PDA

View Full Version : Klaar met pedalen? Zou het echt kunnen?



LordRiffenstein
24 april 2006, 09:59
Ik heb al een tijdje het gevoel dat ik klaar ben met mijn pedalen. Heb veel getest en vergeleken en mijn setje is gewoon af voor de stijlen die ik momenteel speel. Er is niet 1 pedaal waar ik GAS voor heb, er zijn er wel verschillende die ik een keertje wil testen maar meer uit nieuwsgierigheid dan iets anders.

Mijn pedalen-set is het volgende:

-Teese RMC3LTD, ik wacht op de vervanger hiervan, een Silvermachine, duurt nu al 1 maand :angry: Vindt de Teese heel goed maar ik wil de Silvermachine wegens makkelijker te tweaken, lekkere sounds en geen on/off switch

-HWA Fuzzwork Orange, die perfect fuzz voor de sound die ik zocht

-Fulltone Octafuzz, voor Hendrix-geinspireerde momenten en ook Blue On Black van KWS, klinkt gewoon heel lekker en doet de mensen al eens raar opkijken

-Fulltone Mini Dejavibe, lekkere vibe voor mijn pseudo-Trower en Hendrix licks :hippie:

-Barber Tone Press, lekkere compressor voor funky stuff of om clean/lo gain solos wat lekkerder door te laten komen

-Xotic RC Booster, de perfecte clean boost met EQ regeling, om mijn crunch een duwtje te geven

-Xotic BB Preamp, ook als boost maar voegt iets Marshall-achtig toe, net even anders dan de andere boosts en rockt lekker

-Barber LTD, mijn solo-boost, voegt een toefje gain en mids toe waardoor je lekker door de mix gaat.

Een beetje van elk type pedaal eentje en VEEL sounds mogelijk omdat bv de RC ook lekker werkt in combi met de BB en LTD.

Verder heb ik ook nog een TS10, Barber DDSS en HWA Myclone Amp rondslingeren, op zich ook al een leuk pedalenbordje :-)

schizo910
24 april 2006, 10:19
O N M O G E L I J K ! ! ! ! !


dat noemen we "stilte voor de storm"
hahaha

BillyG
24 april 2006, 10:19
gefeliciteerd!
ik begin eigenlijk net pas met pedalen, en ik merk nu al dat me dat veel geld gaat kosten om tot mijn ideale setup te komen.

LordRiffenstein
24 april 2006, 10:36
Hahaha, wel mogelijk en voor er iemand begint over delays en chorus ed, wil ik er even bij vermelden dat er nog een trosje rack fx bijhoort die alle modulaties, reverbs en delays voor hun rekening nemen :soul:

Speeddemon
24 april 2006, 10:44
Ergens ken ik 't gevoel wel hoor Yoeri.
Mijn board verandert ook nauwelijks meer.

En de dingen die ik veranderd zou willen zien, die zijn er nog niet;
bijv.
-een kruising tussen een Line 6 Echo Park en Korg dl301, in Boss-formaat,
-een 'boutique' grafische EQ (ik heb er wel de faders voor, maar geen circuit. *zwaait met vragende puppyogen naar Dirk_Hendrik*)

Tja, en verder zou ik wel verschillende boards willen, voor verschillende soorten muziek.
Een allround-board, een metal/rock board en een vintage mojo-board (voor meer surf/rockabilly/blues dingen).

Harm
24 april 2006, 10:45
-Fulltone Octafuzz, voor Hendrix-geinspireerde momenten en ook Blue On Black van KWS, klinkt gewoon heel lekker en doet de mensen al eens raar opkijken


Youri,

Heb jij misschien ervaring met de Ultimate Octave? Ik zit nog altijd te gas-sen op een mooie octave fuzz en die ultimate octave leek me ietsjes uitgebreider maar is volgens mij iets anders qua tone...

Mooie pedalen partij heb je Youri! Ik denk idd voor wat jij speelt en lekker vindt om te spelen zit alles erbij!
Meteen een leermomentje voor mij... Meer pedalen uitproberen en kijken wat bevalt!

Harm

Mitch
24 april 2006, 11:08
Tja, bij mij verandert er ook steeds minder. Of het dus echt 'klaar' is durf ik niet te zeggen. Er zijn best een paar dingen die ik viir de gein zou willen proberen, zoals de Barber Small Fry of een fuzz van Speedy of de nieuwe Little Big Muff, maar eerlijk gezegd heb ik eigenlijk niks meer nodig.
Dus ik beheers me.

