PDA

View Full Version : Nog een 18 Watt topje af, eindelijk!



bert k
23 april 2006, 17:42
18 Watt top eindelijk van een kast voorzien. Ik dacht hem maar in stijl met mijn 4 x 12 te doen, wel een stoer geheel. Hij is zo goed als af, alleen dat gat waar het groene oog achter zit is niet mooi, daar moet nog een of ander raampje voor.

http://www.sleepwalkers.nl/foto/amp2.jpg

http://www.sleepwalkers.nl/foto/amp4.jpg


http://www.sleepwalkers.nl/foto/amp6.jpg

Franc
23 april 2006, 17:46
Een groen oog? Vertel?

Wist niet dat jij zulke ruige muziek maakt, Bert (te oordelen naar 18Watter en gitaar) :)

nielsduursma
23 april 2006, 17:48
Een groen oog? Vertel?

hij heeft mij ook nieuwschierig gemaakt...

JoostBaksteen
23 april 2006, 17:49
Whaaha :seriousf:

Ik had altijd een beeld van een 'brave oude meneer die wat riedeltjes speelt' bij jou. Maar nu wordt duidelijk dat het gewoon een grote :rockon:beer is :D.

Maar leuk gedaan, past goed bij je cabinet. Ik ben ook wel benieuwd wat dat groene oog is :D

bert k
23 april 2006, 17:50
Je gaat vanzelf ruig spelen met zo'n beest...:)
Het is een 18 Watt, in principe, samen met Frits gebouwd, maar met hier en daar kleine mods, ik ging niet voor origineel, we hadden gewoon een berg onderdelen liggen waar wel wat mee te doen was.
Een van die mods is dus een Groen Oog. Frits had nog zo'n buisje liggen, en ik vond het wel grappig, als gimmick. Het staat als een soort prehistorische VU-meter mee te dansen, wel een mooi gezicht.
Zo zit er wel meer onzin in. Ik had bovenop het chassis (ook eigenbouw) een gat verkeerd geboord, en dat zag er niet uit. Nu zit er een neonlampje in dat aangeeft of er hoogspanning aanwezig is...

O ja, ff een mp3tje opgenomen. Eerst cleane kanaal, dan TMB kanaal: 18Watt test (http://www.sleepwalkers.nl/MP3/amptest.mp3)

nopster
23 april 2006, 19:22
Klinkt goed. Zijn die 2 1ste stukjes op het eerste kanaal opgenomen? Die vind ik toch warmer, natureller klinken. Welke speakers heb je?

bert k
23 april 2006, 19:35
Het is 4 x 12" Celestion Greenbacks, de ouwe 20 Watters nog. Dat leadkanaal is warm genoeg hoor, ik verlies wat in de opname, beetje afgeraffeld. De toonregeling is, alhoewel niet verbazend diep, toch best bruikbaar om een beetje bij te kleuren.

Het begin was idd het cleane kanaal, met alleen een toneknop. Ik vind dat omprikken toch niet echt handig, ik denk dat ik de kanalen maar schakelbaar maak, dat is makkelijker, zeker op het podium.

Robbert
23 april 2006, 20:30
M'n Echolette heeft ook een magic eye, leuk spul :D

Negative K3 fan
23 april 2006, 20:37
hey bert lijp clipje, vooral die overdrive is koel, alleen het laag 'buzzt' af en toe een beetje, of komt dat door de opname?

AART
23 april 2006, 21:07
damn, zit nog een duchtige bak gain in!

:rockon:


zit zelf te denken om een keer op zoek te gaan naar een duidelijke tekening van een recto voortrap, om die dan aan een 18 W eindtrap te hangen, lijkt me ook wel leuk, alleen jammer dat ik geen millionair ben en dus geen geld heb voor dat soort projectjes.

Negative K3 fan
23 april 2006, 21:27
recto schema heb ik wel voor je..... kun je ook vinden via de tube town site

bert k
23 april 2006, 21:53
Aart, leuk plan, kan best wel wat opleveren. Maar de gain van de 18watt zit echt in de voortrap. Op het cleane kanaal is hij vrijwel niet vies te krijgen.

