PDA

View Full Version : Mxr M132 Super Compressor of Mxr DynaComp



hanzeman
24 april 2006, 19:57
Tsja, de titel zegt het al....
Welke geniet de voorkeur. Ik heb het dus over de nu verkrijgbare Dunlop versies.
Ik zoek een compressor voor dat fraaie cleane geknepen geluid.

E-J
24 april 2006, 21:00
Je zoekt een compressor voor alleen cleane stukjes?

Dan zou ik kijken naar een Boss CS-3 (of CS-2). Ik heb een Dynacomp, die klinkt echt geweldig bij overstuurde geluiden, bij clean is hij wat minder. De Boss klinkt juist weer bij clean super, en bij overdrive/distortion minder. :rockon:

hanzeman
24 april 2006, 21:09
ik dacht juist dat de Boss wat minder herkenbaar klonk, wat saaier eigenlijk... en dat de Mxr echt dat specifieke country gesquasthe geluid heeft?

E-J
24 april 2006, 21:44
Een goede omschrijving van de gilmourish.com site:

The MXR Dynacomp is very transparent and fits overdrives and distortions.
The Boss CS-3 is best used with mild overdrives and clean sounds. It's a bit darker sounding than the Dynacomp and may add a hint of crunch to your tone.

De Dynacomp is wat meer 'vintage' achtig qua geluid, de CS-3 wat moderner. Met beide zou je volgens mij makkelijk een country achtig geluidje kunnen bereiken lijkt me..de Dynacomp ruist wel een beetje (kan ook liggen dat ik een ouder model heb zonder led), terwijl de CS-3 dat niet doet.

Ook wordt de Dynacomp wel door veel mensen één van de beste compressors genoemd :). Probeer ze lekker beide een keer uit!

Nitefly7
24 april 2006, 21:56
...of de T-Rex Compnova, weer een van die pedalen die je pas hoort...als ie uitstaat...
voor zowel clean als drive (áchter Fulldrive II en Keeley DS-1) erg fijn!

hanzeman
24 april 2006, 22:12
Ik zoek er dus juist 1 waarvan je het meteen hoort als je hem aanzet!
Heb nu een Black Finger van EH maar die vind ik juist aan de ene kant te transparant en bij hogere settings te overstuurd. /spam mode on/ Is dus ook te koop voor de liefhebber./spam mode off/

E-J
25 april 2006, 09:36
Hanze,
wat voor geluid wil je benaderen of wat voor muziek speel je?

En...ik heb slechts een paar compressors uitgeprobeert (en een Dynacomp gekocht) maar die hoor je altijd als je hem uit of aanzet, dus wat bedoel je daarmee? :dontgeti:

Nitefly7
25 april 2006, 09:53
Ik zoek er dus juist 1 waarvan je het meteen hoort als je hem aanzet!
Heb nu een Black Finger van EH maar die vind ik juist aan de ene kant te transparant en bij hogere settings te overstuurd. /spam mode on/ Is dus ook te koop voor de liefhebber./spam mode off/

wat bedoel je met transparant ?

m'n compnova is eerder 'subtiel' dan transparant en als je'm aan/uitzet is er een duidelijk hoorbaar (maar subtiel...) verschil tussen aan/uit...

met mijn "pas als je'm uitzet" bedoelde ik dat ie dus je toon niet veranderd: je toon wordt gewoon gecompress'd en het is geen extreem dag/nacht verschil..

luister maar eens naar deze samples (http://t-rex-engineering.com/default.asp?show=page&id=2344) ..

hoofd
25 april 2006, 10:01
En...ik heb slechts een paar compressors uitgeprobeert (en een Dynacomp gekocht) maar die hoor je altijd als je hem uit of aanzet, dus wat bedoel je daarmee? :dontgeti:

Heb je ook de Dynacomp met de Supercomp vergeleken? Ik vraag me af of die Supercomp een compleet andere compressor is, of een iets uitgebreidere versie van de Dynacomp...het verschil tussen de twee pedalen is zo'n 30/40 euro, en ik vraag me af of dat 't waard is.

Nitefly7
25 april 2006, 10:41
Tsja, de titel zegt het al....
Welke geniet de voorkeur. Ik heb het dus over de nu verkrijgbare Dunlop versies.
Ik zoek een compressor voor dat fraaie cleane geknepen geluid.

Keeley Comp?

Tristan
25 april 2006, 11:38
Ik vind de Dynacomp best een goed ding, ruist wel een klein beetje, maar heeft wel een karakteristieke sound, beter dan een Boss...
Barber maakt ook nog een interessante compressor, de Tone Press, daar hoor ik ook veel goed dingen over...

vinni
25 april 2006, 14:22
Heb ook wat compressors gehad. De beste voor clean is de Carl Martin.

Als je echt de comp als effect gebruikt zou je de Emma moeten nemen.

Over de MXR's kan ik weinig zeggen.

Vinni

Rock&Roll
25 april 2006, 15:11
Barber Tone Press is heel goed. Vooral de blend knop maakt het pedaal heel interessant... :cooler:

E-J
25 april 2006, 16:03
Heb je ook de Dynacomp met de Supercomp vergeleken? Ik vraag me af of die Supercomp een compleet andere compressor is, of een iets uitgebreidere versie van de Dynacomp...het verschil tussen de twee pedalen is zo'n 30/40 euro, en ik vraag me af of dat 't waard is.

Ik heb nooit de Supercomp uitgeprobeerd...maar het is volgens mij gewoon een Dynacomp met een extra feature...

The new attack level control ensures that initial bite and chunk are never squashed, so you can run the hottest pickups and still hear your dynamics.

Lijkt me behoorlijk nutteloos :)

hanzeman
25 april 2006, 16:44
Ik las over de Super Comp toch wat mindere berichten.

Heb inmiddels een Dynacomp geprobeerd (Super hadden ze niet), klonk eigenlijk precies zoals ik wil. Denk dat dat is wat ik zoek. Allemaal bedankt voor de reacties!

E-J
25 april 2006, 17:43
Alvast gefeliciteerd met dat fantastische pedaaltje! :)