Dat kost me wel een hoop energie, maar minder geld :D

LordRiffenstein
24 april 2006, 11:20
Ergens ken ik 't gevoel wel hoor Yoeri.
Mijn board verandert ook nauwelijks meer.

En de dingen die ik veranderd zou willen zien, die zijn er nog niet;
bijv.
-een kruising tussen een Line 6 Echo Park en Korg dl301, in Boss-formaat,
-een 'boutique' grafische EQ (ik heb er wel de faders voor, maar geen circuit. *zwaait met vragende puppyogen naar Dirk_Hendrik*)

Tja, en verder zou ik wel verschillende boards willen, voor verschillende soorten muziek.
Een allround-board, een metal/rock board en een vintage mojo-board (voor meer surf/rockabilly/blues dingen).

Er is een kans dat ik binnenkort in een pure bluesband speel en dan heb ik uiteraard al die troep niet nodig dus dan kan ik weer aan de gang voor een klein board, od/fuzz/wah en done :cooler:

Het is leuk om verschillende boards of zelfs setups te hebben maar ook niet altijd haalbaar. Dat is ook een reden waarom ik met mijn rack werk, krijg soms wel eens commentaren van de bluesplitie maar dat kan me geen reet schelen. :)

LordRiffenstein
24 april 2006, 11:22
Youri,

Heb jij misschien ervaring met de Ultimate Octave? Ik zit nog altijd te gas-sen op een mooie octave fuzz en die ultimate octave leek me ietsjes uitgebreider maar is volgens mij iets anders qua tone...

Mooie pedalen partij heb je Youri! Ik denk idd voor wat jij speelt en lekker vindt om te spelen zit alles erbij!
Meteen een leermomentje voor mij... Meer pedalen uitproberen en kijken wat bevalt!

Harm

Ultimate Octave is donkerder van sound en vond ik te donker. Vond de pure fuzz ook niet wow terwijl ik die van de Octafuzz wel lekker vind klinken.

Ik heb een maand geleden alles bij elkaar misschien 20 boost/od/dist pedalen getest en toen bleek eigenlijk weer dat bv een Barber LTD HEEL veel bied. Ik gebruik zo ook meer als boosters dan als echte overdrive-pedalen. VEEL testen is inderdaad de boodschap.

Harm
24 april 2006, 13:04
Ultimate Octave is donkerder van sound en vond ik te donker. Vond de pure fuzz ook niet wow terwijl ik die van de Octafuzz wel lekker vind klinken.

Ik heb een maand geleden alles bij elkaar misschien 20 boost/od/dist pedalen getest en toen bleek eigenlijk weer dat bv een Barber LTD HEEL veel bied. Ik gebruik zo ook meer als boosters dan als echte overdrive-pedalen. VEEL testen is inderdaad de boodschap.

Ok, dankje wel Yoeri! weet ik wat me weer te doen staat... Een zaak vinden die al dat mooie spul op voorraad heeft! hahaha!!!

Ik zal er eens tijd voor maken!

Harm

Lucluc
24 april 2006, 13:47
Ik vind dat je nog veel pedalen hebt die vrijwel hetzelfde doen. Twee boosters, een LTD gebruik je dan ook nog eens als booster. Eerlijk gezegd denk ik dat je je beter kan beperken tot 1 booster, dat scheelt weer tone suck.

LordRiffenstein
24 april 2006, 14:02
Ik vind dat je nog veel pedalen hebt die vrijwel hetzelfde doen. Twee boosters, een LTD gebruik je dan ook nog eens als booster. Eerlijk gezegd denk ik dat je je beter kan beperken tot 1 booster, dat scheelt weer tone suck.

Klopt, de 3 boosters liggen in mekaars buurt maar klinken toch verschillend en ik gebruik ze ook net even anders. Geen extra tone suck echter omdat ze in een looper hangen in mijn rack.

Mitch
24 april 2006, 15:33
Ja, da's echt niet zo gek hoor, Luc. De truuk van gain stapelen....het is een andere benadering maar werkt prima. Niet dat je nou direct drie pedalen tegelijk aan hebt, maar combinaties van de drie kunnen subtiel andere geluiden opleveren. Misschien niet direct iets wat je voor studiowerk zou gebruiken vanwege de ruis, maar live werkt het prima.

