PDA

View Full Version : Nieuw: London city comet



Aron Maiden
24 april 2006, 19:32
hallo, k heb vrijdag een lc comet (telecaster) gekocht, nadat ik er wat goeie dingen over gehoord had, k zat er al een tijdje aan te denken, tis een erg mooie gitaar, maar toen ik er op speelde zat er ook een heerlijke klank in. er zat alleen een klein krasje op de achterkant wat mij totaal niets uitmaakt, waar ik eigelijk alleen maar blij mee was;), k mocht em voor 200 euro mee nemen, leek me een goeie prijs..:)

Het is een zwarte gitaar met een maple, gelakte hals/toets, erg mooi, k vond alleen de slagplaat erg wit, dus heb meteen maar even koffie gezet, de slagplaat opgeschuurt met "brillo" een soort staalwol, daarna een nacht in de koffie, Hij is nu niet heeeel erg vintage white, maar wel al iets geler, op de fotos zie je het helemaal niet erg goed, maar hij is dus wel redelijk geel geworden.
k heb der even straplocks opgezet, en ik had nog een groene strap liggen, met hardjes enzo.. ik vind het wel tof staan:P

ik las ook dingen over de hals, andere vorm als fender.. oke hij voelt mischien anders aan.. maar het is ook een london city en geen fender, ik vind deze hals zelf erg lekker, niet "te" dik voor mij.. k ben maar een klein mens,

en ik bij een revieuw dat de tuners minder goed waren, maar ze zijn beter dan de grovers op mijn epi lp, ik hoef deze gitaar eigelijk niet te stemmen, heel erg stemvast, dus daar heb ik geen problemen mee gehad, er zaten alleen toen ik em kocht wat dunnere snaren op, en nu staat de hals iets naar voren, dus de snaren zitten bij de 12 fret een "stuk" hoger van de hals af dan in de 1 fret, wat moet ik hier aan doen? heb er niet heel veel last van, is ook niet heel erg veel maarja..

gister in de band geprobeert, en ook daar is hij erg geschikt, hij klinkt erg goed clean, maar met wat drive klinkt hij echt als een rock n roll beest! als een echte fender dus, hij is ook string thru body, in tegentelling tot zijn "concurent?" richwood, die heeft de snaren gewoon aan de brug..

Het is wel een chinees, maar voor iedereen die graag een fender wil maar dat niet kan betalen, en ook niet te "merken-geil", zoek naar een goede london city!

Hier wat fotos:

http://i47.photobucket.com/albums/f199/gitarenen/CIMG0903.jpg

http://i47.photobucket.com/albums/f199/gitarenen/CIMG0899.jpg

Groetjes aron

Jorikjet
24 april 2006, 20:01
ik had hem ook, maar vond de hals te dun... ik heb dan ook enorm grote handen/vingers

ik kocht hem nieuw voor 170 :cooler:

marnixo.nl
24 april 2006, 20:15
ik had hem ook, maar vond de hals te dun... ik heb dan ook enorm grote handen/vingers

ik kocht hem nieuw voor 170 :cooler:

Waar !? :)

Ik heb ze alleen nieuw van tussen de 230 en 240 gezien.

Agent_Smith
24 april 2006, 20:18
Don't worry, hij is het wel waard.
Ik heb er ook 1. Een blonde met rosewood toets. Speelt en klinkt heel goed, ook op hoge volumes.

biels
24 april 2006, 20:47
mooi ding! gefeliciteerd. Ik zit er zelf ook over te denken 1 te kopen

Aron Maiden
24 april 2006, 20:50
Dankje, Het zijn echt goeie gitaren, ook heel goed fretwerk enz..!

Eko
24 april 2006, 20:53
Aron,
Die snaarhoogte is wel wat aan te doen. Beste gaat het als je even terug gaat naar de winkel. Die stellen hem dan op je nieuwe snaardikte af. Een dikkere set trekt gewoon iets meer en zorgt dat de hals iets hol gaat staan. Is zo gedaan. Als je weet hoe het moet ( goed kijken) stelt het niet veel voor.
De LC is een goede gitaar. Netjes gebouwd en afgewerkt. Elementen klinken goed. Ze worden ook getipt als toekomstige verzamelobjecten.

E-J
24 april 2006, 21:06
DIT WORDT MIJN VOLGENDE GITAAR (na een Spitfire MK.II)

Precies mijn droomgitaar. Nu nog een zwarte slagplaat erop en witte elementenkapjes mmmm :dance:

Hele mooie gitaar Aron!

P.S. Jorikjet, vertel op!

Javaca
24 april 2006, 21:09
Ik gaste er ook op.
Mooie gitaar.
Maar heb sinds vorige week een Samick Valley Arts Telecaster. Ook een heerlijk ding.

Aron Maiden
24 april 2006, 21:11
Eko, Ik ga morgen even weer lang gitaar winkel, dankje voor reactie,

EJ NL, Idd zwarte slagplaat ook erg mooi op zwarte tele, maar k heb toch gekozen voor een meer vintage vergeelde!:)

kun je eigelijk ook de meeste fender onderdelen ook op london city zetten? zijn de schroeven enz op de zelfde plek?

E-J
24 april 2006, 21:17
kun je eigelijk ook de meeste fender onderdelen ook op london city zetten? zijn de schroeven enz op de zelfde plek?

Hoi Aron,
Ik denk van wel! LC heeft volgens mij de USA versie van de Tele als voorbeeld gebruikt, die heeft bv in zijn slagplaat evenveel schroeven, terwijl de originele er een aantal minder heeft. Qua maten zal het heel weinig tot niet verschillen, dus ik denk dat je andere onderdelen wel gemakkelijk kan uitwisselen. Vergeet niet dat het wel een London City is he ;)

Jorikjet
24 april 2006, 22:06
Waar !? :)

Ik heb ze alleen nieuw van tussen de 230 en 240 gezien.
was bij brugmanmuziek in gaanderen. maar was volgens mij maar eenmalig, want die gitaar stond er al erg lang (4 maanden ofzo)

rhcp_schipper
24 april 2006, 22:41
Ik heb zelf ook een LC comet, Alleen ik heb in de loop der anderhalf jaar zowat alles verandert veronderstel ik me nu ff. IK heb: andere elementen(nordstrands nvt pu's , erg fijne pickups), andere slagplaat, andere brug en zadels, andere tuners, andere electonica. Dit was het wel zo ongeveer, ik ben nu nog steeds echt super blij met de gitaar, en ik heb hem nu ongeveer een goede anderhalf jaar.

De meesten van jullie zullen zeggen, zonder al die upgrades, NOU niet dus, ik ben er super blij mee zoals die nu is.......ECHT EEN SUPER GITAAR :D:D:D

Satriani
24 april 2006, 23:24
Mooi, maar als je er 200 euro voor hebt neergelegd kon je net zo goed een nieuwe kopen. Kon je ook meteen kiezen welke ;)

rhcp_schipper
24 april 2006, 23:59
Mooi, maar als je er 200 euro voor hebt neergelegd kon je net zo goed een nieuwe kopen. Kon je ook meteen kiezen welke ;)


Dat zeg ik dus, ik heb het spul allemaal door de tijd heeb gekocht en geruild, dus daarom op deze manier....snappie

E-J
25 april 2006, 17:47
Dat zeg ik dus, ik heb het spul allemaal door de tijd heeb gekocht en geruild, dus daarom op deze manier....snappie

Je hebt een goede gitaar alleen nog maar beter gemaakt!

BartL
25 april 2006, 17:58
Heeft er iemand toevallig zijn LC Comet uit elkaar liggen? Ik zou graag de exacte maten wat de halspocket weten :D

Wil er ook weer eentje, maar dan met een dikkeren Fender hals erop. Ik vond hem namelijk gruwelijk goed klinken.

Aron Maiden
25 april 2006, 22:44
Idd, de hals is dun, maar k heb kleine handen, exacte maten weet ik niet, maar hij klinkt idd erg goed!!

ik heb der al wel aardig wat krassen en deuken in zitten, maar dat mag toch, bij een telecaster;)

rhcp_schipper
25 april 2006, 22:47
Je hebt een goede gitaar alleen nog maar beter gemaakt!


