maar anders zou ik zeker een amp van 'm overwegen.


Over EU-amps: over de grens Engl en Framus natuurlijk. Het Belgische Conquest is nooit echt lekker van de grond gekomen, da's wel jammer.

Michael AE
25 april 2006, 11:44
Wat ik persoonlijk een beetje achterlijk vind, is dat europese fabrikanten uitgaan van amerikaanse prijzen wanneer ze iets lanceren. In amerika is alles veel goedkoper, behalve de europese amps. Hier is eigenlijk alles relatief duur. Persoonlijk denk ik dat er best veel goede dingen in Europa worden gemaakt, maar ik denk ook dat er heel veel goede dingen uit Amerika en Azie komen.

Ik heb eigenlijk weinig Europees spul, behalve dan mij TC Electronic spul en mijn Marshall. De rest is over het algemeen Amerikaans.

Negative K3 fan
25 april 2006, 12:10
Persoonlijk geloof ik in het steunen van de Europese markt maar ook meer nog in het feit dat de Euro-versterkers gebouwd worden specifiek voor 230v 60Hz terwijl de rest eigenlijk een 'ombouw' is om aan onze voltage te voldoen waardoor ze imho nooit hetzelfde klinken als het origineel.

hey yoeri, leuke gedachtengang dat je daar zo over nadenkt, maar die ombouw naar 230v 60hz heeft nauwelijks invloed aangezien de spanning toch getransformeerd en gelijkgericht wordt.

LordRiffenstein
25 april 2006, 12:15
Wat ik persoonlijk een beetje achterlijk vind, is dat europese fabrikanten uitgaan van amerikaanse prijzen wanneer ze iets lanceren. In amerika is alles veel goedkoper, behalve de europese amps.

Geef eens een voorbeeld want ik volg je niet helemaal.

LordRiffenstein
25 april 2006, 12:16
hey yoeri, leuke gedachtengang dat je daar zo over nadenkt, maar die ombouw naar 230v 60hz heeft nauwelijks invloed aangezien de spanning toch getransformeerd en gelijkgericht wordt.

Klopt hoor maar toch geloof ik dat er een grond van waarheid inzit. Ik zeg ook niet dat het ene beter of slechter is maar dat er volgens mij verschillen zijn. Ben ook geen techneut maar het lijkt me gewoon een logisch vervolg.

Negative K3 fan
25 april 2006, 12:21
ik denk dat het misschien op kan gaan bij oudere amps die een minimum aan filtering van de hoogspanning toepassen (vox, fender), waardoor het 50 vs. 60 hz verschil kan geven in de feel van de amp, maar in de meer moderne amps, zoals bijvoorbeeld jouw engls, is dat zeer waarschijnlijk verwaarloosbaar omdat daar behoorlijk dikke elco's in de hoogspanning zitten.

Iemand hier praktijk ervaring mee?

gerrekat
25 april 2006, 12:23
Ik kan me vergissen, maar Orange is tegenwoordig toch USA i.p.v. Brits zoals vroeger?

Ik let overigens tegenwoordig wel degelijk op de herkomst van produkten en koop geen USA produkten als er een behoorlijk Europees alternatief voor is. Ik zal me daar even onnodig een stelletje achterlijke nationalisten gaan steunen, zeg!


Goh wat een trieste instelling....

Kasper
25 april 2006, 12:31
Goh wat een trieste instelling....

Vind ik ook een beetje.

Trace Elliot werd ook gemaakt in Engeland trouwens.

Scali
25 april 2006, 12:49
Ik kan me vergissen, maar Orange is tegenwoordig toch USA i.p.v. Brits zoals vroeger?

Ja, ik meen mij vaag iets te herinneren dat het onder management van Gibson valt, tegenwoordig.
Vox valt onder Korg tegenwoordig, dus is ook niet echt Brits meer.
Ik dacht zelfs dat Marshall onder Korg valt.
En veel apparatuur wordt gewoon in Taiwan of China gemaakt, ook al is het merk 'Europees'.
Echt Europees spul is gewoon vaak duur, omdat wij gewoon veel beter betaald willen worden dan die Chinezen.
Amerikanen hebben dat probleem ook wel. Mesa Boogie is ook mede zo duur omdat de versterkers door goedbetaalde Amerikanen gebouwd wordt. Net als gitaren trouwens... PRS, Gibson, Fender... als het US is, is het duur.

Maar ik vind het vooral heel grappig dat Amerikaanse versterkers toch over het algemeen een compleet andere sound hebben dan Europese versterkers. Europeanen (vooral Britten) houden toch meer van een dik middengebied in het geluid. En gewoon wat ruiger, minder gecompressed, minder gepolijst.
Vox, Marshall en H&K vind ik allemaal zeer fijn, dus ik neig wel naar de Europese kant :)

Volgens mij was Kitty Hawk ook nog niet genoemd, ook Europees, Duits om precies te zijn (wel veel Duitsers en Britten :)).