Lucluc
24 april 2006, 15:46
Persoonlijk lijkt het me dat je het overzicht kwijtraakt met zo veel pedalen die ongeveer hetzelfde doen. Ik heb ook een tijdje een Super Duper en RC tegelijk gebruikt. Daarnaast ook nog een gewone overdrive, een Red Snapper. Op een gegeven moment sta je zoveel effecten te schakelen, dat je daar meer mee bezig bent dan met mooi spelen.

Ik hoop dat ik niet als een zeikerd overkom. Ik vind het een mooie verzameling effecten. :hippie:

Mitch
24 april 2006, 15:54
Welnee, zeiken hebben we andere topics voor :sssh:
Maar serieus: je onthoudt dat snel hoor. Stel dat je drie gain/boost pedalen hebt die je wel eens combineert, dan heb je al gauw uitgezocht en onthouden welke combinatie je waar aan wilt hebben. Tapdansen valt best mee...

LordRiffenstein
24 april 2006, 15:55
Persoonlijk lijkt het me dat je het overzicht kwijtraakt met zo veel pedalen die ongeveer hetzelfde doen. Ik heb ook een tijdje een Super Duper en RC tegelijk gebruikt. Daarnaast ook nog een gewone overdrive, een Red Snapper. Op een gegeven moment sta je zoveel effecten te schakelen, dat je daar meer mee bezig bent dan met mooi spelen.

Ik hoop dat ik niet als een zeikerd overkom. Ik vind het een mooie verzameling effecten. :hippie:

Nee, ik begrijp je standpunt maar ik schakel alles met een midi-pedaal dus is het wel wat minder tapdansen, veel dingen zijn voorgeprogrammeerd. Verder is het voor mij ook belangrijk dat de verschillende pedalen ook lekker klinken in combi met een teruggedraaide volume-knop en zodoende is het klanken palet nog wat groter.

Eerlijk gezegd, ja het is allemaal overkill en het publiek merkt het verschil echt niet maar we doen het toch niet enkel voor het publiek?

marc_o
24 april 2006, 15:56
Tja, pedalen.
ten eerste: Mooie verzameling Youri. Ben toch ook wel benieuwd naar die Fuzzwork Orange.....wellicht ook maar eens aanschaffen....

Als je klaar bent, vind je toch vast wel weer iets om je geld aan uit te geven?

Reserve-set voor alles?
Nieuwe banden voor onder je rack, of motoriseren die handel....

By the way....boost-pedalen zijn ook gewoon het leukst. Heb me afgelopen weeeknd weer eens laten verassen door een redelijk goedkoop pedaal van Nobels, hun versie van de tube-screamer.....verdomme, die klinkt echt heel goed en zelfs op een transistorversterker klinkt ie geweldig...rond de € 50,-

Mitch
24 april 2006, 15:58
Pedals are to please yourself :cheerup:

Rock&Roll
24 april 2006, 16:19
Idd, hoewel ik de laatste tijd toch ook wel het gevoel begin te krijgen dat ik bijna aan mijn gewenste setup zit qua pedalen. Ik ben niet zo'n enorme fan van modulatie, dus daar ben ik sowieso weinig mee bezig. Qua boost, overdrive, fuzz en distortion zou ik weldra mijn gehele setup af hebben. :rockon:

LordRiffenstein
24 april 2006, 17:05
Tja, pedalen.
ten eerste: Mooie verzameling Youri. Ben toch ook wel benieuwd naar die Fuzzwork Orange.....wellicht ook maar eens aanschaffen....

Als je klaar bent, vind je toch vast wel weer iets om je geld aan uit te geven?

Reserve-set voor alles?
Nieuwe banden voor onder je rack, of motoriseren die handel....

By the way....boost-pedalen zijn ook gewoon het leukst. Heb me afgelopen weeeknd weer eens laten verassen door een redelijk goedkoop pedaal van Nobels, hun versie van de tube-screamer.....verdomme, die klinkt echt heel goed en zelfs op een transistorversterker klinkt ie geweldig...rond de € 50,-

GAS voor pedalen is wel klaar, mijn rackie is verder ook prima en gitaren heb ik ook zat met mijn 3 Haar gitaren + Fender. Dus komen de versterkers/cabs weer aan bod maar daarover binnenkort meer in het desbetreffende forum.