Bedankt voor het compliment. :D

E-J
26 april 2006, 21:38
Wat wil je van iemand die zwaar gast op zo'n Komeet :seriousf:

rhcp_schipper
26 april 2006, 22:19
Wat wil je van iemand die zwaar gast op zo'n Komeet :seriousf:


Anders ikke wel hoor, ik blijf het echt de perfecte gitaar voor mij vinden. :D:D:D

vulvasonic
26 april 2006, 23:20
En ik blijf erbij dat de London City strat van een leerling van mij de vergelijking met een USA Vintage Reissue stratocaster PRIMA kan doorstaan (afgezien van de op zich niet onaardige electronica).

rhcp_schipper
27 april 2006, 07:49
En ik blijf erbij dat de London City strat van een leerling van mij de vergelijking met een USA Vintage Reissue stratocaster PRIMA kan doorstaan (afgezien van de op zich niet onaardige electronica).

Ik zit er zelf ook aan te denken om een strat te kopen. weet eigenlijk alleen nog neit welke merk. Maar de london city strats zijn dus ook erg goeie gitaren?

hansies
27 april 2006, 08:16
Ik heb zelf ook een LC comet, Alleen ik heb in de loop der anderhalf jaar zowat alles verandert veronderstel ik me nu ff. IK heb: andere elementen(nordstrands nvt pu's , erg fijne pickups), andere slagplaat, andere brug en zadels, andere tuners, andere electonica. Dit was het wel zo ongeveer, ik ben nu nog steeds echt super blij met de gitaar, en ik heb hem nu ongeveer een goede anderhalf jaar.

De meesten van jullie zullen zeggen, zonder al die upgrades, NOU niet dus, ik ben er super blij mee zoals die nu is.......ECHT EEN SUPER GITAAR :D:D:D

upgraden is soms goed, maar meestal een kleine verbetering bij de LC's , deze zijn reeds goed zonder een paar (zogenaamd betere pickups).
Het vinden van gepaste pickups is niet zo simpel als sommigen hier beweren, het hangt van verschillende faccetten af................dewelke daar moet men geluk en veel tijd voor over hebben, ik kan het weten want ik heb méér dan één LC. gitaar.
succes toegewenst.
greetz

BartL
27 april 2006, 08:22
Inderdaad. Toen ik die comet had, vond ik JUIST de sound zo geweldig. Zowel de scheur uit het brugelement als het clean uit de hals. Hoeven van mij echt geen andere pickups in :)

rhcp_schipper
27 april 2006, 09:26
Inderdaad. Toen ik die comet had, vond ik JUIST de sound zo geweldig. Zowel de scheur uit het brugelement als het clean uit de hals. Hoeven van mij echt geen andere pickups in :)

Maar ik vond dus echt van wel......maar maakt het uit, als we allemaal maar blij zijn met onze spullen...toch????? Ik ben er in ieder geval erg blij mee......:D:D:D

rhcp_schipper
27 april 2006, 09:29
upgraden is soms goed, maar meestal een kleine verbetering bij de LC's , deze zijn reeds goed zonder een paar (zogenaamd betere pickups).
Het vinden van gepaste pickups is niet zo simpel als sommigen hier beweren, het hangt van verschillende faccetten af................dewelke daar moet men geluk en veel tijd voor over hebben, ik kan het weten want ik heb méér dan één LC. gitaar.
succes toegewenst.
greetz

HEb je misschien een picje van je lc gitaren?

BartL
27 april 2006, 10:12
Maar ik vond dus echt van wel......maar maakt het uit, als we allemaal maar blij zijn met onze spullen...toch????? Ik ben er in ieder geval erg blij mee......:D:D:D
Ik niet, want heb die LC niet meer :D

sugarfish
27 april 2006, 11:04
Wow! Very nice Comet! Proficiat Aron
Leuk gedaan met die pickguard! Geeft een mooie finishing touch!

Ik had mijn GASmasker niet op tijd opgezet.....volgende week maar eens gaan kijken...en kopen!

Rock&Roll
27 april 2006, 11:13
LC heeft een limited edition thinline tele ook. Heel mooie gitaar, ik heb er gisteren op gespeeld. Beperkt tot 48 stuks. Misschien wordt dat ooit wel een verzamelobject. :hippie:

BartL
28 april 2006, 17:56
kost 'ie? Zelfde hals als de gewone comet?

E-J
28 april 2006, 18:23
kost 'ie? Zelfde hals als de gewone comet?

Dat hangt enorm van de winkel af, ik heb hem voor 350, gezien maar ook voor 650 (!!!) euro.

Guitarleon
14 mei 2006, 23:50
ik heb er ook een gekocht, en na een tijdje de zadels laten vervangen door koperen en de slagplaat en het kapje van het halselement afgehaald. Klinkt hierdoor beter op de tussenstand. veel ronder geluid en meer geschikt voor chicken pickin. Hals is een beetje plat maar verder wel ok. Stemmechanieken vervangen voor Gotohs die ik nog had liggen... deze gitaar was echt het koopje van het jaar... voor 200 eurie en wat modificatie speel je de mexicaanse en veel amerikaanse fenders gewoon weg qua sound...

BLOK182
15 mei 2006, 10:07
Wow, die Tele ziet er gaaf uit! Enthousiaste reacties ook allemaal! Ik heb nog een leuk gitaartje voor derbij nodig (backup e.d.) voor in een coverband, en zo'n Tele is wel erg rock n roll, en betaalbaar! Toch maar eens proberen die dingen:-)

Bram+
15 mei 2006, 10:41
De hals van dat ding is volgens mij wel écht dik gelakt, of lijkt dat maar zo? Vind ik niet echt mooi, en ook niet fijn spelen trouwens. Voor de rest fijne tele!
Jammer dat die thinlines zo zeldzaam en 'duur' zijn, anders had ik er wel een gekocht denk ik. Ik heb onlangs mijn fender standard tele verkocht, en dat knaagt toch wel een beetje, hehe.

Aron Maiden
15 mei 2006, 12:29
Wow! Very nice Comet! Proficiat Aron
Leuk gedaan met die pickguard! Geeft een mooie finishing touch!

Ik had mijn GASmasker niet op tijd opgezet.....volgende week maar eens gaan kijken...en kopen!

Dankje!

ik heb em nu al een tijdje en bevalt nog steeds erg goed!
heb de rest van me gitaren nog nauwlijks aangeraakt,
geweldige gitaar, ik zou zelf ook niet weten wat je er anders aan zou meoten maken
hij klinkt en speelt goed!, mischien iets aan zijn uiterlijk.. maar in de loop der jaren word ie vanzelf wel wat relic enz enz..

ACSlater
15 mei 2006, 15:03
Ik ben op zoek naar nieuwe tuners voor m'n Comet. Heeft iemand ze al vervangen en welke heb je er dan opgezet?

Punt
15 mei 2006, 19:30
Ik ben op zoek naar nieuwe tuners voor m'n Comet. Heeft iemand ze al vervangen en welke heb je er dan opgezet?

Ik heb nog een setje nieuwe minigrovers liggen. Die waren bedoeld voor een zelfbouwproject, maar de gitaar is het niet waard :)
Je mag ze hebben voor mijn kostprijs, mail maar als je belangstelling hebt.

Micro-e
15 mei 2006, 20:05
Ik heb hem ook!
Ik heb alleen de tuners vervangen, voor de rest vind ik hem al super.
De elementen vind ik juist heel mooi klinken

Neals
15 mei 2006, 23:20
Ik heb em laatst ook getest, maar de hals, nee, niet mijn ding.

BartL
15 mei 2006, 23:39
Ik heb em laatst ook getest, maar de hals, nee, niet mijn ding.
Totally agree.