Lennart, die buzz hoorde ik ook idd. Denk dat het de opname was, ik had er gewoon een microfoon voorgegooid (AudioTechnika atm41, die was toevallig aangesloten :D ) In real life is hij een stuk vetter. Ik heb hem nog niet voluit gehad.

JoostBaksteen
23 april 2006, 22:02
Op het cleane kanaal is hij vrijwel niet vies te krijgen.

Onee :devil:

Als je hem opendraait wordt hij best vies hoor, die van mij in ieder geval. Lang niet zo vies als het TMB kanaal, maar er komt wel een lekkere lead sound (/edit: denk een beetje aan stairway to heaven) uit. Dat was wel met een epiphone (SD pu's). Heb het nog niet met een strat geprobeerd.

birt
23 april 2006, 23:39
damn, zit nog een duchtige bak gain in!

:rockon:


zit zelf te denken om een keer op zoek te gaan naar een duidelijke tekening van een recto voortrap, om die dan aan een 18 W eindtrap te hangen, lijkt me ook wel leuk, alleen jammer dat ik geen millionair ben en dus geen geld heb voor dat soort projectjes.

mesas zitten minder moeilijk in elkaar dan ik dacht. ik heb net een tremoverb gerepareerd en dat viel redelijk mee.
http://sic.fotopic.net/c934519.html

Geronimo
24 april 2006, 19:37
Valt idd wel mee, zo'n rectotrap. Je kan ook een Soldano-pre nemen, die is iets simpeler, maar klinkt nagenoeg hetzelfde. Het enige grote verschil zit 'm in de EQ.

En Aart, zelf maken kost stukken minder dan kopen. Juist als je geen miljonair bent is zelf maken de oplossing;)

Leuk apparaat bert, ziet er stoer uit. Waar het je dat wybertjesgaas vandaan?

bert k
25 april 2006, 09:58
Gaas komt van de Metaalwinkel (http://www.metaalwinkel.nl/) die had het aan de rol, precies de breedte die ik zocht. Ik wilde eerst voor een wat grover rooster gaan, maar dat waren platen van een vierkante meter, dat was beetje te duur. Dit is zacht alu, lekker te bewerken.

Geronimo
25 april 2006, 10:43
Gaas komt van de Metaalwinkel (http://www.metaalwinkel.nl/) die had het aan de rol, precies de breedte die ik zocht. Ik wilde eerst voor een wat grover rooster gaan, maar dat waren platen van een vierkante meter, dat was beetje te duur. Dit is zacht alu, lekker te bewerken.

Ze verkochten dat alleen per m2 dus? Ik heb namelijk ook liever dat grovere. Frits van M gaf de tip zo'n gazen legplank van de gamma te halen. Ben naar de gamma geweest, maar dat gaas was platgewalst en dat vond ik toch niet zo mooi en het was vrij duur. Maar wat kost zo'n plaat van een meter? Misschien kan ik wat ik overhoud hiero verkopen?

Franc
25 april 2006, 10:46
Ik heb een offerte van de metaalwinkel en het is 17 euro per meter voor fijn en 22,50 voor grof. Van een rol van 50cm breed.

Ik weet alleen niet hoe fijn fijn is en hoe grof grof, ik moet er nog steeds eens langs :satisfie:

Dat spul van de Gamma heb ik ook maar is millimeters dik en niet echt bruikbaar voor bijvoorbeeld de achterkant op een Marshall box.

bert k
25 april 2006, 11:58
Wat ik heb is alu van 50 breed, gaat van de rol, dus iedere lengte is mogelijk. Ik was geloof ik nog geen 5 euro kwijt.

Grof is van staal, en komt in platen van 100 bij 100, die moet je compleet kopen, plus de kosten van het knippen. Weet niet wat het kost.

Dat spul van de Gamma is geperforeerd metaal, dus vlak alu waar gaten in geponst zijn. Metaalwinkel levert strekmetaal, dat is zeg maar ingesneden, en daarna open gerekt.

Franc
25 april 2006, 12:05
Toch staat op mijn offerte ook Alu, grof, rol van 50cm breed.
Maar goed, doet er niet toe, ik vermoed dat grof TE grof is :)

bert k
25 april 2006, 12:38
Ik zou maar eens goed informeren. Ik heb het in grove uitvoering niet gezien, maar dat spul wat ik heb is erg fijn, misschien is grof alu gewoon netjes. Vraag om de grootte van de mazen. Ik heb dacht ik 3 mm gaatjes.

