PDA

View Full Version : Eric Johnson



Nash
7 november 2002, 18:38
Weet je welke gitarist ook echt tijd over heeft gehad....Eric Johnson. Jakkes!!! Dan speelt ie gewoon live helemaal clean op een Gibson ES335 ( niet bepaald de snelste gitaar) en dan nog superrrr snel en loupezuiver! Het is nie eerlijk!

sebass
10 november 2002, 01:40
En hij heeft ook nog nooit les gehad. Zo :smile:

RadiuS
14 november 2002, 12:42
mee eens!! supergitarist, k moet nog steeds een keer manhattan uit gaan zoeken, zon vet nummer!!

Pegasus
15 november 2002, 00:03
Op 2002-11-14 12:42, schreef RadiuS:
mee eens!! supergitarist, k moet nog steeds een keer manhattan uit gaan zoeken, zon vet nummer!!


Succes met het uitzoeken, maar ik heb die lekker al.
Ik heb namelijk het TAB-boek behorende bij G3 - Live In Concert. Jammer echter dat niet alle nummers erin staan.
De 3 nummers van Satriani staan erin, Zap en Manhattan van Johnson, The Attitude Song van Vai en Red House van Satriani/Johnson/Vai.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Pegasus op 2002-11-15 00:03 ]</font>

vulvasonic
15 november 2002, 00:56
Nash, snelheid zit niet in de gitaar, nou vooruit..., het kan helpen.
Maar Eric speelt ook vaak op een strat en doet dat zeker niet altijd met een clean geluid.
Dat het een hele goede gitarist is staat evenwel buiten kijf.

Phizer
15 november 2002, 19:26
johnson rulez, hij's snel EN heeft gevoel EN kan goed componeren... is voor mij de gouden combinatie

Barret Wallace
28 november 2002, 18:04
alleen moet hij wat spontaner doen op het podium het lijkt soms net alsof hij band is voor het publiek ofzo, een gitarist moet ook uitstraling hebben dus wat mij betreft is mister Johnson niet de gouden combinatie :smile:

Duane
29 november 2002, 15:12
Voor mij is Eric Johnson op dit moment nummer 1, zonder twijfel. Ik luister/speel vrij regelmatig z'n songs. Ik ken ook geen andere gitarist met ZO'N VET GELUID!! Weet iemand of ie nog een keer in Nederland komt?

Snow
2 december 2002, 11:43
Goeie gitarist maar staat er bij alsof ie het gaat begeven van de concentratie op z'n gitaarspel
Beetje TE vind je niet?
Proberen zo moeilijk mogelijk te spelen hehe
Dat is iets wat velen willen bereiken tegenwoordig, zo moeilijk en snel mogelijk
Zouden ze wedstrijden moeten organiseren hehe

have fun amigos

Thomasvv
2 december 2002, 17:53
Zulke wedstrijden zijn er geloof ik al wel..

Maar Johnson kan idd aardig pingelen :smile: K heb laatst de dvd van G3 een stukkie gezien... man man man.. wat een techniek.. Maar voor de show moet je er niet naartoe gaan :grin:

Snow
2 december 2002, 18:55
Die video heb ik al een tijdje

En als bluesgitarist vind in Satriani het knapst spelen van de drie
In Red House is hij de enige die Jimi echt benadert in gevoel en melodielijn
Vai kan ik gewoon niet uitstaan
op zijn gents gezegt: "Wa nen geste vent"
Zou nen goeie circus artiest zijn
Krijg echt vliegend schijt van die vent

hehe later maigos

Duane
3 december 2002, 10:21
Tja, als je 'SHOW' wilt moet je inderdaad naar Vai gaan kijken. Hij kan goed gitaar spelen maar het show gehalte is erg hoog, (met je tremelo ronddraaien en een bibliotheek aan effecten erbij gooien) en iedereen staat met grote ogen te kijken, terwijl het allemaal uit z'n pedaal komt.

Johnson is gewoon erg geconcentreerd en is denk ik wat bescheiden. Z'n zang-nummers vind ik iets minder.
Hij is volgens mij de enige die het klappende publiek bedankt na het spelen van een song. Ik heel wat meer gezien/gehoord dan die G3 dvd....die gast kan echt alle stijlen spelen!

Thomasvv
3 december 2002, 21:59
Nou, dat Vai alles uit zn gitaar haalt... neuh.. dat hij wel meer zulke dingen gebruikte dan Johnson -> jah..

Duane
10 december 2002, 13:21
Johnson is 'allround' gezien gewoon beter dan Vai. Hoewel ik de muziek van Vai gaaf vind!