Die Nobels zal de ODR-1 wel geweest zijn, HEEL erg lekker, beetje Bad Monkey verhaal, heel veel pedaal voor de prijs. De oude zijn in dit geval nog net iets beter van sound dan de nieuwe.

vinni
24 april 2006, 17:13
Heb ook altijd veel pedalen gehad....en niet de minste.

Nu speel ik alweer tijden met een RC Booster, MXR EQ, Strobostomp en een Silvermachine. Andere FX komen uit mn G-system.

Moah...die G-system mag er van mij wel uit. Toch liever wat pedalen erbij.
Maar de genoemde pedalen doe ik zeker niet weg!

Wat ik zoal gehad heb :
Foxrox TFZ flanger, CryBaby, RMC1, Wizzard wah, 2X Carl Martin Chorus, 2X Carl Martin Compressor, Carl Martin HDBmkII, Carl Martin Combinator, Voodoo lab tremolo, Line6 DL4, Maxon AD80, Maxon Fl301, Korg DT7, Lehle switch, Crowther Hotcake, 2X AC booster, T-rex Replica, Fulltone OCD, Morley Litle Alligator, EH Small clone, Boss AC2.........

Valt wel mee dus....:eek:
En dan ben ik ongetwijfeld het e.e.a. vergeten.
Rackzooi heb ik maar niet genoemd.
En wat ik allemaal wel niet getest heb......belachelijk veel...
slechts vier pedaaltjes overgehouden.....moah....netjes...

Vinni

Nitefly7
24 april 2006, 20:15
wat een (ex-)arsenaal, tof hoor..

ik moet zeggen dat ik me voorlopig klaar vind, échte Gas heb ik niet meer (ik weet dat ik 'n EX-7/whammy wíl, maar niet nodig heb en een octave fuzz is ook leuk, maar niet nodig... reverbje voor piezo's wel, dus na 3 pedalen ben ik klaar (en dat voor m'n 30e!)

maar uhm, wat wilde je precies zeggen met je post ?
don't get me wrong, het is altijd leuk om te zien welke pedalen mensen gebruiken/gebruikten/willen kopen/of niet, maar het lijkt me sterk dat je alleen maar even kwam vertellen wat je hebt gehad, niet?

vinni
25 april 2006, 14:31
Hahahaha....


Nou ja...patsen is toch leuk?

Nou nee....
Voornamelijk om andere een beeld te geven van mijn referentiekader. Dat ik al heel veel gehoord, gebruikt en getest heb om tot de huidige pedalen te komen.

Had het er ook eens met wat andere gitaristen over......je moet eerst heel veel gehoord, getest en gebruikt hebben voordat je echt weet wat er mogelijk is en wat je zelf wil......wel duur!

Overigens wat Yoeri heeft....geen GAS meer voor pedalen....
Da' kennik nie! :cooler:

Alleen zwabber ik nog teveel met ideeen.....een van mijn minpunten.

Vinni

Von Trippenhof
25 april 2006, 18:09
Eerlijk gezegd, ja het is allemaal overkill en het publiek merkt het verschil echt niet maar we doen het toch niet enkel voor het publiek?



PRECIES! Je mag ook gewoon lol hebben in je spullen, toch? (Zolang het je muziek niet verpest)

The Fourth Horsemen
25 april 2006, 23:34
yo lord riffenstein

mag ik weten wat je ongeveer hebt betaald voor je midi besturing van je pedalen?

heb trouwens ook Xotic RC en BB, wel bassversies... en wsl komt er een tone press bij :rockon:

LordRiffenstein
26 april 2006, 08:38
yo lord riffenstein

mag ik weten wat je ongeveer hebt betaald voor je midi besturing van je pedalen?

heb trouwens ook Xotic RC en BB, wel bassversies... en wsl komt er een tone press bij :rockon:

Tja, heb zowel mijn All Access als mijn GCX 2de hands gekocht. Er zijn andere oplossingen afhankelijk van hoeveel pedalen je wil schakelen. Er is bv de Axess Electronics GRX4 die 4 loops heeft en iets van 250euro kost, de GCX nieuw kost ongeveer 500euro maar dan heb je 8 loops. Midipedaal is ook verschillend, bij de GCX 'hoort' de Ground Control Pro die ook 500 nieuw kost, een All Access nieuw is 850 of zo maar ook hier meerdere mogelijkheden.