De sound is echter magnificent :)

GunMetalBlue
16 mei 2006, 11:36
Ik zou graag een keer een telecaster kopen, het zou mijn eerste zijn.
Is deze een échte tele? Kan ik die als eerste tele kopen?
Ik zoek vooral bluesy in een tele, klopt dat? *NOOBALERT*

Kim Wilson
16 mei 2006, 11:41
Ik denk dat een Tele ook geschikt is idd voor Blues, maar vooral voor country-achtige muziek. Dacht ik...

Mattia
16 mei 2006, 11:43
Er zijn anders genoeg rockers die Telecaster spelen...

Kim Wilson
16 mei 2006, 11:47
Dat klopt ook. Normaal, Jovink, die gebruik(t)en ook Tele's...

Bram+
16 mei 2006, 11:51
Ik kon even geen grotere foto vinden:
http://www.ubs.com/2/g/keyclub_microsite/avosession/media/artists/271x191_StatusQuo.jpg

Kim Wilson
16 mei 2006, 12:08
Natuurlijk!!! Dom, dom... Hoe kon ik Status Quo vergeten! :D

GunMetalBlue
16 mei 2006, 16:45
Natuurlijk!!! Dom, dom... Hoe kon ik Status Quo vergeten! :D

blues & rock dus, status quo... joa...


TELE HERE I COME!! :rockon:


:seriousf:

Ehick
17 mei 2006, 21:26
ja, zo'n london city schijnt dus wel zeer goed te zijn, beter dan de squier telecaster standard? en waar zijn die london city's te koop, want je komt ze niet in overvloed tegen op internet... zou hem graag is willen zien en spelen om mn keuze pas echt goed te kunnen maken, door al die goede reacties over zo'n LC ben ik wat onzekerder geworden om een Squier Tele standard te kopen.

Agent_Smith
17 mei 2006, 22:22
ja, zo'n london city schijnt dus wel zeer goed te zijn, beter dan de squier telecaster standard? en waar zijn die london city's te koop, want je komt ze niet in overvloed tegen op internet... zou hem graag is willen zien en spelen om mn keuze pas echt goed te kunnen maken, door al die goede reacties over zo'n LC ben ik wat onzekerder geworden om een Squier Tele standard te kopen.

Ik weet wel een dealer, maar dat is in Zierikzee. Is misschien wat ver weg. Hij heeft er aardig wat hangen.

rupke
18 mei 2006, 08:54
Hela Hola,

ik heb gisteren een LC comet gekoch tin d ekleur butterscotch (dat gelige). vette gitaar man. ik kreeg nog korting een nieuwe set snaren en de gitaar krijgt nog een afstelbeurt. vandaag kan ik hem ophalen hopelijk. Ik had hem uitgeprobeer dovereen randall buizenversterker (die me erg tegenviel trouwens) en een fender twin. De Comet heeft echt wel een lekkere tele sound zowel clean als overstuurt. op mijn exemplaar zat 0.09 en dat vind ik echt t elicht dan gaat het geluid een beetje zwabberen. dus nu komt er 0.10 op net als al mijn andere gitaren dan klinkt het net wat strakker allemaal. nou ik ben benieuwd. vanaovnd repeteren, kan ik hem mooi gebruiken voor holiday van Greenday. GAs er oppppppppppppppppppppppppppppppp

Greetz Rupke

Bram+
18 mei 2006, 12:08
Natuurlijk!!! Dom, dom... Hoe kon ik Status Quo vergeten! :D
Hehe moet je natuurlijk wel een tele in combinatie met een hoerige witte versterker hebben, anders klopt het niet:D

En als je van de iets modernere muziek bent:
http://www.guitarplayer.com/Pictures/web/v/t/m/morelloGJ7P3379.jpg

rhcp_schipper
18 mei 2006, 13:53
Dit is echt een vette tele

http://tinypic.com/kce9li.jpg

ACSlater
18 mei 2006, 13:56
Idd vette Tele met die witte bindingen. John kan beter wel een longsleeve aantrekken. Die armen van hem zien er niet meer uit na al die jaren bruin spuiten :)

Luke-wannabe
18 mei 2006, 14:00
Idd vette Tele met die witte bindingen. John kan beter wel een longsleeve aantrekken. Die armen van hem zien er niet meer uit na al die jaren bruin spuiten :)
Hij heeft zichzelf in de hens gestoken... En laat die kerel tog! Hij schaamt zich er ten minste niet voor!

rhcp_schipper
18 mei 2006, 14:03
Hij heeft zichzelf in de hens gestoken... En laat die kerel tog! Hij schaamt zich er ten minste niet voor!


Daar heb je gelijk in.

En een tele met een witte binding vind ik echt super mooi. En let wel op de speciale slagplaat :D ook iets cools

Luke-wannabe
18 mei 2006, 14:13
Daar heb je gelijk in.

En een tele met een witte binding vind ik echt super mooi. En let wel op de speciale slagplaat :D ook iets cools
Ja die Tele is echt heel cool! Imo een van de mooiste teles!
Wat speciaal..? Bedoel je die F er op? Heeft ie volgens mij gewoon zelf gedaan :???:

hgj
2 juni 2007, 17:19
Heb gisteren een paar dure telecasters geprobeerd oa fender,pak ik voor de aardigheid een london city comet van 250 euro speelt en klinkt ie minstens zo goed.
Meteen gekocht voor backup en misschien wel als 1e gitaar.
Ik snap nog steeds niet hoe men zo'n gitaar kan maken voor zo weinig centen.

Fengib
12 november 2007, 19:28
Voor een USA Tele van gelijkwaardige kwaliteit moet je minstens 1250 euro meebrengen. Ook als je de actie heel laag afstelt blijft de Comet goed bespeelbaar. Ik heb gehoord dat Fender RAZEND is op LC.. en dat kan ik me heel goed voorstellen. Maar wij zouden stapelgek zijn als we nu nog zo'n totaal overprijsde USA Fender zouden kopen.

Yannicks
12 november 2007, 19:50
Heb gisteren een paar dure telecasters geprobeerd oa fender,pak ik voor de aardigheid een london city comet van 250 euro speelt en klinkt ie minstens zo goed.
Meteen gekocht voor backup en misschien wel als 1e gitaar.
Ik snap nog steeds niet hoe men zo'n gitaar kan maken voor zo weinig centen.

Omdat in Fender gitaren een groot deel van de prijs het merk is en bij LC niet.

YannickH
12 november 2007, 19:59
mooie gitaar,zo1wil ik er ook nog wel bij :dance:

Epipaul
12 november 2007, 20:40
Inmiddels is de London City van Aron al lang de deur uit;). Trapt iemand even een oud topic omhoog

McLambo
26 november 2007, 14:25
Ik heb wat geruchten gelezen dat er ook een MK2 variant is. Vanwegen wat issues met Fender moesten ze het design iets veranderen o.i.d. Deze is wat minder van kwaliteit.

Weet iemand hoe je een MK1 en een MK2 uit elkaar kan houden?

Ik wil ook dolgraag deze fijna gitaar hebben, maar ben bang dat ik met een MK2 thuiskom....

rhcp_schipper
26 november 2007, 14:41
Ik heb wat geruchten gelezen dat er ook een MK2 variant is. Vanwegen wat issues met Fender moesten ze het design iets veranderen o.i.d. Deze is wat minder van kwaliteit.

Weet iemand hoe je een MK1 en een MK2 uit elkaar kan houden?

Ik wil ook dolgraag deze fijna gitaar hebben, maar ben bang dat ik met een MK2 thuiskom....


Ik heb er verder nog niets over gehoord of gelezen, maar het zal zomaar waar kunnen zijn natuurlijk.

Waar heb je de geruchten gelezen als ik vragen mag?

McLambo
26 november 2007, 14:44
Van andere topics hier op het forum.

Feit is dat je bij een hoop shops nu de Comet II in de prijslijsten ziet.



http://www.vanderzwaagmuziek.nl/index.php?page=shop.product_details&category_id=15&flypage=shop.flypage&product_id=262&option=com_virtuemart&Itemid=11&vmcchk=1&Itemid=11
http://www.groove-factory.nl/catalog/londen-city-comet-sunburst-p-1244.html


Dit zou enigszins het gerucht bevestigen. Ik kan er verder geen info over vinden.

