PDA

View Full Version : roestplekjes op elementen...



danios
23 april 2006, 21:23
goedenavond,

Op mijn elementen zijn een paar roestplekjes tevoorschijn gekomen...

Weet iemand hoe deze het veiligst te verwijderen zijn?
En wat te doen qua onderhoud om dit in de toekomst te voorkomen?

alvast bedankt voor een antwoord....

Negative K3 fan
23 april 2006, 21:26
met cooooola kun je roestplekken een beetje ouwehoeren, tip van anders destium

en je kunt ze ook gewoon laten zitten, is behoorlijk in.

Daniël_san
23 april 2006, 21:26
Doop een wattestaafje in de Cola (pepsi of Cocacola) en wrijf het over je elemnt heen, als het goed is gaat het er dan af. (en dit is geen onzin)
Als je vervolgens klaar bent drink je de rest van het blikje of het glas leeg.

jw009
23 april 2006, 21:29
goedenavond,

Op mijn elementen zijn een paar roestplekjes tevoorschijn gekomen...

Weet iemand hoe deze het veiligst te verwijderen zijn?
En wat te doen qua onderhoud om dit in de toekomst te voorkomen?

alvast bedankt voor een antwoord....


Gewoon laten zitten, dat is lekker vintage/relic als je je gitaar ook nog een paar keer rond smijt dan wordt hij alleen maar meer waard ;)

Anders Destium
23 april 2006, 21:34
Inderdaad wattenstaafjes met niet al te veel cola. De ene kant in een beetje cola dopen en daarna gelijk met de andere kant of een groter watje afnemen. Je ziet gelijk dat het werkt!

Anders Destium
23 april 2006, 22:02
Dit is een tip uit grootmoeders keuken :hippie:

Het werkt ook bijvoorbeeld bij schroeven die zijn vastgeroest :)

robert-gitarist
23 april 2006, 22:24
Dit is een tip uit grootmoeders keuken :hippie:

Het werkt ook bijvoorbeeld bij schroeven die zijn vastgeroest :)

Klopt als een bus.
Cola is gewoon best aggresief(en lekker:D) spul.Waarom dacht je dan dat cola zo slecht voor den tanden is ;)

Anders Destium
23 april 2006, 23:19
O okay, jouw grootmoeder was ook helemaal into raggende gitaren in de keuken?

Nee, alle gekheid op een stokkie, ik snap wat je bedoeld. Ik had er nog nooit van gehoord, alleen.

Tja, het was meer: Hé ma, ik heb roest op mijn gitaar. Hoe los ik dat op? Moet je er cola op doen. Ik eerst :???: maar daarna geprobeerd en het hielp. Ik probeer dingen altijd eerst zelf of dicht bij de bron op te lossen om daarna het ergens anders te proberen, bijvoorbeeld op een gitaarforum.

up-guitarman
23 april 2006, 23:53
Wat de gitaarbouwer hier me ooit vertelde was dat je dit kunt voorkomen door en beetje nagellak op die pole pieces te doen. Dit zou tegelijkertijd ook tegen ruis helpen ...

Anders Destium
24 april 2006, 00:05
Om dit soort dingen te voorkomen gebruik ik tegenwoordig WD40, te koop bij elke doe het zelf zaak voor een paar euro.

iwamoto
24 april 2006, 01:53
Om dit soort dingen te voorkomen gebruik ik tegenwoordig WD40, te koop bij elke doe het zelf zaak voor een paar euro.
en WD 40 is tevens mijn wondermiddel voor het verwijderen van sticker resten op doosjes enzo, iemand als ik kan zich daar namelijk zwaar aan ergeren :p

Arch_Evil
24 april 2006, 02:22
Klopt als een bus.
Cola is gewoon best aggresief(en lekker:D) spul.Waarom dacht je dan dat cola zo slecht voor den tanden is ;)

K heb alleen Cola Light in huis :D werkt dat ook :D

Nickname
24 april 2006, 14:46
K heb alleen Cola Light in huis :D werkt dat ook :D
Het schijnt dus dat dat spul minder goed werkt dan echte cola :) maar probeer het gewoon eens

schizo910
24 april 2006, 14:52
en WD 40 is tevens mijn wondermiddel voor het verwijderen van sticker resten op doosjes enzo, iemand als ik kan zich daar namelijk zwaar aan ergeren :p

dat lukt ook met margarine... ff boter laten intrekken en je veegt de stickerresten erzo van af...