PDA

View Full Version : Elixir en Nylon



Dridon
24 april 2006, 20:39
Hey,
Ik gebruik nu al een aardig tijdje elixer snaren en ben er wel fan van aan het worden :). Zijn er ook soortgelijke snaren voor een gitaar met nylon snaren, dus die 3 keer langer klinken, helderder zijn of iets dergelijks, prijs maakt niet uit, maar zou graag eens wat nieuws willen proberen.

Thanks!

guitarGirlie
25 april 2006, 20:36
Daddario EXP's nylon

Dridon
25 april 2006, 22:58
Cool zoeits is denk ik wel wat ik zoek. Zijn die er ook in high tension, want heb dat zo gauw niet kunnen vinden...

En hoe spelen hard tension snaren op een nylon gitaar in vergelijking met normal tension. Zwaarder dat snap ik, maar is het zwaarder dan staal snarig?

kornelius
26 april 2006, 08:05
moet je gewoon eens uitproberen. Vergelijk het met een .12 setje als je .10 gewend bent. de snaremn zijn behoorlijk dik. De spanning die er op staat is nog steeds een stuk minder dan op stalen snaren.

RAW
26 april 2006, 11:32
De keuze voor High-tension nylon snaren is alleen belangrijk als je vind dat de klank niet helder genoeg is. Een hogere snaarspanning zorgt nu eenmaal voor een meer heldere klank maar.......
De hogere snaarspanning zorgt tevens voor een grotere trekkracht aan de hals en de mechanieken van de gitaar. Aangezien een klassieke gitaar niet beschikt over een zgn. thruss-rod (stalen pen in de hals) is de kromming van de hals alleen te corrigeren met de snaarspanning.
Afhankelijk van de gitaar die je hebt kan een hogere snaarspanning voor teveel halskromming leiden.....zwaarder te bespelen en niet meer geheel klankzuiver. Dus bezint eer ge begint.

Why invent the wheel when someone's beat you to it?