De importeur heeft aleen de I versie op de site staan. Dus hoe die shops aan het 'II' tjes komen.. ?

http://www.jic.nl/Gitaren_LC_Comet_BK.htm

Aron Maiden
26 november 2007, 14:58
Inmiddels is de London City van Aron al lang de deur uit;)

Haha inderdaad!,
Ik heb die van mij maar weg gedaan omdat ik hem zwaar verneukt had met een schuurmaschine.. Ik hield niet van die zwarte finish (die ik achteraf niet eens lelijk vond) en heb hem maar "kaal" geschuurd.. omdat ik totaal niet technisch ben en 2 linkerhanden heb was die gitaar wel kaal, maar ook veel kleiner geworden, de vorm was er helemaal uit geschuurd, naja jammer dan! gelukkig kost zon gitaar geen zak..

Zit nu eerlijk gezegt wel weer aan te denken om weer een te kopen. En dan natuurlijk wel de zwarte! Meer omdat ik er graag een gitaar met maple fretboard bij wil!

Over die Mk1 of Mk2 heb ik ook niets gehoord.. maar het is simpel! Op de kop van die london city staat het wel! dus niet bang zijn dat je een mk2 krijgt!, en als je toch op een mk2 speelt en die schijnen minder te zijn, dan voel je dat toch ook wel!? als je dan speelt denk je van: Nou die gitaar is niet zo goed als ik dacht, Punt, koop je hem niet!;)

McLambo
26 november 2007, 15:08
Zonde! BARBAAR!

:hippie:

hey, maar dat is mega-duidelijk dus. Thanks for the tip!

McLambo
26 november 2007, 22:43
Zojuist contact gehad met 1 van de dealers in EDE.
Morgen ff polshoogte nemen! :) :dance:

McLambo
27 november 2007, 18:35
Nou wat zal ik zeggen.

Ik heb er 1 gehaald :)
De zwarte met ebben-toets. Dat is wel andere koffie dan mijn les-paul custom imi met dimarzio's erin.

Deze fijne tele klinkt als een klokje.
Alleen ff 010 erop gooien zo

Aron Maiden
27 november 2007, 19:31
Een zwarte met Ebben toets?? Ik dacht dat de zwarte alleen met maple was!
Ik wens je er veel plezier mee! erg fijne planken en zeer voordelig

A_monkey
27 november 2007, 20:00
ik denk dat je rosewood toets bedoeld?

McLambo
27 november 2007, 20:06
Sorry, ik bedoelde Esdoorn!

Weet iemand wat een mooie snaarhoogte is voor ene tele? Ik hou van lage actie...

toxli
3 februari 2008, 19:53
Ik heb sinds ongeveer 1.5 jaar ook een LC Comet, tabacco burst met de "rosewood" toets. Ik ben echt superblij met deze gitaar.

Ik wil hem nu graag upgraden met betere tuners. Weet iemand welke tuners zonder boren etc op de Comet passen? Ik zat te denken aan een setje Schallers of Gotoh's:
http://www.warmoth.com/hardware/tuners/tuners.cfm?fuseaction=guitar_tuners

Alvast bedankt voor jullie tips.

Rormo
3 februari 2008, 20:09
waarom andere tuners?

Mattia
3 februari 2008, 20:49
Haal even een tuner eruit, meet de diameter van het gat op. Als het vrij standard sealed tuners zijn, niet vintage style met bushing, zou ik verbaasd zijn als het iets anders is dan een 10mm gat. Daar zouden Schaller of Gotoh mechanieken prima inpassen (Gotoh vind ik net zo goed als Schaller, trouwens, en meer waar voor je geld...)

bontempi
18 april 2008, 13:13
Ik heb zelf een LC comet gehad. Helaas gejat. Nu een nieuwe besteld. De Comets werden tot voor kort gemaakt bij Farida. Farida maakt ook gitaren voor Fender dus die wilden geen concurent meer in eigen huis hebben. De productie aldaar stopt dus binnenkort. Mocht je er dus nog één willen kopen dan is het belangrijk dat de je het huidige type koopt. De volgende fabrikant levert mogelijk minder kwaliteit. De LC Comet is gewoon de beste Telecaster cloon die je kunt kopen, zeker voor het geld (219€).

MatthiasDR
10 augustus 2008, 15:37
Ik heb zelf een LC comet gehad. Helaas gejat. Nu een nieuwe besteld. De Comets werden tot voor kort gemaakt bij Farida. Farida maakt ook gitaren voor Fender dus die wilden geen concurent meer in eigen huis hebben. De productie aldaar stopt dus binnenkort. Mocht je er dus nog één willen kopen dan is het belangrijk dat de je het huidige type koopt. De volgende fabrikant levert mogelijk minder kwaliteit. De LC Comet is gewoon de beste Telecaster cloon die je kunt kopen, zeker voor het geld (219€).
weet er iemand hier misschien al iets meer over? want wil me er ook eentje aanschaffen, maar heb geen zin in een mindere versie van deze gitaar, zijn het nog steeds dezelfde (gemaakt door farida) of zijn ze nu egt vermindert in kwaliteit? misschien iemand die er recent eentje gekocht heeft en er iets meer van weet, of ze nog even goed klinkt?
:hippie:

MatthiasDR
10 augustus 2008, 17:11
weet er iemand hier misschien al iets meer over? want wil me er ook eentje aanschaffen, maar heb geen zin in een mindere versie van deze gitaar, zijn het nog steeds dezelfde (gemaakt door farida) of zijn ze nu egt vermindert in kwaliteit? misschien iemand die er recent eentje gekocht heeft en er iets meer van weet, of ze nog even goed klinkt?
:hippie:
niemand hulp?

guitartub
10 augustus 2008, 17:51
Over de kwaliteit van LC zowel als van Farida wordt hoog opgegeven. Ik heb ze pas bij Vox Humana gezien waarbij mij wel het prijsverschil tussen Farida (dik onder de €200,-) en de LC (iets daarboven) opviel. Ik zou niets durven zeggen over kwaliteitsverschil maar ik vond die butterscotch LC Comet met maple toets toch wel heel erg mooi!!!

Franc
10 augustus 2008, 18:01
Ik heb een Comet Tobacco Sunburst incoming, dus ik laat wel even weten of de kwaliteit is wat ik ervan verwacht. Heb ook een Spitfire, dus ik verwacht wel iets dergelijks van de Comet.

Maar goed, zelfs al zouden ze inmiddels uit een andere fabriek komen, dan zegt dat nog niets over de vooraden die importeur en leveranciers hebben natuurlijk...

Kiré
11 augustus 2008, 23:25
Ik ben dus de trotse eigenaar van een LC Comet (een Blonde) sinds 2 dagen :)
Ik vind 'm echt heel mooi klinken enzo, vooral de brug pick-up klinkt lekker scherp zegmaar :D

Ik heb echter al wel gezien dat er in ieder geval qua uiterlijk twee kleine details veranderd zijn. Zo zitten er 2 schroefjes naast de neck pick-up en is 't LC logootje op de headstock nu recht (was eerst schuin). Of 'ie qua geluid/kwaliteit anders is durf ik niet te zeggen, ik heb geen vergelijkingsmateriaal.

Ik weet niet of ze uit een andere fabriek komen nu, bij Alphenaar waar ik 'm gekocht heb zeiden ze dat LC een aflopend verhaal is en dat ze doorgaan onder de naam Farida. Persoonlijk lijkt mij dat erg sterk aangezien die Farida's veel goedkoper zijn.

Franc
12 augustus 2008, 07:07
Dat van die schroefjes is raar, want de neck pickup hoort in de body geschroefd te zijn en niet aan de slagplaat te hangen.

Foto?