The Fourth Horsemen
26 april 2006, 10:58
bedankt

vier loops zou ideaal zijn, gebruik jij 'm ook om de 'footswitchable' functies van je amp te sturen?

LordRiffenstein
26 april 2006, 13:52
bedankt

vier loops zou ideaal zijn, gebruik jij 'm ook om de 'footswitchable' functies van je amp te sturen?

Nee, ik heb een aparte midi-switcher van Engl.

marc_o
26 april 2006, 14:57
Heeft er iemand trouwens een GAS-pedaal???

Mitch
26 april 2006, 14:58
Ja, maar de mijne heeft nog van die pre-common rail slow starter diesel transistors, die gaan niet zo hard qua gain.

marc_o
26 april 2006, 14:59
Is waar, maar die hebben wel de MOJO in huis.....





wordt het niet weer eens tijd voor een pedalendag, gij oh grote organiseer GOEROE!!

Mitch
26 april 2006, 15:03
't Kriebelt hè ? :D Eerlijk gezegd, qua drukte voel ik meer voor het najaar voor een full size Pedalendag.

marc_o
26 april 2006, 15:13
't Kriebelt hè ? :D Eerlijk gezegd, qua drukte voel ik meer voor het najaar voor een full size Pedalendag.


Ach, jij gevoelsmens.......overboord met die gevoelens en denk aan ons, organiseer zo'n dag en rammelen maar!!!!!!!

LordRiffenstein
26 april 2006, 15:13
't Kriebelt hè ? :D Eerlijk gezegd, qua drukte voel ik meer voor het najaar voor een full size Pedalendag.

There's a smell in the air and it's called a STICKY!!! :cooler:

marc_o
26 april 2006, 15:18
Ik ruik het ook!!!!!!!

Mitch
26 april 2006, 15:59
Koest ! Af !





(Ik ga kijken wat ik kan doen, oké ?)
:sssh:

Tristan
26 april 2006, 21:03
(prr... prr... prr ...gerommel in de buik...)
GAS GAS GAS GAS GAS GAS

Holle Bolle GAS:
pedaal hier, pedaal hier!!!

marc_o
27 april 2006, 09:58
There's a smell in the air and it's called a STICKY!!! :cooler:


Welnee, je bent gewoon een joint aan het roken Yoeri!

LordRiffenstein
27 april 2006, 10:27
Welnee, je bent gewoon een joint aan het roken Yoeri!

http://imageserver1.textamerica.com/user.images.x/86/IMG_461086/_0525/TZ200525213356467.jpg

:cooler:

Mitch
27 april 2006, 12:25
Goh, je bent wel afgevallen sinds je die zonnebankkuur hebt gedaan.

Rock&Roll
27 april 2006, 12:46
Die foto is te zalig!!
ff OT: binnenkort heb ik die blackstar, en hopelijk zijn dan mijn distortion zorgen voorgoed voorbij. :sssh:

vinni
29 april 2006, 12:47
Nou,

G-system staat te koop. De pedalen die ik had....hou ik natuurlijk.

War er voor in de plaats komt.....tja.....dat blijft nog eventjes mijn geheim.

Vinni

vinni
30 april 2006, 21:16
Tjaa....

Had dus ter vervanging de Damage Control Timeline and Glass Nexus besteld.
Nu ontving ik net een mailtje dat dat pas september gaat worden.
Bestelling maar gecancelled.

Zal dus voorlopig nog maar met de G-system blijven spelen.

Groet,
Vinni

Rutger
1 mei 2006, 00:30
Vlg mij ben je pas klaar met pedalen als je geld op is :p

of dat van je vriendin, of dat van je bank...

schizo910
1 mei 2006, 10:35
wordt het niet weer eens tijd voor een pedalendag, gij oh grote organiseer GOEROE!!


Menschen zouden vaker naar Meastr-O-Dijk moeten luisteren. Hij zegt met zeer grote regelmaat ongelovelijk wijze dingen....

marc_o
1 mei 2006, 10:41
Zo ook het volgende:

"Drinkt allen bier en aanbidt het Swedish Bikiniteam"


en Mitch, organiseer een pedalendag

schizo910
1 mei 2006, 10:51
Ik zei het toch....


de man zit vol wijze woorden!

Harm
1 mei 2006, 11:30
Zo ook het volgende:

"Drinkt allen bier en aanbidt het Swedish Bikiniteam"


en Mitch, organiseer een pedalendag


GOEROE!!!! LOL!!


Harm