Michael AE
25 april 2006, 13:27
Geef eens een voorbeeld want ik volg je niet helemaal.

Kijk naar de prijs van een Mesa Roadking in Amerika. Meestal rond de 2000 dollar. Hier kost zo'n versterker rond de 3500 euro. Als je kijkt naar de Europese concurrentie van de Roadking, zoals de Engl SE of de Diezel VH4, beiden rond de 3000 euro, dan zijn die niet veel goedkoper. Als ze in Amerika een Roadking voor zeg 2200 dollar kunnen leveren, waarom kan Engl hun SE niet voor 1600 euro leveren? Het kan niet zo zijn dat een SE veel duurder is om te produceren in vergelijking met een Roadking, toch?

LordRiffenstein
25 april 2006, 13:37
Kijk naar de prijs van een Mesa Roadking in Amerika. Meestal rond de 2000 dollar. Hier kost zo'n versterker rond de 3500 euro. Als je kijkt naar de Europese concurrentie van de Roadking, zoals de Engl SE of de Diezel VH4, beiden rond de 3000 euro, dan zijn die niet veel goedkoper. Als ze in Amerika een Roadking voor zeg 2200 dollar kunnen leveren, waarom kan Engl hun SE niet voor 1600 euro leveren? Het kan niet zo zijn dat een SE veel duurder is om te produceren in vergelijking met een Roadking, toch?

Prijzen van de Roadking die ik vind liggen toch eerder bij 2400-2500. Ik denk dat je er ook moet mee rekening houden dan Mesa wel een stuk groter is dan Engl of Diezel en dus ook goedkoper kan aankopen.

Ik denk dat de kost van de productie hier eigenlijk niet echt meespeeld, de prijs-zetting van fabrikanten is inderdaad soms raar, aan beide kanten van de grote plas en is een discussie die al meerdere keren gevoerd is. Het gaat erom wat de gek er wil voor geven en ik heb nog altijd geen SE dus... 8-) :cooler:

future2future
25 april 2006, 13:41
ik neig toch meer naar de amerikaanse kant. bijna alle amps die ik echt tof vindt zijn amerikaans-Mesa, Bogner, Custom Audio maja smaken verschillen natuurlijk en das maar goed ook!

Michael AE
25 april 2006, 13:44
Diezel is uiteraard een kleiner bedrijf, maar Engl lijkt me niet zo veel kleiner dan Mesa. Het moet voor een bedrijf als Engl mogelijk zijn een SE voor rond de 2000 euro te leveren in Europa. Ik denk toch dat ze gewoon bewust net iets onder de prijs van Mesa gaan zitten, zodat ze wel iets goedkoper zijn, maar toch nog veel geld vangen. Zou ik ook doen, begrijp me niet verkeerd, maar ik vind het wel jammer.

guhlenn
25 april 2006, 13:56
ook ik vraag; THC? worth a try!

vinni
25 april 2006, 14:16
Geef toe dat ook ik wel eens een het GG-syndroom (groene gras) heb geleden.

Maar meer en meer maakt het merk of herkomst me niet meer uit. Als het product goed is en voor mij voldoet koop ik het. of het nou uit the USA, Holland of China komt.....

Dr is ook altijd een anti-china houding....waarom?
Als de constructie/kwaliteit je niet bevalt koop je het toch niet?

Denk wel dat wij nederlanders veel minder nationalistischer zijn ingesteld dan andere naties...en ja....we mogen best wel eens wat trotser zijn op onze eigen
fabrikanten van gitaarapparatuur.

Groet,
Vinni

piezo
25 april 2006, 14:27
[Off topic mode]
Goh wat een trieste instelling....Ja hè, bijna net zo triest als het omdopen van "French fries" tot "Freedom fries" e.d.
[/Off topic mode]

De meeste consumptiegoederen zijn hier duurder dan in de USA, ook als ze van bijvoorbeeld Aziatische herkomst zijn. Maar hoe is de prijs van bijvoorbeeld Engl, Koch e.d. in de USA t.o.v. Europa?

LordRiffenstein
25 april 2006, 15:25
De meeste consumptiegoederen zijn hier duurder dan in de USA, ook als ze van bijvoorbeeld Aziatische herkomst zijn. Maar hoe is de prijs van bijvoorbeeld Engl, Koch e.d. in de USA t.o.v. Europa?

Ik weet dat Engl bv niet veel duurder is dan in Europa, in elk geval niet het verschil bij Mesa of Diezel.