Ik weet wel dat als de mijne een Farida blijkt te zijn, dat ze hem terug krijgen want een Farida koop je voor de helft van de prijs (maar ziet er niet uit imo) :(

episua
12 augustus 2008, 09:09
Haha, de 'goede' london city's die iedereen zo geweldig vindt komen dus van farida, vaak aan het oud gele OK card te herkennen. Die nieuwe zijn zeker niet minder, de hals is gewoon iets breder.

Franc
12 augustus 2008, 09:12
Maakt mij niet uit waar ze gemaakt worden, zo lang ze maar geen details gaan veranderen waardoor de Comet geen Tele meer is :satisfie:

De Farida's hebben volgens mij oa. geen telekop.

Maar we wachten af. Waarschijnlijk is ie er morgen wel.

JeroenSchaaf
12 augustus 2008, 09:21
De nieuwe farida's hebben inderdaad geen fender stijl kop meer! beetje lichtelijk verbogen Strat kop ( lelijk!! )

episua
12 augustus 2008, 09:58
Maakt mij niet uit waar ze gemaakt worden, zo lang ze maar geen details gaan veranderen waardoor de Comet geen Tele meer is :satisfie:

De Farida's hebben volgens mij oa. geen telekop.

Maar we wachten af. Waarschijnlijk is ie er morgen wel.

Oh, daar hoef je niet over in te zitten. Ze zien er precies hetzelfde uit.

JeroenSchaaf
12 augustus 2008, 10:04
Oh, daar hoef je niet over in te zitten. Ze zien er precies hetzelfde uit.
Hmm ik had er een laatst in me handen en die zag er niet zo precies uit ( zoals ik mijn post boven je neerzette.......

episua
12 augustus 2008, 10:06
Hmm ik had er een laatst in me handen en die zag er niet zo precies uit ( zoals ik mijn post boven je neerzette.......
Ik doel hier op de LC, volgens mij jij op de Farida.

JeroenSchaaf
12 augustus 2008, 10:11
Ik doel hier op de LC, volgens mij jij op de Farida.
Klopt! Sorry even verkeerd gelezen!

RobertoL
12 augustus 2008, 10:47
Ik moet ook nog een keer een LC Comet. Als ik dit zie gaat dat zeker gebeuren.

Kiré
12 augustus 2008, 11:46
Dat van die schroefjes is raar, want de neck pickup hoort in de body geschroefd te zijn en niet aan de slagplaat te hangen.

Foto?

Ik weet wel dat als de mijne een Farida blijkt te zijn, dat ze hem terug krijgen want een Farida koop je voor de helft van de prijs (maar ziet er niet uit imo) :(

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=99011612&key=C7PGFLXC

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=99034145&key=CGTREOGY

Hierboven foto's van de details die anders zijn.

Die Farida 'tele's' zien er inderdaad niet uit. Lelijke headstock.

Franc
12 augustus 2008, 11:53
Thanks.
Headstock ziet er bekend uit hoor, zo is die van mijn Spitfire ook...
Nee, ik zie wat je bedoelt. De naam en type stonden altijd schuin

Maar die schroefjes naast het hals element horen daar niet. Is op zich op te lossen met andere schroefjes en een andere slagplaat, maar het 'bewijst' wel dat er iets veranderd is....

Kiré
12 augustus 2008, 12:46
Thanks.
Headstock ziet er bekend uit hoor, zo is die van mijn Spitfire ook...
Nee, ik zie wat je bedoelt. De naam en type stonden altijd schuin

Maar die schroefjes naast het hals element horen daar niet. Is op zich op te lossen met andere schroefjes en een andere slagplaat, maar het 'bewijst' wel dat er iets veranderd is....

Ja precies, schroefjes met een platte kop onder de slagplaat bevestigen, nieuwe slagplaat, klaar. Alleen ik vind het wel prima zo. De hele gitaar ziet er gewoon netjes uit en klinkt mooi.

Ben benieuwd of jouw comet ook die kleine veranderingen heeft.

Ik heb met mijn scherpe ogen gezien dat Mexicaanse Fender tele's ook die schroefjes bij de neck pick up hebben, wilde ik nog even kwijt ;)
check bijvoorbeeld dit plaatje maar:

http://www.guitarvillage.co.uk/admin/pages/upload/Solids/Fender/Telecaster/Mexico/mexteleolywhtmn_m.jpg

Franc
12 augustus 2008, 12:47
Ja, ik ben ook erg benieuwd!

Luke-wannabe
12 augustus 2008, 13:05
Maar die nieuwe heeft dus een dikkere neck? Dat zou mooi zijn, want het enige commentaar dat ik op de LC's had, was dat de hals zo dun is.

ACSlater
12 augustus 2008, 18:52
Maar die nieuwe heeft dus een dikkere neck? Dat zou mooi zijn, want het enige commentaar dat ik op de LC's had, was dat de hals zo dun is.

Dikker is niet gezegd maar wel breder. Ik vind de dunne hals van de Comet een verademing tegenover de Fender hals die bij de meeste Tele's toch heel wat dikker is.
Als de headstock echt zo'n rare Farida wordt, moet je misschien zelf met de zaag actie ondernemen. Maar ja, eerst maar eens kijken of LC er echt mee kapt. Ik heb er in ieder geval al eentje.

Franc
14 augustus 2008, 13:26
Nou, hij is binnen :D
Lijkt er een uit de oude fabriek te zijn (als het verhaal al klopt hoor), zonder de schroefjes bij de neckpickup en een 'schuin' logo.

http://i256.photobucket.com/albums/hh198/Franc1974/019.jpg

http://i256.photobucket.com/albums/hh198/Franc1974/017.jpg

Franc
14 augustus 2008, 13:26
http://i256.photobucket.com/albums/hh198/Franc1974/018.jpg

http://i256.photobucket.com/albums/hh198/Franc1974/027.jpg

Ik heb hem nog niet vastgehad want ik zit nog op mijn werk, maar van de foto's krijg ik al kriebels.

Mooi of niet!!

bagheera
14 augustus 2008, 13:48
mooi of niet ?

MOOI

echt hoor ik denk niet dat ik een london city ga kopen maar toch fijn zo in sun burst

Kiré
14 augustus 2008, 14:10
Dat ziet er goed uit :)
Gefeliciteerd met je sunburst Comet!

Franc
14 augustus 2008, 15:03
Thanks, kan niet wachten om naar huis te gaan :D

En hem dan even door een Plexi 50W gooien. :rockon:

Dat bedoel ik niet letterlijk natuurlijk :seriousf: bedoel, kabeltje-prik-prik, zoiets

Squier4ever
14 augustus 2008, 15:50
http://i256.photobucket.com/albums/hh198/Franc1974/018.jpg

http://i256.photobucket.com/albums/hh198/Franc1974/027.jpg

Ik heb hem nog niet vastgehad want ik zit nog op mijn werk, maar van de foto's krijg ik al kriebels.

Mooi of niet!!

mooie gitaar, alvast een tippie: hot rod brass brugzadels erop (gecomenseerd uiteraard) en een nieuw topkammetje maken echt een supertoppie gitaartje van die comet!

frekie
14 augustus 2008, 16:22
"in tegentelling tot zijn "concurent?" richwood, die heeft de snaren gewoon aan de brug.."

Is niet helemaal waar. De RW Standard (RE-42) heft wel degelijk de snaren door de body, moderne brug met 6 zadeltjes enz. De Vintage heeft idd de snaren aan het "bakkie" zitten, vinden sommigen weer fijner. En ook die kan je achteraf natuurlijk weer "stringthrubody" maken door lekker gaten in de body te boren :dance:

Ik heb ze wel zien hangen die LC's, leuke gitaren, wel duurder dan RW dus direct vergelijken is dan niet eerlijk. Ik heb pas een RE-42 gehad voor zeggen en schrijve 75 euri inclusief VZK. Het fretwerk was helaas niet perfect, verder een gitaar die in de oefenruimte moeiteloos overeind bleef. Doorverkocht via een vriend aan een beginner. Zie ik die jongen later, heeft ie een SLIPKNOT T-shirt aan.... :nervous:

Franc
14 augustus 2008, 18:52
En ook in het echt is ie super :) Er is gewoon niets op aan te merken.
Foutloos hout, mooi fretboard, alles zit recht etc etc.
Ook de pots draaien lekker stevig, niet van die losse flutdingen.
Ik heb al wat goedkoper (Chinese) gitaren versleten en altijd was er wel wat op aan te merken. Schroefjes dol, schroefje scheef, los fretje, maar beide LCs die ik heb zijn gewoon foutloos. En dat heeft niets met het betaalde bedrag te maken, dus niet het clichematige "mooi voor het geld", maar gewoon echt mooi.
Hier had ik zo het dubbele voor betaald als ik hem in de winkel had zien staan.

