PDA

View Full Version : Interesante pedalen...



Nocki
24 april 2006, 22:14
Hoi.

Als straks alles weg is wil ik een chorus en delay in de loop hangen van mn nieuwe top. waarschijnlijk worden dat 2 boss pedaaltjes ofzo. maar er is meer...

Welke pedalen reeksen zijn nu de moeite waard?

Waarschijnlijk zal ik voor de preamp ook nog een leuke wah, delay en phaser hangen. welke pedalen zijn nu voor iedereen goed geschikt?
gewoon goed voor een hoop stijlen en niet teveel tonesuck enzo.

wie kan me meer vertellen.

Nocki

nielsduursma
24 april 2006, 22:23
delay, bekijk vooral de digitech digidelay is. 99 pleuro, digitale delay, tape delay, reverse, hold, en mod delay. (ik heb hem zelf en ben er heel tevreden mee, zowel voor als in de loop)

phaser. vooral electro harmonix phasers vind ik mooi. maar dat is ook maar mijn smaak.

chorus heb ik nog niet zo veel ervaring mee. dus kan ik je weinig over vertellen.

als je trouwens bij de mod delay van de digitech digidelay de time knop helemaal dichtdraait. kan je met de level knop de mix van de chorus, en met de repeats knop de diepte van de chorus bepalen (zeer extreme geluiden mogelijk!!!!)

en wah heb ik ook geen ervaring mee behalve met de behringer. nou no way dat ik die iemand zou aanraden :stop:

vester86
25 april 2006, 01:03
heb zelf sinds deze week de boss DD-5, bevalt me prima, veel modes, goed in te stellen, reversed, tap-tempo, delay tot 2000ms (wie gebruikt dat uberhaubt) en tonesuck heb ik geen last van (en ben ik best een sucker voor)
boss ch-1 hetzelfde verhaal, al vind ik het effect soms niet overtuigend genoeg. maar hej, zo kun je bezig blijven. t liefst had ik een Ibanez BC-9 gehad, dat was echt een megavette chorus, maar heb ik helaas ooit verkocht.
qua wah heb ik de dunlop JH-1 en de Dime cry baby from hell gehad. die laatste won het dik qua sound maar vooral qua features, je kunt er werkelijk alles op instellen. was een prachtding, alleen gebruikte ik um niet, dus ook die is weer weg. maar qua geluid een prima dingetje dat voor iedereen wel geschikt is.
phasers is niet mijn ding, kan ik je niks over vertellen.

Dastard
25 april 2006, 02:16
Ik zoek nog steeds een delay pedaal wat EXACT 2 echo's kan geven, het liefst 1 links en 1 rechts, en dan bedoel ik dus dat de echo's NIET uitsterven, 2 volle echo's.

Nitefly7
25 april 2006, 02:39
Ik zoek nog steeds een delay pedaal wat EXACT 2 echo's kan geven, het liefst 1 links en 1 rechts, en dan bedoel ik dus dat de echo's NIET uitsterven, 2 volle echo's.

echo's sterven uit, ergo echo... toch?

je beschrijft volgens mij gewoon een 'true mogelijke' -delay en dan is digitaal wel the way2go: 1-op-1 (nouja...bijna dan toch...)

welke heb je al gehad?
ad-9, memory man, replica, dd-x's, Yamaha UD/Magic stomp...

Les Paul
25 april 2006, 07:53
Boss DD20 is een hele fijne delay. Kan je gebruiken voor de amp, maar ook in de send/return van de amp. 4 voorkeuzestanden, verschillende soorten echo (analog, tape, digital, pingpong etc). En niet al te duur.

Voor de chorus vind ik zelf de ChoralFlange erg mooi. Maar ook de oudere Ibanez pedaaltjes zijn de moeite (BC9). Maxon bouwt een aantal erg leuke chorussen op basis van die oude Ibanez pedaaltjes. Zelf heb ik ze nooit gehoord, maar ik zou ze zeker even uitproberen.

Phaser is altijd een erg persoonlijk verhaal. Maar ik zou zeker de MXR EVH uit gaan proberen.