Les Paul
25 april 2006, 15:33
Ik hou toch meer van het Europese geluid. Eigenlijk heb ik alleen een klein Fendertje en een ZVex Nanoamp uit de USA. Verder Marshall, Vox, Orange. Ook Brunetti kan ik erg waarderen. Als ik er over nadenk is mijn verlanglijstje op amp gebied bijna helemaal europees.
Mesa doet me heel weinig, evenals Bogner. Ik krijg gewoon niet mijn geluid er uit.

robgebbink
25 april 2006, 15:54
waarom vergeten jullie Laney? Die hebben zich al wel bewezen geloof ik en bieden prima versterkers voor een mooie prijs. Check de VC30 212. Wat een beest

Scali
25 april 2006, 16:07
waarom vergeten jullie Laney?

Zeker omdat ze zo goedkoop zijn :)
Grappig genoeg moest ik toen meteen aan Behringer denken... dat is Duits, die was ook nog niet genoemd, volgens mij :)

AART
25 april 2006, 16:46
Ik vind heel veel europese amps erg ok, maar er zit vaak wel erg veel verschil in sound tussen euro en vs amps.

VHT UL, Peavey 5150, Mesa Mark IV.

Allemaal amps met weinig soortgenoten in europa op ENGL na.


ik denk dat ENGL kwalitatief zelfs veel beter is dan Peavey als het gaat om de betrouwbaarheid, heel veel beter, maar de sound van de 5150 vind ik toch beter...

minas
25 april 2006, 16:54
Na een lange speurtocht Engl, Mesa, Koch,etc etc...

Ben ik terecht gekomen bij de Brunetti XL R'evo 120.
Naar mijn mening een super versterker. Van super clean tot brute metal en alles daar tussen in.

http://i31.photobucket.com/albums/c392/Guido83/IMG_0718.jpg

Angel
25 april 2006, 17:35
Vandaag een nieuwe versterker gehoord, 3/100 van "The Valve"(uit Italië)
Klinkt heel erg lekker(minder direct dan de VH4, boost functie, mid-cut functie), 3 kanaals, midi te controleren, aparte EQ's, ...

http://www.the-valve.com/home.html

Wel een heel erg prijzig beestje +-3000 euro enkel voor de top.

http://img.photobucket.com/albums/v297/angelsdeath2001/7.jpg

marc_o
25 april 2006, 20:57
Ik heb nu 2 amerikaanse versterkers (Rivera), maar feitelijk maakt het me niet uit waar ze vandaan komen, als ik mijn sound er maar mee kan maken, maar er komt inderdaad veel moois uit Europa.

Alain
25 april 2006, 21:48
Over EU-amps: over de grens Engl en Framus natuurlijk. Het Belgische Conquest is nooit echt lekker van de grond gekomen, da's wel jammer.

Bij mijn weten is Conquest brits, maar zitten ze met een Belgische verkoper.

Laten we het er ook even over hebben hoe slecht het vroeger allemaal was. Pakweg 15 jaar geleden was er nul variatie.

HOER A voor de europese amp-bouwers

Neals
25 april 2006, 23:46
Zelf ben ik ook lekker aan het amp-testen momenteel, en moet zeggen dat ik zelf heel erg onder de indruk ben van Engl. Alleen smerig, beuken en rechtstreeks zoek ik nog steeds een echt lekkere amp voor.

Al
26 april 2006, 00:53
Persoonlijk geloof ik in het steunen van de Europese markt maar ook meer nog in het feit dat de Euro-versterkers gebouwd worden specifiek voor 230v 60Hz terwijl de rest eigenlijk een 'ombouw' is om aan onze voltage te voldoen waardoor ze imho nooit hetzelfde klinken als het origineel.

Wij hebben hier 50Hz. Waar baseer je die stelling op?

Al

LordRiffenstein
26 april 2006, 08:36
Wij hebben hier 50Hz. Waar baseer je die stelling op? Al

Aan het feit dat ik dit wel eens getest heb met een versterker. Afgesteld op 230v of op 110v achter een omvormer klonk hij anders, niet slechter of beter maar gewoon even anders. Dit sluit uiteraard niet uit dat bepaalde fabrikanten hun versterkers voor de uitvoer van andere filtering of dergelijke voorzien en dus wel rekening houden hiermee.

Kim Wilson
26 april 2006, 09:26
Bij mijn weten is Conquest brits, maar zitten ze met een Belgische verkoper.

Laten we het er ook even over hebben hoe slecht het vroeger allemaal was. Pakweg 15 jaar geleden was er nul variatie.