Dus wederom een perfecte levering van de Groove Factory. Ik zag hier van de week iemand zijn neus optrekken voor GF, maar mijn ervaringen zijn echt erg positief. 3 Gitaren, een 7-gitaarrek, gitaarband, allemaal naar volle tevredenheid geleverd. Chapeau.

MatthiasDR
19 augustus 2008, 00:16
Ok, ik ga me er ook eentje aanschaffen, maar nu twijfel ik tussen da zwarte, en de blonde. als ik de zwarte zou nemen, dan zet ik het slagplaatje ook een nachtje in de koffie, dat het zowat die gelige toets krijgt, net zoals de topicstarter. Wat denken julie? zwart met koffie, of blond en zo laten?
:hippie:

Rormo
19 augustus 2008, 09:34
Tsja, ik heb een zwarte met daarop een Dark Pearl slagplaat en vind dat super mooi. Maar dit is echt puur smaak. Beetje zinloos om hier te vragen denk ik. Uiteindelijk schiet je er niet veel mee op in je keuze.

Kiré
20 augustus 2008, 14:24
Wat denken julie? zwart met koffie, of blond en zo laten?
:hippie:

Ligt er ook een beetje aan wat voor toets je wilt. De zwarte heeft een esdoorn toets en de rest (incl blond) sonokelin.

telestra
16 januari 2009, 14:27
Hallo,
Ik heb ook zo'n zwarte comet. Top gitaartje. Voelt goed en solide aan en doet m.i. niet onder voor een Fender. Ik heb de hals ietsje vlakker gesteld (was maar weinig nodig), de zadels vervangen voor gecompenseerde van messing en een 4-standen schakelaar gemonteerd. En dat kan ik ieder London City comet-bezitter aanraden. Geeft een net wat vetter geluid in deze extra stand.
Menno

R2on
16 januari 2009, 15:00
Hallo,
Ik heb ook zo'n zwarte comet. Top gitaartje. Voelt goed en solide aan en doet m.i. niet onder voor een Fender. Ik heb de hals ietsje vlakker gesteld (was maar weinig nodig), de zadels vervangen voor gecompenseerde van messing en een 4-standen schakelaar gemonteerd. En dat kan ik ieder London City comet-bezitter aanraden. Geeft een net wat vetter geluid in deze extra stand.
Menno

Gast, ff serieus? Je had wel door dat de topic was gemaakt in 2006? Die persoon heeft wellicht dezelfde tele niet meer.

telestra
16 januari 2009, 16:21
Gelijk heb je maar het valt mij op dat heel veel volk toch nog vaak in oudere fora snuffelt om daar net die info over dat ene gitaartje, onderdeeltje of amp te vinden. Vandaar deze (late) toegevoegde reactie.:)

Spitfire
16 januari 2009, 16:32
Gast, ff serieus? Je had wel door dat de topic was gemaakt in 2006? Die persoon heeft wellicht dezelfde tele niet meer.
Wat is dit nou voor een stomme bash-reply. Laatste reply was van augustus 2008 en ik weet zeker dat er vele mensen op dit forum zitten met een Comet (waaronder ik).
Ik zie steeds vaker dat mensen dit soort replies posten, puur omdat ze zien dat het in andere topics ook gebeurd... Waar soms ook gewoon waarheid in zit als iemand reageert op een topic uit 2002.


Gelijk heb je maar het vakt mij op dat heel veel volk toch nog vaak in oudere fora snuffelt om daar net die info over dat ene gitaartje, onderdeeltje of amp te vinden. Vandaar deze (late) toegevoegde reactie.:)
Precies ;)
Vertel eens wat over die 4e stand van de schakelaar. Ik heb zelf dus een Comet en ik wil hem op den duur hevig modden (waarschijnlijk blijft alleen de body+pickguard+hals over, hoewel ik er misschien ook wel een hals op wil zetten met een maple toets).

Luke-wannabe
16 januari 2009, 16:34
Als er behoefte is om over deze gitaar te praten kan dat toch gewoon? Ik zie het probleem niet?

marter544
16 januari 2009, 16:35
Het wordt pas irritant als iemand een topic bumpt een vraag te beantwoorden van 3 jaar geleden..

Spitfire
16 januari 2009, 16:40
Het wordt pas irritant als iemand een topic bumpt een vraag te beantwoorden van 3 jaar geleden..
Precies, dat bedoel ik. Maar dat was hier gewoon helemaal niet van toepassing.

Franc
16 januari 2009, 18:54
Een London City heb je voor het leven hoor :D

kalmah
16 januari 2009, 19:18
Ik start hier ook geen nieuw topic over..
Dit topic is toch al mee geklooid, misschien kan iemand even snel vertellen wat het verschil is tusse een LC spitfire en een Lc Vs-1? Beide strats, zijn het gewoon dezelfde?

telestra
19 januari 2009, 15:49
Nog even over de vierde stand: In deze stand worden de brug- en nekpickup in serie gesschakeld i.p.v. parallel, als een humbucker maar dan met heel veel ruimte tussen de twee spoelen.

den titten
7 januari 2011, 08:21
Ja, ik vernieuw het topic nog eens. Is op zich niets mis mee denk ik dan.

Ik las deze topic met veel plezier want na alle positieve commentaren zou ik graag een London City gitaar aanschaffen. Maar we zijn nu enkele jaren verder en ik vraag me af dat de gitaren nog steeds van goede kwaliteit zijn ? Hier praat men steeds over de Comet maar is de Spitfire even goede kwaliteit ?
Ik vind op (tweedehands)sites nog steeds zaken/personen die de gitaren nieuw verkopen. Klinkt me wat vreemd na gelezen te hebben dat London City ging stoppen?

vb :
http://link.marktplaats.nl/406956243
http://www.accordeonwinkel.nl/index.php?cPath=60_46

Kan iemand hier wat commentaar op geven ? De Spitfire interesseert me zelf meer.
Lijkt wel dat deze gitaren heel moeilijk nog in België te vinden zijn.

Groeten,
Tom

macwilliams
7 januari 2011, 11:54
Zo zeg, €295,- bij de accordeonwinkel tegen over de €179,- bij R&G.

Dat is nog al een verschil zeg.

den titten
7 januari 2011, 14:17
Jaja, maar ze doen er wel 50% af... Wat dus mooi komt :)
Maar Apeldoorn is veel te ver voor mij om de gitaar te testen... Zou is ze durven kopen zonder te testen (wat met mijn beperkte skills toch vrij onmogelijk is :p)
Welke winkel is R&G ? Een site ?

macwilliams
7 januari 2011, 14:42
R&G zit in oldemarkt, dat is tegen Friesland aan. Dus nog verder dan Apeldoorn voor jou. Maar als je durft, gewoon laten versturen.

den titten
7 januari 2011, 15:27
Thank you :)
Maar nu doe je het wel heel gevaarlijk klinken :
"Als je durft..."

Is de kans dan groot voor een miskoop ?

macwilliams
7 januari 2011, 17:03
Veel durven een gitaar niet ongetest aan te schaffen, ik was er zelf ook huiverig voor. Maar ik heb laatst een tweedehands telecaster via de post laten komen. Die was ook nog eens duurder, is toch goed gegaan. En daarvoor een telecaster van een paar tientjes in onderdelen. En die is ook nog eens goed bespeelbaar geworden ook.