Nitefly7
25 april 2006, 10:05
hij is misschien een beetje 'karakterloos', maar de effecten uit een Magicstomp zijn echt heel erg goed !

delay: DD-20 als je het ervoor over hebt, anders een Digidelay of DD-5 (en als je met analoog 'ook wel uitkomt': T-rex Replica, Memory Man, AD-9, AD-999, AD-900)

chorus: TC Chorus/flanger, CE-5, line6 MM4, Fulltone Choralflange, Voodoo Labs analog chorus, Arion SCH-1

wah: Crybaby 535q (breed inzetbaar), Fulltone Clyde (blijkbaar niet altijd even breed inzetbaar), Morley Bad Horsie (persoonlijk vind ik die alleen voor heavier stijlen goed), Budd-wha, RMC's

phaser: Yamaha Magicstomp, Boss PH-2

...hoef je geen overdrives e.d. ?

Nocki
25 april 2006, 22:07
Hee Iedereen. Bedankt voor de reacties!

Overdrives hoef ik niet. Het is de bedoeling om voortaan met een Mesa/Boogie Raodster (4 kanaals) en 2 2x12 cabs te gaan spelen. de loop is schakelbaar met de footswitch en ik wil dan in de loop een chorus en een delay hangen zodat dat gelijk ook mn solo kanaal is...

Op de roadster footswitch zit het volgende.
kanaal 1,2,3,4 Reverb, FX-loop en solo volume.

opdeze manier gebruik ik mn fx loop als solo boost en als solo fx over alle 4 de kanalen. en de solo volume gebruik ik dan om mn geluid te halveren. dit laatste kan ik goed gebruiken in sommige muziekstukken die ik doe. daar heb ik wel eens een heftig geluid op een heel laag volume nodig.

Waar ik nog mee loop te spelen is het idee van een wah en 2 delays voor de preamp. in principe komt er toch een pedalboard voor de roadster switch dus daar zou gelijk een pedaal bij kunnen.

maar als je dan toch in gedachten bezig ben zou er ook een phaser en een octaver of pitchshifter bij kunnen. vandaar dat ik eens aan het vragen ben.

wat ik eigenlijk het liefste wil is een aantal pedalen met hetzelfde uiterlijk zodat alles op elkaar afgesteld staat. en de inputs enzo dezelfde hoogte hebben. ik ben erg gecharmeerd van de carlmartin pedalen maar 2e hands zie je die erg weinig. dus vraag ik eigenlijk aan jullie wat er nog meer is. ik ga met al jullie suggestisch eens aan de slag.

de roadster is er toch pas in juli/augustus dus ik heb de tijd... :-)

Nocki

Chiel
27 april 2006, 16:33
De Echopark delay van Line6 is echt te gek. Gebruik 'm zelf op een klein pedalboard samen met een Studiotone, super! De RMC picture wah is wat mij betreft een aanrader. Mega veelzijdig en Nul tonesuck!

skabouter
27 april 2006, 17:22
jeps, die heb ik net gekocht, prima delay pedaal, heel veelzijdig!!

maar hoe kan je een delay nou voor je preamp willen man!! clean geen verschil, maar met overdrives wordt t 1 gore chaos (vind ik , maar natuurlijk zijn er andersdenkende mensen:) )

Tja, qua chorus/delay had ik je al op de H20 gewezen, van Visual sounds. lijkt me prima ding, combi-pedaal!

en EHX spul schijnt prima te zijn! ik wacht nog op mn Chorus, en een Phaser komt er ook aan van dat merk......

oja, ff patsen met mn nieuwe wahtje, net binnengekregen van feedback, werd thuis bezorgt! snelle levering!

http://www.backalleymusic.co.uk/media/vox_union_jack_wah_pedal.jpg

Nocki
27 april 2006, 18:05
Er komt idd een delay samen met mn chorus in mn loop. daar hoort een delay. maar met mn band gebruik ik wat delays op het clean kanaal. (u2 achtige loopjes) en daarvoor wil ik een delay voor de preamp die ik op mn kleine pedalboardje kan schakelen...

Nocki

phx
27 april 2006, 21:43
Delay met chorus klinkt idd wicked, ik krijg met mijn combi DD5 en Small clone een Memoryman geluid, lekker vintage