PDA

View Full Version : Sessionette versterker



hanzeman
24 april 2006, 20:46
Op Marktplaats worden met enige regelmaat Sessionette versterkers aangeboden voor relatief weinig geld (rond de 150 euro). Ik heb er vroeger les op gehad op de plaatselijke muziekschool en vond hem geweldig klinken.

Nu dacht ik erover om er misschien een aan te schaffen tweedehands.

Maar nu hoorde ik dat ze bij de fabricage destijds gedurende een bepaalde tijd te maken hebben gehad met kwalitatief mindere onderdelen. Later is dit weer hersteld.

Is er een manier om te zien (bijv aan serienummer) of het er een is uit de 'goede' periode?

Iemand ervaring met 'mindere' Sessionettes?

peter_heijnen
25 april 2006, 09:38
Als ie het nog steeds doet en zonder bijgeluiden heb je volgens mij wel een goede, en zeker voor het geld.

Toen die dingen in waren ging al het verhaal dat de eerste serie zo goed was en het daarna alleen minder werd. Ik heb er heel lang een uit een latere serie gehad en er nooit problemen mee gehad. Ik kan me nog wel herinneren dat iedereen er erg tevreden mee was, totdat een kleine Boogie of Kitty Hawk tot de financiele mogelijkheden ging behoren.

Toendertijd was het een prima sound, ben eigenlijk benieuwd wat ik er nu van zou vinden.