PDA

View Full Version : Re-issue MXR Script logo Phase 90!



Don Olivier
23 april 2006, 22:06
http://www.bananas.com/productdetail.asp/pid_9799/productname_MXR-CSP-101S-Custom-Shop-Phase-90-Script-Pedal

Lijkt me niet verkeerd! Ben benieuwd naar de specs van dit pedaal. Heb een orginele gehad waar ik niet zo kapot van was (volume-drop als je em intrapte, waarschijnlijk oude op-amps). Beetje duur om over te laten schepen uit Amerika (80 dollar...!!!) Dan kom je inc. pedaal toch even op zo'n 150 euro uit...Weet iemand wanneer ze verwacht worden in nederland?

DREAMMACHINE
23 april 2006, 22:54
interessant, ik heb zelf een originele script en is eigenlijk het enige pedaal wat ik eigenlijk altijd op mijn board heb staan door de jaren heen.

robert-gitarist
23 april 2006, 23:00
Wow vet..is die al uit of niet?
Lijkt mij wel cool pedaal voor erbij..heb al een Phase90 maar kan altijd nog een bij :D

Edit: Kan er niks over vinden op de site van dunlop :stop:

Tristan
23 april 2006, 23:05
Nou, als dat "for real" is dan gaat mijn Phase 90 de deur uit...

Don Olivier
23 april 2006, 23:38
Nou ja, zal toch wel voor het eggie zijn?

Anyway; ik koop em meteen als ie in nederland uitkomt! Wie gaat er achteraan, ha ha?

Speeddemon
24 april 2006, 01:26
Hij is echt (heb 'm zelf in Frankfurt gezien op de Messe),
maar houd wel in je achterhoofd dat ie door Dunlop wordt gemaakt, en niet door MXR.

Plastic pot-as, PCB-mounted jacks, pot en switch, etc.
't wil op zich niks zeggen, maar hij zal niet zo degelijk zijn als een originele.

Ik heb links en rechts gehoord dat dit de EVH-Phase 90 zou zijn, met de Script knop ingedrukt, en volgens sommige kenners verschilt het circuit dan nog steeds met de originele Script Phase 90.

Ik ben zelf niet zo'n phaser-liefhebber (heb er ondertussen wel 4, waarvan 3 vintage :cooler: ), en heb nog nooit een Phase 90 bespeeld.
Ik pass alleen door wat ik gehoord heb en wat ik van Dunlop/MXR weet.

zoon van Piet
24 april 2006, 08:48
..een Custom Shop pedaal. das een nwe voor me. Een poging om een fabrieksapparaat een boutique-uitstraling te geven? En zou deze dan niet zo krakkemikkig in mekaar gezet zijn als de andere Dunlop-MXR's? Want dat scheelt inderdaad hemelsbreed met de onverwoestbare originelen...

Ik heb al diverse reissues, nabouwsels, emulaties en voortborduursels van de 90 getest. Maar slechts een ervan kon zo godsgruwelijk lekker zeveren als mijn ouwe afgeragde. Die was handgemaakt door een kennis en die man vond het nodig er een depth regelaar op te zetten. Kolder, want de enige goede stand is de fabrieksstand...


Zal wel aan mijn oren liggen: de lekkerste is degene die waar je al jaren mee speelt - waarmee aangetoont is dat phasers wezenlijk verschillen van vrouwen.

Wicked Willy
24 april 2006, 10:17
Hmmm lijkt me een typisch geval van 'kom we geven een pedaal uit dat de mojo lijkt te hebben van een oud pedaal is, maar eigelijk gewoon een slechte imitatie is', maar goed ik kan me vergissen.

Ik heb zelf de EVH Phase 90 op mijn pedalboard staan en die bevalt erg goed (was er 129 euro voor kwijt), dus das misschien iets om naar te kijken?

Speeddemon
24 april 2006, 10:35
..een Custom Shop pedaal. das een nwe voor me. Een poging om een fabrieksapparaat een boutique-uitstraling te geven? En zou deze dan niet zo krakkemikkig in mekaar gezet zijn als de andere Dunlop-MXR's? Want dat scheelt inderdaad hemelsbreed met de onverwoestbare originelen...
MXR/Dunlop heeft al een tijdje een 'Custom Shop', waarbij schijnbaar voor bekende lui e.d. dingen op order worden gemaakt.
Als ze nou eens een tube-based Distortion II zouden maken, dan heb je volgens mij aardig een JCM800 in a box.




Zal wel aan mijn oren liggen: de lekkerste is degene die waar je al jaren mee speelt - waarmee aangetoont is dat phasers wezenlijk verschillen van vrouwen.
*binnensmonds gegniffel*. :satisfie:

(overigens speel ik eind mei al 5 jaar met m'n huidige, die toch als 'nieuw' blijft 'voelen'. nudge-nudge, wink-wink. :cooler: )

zoon van Piet
24 april 2006, 11:06
*binnensmonds gegniffel*. :satisfie:

(overigens speel ik eind mei al 5 jaar met m'n huidige, die toch als 'nieuw' blijft 'voelen'. nudge-nudge, wink-wink. :cooler: )


Das dan geen beste phaser...
misschien moet je wat vaker eh.. inpluggen?

Don Olivier
24 april 2006, 11:24
Ha ha, misschien wat contact spray?

Euh...even weer on-topic. Hetlijkt mij sterk dat de nieuwe script hetzelfde klinkt als de EVH script optie. Maar...zijn ze al ergens te krijgen? Die link die ik bovenaan heb geplaatst zegt dat ze vanaf April beschikbaar zijn....

@ Speeddemon; weet jij of ie al in Duitsland uit is en waar ie eventueel te bestellen is?

Speeddemon
24 april 2006, 11:30
Das dan geen beste phaser...
misschien moet je wat vaker eh.. inpluggen?
ik plug me een ongeluk. :cooler:
Maar de juiste soort 'jacks' blijven hun 'strakpassendheid' behouden. :satisfie:

Enige jammere van de 'phaser' is dat 1/10e van z'n cyclus nogal whiney klinkt. Volgens Barend lag dat niet aan de op-amps. :seriousf:

vinni
24 april 2006, 17:19
Hmm,

Dacht altijd dat het niet zo'n kunst was zo'n script phaser na te maken.

Wel dus.....

Vinni

Don Olivier
24 april 2006, 18:20
Maar weet iemand al of ze reeds leverbaar zijn?

robert-gitarist
26 april 2006, 18:21
Maar weet iemand al of ze reeds leverbaar zijn?

Nopez nog niet leverbaar ;)
in de USA wel als ik het goed begrepen heb maar hier nog niet..althans BeNeLux niet.Rest van Europa weet ik niet.Gister bij Big One in Zwolle geweest en gevraagd.Die jongen wist niet eens dat er een nieuwe versie komt maar goed hij heeft ff voor me gebeld na AB Music in België en die zeiden dat ie pas rond juni/juli leverbaar is..Wat ie gaat kosten weten ze ook helaas nog niet..maar in elkgeval,zo staan de zaken er nu voor met de RI Script ;)