PDA

View Full Version : tremolo MET taptempo



WATERPROOF
24 april 2006, 20:37
Hebben jullie ook altijd dat je tremolo tempo niet in de maat loopt? Ik ben al een hele tijd op zoek naar een tremolo met tap tempo en jawel, ik heb er eentje gevonden....op www.gtrgear.com heb ik een Cusack Tap-a-whirl besteld tegen de introductieprijs!! True Bypass, 8 verschillende modes...mijn meivakantie wordt prima! (hoop dat ie snel komt....)

BTW. aardige site wel...veel info en toffe merken.

nielsduursma
24 april 2006, 20:47
die line6 tremolo uit de tonecore serie kan het ook.

WATERPROOF
24 april 2006, 20:50
klopt, maar dan blijft er helaas niet veel meer over van de supersound van mijn veel te dure versterker....

maestro_nl
24 april 2006, 20:56
die line6 tremolo uit de tonecore serie kan het ook.

Het unieke zit 'm in het feit dat ie analoog is.
Quote website: "De eerste analoge tap tempo tremolo pedaal ter wereld!"
http://gtrgear.com/CusackMusic-TAW-NL.htm

nielsduursma
24 april 2006, 21:11
àh, sorry ik wist niet dat het persee analoog moest zijn. maar je kan desnoods die line 6 nog proberen. mischien heeft ie wel minder tonesuck dan je denkt

maestro_nl
24 april 2006, 21:17
Onlangs een test gedaan digitaal vs analoog en ik moet eerlijk zeggen dat ik niet had verwacht hoeveel verschil dit uitmaakte qua klank.
Test was een TC-Electronics G-System vs Maxon Flanger en Phaser (analoog). Puur op fx nivo echt het verschil digitaal koud vs analoog warm.
Helaas met het ouder worden moet ik toch constateren dat veel cliches toch ook wel blijken te zijn...

WATERPROOF
24 april 2006, 21:17
Ik was niet perse op zoek naar iets analoogs, maar gewoon naar iets wat goed klinkt...en ik heb al eens van die Line 6 pedalen gehad en werd daar niet echt vrolijk van....:(

Speeddemon
24 april 2006, 22:02
Ik was niet perse op zoek naar iets analoogs, maar gewoon naar iets wat goed klinkt...en ik heb al eens van die Line 6 pedalen gehad en werd daar niet echt vrolijk van....:(
De Tonecore serie is niet te vergelijken met hun ander spul,
dus ik raad je aan 'm toch eens te testen, voordat je met evt. onjuiste vooroordelen blijft zitten.

nielsduursma
24 april 2006, 22:18
De Tonecore serie is niet te vergelijken met hun ander spul,
dus ik raad je aan 'm toch eens te testen, voordat je met evt. onjuiste vooroordelen blijft zitten.

ja, klopt ik was nml behoorlijk onder de indruk juist van die tremolo.

Quink
24 april 2006, 23:14
Ben ik nou de enige die hier een behoorlijk http://mindscraps.com/s/contrib/tweetz/spam1.gif"Spam" gevoel van krijgt?
Je registreren om hier te komen vertellen dat je een tremolo hebt besteld??

(Als ik er naast zit: veel plezier van je tremolo, en welkom op het forum)

WATERPROOF
25 april 2006, 11:10
Ik heb me inderdaad aangemeld om wat te vertellen...beter dan die bezoekers die niks te vertellen hebben, toch?

En ik ben overtuigd van de kwaliteit. Ik heb een HOOK en HAAR gitaren en wil geen risico lopen dat ik mijn TONE verlies, dus ben ik op zoek naar het beste van het beste. Dat denk ik nu op het gebied van de Tremolo gevonden te hebben....

ruezzz
25 april 2006, 11:35
Vind het op zich een nobel streven om goede spullen te willen hebben.
Maar heb je het ding wel uitgetest/vergeleken voordat je de conclusie trekt dat ie beter is dan de Tonecore Tremelo? (Niet dat ik daar iets mee heb verder...)

skabouter
18 mei 2006, 01:28
ik ga deze week een tremelo kopen, een Dunlop Tremelo (125 2e hands) of een Line-6 Tonecore Tremelo (nieuw 109).

grote voordeel van de line6 is de taptempo......verder kunnen ze beide stereo pannen en tremelo"en, dus das prima! maar welke zal ik nemen? iemand ervaringen? (ga ze morgen btw naast elkaar checken in de winkel, maar vroeg me af wie hier ervaring heeft met die trems)

Dirk_Hendrik
18 mei 2006, 08:44
De topicstarter mag me PM-en en eerst wat meer over zichzelf gaan vertellen.