PDA

View Full Version : doen?



iwamoto
24 april 2006, 02:33
beste cornuiten!
bij mn tech staat een RG 565, met een hotrails in de nek,
maare, iemand heeft een poging gedaan m zelf te schilderen, het ding ziet er niet uit, nou issie maar 80 euro,
maar ik wou ffe weten of daar een standaard Edge Pro inzit, net als in de RG570, want die van mn 570 heeft n scheurtje, en dan kan ik ze gewoon wisselen, dus...spreekt u maar raak!

Jiboom
24 april 2006, 04:41
Ik kan alleen RG565's vanaf 1992 terugvinden in de Ibanez catalogus. Vanaf 1992 zitten op RG5xx modellen Lo-Pro Edge tremelo's. Daarvoor zaten er Edge tremelo's op. Later zijn RG5xx modellen hernoemt naar RG15xx en zit er een Edge Pro op. Misschien zijn hier nog uitzonderingen op, dat weet ik niet helemaal zeker.

Maar ik vermoed dat er dus op die RG565 een Lo-Pro Edge op zit, en je dus pech hebt. Maar als je dat ding gewoon een keer gaat bekijken of een foto ervan, weet je het zeker... :satisfie:

iwamoto
24 april 2006, 08:28
Ik kan alleen RG565's vanaf 1992 terugvinden in de Ibanez catalogus. Vanaf 1992 zitten op RG5xx modellen Lo-Pro Edge tremelo's. Daarvoor zaten er Edge tremelo's op. Later zijn RG5xx modellen hernoemt naar RG15xx en zit er een Edge Pro op. Misschien zijn hier nog uitzonderingen op, dat weet ik niet helemaal zeker.

Maar ik vermoed dat er dus op die RG565 een Lo-Pro Edge op zit, en je dus pech hebt. Maar als je dat ding gewoon een keer gaat bekijken of een foto ervan, weet je het zeker... :satisfie:
pas vanaf 92? ik heb een '91 RG maar ik dacht altijd dat er een Edge Pro opzat, het is namelijk een oer ding, maar ik zal wel eens n foto maken van die van mij
http://img129.imageshack.us/img129/2126/18040601512fu.jpg
wat is dit dan? hij werkt gewoon hetzelfde als een standaard floyd rose, dus niet als die nieuwere ibanez floyd's met apparte "schoefjes" voor de snaren

almarvk
24 april 2006, 09:46
80 euri voor een RG? Doen! Gewoon ander kleurtje geven etc! Perfect ramgitaartje :)

SimonS
24 april 2006, 09:57
inderdaad, gewoon doen. daar loop je je geen buil aan. desnoods nog even afdingen tot 50 euro ;)

iwamoto
24 april 2006, 09:58
inderdaad, gewoon doen. daar loop je je geen buil aan. desnoods nog even afdingen tot 50 euro ;)
aleen al die hotrails is 50 ;) maar 80 is vaste prijs, het ding is vrij brak namelijk, hji zei "ik ga er niets aan doen, dus je mag m zo meenemen voor 80"

SimonS
24 april 2006, 10:00
tja, even checken of de hals nog goed is (scheurtjes, frets brak etc), en de trem checken.

Anders Destium
24 april 2006, 10:12
Niet nadenken, gelijk doen. Daarna kun je altijd kijken wat er bruikbaar aan is. Desnoods kun je de losse onderdelen verkopen voor een stuk meer dan de eigenlijke gitaar :)

En over de bruggen: Je hebt een Edge, lo-pro Edge en Edge pro en ze zijn alledrie anders. De Edge Pro is er vanaf 2003, dus die kan al niet op jouw RG zitten. Jouw floyd is een Edge, de kans is groot dat die op die 565 ook zit, en als het een lo-pro edge is dan zie je dat doordat hij minder groot overkomt. Zie www.jemsite.com (http://www.jemsite.com/) voor het verschil tussen die 2. Een Edge pro is uitgesloten...

supahfuzz
24 april 2006, 11:06
een rg565 is dezelfde gitaar als een RG550, maar dan zonder slagplaat, twee elementen waarvan een in snglecoil vorm. en met een originele Edge tremelo. als het goed is heeft deze ook een "reversed" headstock. am i right?

Bram+
24 april 2006, 11:42
Anders heb ik altijd interesse, hehe. GAS!

iwamoto
24 april 2006, 12:04
een rg565 is dezelfde gitaar als een RG550, maar dan zonder slagplaat, twee elementen waarvan een in snglecoil vorm. en met een originele Edge tremelo. als het goed is heeft deze ook een "reversed" headstock. am i right?
jepz, reversed, en die single coil is dan voor een hotrail, maar die verf, echt gadverdamme, hyet is er zonder schuren opgegaan, zou het er makkelijk afgaan?

supahfuzz
24 april 2006, 12:18
afbijt is geweldig. pas je een beetje op voor je ogen 8)

is het er in een mum van tijd af.

Franc
24 april 2006, 12:30
Als er zonder schuren is geverfd zit de vernislaag er nog tussen.
Dan haal je die verf er met wat wasbenzine zo af.
ff Poetsen, klaar.

Nickname
24 april 2006, 14:37
Gewoon doen man.. als jij het niet doet dan doe ik het wel :D

Jiboom
24 april 2006, 22:24
Als kleine aanvulling op Anders:
Zie deze (http://www.jemsite.com/tech/1setup.htm#step1) link voor het verschil tussen een Edge en een Lo-Pro Edge. Op jouw RG zit een Edge.
Het verschil is goed te zien aan de plek waar de inbusboutjes zitten.


pas vanaf 92? ik heb een '91 RG maar ik dacht altijd dat er een Edge Pro opzat, het is namelijk een oer ding, maar ik zal wel eens n foto maken van die van mij
Met "vanaf 1992" doelde ik op de RG565. De RG550/570 en nog wat andere modellen bestaan al veel langer. Ik geloof dat de RG serie in 1987 op de markt gekomen is.
En zoals gezegd kun je je voor 80 EUR niet snel een beul vallen aan die RG, al is het maar als backup voor onderdelen.