HOER A voor de europese amp-bouwers
Volgens mij is Conquest idd Belgisch. Ik had er zelf ook es één, die ik aan Almarvk heb verkocht. Misschien dat Almar effe kan kijken waar zijn amp gebouwd is. Niet dat het heel erg van belang is in deze discussie, maar goed... :)

almarvk
26 april 2006, 09:35
Uhm, dan moet ik eerst naar de oefenruimte en 'm dan openschroeven ;)

Rupke weet weer wat meer over Conquest versterkers, maar als het goed is komt het idd uit België.

JvD.
26 april 2006, 09:56
ik was zojuist aan't kijken of ik ergens mijn spider2 112 kon inruilen voor een hiwatt transistor ding.

Negative K3 fan
26 april 2006, 18:09
ook ik vraag; THC? worth a try!

http://www.high-land.co.uk/acatalog/1-thc-seeds-braveheart.jpg

:hippie:

guhlenn
27 april 2006, 11:07
vandaar, als de naam duidt op de sound van die amp (ivm. de intensere beleving van muziek onder invloed van die stof) ren ik naar de winkel. Het zou natuurlijk ook kunnen beteken dat ie ALLEEN goed klinkt onder de invloed daarvan...

maaruh, ik ken het merk niet, jij wel?

LordRiffenstein
27 april 2006, 11:18
vandaar, als de naam duidt op de sound van die amp (ivm. de intensere beleving van muziek onder invloed van die stof) ren ik naar de winkel. Het zou natuurlijk ook kunnen beteken dat ie ALLEEN goed klinkt onder de invloed daarvan...

maaruh, ik ken het merk niet, jij wel?

http://www.thc-amps.de/

Tristan
27 april 2006, 11:28
Koch, Ernst, Van Weelden, Marble.

Ik koop niet bewust niet Europees, maar tot nu toe zijn al mijn gitaren en versterkers Amerikaans....

Ben een beetje in de running voor een medium gain ding (matchless ofzo), zal tzt eens wat gaan a/b'en met Europese/Nederlandse fabrikanten, ben benieuwd. Iemand tips voor een 'Europese' Matchless? :hippie:

Nederlands: CMW amps, Yde Rosier/Teardrop amps, Marble
Europees: Hiwatt, Cornford, Marshall (handwired)
Aziatisch: Ceriatone, Vox, Epiphone
Amerikaans: Bad Cat, 65 amps, Heritage, Matchless, Tone King

Ik vind vooral de EL84 amps van Matchless goed klinken en deze fabrikanten maken volgens mij allemaal goed klinkende low gain EL84 amps (Tone King is meestal 6V6), sommige heb ik nog niet gehoord, dus die heb ik er ook maar even bij gezet...

marc_o
27 april 2006, 11:30
Tone King....echt geweldig. Heb ermee gewerkt in de ICP studio te Brussel, lekkere cleane breakupsound, naar mijn mening beter en helderder dan Matchless. Hup een Klon Centaur ervoor en je hebt een wereldsound.

d'oh
27 april 2006, 11:35
Zeker omdat ze zo goedkoop zijn :)
Grappig genoeg moest ik toen meteen aan Behringer denken... dat is Duits, die was ook nog niet genoemd, volgens mij :)

laney maakt echt hele goede versterkers
en kan makkelijk mee met de grote jongens, dus de vergelijking naar behringer is niet juist naar mijn mening

Orpheo
27 april 2006, 11:51
laney maakt echt hele goede versterkers
en kan makkelijk mee met de grote jongens, dus de vergelijking naar behringer is niet juist naar mijn mening


mee eens. helemaal mee eens. ik vind vooral die grote heads heerlijk (alhoewel... die ac-kloons zijn ook niet verkeerd!!)

Harm
27 april 2006, 12:07
Vandaag een nieuwe versterker gehoord, 3/100 van "The Valve"(uit Italië)
Klinkt heel erg lekker(minder direct dan de VH4, boost functie, mid-cut functie), 3 kanaals, midi te controleren, aparte EQ's, ...

http://www.the-valve.com/home.html

Wel een heel erg prijzig beestje +-3000 euro enkel voor de top.

http://img.photobucket.com/albums/v297/angelsdeath2001/7.jpg

ziet er erg mooi uit!!!! Wie heeft deze amp op voorraad staan?? Ik vind het super! Hoe klinkt 'ie??

Harm

Scali
27 april 2006, 12:10
Was Laboga (http://www.laboga.pl) al genoemd?
Komt uit Polen.
http://www.laboga.pl/Obrazki/blaster2.jpg

Scali
27 april 2006, 12:19
Oh, en Sovtek (http://www.astring.com/sovamps.html) niet te vergeten!
Echt oostblok-design:
http://www.astring.com/mig-60.jpg

taylor
27 april 2006, 12:29
of al die plexi/marshall copies:cornwell,blokhead,volt.

oude park amps zijn erg goed.