PDA

View Full Version : Voor ongeveer 35 - 50 euro een microfoon?



Ic3gl0vE
23 april 2006, 22:18
Hoi,

Ik heb een feedback tegoedbon liggen van 35 euro en daar wil ik een microfoon voor kopen. De microfoon moet geschikt in ieder geval geschikt zijn voor zang, en als mijn akoestische gitaar er ook een beetje leuk doorheen kan komen is dat mooi meegenomen. Ik weet natuurlijk ook wel dat een echt goede microfoon veel en veel meer kost, maar ik heb geen zin om ver over het bedrag van de bon te gaan. Laten we het er op houden dat ik 50 euro wel genoeg vind. Wat valt er in deze prijsklasse aan te raden?

edit: mijn mengtafel beschikt wel over fantoomvoeding dus een condensatormic is een optie. Hij moet dan alleen niet rondomgevoelig zijn want ik wil niet teveel ruis van mijn computer op mijn opnames

harrie-beton
23 april 2006, 22:34
ok ok, ik ken deze mic wel en het klinkt niet slecht.
Je kunt hier alles mee opnemen, zang (met bescherm kapje tegen spuug) tot gitaren.


Behringer C1

* Groot membraam condensator microphone
* cardiod pick up pattern
* Inclusief houder en case

Ic3gl0vE
26 april 2006, 11:53
Dank je, is dat beter dan zo'n superlux ho8 van 4 tientjes?

Of kan ik beter iets meer uitgeven en voor bijvoorbeeld een MXL990 gaan ofzo. Ik lees over alle goedkope microfoons hele positieve en hele negatieve verhalen en reviews van tijdschriften kan ik nergens vinden. Ik weet dat x.studio een hele set microfoons had getest en die test op z'n site had gezet, maar ik kan die site niet openen...

El Capitain
26 april 2006, 22:21
Als je niet veel budget hebt is een condensator denk ik wel het beste idee, omdat die wat meer allround zijn en zeker voor zang wat beter geschikt zijn.
Die superlux dingen zijn op zich ook niet heel slecht voor de prijs...

Ic3gl0vE
2 mei 2006, 19:24
Momenteel zit ik naar T.Bone te kijken, daar hoor ik ook erg positieve dingen over. Deze microfoons (huismerk van Thomann.de) komen uit dezelfde fabriek als de Studio Electronics microfoons en het schijnt dat het intern ook heel veel op elkaar lijkt, alleen t.bone is dus goedkoper.
Voor accesoires (stand, plopfilter) kan ik dan m'n tegoedbon gebruiken :)

Ic3gl0vE
9 mei 2006, 13:30
Ok het is bijna rond, het wordt waarschijnlijk deze (http://www.thomann.de/de/the_tbone_sc400_grossmembranmikro.htm)

Op dancetech.co.uk of iets dergelijks stond een demo'tje, gemaakt met deze microfoon en een goedkope pre-amp, en het klonk prima.

Ik heb ook wat demo's gehoord van behringer microfoons (o.a. de B1) en die vond ik wat scherp klinken. De t.bone mics klinken wat warmer.
Voor de geïnteresseerden, op www.amazona.de kun je wat reviews met soundclips vinden van verschillende T.bone mics. Ook in vergelijking met bijvoorbeeld de Neumann U87

bert k
9 mei 2006, 14:57
Ik heb ook wat demo's gehoord van behringer microfoons (o.a. de B1) en die vond ik wat scherp klinken.
Ik denk niet dat je uit verschillende demo's die conclusie kan trekken. Alleen als de opname onder exact dezelfde omstandigheden gemaakt is, kan je goed vergelijken, maar clips van verschillende bedrijven, tja, het zegt helemaal niets.
Wat niet wegneemt dat die mic er wel best uitziet.

Ic3gl0vE
9 mei 2006, 17:37
in een test op amazona.de hebben ze de behringer B1, de T.bone SC450 en SCT2000 en de neumann U87 vergeleken. steeds dezelfde opname met dezelfde pre-amp, mengtafel en recorder enz. Dat lijkt me wel een prima vergelijking. Op internet lees overal ik positieve dingen over de T.bone microfoons, behalve over de SC300 want die heeft wat veel mid en klinkt wat 'boxy'... maar die kost dan ook maar 29 euro.

Ik heb er wel vertrouwen in, en anders gaat 'ie gewoon terug... ben benieuwd!

bert k
10 mei 2006, 00:34
Je hebt gelijk, dat is objektief genoeg. Laat maar weten hoe hij bevalt!

Ic3gl0vE
10 mei 2006, 02:09
Zal ik doen :)

Ik heb trouwens een bezoekje gebracht aan Aardappeleters.net en ik moet zeggen dat het vermakelijke muziek is; interessant concept :D