PDA

View Full Version : Pop met klassieke gitaar



Inspired
23 april 2006, 21:31
Ik ben nog een gitaar beginner. Ik heb een nylon-snarige gitaar waar ik nu op leer spelen. Nu lees ik hier en daar dat voor pop muziek je eigenlijk met een snaal-snarige gitaar moet spelen. Is snaal-snarig nu echt beter voor pop muziek of is dat een van die fabeltjes? Ik weet wel dat ze een nylon-snarige gitaar ook wel een klassieke gitaar noemen, maar dat wil toch niets zeggen? Of toch?

RvB
23 april 2006, 21:36
het ligt er puur aan of dat nummer met een nylon-snarige of een staal-snarige gitaar wordt gespeeld. er zijn zat popnummers die met nylon-snaren worden gespeeld.

harrie-beton
23 april 2006, 22:16
ik ben het wel met inspired eens, bijna alle pop is op staalsnarigen. Die lenen zich beter voor slagjes. Klassiek is vooral een tokkelinstrument.
Leuke pop op klassiek is natuurlijk Private investigations, Another day in paradise en Fragile enzo maar de meerderheid is staalsnarig.
Bovendien zijn dat tokkels!

Bijna alle wat meer ervarener gitaristen hebben ook beide soorten gitaar.

Flipkoos
23 april 2006, 22:28
Check Gosé Gonzales, Katie Melua en Luka Bloom...heel mooie popmuziek op klassieke gitaar.

evilpompie
24 april 2006, 08:23
Gewoon doen wat je het fijnst vindt. Veel fingerpickers spelen op staalsnarig (tommy Emmanuel bijvoorbeeld) echter Chet Atkins en Jerry Reed speelden nylon. Ik speel liever op een nylon met mijn vingers en akkoorden op een staalsnarige gitaar.

Flipkoos
24 april 2006, 10:20
Gewoon doen wat je het fijnst vindt. Veel fingerpickers spelen op staalsnarig (tommy Emmanuel bijvoorbeeld) echter Chet Atkins en Jerry Reed speelden nylon. Ik speel liever op een nylon met mijn vingers en akkoorden op een staalsnarige gitaar.

Speel jij akkoorden zonder vingers? :B Geintjuh...

gertdm
24 april 2006, 12:34
Elke song / compositie heeft zijn eigen sound nodig. Ene nummer leent zich beter voor nylon dan steel. En andersom.

Dridon
24 april 2006, 20:56