PDA

View Full Version : Dean 79 V



Sjoerd
23 april 2006, 20:40
Hallo,

Ik zag vanmiddag een Dean op feedback.

http://www.feedback.nl/?id=55&b=V79TCS

Weet iemand of dit een beetje goede gitaar is, en of het een beetje mooi geluid heeft (niet alleen metal)

Ik heb al erg veel goede dingen over deze gitaar gehoord en vooral over zijn vintage geluid.

Sjoerd.

gerrekat
23 april 2006, 21:00
Prima gitaar voor de prijsklasse en ziet er super uit. Ik zou zeggen dat hij breed inzetbaar is. Ik vind het enige minpunt de elementen, maar dat is bij al die goedkopere Koreaanse gitaren. Vervang je die op termijn met DiMarzio's of Duncans heb je een superaxe!

Sjoerd
23 april 2006, 21:05
ok, hartstikke bedankt.

Maar dit is dus niet echt alleen metal of wel?

gerrekat
23 april 2006, 21:10
Nee, volgens mij speelde ze in de 50's al blues op V's.....

turboblues
23 april 2006, 21:39
Hallo,

Ik zag vanmiddag een Dean op feedback.

http://www.feedback.nl/?id=55&b=V79TCS

Weet iemand of dit een beetje goede gitaar is, en of het een beetje mooi geluid heeft (niet alleen metal)

Ik heb al erg veel goede dingen over deze gitaar gehoord en vooral over zijn vintage geluid.

Sjoerd.Met je laatste zin beantwoord je je eigen vraag toch?

tmcm
23 april 2006, 22:09
Spinal Tap ten top? Nouja! Laat Nigel het maar niet horen

[discussing Nigel's Guitar collection]
Nigel Tufnel: Look... still has the old tag on, never even played it.
Marty DiBergi: [points his finger] You've never played...?
Nigel Tufnel: Don't touch it!
Marty DiBergi: We'll I wasn't going to touch it, I was just pointing at it.
Nigel Tufnel: Well... don't point! It can't be played.
Marty DiBergi: Don't point, okay. Can I look at it?
Nigel Tufnel: No. no. That's it, you've seen enough of that one.

Aron Maiden
24 april 2006, 12:59
Nee, volgens mij speelde ze in de 50's al blues op V's.....

Ja, maar niet op DEAN V's, gibson natuurlijk, dit zijn metal gitaren, en je kunt er waarschijnlijk moeilijk een vintage geluid uit halen, koop dan gewoon een gibson V, die deans hebben waarschijnlijk een tering hoge output enz..

Josdevos
24 april 2006, 13:04
Ja, maar niet op DEAN V's, gibson natuurlijk, dit zijn metal gitaren, en je kunt er waarschijnlijk moeilijk een vintage geluid uit halen, koop dan gewoon een gibson V, die deans hebben waarschijnlijk een tering hoge output enz..

Ach mijn USA TC V Blueburst met Duncan JB/Jazz is heel veelzijdig hoor...

gerrekat
24 april 2006, 13:14
Ja, maar niet op DEAN V's, gibson natuurlijk, dit zijn metal gitaren, en je kunt er waarschijnlijk moeilijk een vintage geluid uit halen, koop dan gewoon een gibson V, die deans hebben waarschijnlijk een tering hoge output enz..


Wat een ongelofelijkeonzin, een GIBSON V kan je natuurlijk ook metal op spelen ligt complaat aan wat voor elementen/versterker etc. je eraan toevoegt. Het enige verschil tussen een DEAN en een GIBSON V (behalve het ge hotrodde UITERLIJK van de DEAN) is dat de DEAN een string thru body constructie heeft wat de sustain ten goede komt.

de DEAN heeft verder neckbindings, body bindings en een maple cap. de USA versies hebben nog wat leuke verbeteringen t.o.v. het originele GIBSON design. Maar wat heeft da in godsnaam te maken dat een DEAN V alleen voor metal zou zijn?

Ik heb 2 GIBSON V's gehad en daar ook uisluitend metal op gespeeld, maar dat is maar net hoe je ze gebruikt.....

Prop een set EMG's in een ES-335 en je hebt een metalgitaar....

Franc
24 april 2006, 14:43
Ik vind die V's enorm geil om te zien ,maar als ik er dan een vast heb krijg ik zo'n eeeeeeeeeeeew gevoel :( ik mis iets aan zo'n ding.

Hebben meer mensen dat?

Echt hoor, ik vind ze waanzinnig, zeker in die burst. Op de foto's: prachtig, maar als ik er dan 1 omhang.......

Herman
24 april 2006, 16:43
Ik vind die V's enorm geil om te zien ,maar als ik er dan een vast heb krijg ik zo'n eeeeeeeeeeeew gevoel :( ik mis iets aan zo'n ding.

Hebben meer mensen dat?

Echt hoor, ik vind ze waanzinnig, zeker in die burst. Op de foto's: prachtig, maar als ik er dan 1 omhang.......
+1, ik vind de looks sowieso al niet echt geweldig, maar dat KAN nog wel vet zijn, maar ik kan er NIET op spelen, net als al die andere "rare" modellen met uitstekende punten...dat hoort niet als je het mij vraagt :)

Luke-wannabe
24 april 2006, 16:46
Ja voor een V vind ik m vet.
Denk wel dat je dr een vintage geluid uit kunt halen, en anders gooi je er toch andere elementen in?

SDMF_Lispel
24 april 2006, 18:51
Ik heb er een, speelt IMO erg fijn , ff goed afstellen natuurlijk. schrikt niet van het gewicht want hij is echt licht! tja , de pickups zijn niet echt veel , maar ook niet super slecht, prop er nieuwe in en je hebt er een erg geile gitaar bij. krijg op die van mij eigenlijk alleen maar positieve comments !

Ritch
24 april 2006, 19:21
Erg geile axes als je het mij vraagt... :) Vintage gevoicte humbuckers erin gooien en gaan!

Sjoerd
24 april 2006, 19:28
ok, bedankt allenmaal

gerrekat
24 april 2006, 19:33
geloof me die humbuckers die erinzitten klinken als PAF's en helemaal niet high output metal stijl.

Davidian
25 april 2006, 10:55
Hoe is zo'n 1tje eigenlijk?

http://www.feedback.nl/?id=55&b=DEANVX


Ik wil deze zomer nog ff een gitaar erbij nemen voor optredens en gewoon een betere algemene scheurgitaar.