PDA

View Full Version : Strat Highway 1



MichaelSS
25 april 2006, 08:46
Hallo,

Is de strat fender highway 1 een goede gitaar? Kwaliteit/prijs/sound ?

Kan er één kopen, maar heb geen ervaring met deze gitaar. :speed:

Groetjes

Michael

DarknessAwaits
25 april 2006, 09:50
Het zijn leuke gitaren als je niet op de (slechte en dunne) lak let. Als je dat wel doet kun je beter doorsparen voor een Am. standard.

Squier4ever
25 april 2006, 10:20
die dunne lak werkt wel in het voordeel van de toon.....
resoneert je gitaar beter door

DarknessAwaits
25 april 2006, 10:25
Dat zeggen ze ja, ik vraag het me af.

Ibanez RuleZ
25 april 2006, 18:09
prima gitaartjes voor t geld IMO (bedenk, 600 euro nieuw is niet echt bijzonder veel), elementen zijn echter bagger en die lak... tja, ik heb dr geen probleem mee. het is een relatief goedkope gitaar, dus ik ben er ook niet zo rouwig om als er wat butsjes op komen, maar thats just me.

Harrald

Luke-wannabe
25 april 2006, 20:43
Elemeneten zijn helemaal niet bagger :sssh:
Klinken juist goed!

vulvasonic
25 april 2006, 21:44
Het is dat ik al voorzien ben van een aantal strats, anders zou ik er blind eentje gaan halen. Morgen nog.

drap
25 april 2006, 21:55
Ik heb een Highway strat en ik kan er maar 1 ding over zeggen. Ze doen totaal niet onder voor andere duurdere amerikaanse strats qua bespeelbaarheid. De elementen zijn wel enigzins karakterloos maar zeker niet slecht. De typische strat sound zit er absoluut in. Toch heb ik m'n elementen vervangen. Dat kon ook makkelijk gezien ik niet erg veel voor de gitaar betaalt heb. Wat mij betreft beter een goedkopere strat en dan dure elementen erin, dan een dure strat. Wat betreft de dunne lak, dat ie meer resoneert daardoor kan ik alleen maar beamen. Kortom, geweldig gitaartje die ik nooit meer weg doe

patricia
25 april 2006, 22:56
ik heb er ook een gehad,met veel plezier erop gespeeld.
als beschadigingen je niet boos maken?hebbie een prima gitaartje!
ik heb hem uiteindelijk geruild voor een rg550,daar heb ik nog steeds geen spijt van.
patricia

tmcm
26 april 2006, 01:48
Kortom, geweldig gitaartje die ik nooit meer weg doe

nouja.. nooit is wel erg lang in gitaarjaren. Maar tis waar, er is bezuinigd op de lak en pickups en de hals voelt wat ruwer aan, das alles zover ik kon nagaan. Sterker nog, ik heb de body gehouden wegens goed geluid, lekker licht elzen met een hele dunne laag lak die snel beschadigd maar uiterst geschikt is voor een paar laagjes nitro, heb er daarna een oude Fender hals erop geschroefd en een paar chubtones erin gedropd en tis nu mijn beste strat (ik heb nog een JV en een 71') Kllinkt heel erg naar de SRV man (de chubtones helpen natuurlijk): big bold en toch open.
Maar eerlijk gezeg heb ik op een paar mexicanen gespeeld die ik ook een authenthieker geluid vond hebben dan de US standaard van nu...

turboblues
28 april 2006, 00:44
http://i3.tinypic.com/wksp07.jpg
Mijn Highway 1 waar een en ander aan veranderd is (Amerikaanse 2punts brug, Amerikaanse standaard single coil pickups, Dimarzio Super Distortion, Fender Locking keys). Ik had die dingen nog op overschot, dus..
Wat me opvalt, is dat de gitaar onversterkt luider klinkt, geen dikke finish die dempend werkt.
Je kunt ook zien hoe makkelijk de gitaar beschadigd raakt, elk krasje blijf je zien..

patricia
28 april 2006, 00:48
tis wel een schoonheid hoor.
ik voel een beetje gas borrelen als ik naar dat rekje gitaren kijik.
patrica.

Globetrotter
28 april 2006, 01:40
Hoi!

En heeft er iemand ervaring met de Highway Telecasters? Ik heb een mex strat en wil der nu een tele bij... beetje meer op zoek naar rock 'n roll sound.
Cheers,

Bart

Ganjaman
28 april 2006, 12:21
ik vond de classics beter dan de highways (vandaar dat ik ttt een classic en niet een highway had gekocht) en de classics zijn volgens mij zelfs ietsje goedkoper

orreltak
28 april 2006, 18:39
heb ook een highway 1 en is gewoon aan te raden.uit de standaard pups kan je een lekker bluestoon toveren.voor het hardere werk is ie minder maar je kan altijd je brugpickup vervangen.heb het ook gedaan en hij klinkt nu vuiler als mijn gibson v