PDA

View Full Version : Bankrekening aanvragen voor band



Mike McCready
24 april 2006, 19:54
ik heb zelf een Rabobank rekening en nu willen we een rekening voor de band aanvragen. Heb net een half uur aan de telefoon gehangen, maar nog steeds niet doorverbonden dus ik denk laat ik het hier maar eens proberen.

Onze band heeft geen rechtsvorm (geen vof, maatschap o.i.d.). Kan ik wel gewoon een bankrekening aanvragen bij de Rabobank (bij voorkeur) op naam van de band?

Alberto
25 april 2006, 19:16
Voor zover ik iets afweet van bankzaken denk ik van wel.
Aangezien ik nog nooit van Rabobank gehoord heb veronderstel ik dat je van Nederland bent. Ik ben van België maar hier is het mogelijk om een bankrekening te openen voor eender wat... Ik wil maar zeggen dat er mensen die een fuif organiseren en hiervoor een bankrekening openen om het budget te beheren. Waarom zou het dan niet gaan voor een band?

Maar goed ik ben niet de expert :)

Grrtz

GunMetalBlue
23 mei 2006, 18:07
AHA! Hier heb ik wel verstand van.
Elke bank heeft z'n eigen regels maar je normaal gezien bij elke bank gewoon een rekening openen op naam van een onbestaand persoon. Zolang je maar meteen geld stort vindt de gemiddelde bank álles goed :seriousf:

almarvk
24 mei 2006, 10:19
Gewoon een extra rekening op je eigen naam zetten.

Wormaap
24 mei 2006, 12:36
Uit ervaring kan ik je vertellen dat dat bij de Rabo gewoon kan. Moet dan wel gekoppeld worden aan de rekening van een v.d. leden, en je gaat kosten betalen voor de pas die er verplicht bijzit :P

Althans, zo was het bij ons :P

almarvk
24 mei 2006, 15:26
Klopt, alleen bij de postbank hoef je dus geen pas te hebben. Daarmee is het een gratis rekening :) En ik regel alle betalingen via het internet of ik schiet het even voor. Werkt tot nu toe prima.