Bij een €1000 gitaar zou ik dat niet gauw doen maar voor een paar tientjes durf ik de gok nog Wel te wagen.

JazzBass
7 januari 2011, 17:08
Ben zelf wel eens bij R&G geweest, erg leuk en gezellig zaakje. Denk dat het wel goedkomt als je daar gewoon bestelt.

den titten
10 januari 2011, 10:36
Heb een maat gevonden die wel mee een dagtripje wil maken naar Apeldoorn. Kan ik daar de gitaren eens gaan bekijken/spelen. Waarschijnlijk is er wel een winkel dichterbij dan ook, maarjah... :)

Ik lees vaak dat de London City Comet Thinline een speciale editie (50 stuks van gemaakt) zou moeten zijn. Maar ik vermoed dat dit enkel over een oude versie gaat ? Aangezien ik op veel sites de gitaar nog te koop zie staan en zelfs 1 keer onder de naam: Model 2010...

Triffid
10 januari 2011, 12:23
Heb een maat gevonden die wel mee een dagtripje wil maken naar Apeldoorn. Kan ik daar de gitaren eens gaan bekijken/spelen. Waarschijnlijk is er wel een winkel dichterbij dan ook, maarjah... :)

Ik lees vaak dat de London City Comet Thinline een speciale editie (50 stuks van gemaakt) zou moeten zijn. Maar ik vermoed dat dit enkel over een oude versie gaat ? Aangezien ik op veel sites de gitaar nog te koop zie staan en zelfs 1 keer onder de naam: Model 2010...

Ben vorige week nog bij muziekhandel Billen in Mol (BE) geweest. Daar hadden ze nog 2 telecasters in voorraad (265 € voor de Comet als ik me niet vergis).

den titten
10 januari 2011, 15:01
Thank you very much.
Maar in de andere winkel hadden ze een veel uitgebreidere voorraad. Mijn voorkeur gaat dus nog steeds naar die winkel :)

Jasper.
10 januari 2011, 17:02
Ik heb van de zomer mijn Spitfire bij R&G sound weggehaald. Geschikt prijsje en lekker dichtbij. Kon er met het puchje heen (kreeg wel panne onderweg maarja). Leuk winkeltje ook.

stikel
10 januari 2011, 20:55
Vorige week (voor mijn 10-jarige zoon ) nog een mooie, in zeer goede staat zijnde, MK 1 in sunburst met rosewood hals op 8 km van mijn woonplaats gekocht. Van iemand die er jaren mee in zijn band (XQS) had gespeeld. Speelt als een tierelier, afstelling perfect en de zoon blij. De hals is uitstekend voor de Kid en voldoet mij ook boven verwachting.

den titten
11 januari 2011, 10:08
Wat is het (belangrijke) verschil tussen een Esdoorn (maple) of een palissander (rosewood) toets ?

Ik las dat er bij London City gebruik wordt gemaakt van beide. En dat Esdoorn beter zou zijn ? Of is het enkel mooier ?

Chocola
11 januari 2011, 10:15
Wat is het (belangrijke) verschil tussen een Esdoorn (maple) of een palissander (rosewood) toets ?

Ik las dat er bij London City gebruik wordt gemaakt van beide. En dat Esdoorn beter zou zijn ? Of is het enkel mooier ?

Geen van beide is beter of is minder goed, het is gewoon net wat je smaak is. Beide zijn verschillende houtsoorten en klinken daardoor anders. Ik raad je aan om de zoekfunctie te gebruiken want dit onderwerp staat denk ik in de top 5 meest besproken onderwerpen hier op dit forum ;). Ook via Google kun je vrijwel alles vinden wat je moet vinden hierover.

edit: mocht je meer over houtsoorten willen weten, zoek op "Orpheo" :D. Dan krijg je ziekelijklange topics over de houtsoorten en de bijbehorende sounds.

Jan H
11 januari 2011, 10:49
Thank you very much.
Maar in de andere winkel hadden ze een veel uitgebreidere voorraad. Mijn voorkeur gaat dus nog steeds naar die winkel :)

Ik zag net deze advertentie op MP, zo te zien hebben ze daar nog een voorraad!;)

http://link.marktplaats.nl/363164349

den titten
11 januari 2011, 11:02
Heeft iemand ervaring met de nieuwe London City gitaren ? Ik dacht dat het bedrijf niet meer bestond ? Maar ook in de aanbieding hierboven spreekt men van 'nieuwe gitaren'...
Zijn deze ook van de goeie kwaliteit waarover gesproken wordt op de fora ? Het 'probleem' is dat de posts over London City meestal van 2006-2008 zijn...

Ik zal me eens verdiepen (kort) in de verschillen van de houtsoorten :)

Jan H
12 januari 2011, 22:54
Voor wie nog een London City Tele of Stratocaster wil kijk eens even naar deze link......en ook nog voor de helft van de normale prijs!:)

http://link.marktplaats.nl/412162777

Rock Bottom
13 januari 2011, 00:11
Voor wie nog een London City Tele of Stratocaster wil kijk eens even naar deze link......en ook nog voor de helft van de normale prijs!:)

http://link.marktplaats.nl/412162777

En nog niemand die de naam Gert Nijkamp herkent?

den titten
13 januari 2011, 09:02
'Herkennen' ?
Ik dacht nu zaterdag naar Gert Nijkamp te rijden om er een London City gitaar te halen. Nergens heb ik die prijs gezien. Klinkt veelbelovend.
Ga nu niet allemaal de winkel leegplunderen :)

allonso1990
13 januari 2011, 12:22
Als ze daadwerkelijk Comet Mk1's hebben staan met 50% korting zou ik er zeker eentje halen! Ik zou ook gelijk de Thinline versie eens proberen, die zijn volgens mij ook te gek;) heb je voor 150-225 euro een leuke gitaar!

Greenhobbit
13 januari 2011, 15:42
heb er al 1 gereserveerd, voor ze op zijn:ok:
volgende week woensdag halen:blast:

Franc
13 januari 2011, 15:47
Ik wil een rooie strat...

Maar ik mag niet :(

Jan H
13 januari 2011, 17:04
Als ze daadwerkelijk Comet Mk1's hebben staan met 50% korting zou ik er zeker eentje halen! Ik zou ook gelijk de Thinline versie eens proberen, die zijn volgens mij ook te gek;) heb je voor 150-225 euro een leuke gitaar!


Daar heb je helemaal gelijk in, ook de Thinline is een meesterlijke gitaar die (verschilt van zaak tot zaak) toch normaal tussen de 450 en 500 euro kost.
Nu daar voor 225,00 euro....moet niet gekker worden!!:mmmm:

Ik heb zelf de witte thinline echt een heerlijke Tele die fantastisch is afgewerkt en ook even zo fantastisch klinkt.
Wie ze nu nog laat staan voor dat geld is al net zo gek als de gitaarzaak die deze gitaren voor dat geld verkoopt! Doe er je voordeel mee zou ik zeggen, ;)en vraag ook eens of ze nog iets "Old Stock" hebben.

Franc
15 januari 2011, 10:49
Heb de rode Spitfire besteld (past niet in dit topic, ik weet het, maar ik vond hier de link naar de 50% korting :cooler:)
Benieuwd 'van welk jaar' deze is. Ik heb de butterscotch met rosewood fretboard en ben benieuwd hoe deze rode daarmee vergelijkt.
Heb altijd al een rode strat willen hebben en voor 148,- kun je niet tobben (of juist wel - dan staat ie mooi aan de muur).

The Running Man
15 januari 2011, 11:00
Hoe zijn de halzen van die Spitfires?
Ik zoek eventueel een Strat met een quasi Squier Strat Classic Vibe 60 neck voor iemand met kleine handen.
Geschikt of zijn het van die tuinafzettingspalen?
:rockon::rockon:

den titten
15 januari 2011, 19:54
Net thuis gekomen met 2 London City gitaren

Een Honey burst Stratocaster
En een Witte Telecaster Thinline

Mmmmmmm :)
Ga het in nieuwe topic plaatsen als ik fotokes heb

stikel
15 januari 2011, 23:22
Ook iemand bekend met onderstaande gitaar van LC

http://www.gitaartabs.nl/gitaar-kopen/products/Osprey-Dark-Blue.html

Even een plaatje van een andere site. Maar wat kan er mis gaan voor 148 euro

jutter
15 januari 2011, 23:59
Ook iemand bekend met onderstaande gitaar van LC

http://www.gitaartabs.nl/gitaar-kopen/products/Osprey-Dark-Blue.html

Even een plaatje van een andere site. Maar wat kan er mis gaan voor 148 euro

Uuuuhhh, krijg jij 50% korting???

stikel
16 januari 2011, 00:15
Helaas Alex, op dat adres niet. Wel op onderstaand adres maar daar stond geen plaatje bij.

http://link.marktplaats.nl/412162777

Franc
16 januari 2011, 07:03
Net thuis gekomen met 2 London City gitaren

Een Honey burst Stratocaster
En een Witte Telecaster Thinline

Mmmmmmm :)
Ga het in nieuwe topic plaatsen als ik fotokes heb

Niet te lang wachten met die foto's :)

Franc
16 januari 2011, 09:01
Hoe zijn de halzen van die Spitfires?
Ik zoek eventueel een Strat met een quasi Squier Strat Classic Vibe 60 neck voor iemand met kleine handen.
Geschikt of zijn het van die tuinafzettingspalen?
:rockon::rockon:

Ze zijn vrij dun (sommigen vinden te dun) maar ik zelf vind ze goed aanvoelen. Er zit wel een dikke laklaag op maar dat went.

den titten
16 januari 2011, 10:40
Ook iemand bekend met onderstaande gitaar van LC

http://www.gitaartabs.nl/gitaar-kopen/products/Osprey-Dark-Blue.html

Even een plaatje van een andere site. Maar wat kan er mis gaan voor 148 euro

Niet bekend mee, maar in de winkel Gert Nijkamp heb ik ze wel zien staan. Ook was er gisteren nog (zeker 1) exemplaar. En inderdaad, daar krijg je 50% korting. De prijzen zijn volgens mij op de site recent aangepast.
De ene gitaar was beter afgewerkt dan de andere (scherpere frets). Verder vond ik het heel vriendelijke mensen daar !

The Running Man
16 januari 2011, 11:21
Ze zijn vrij dun (sommigen vinden te dun) maar ik zelf vind ze goed aanvoelen. Er zit wel een dikke laklaag op maar dat went.
Bedankt, heb er eentje besteld; maar geen spitfire, LC Comet Mk1 in Butterscotch met zwarte faceplate. En als mijn dochter er niet mee uit te voeten kan, hou ik hem lekker zelf.
PS
Nog steeds very happy met jouw "signature" 18 watter:rockon:

Franc
16 januari 2011, 12:18
Comet heb ik ook gehad. Ook prima afgewerkt, mooi hout, mooie burst, maar een tele is echt niet voor mij.
De hals van mijn butterscotch spitfire heeft trouwens een prachtige flame, ben benieuwd hoe dat met de rode is.

Ik zie ook dat de voorraad begint op te raken: de honeyburst en rode staan al niet meer op de site :) ben net op tijd geweest denk ik.

The Running Man
16 januari 2011, 13:09
Comet heb ik ook gehad. Ook prima afgewerkt, mooi hout, mooie burst, maar een tele is echt niet voor mij.

Ben ook meer van de Strats en soms een LP,
maar we hebben hier inmiddels twee vintage bassman heads dus in het kader van binnenhuisarchitectuur past een twang axe er wel bij
Hopelijkzijn de Comet halzen ook wat dunner dan gebruikelijk bij Tele's
:rockon:

allonso1990
16 januari 2011, 14:13
Ik heb niet veel tele's vast gehad, maar de comets hebben een vrij dunne hals. Dus dat zit wel goed;)

deejee
27 februari 2011, 11:38
Hoewel de advertentie niet meer op marktplaats stond toch maar eens gebeld naar Apeldoorn voor een thinline met 50% korting, had er nog 2 staan, dus zaterdag een prachtige blanke thinline gehaald voor 225 euries.
Wat een geweldige gitaar voor dat geld.
Die winkel besteelt zichzelf.

munkie
27 februari 2011, 12:14
Deze man biedt nieuwe Comets aan voor bieden vanaf 120 euri:

http://www.speurders.nl/overzicht/muziekinstrumenten/elektrische-gitaren/london-city-comet-1-81432338.html

geert1976
27 februari 2011, 12:30
De gitaren komen allemaal uit de failliete boedel van JIC Music.
Geldt ook voor de gitaren die Gert Nijkamp in Apeldoorn verkoopt.

De curator heeft ogenschijnlijk de voorraad gitaren volledig ten gelde gemaakt.
Jic importeerde ook gitaren van het merk Indie en die zie ik her en der ook al tegen stuntprijzen weggaan, dus hier zal ook wel hetzelfde voor gelden.

deejee
27 februari 2011, 12:46
Dat verhaal klopt Geert, Nijkamp had er 600 opgekocht, zijn bijna allemaal op en verkoopt ze daarna weer voor de oude prijs. Jammer voor JIC, fijn voor de mensen die een goede gitaar voor een zacht prijsje hebben kunnen kopen. ik ben iniedergeval erg tevreden met mijn "koopje".

buescher1964
27 maart 2011, 18:41
Gisteren dus een van de laatste Comets in Apeldoorn gehaald voor mijn zoontje. Door de lichte beschadiging op de body nu in het bezit van een mooie witte met mintgroene slagplaat voor 115 Euro.

Hoewel ik de opbouw van de serienummers niet helemaal weet zie ik wel verschil met mijn (een van de eerste) Comet: toch iets minder qua afwerking (scherpe frets) en een naar mijn idee dikkere hals.

Heeft iemand enig idee hoeveel Comets er uberhaupt gemaakt zijn?

geert1976
27 maart 2011, 18:49
Duizenden, ze werden in opdracht van het inmiddels failliete JIC Music in China gemaakt en door heel Nederland en ik denk ook wel daarbuiten verkocht

buescher1964
27 maart 2011, 21:31
Duizenden, ze werden in opdracht van het inmiddels failliete JIC Music in China gemaakt en door heel Nederland en ik denk ook wel daarbuiten verkocht

Dus mijn linkshandige Comet met serienummer C00000344 is dan echt een van de eerste? Volgens mij komt de tweede ook uit een nieuwe/andere fabriek, het serienummer begint met C1.

Bert Gitaar
27 maart 2011, 21:40
Als het goed staan er hier nog een aantal nieuwe London City gitaren.
Meerdere volgens de site.

http://www.thehouseofmusic.nl/Elektrische-Gitaren/London-City-Comet-zwart

buescher1964
28 maart 2011, 14:03
Als het goed staan er hier nog een aantal nieuwe London City gitaren.
Meerdere volgens de site.

http://www.thehouseofmusic.nl/Elektrische-Gitaren/London-City-Comet-zwart

In de eerder genoemde winkel in Apeldoorn hebben ze er nog een paar voor heel weinig...

robert10
29 juli 2011, 10:54
FYI De rest van deze partij wordt verkocht via Daan Veilingen, prijzen vanaf € 55 ex BTW en Veilingkosten.

Tekst Daan Veiling:
In opdracht van belanghebbende veilen wij een groot assortiment muziekinstrumenten en toebehoren uit het faillissement van Global Music Trading BV h.o.d.n. JIC Music. Geveild worden diverse gitaren van het merk LONDON CITY, INDIE en CUENCA en versterkers van het merk LONDON CITY.

Zie : http://www.daanauctions.com/Project.aspx?Page=1

BamBuFan1
29 juli 2011, 16:37
FYI De rest van deze partij wordt verkocht via Daan Veilingen, prijzen vanaf € 55 ex BTW en Veilingkosten.

Ik heb net bij de vorige veilig een witte Thinline gescoord. Dinsdag ophalen. SpAnNeNd!