Franc
25 april 2006, 12:41
Ik ga er nu echt binnenkort even langs, ze zitten hier dichtbij mijn werk, bij het Feyenoord stadion.
Zo dichtbij dat ik maar niet snap waarom ik er nog niet even langs ben gegaan :D

mayniac
25 april 2006, 13:00
Ik ga er nu echt binnenkort even langs, ze zitten hier dichtbij mijn werk, bij het Feyenoord stadion.
Zo dichtbij dat ik maar niet snap waarom ik er nog niet even langs ben gegaan :D

Volgens mij geef je het antwoord zelf al.... :D

Franc
25 april 2006, 14:52
Ja, het zal mijn natuurlijke afkeer voor voetbal zijn denk ik :D

Geronimo
25 april 2006, 15:07
Hmm ik denk dat ik ook maar weer eens naar Rotjeknor af moet reizen dan. Het liefst zou ik staal hebben ipv alu ivm eventuele deuken die er makkelijk in kunnen komen. En ze kunnen het dan gelijk mooi knippen en zetten voor me. In ieder geval bedankt voor de tip!

bert k
25 april 2006, 16:15
Je zal dat staal wel op een of andere manier moeten behandelen, verf oid, het is namelijk geen roestvrij staal! Zit je straks met een verroeste voorgevel...

Franc
25 april 2006, 16:17
Alu roest niet.
Het wordt hooguit wat dof.

Geronimo
25 april 2006, 19:37
Je zal dat staal wel op een of andere manier moeten behandelen, verf oid, het is namelijk geen roestvrij staal! Zit je straks met een verroeste voorgevel...

Hmm, dat is wel jammer. Maar mooi zwart is ook niet lelijk natuurlijk, alleen wat meer werk.

birt
25 april 2006, 21:17
Hmm, dat is wel jammer. Maar mooi zwart is ook niet lelijk natuurlijk, alleen wat meer werk.
afschuren. en de rest bekleden met bruin leder. dat ziet er zo mooi relic uit met die roestgrill :d

Nielsje
25 april 2006, 21:20
Je zal dat staal wel op een of andere manier moeten behandelen, verf oid, het is namelijk geen roestvrij staal! Zit je straks met een verroeste voorgevel...

roestvrijstaal bestaat niet, het is roestvaststaal ;)

alleen staal 'roest' de rest oxideert. Alu wordt dof, koper wordt groen.

bert k
25 april 2006, 23:13
Dit is wel zo'n nutteloze wijsneuzenopmerking. Ik wil alleen maar aangeven dat een stalen raster roest. Het zal me worst wezen hoe jij het noemt.

Franc
25 april 2006, 23:18
Toch heeft ie gelijk Bert, alu roest niet (zoals ik al een paar posts eerder opmerkte) en je hoeft het dan ook niet te verven om het tegen te gaan.

bert k
25 april 2006, 23:20
Het gaat over staal, Franc, ijzer dus.

Franc
25 april 2006, 23:23
O sorry :sssh: ik dacht dat het over dat alu strekmetaal ging.

Dan heb ik niets gezegd.

Mitch
26 april 2006, 10:45
Je moet een beetje door de opname heen luisteren, maar het klinkt erg lekker hoor !

Bert K.........the ultimate DIY rocker............soon in a theatre near you.

Geronimo
26 april 2006, 13:50
afschuren. en de rest bekleden met bruin leder. dat ziet er zo mooi relic uit met die roestgrill :d

Haha beetje Mad Max idee ja. Heeft ook wel wat.
Het eerste chassis wat ik gemaakt had was van ordi constructiestaal en die werd na een dag al bruin. Ik heb het maar zo gelaten en uiteindelijk een nieuwe laten maken van RVS (roestvrij, roestvast whatever, who gives a shit). Dus ja dan wil ik het liefst ook een bijpassend rooster. Zou jammer zijn als dat niet verkrijgbaar is.



roestvrijstaal bestaat niet, het is roestvaststaal ;)

alleen staal 'roest' de rest oxideert. Alu wordt dof, koper wordt groen.

Wat wil je hiermee zeggen dan? Staal roest niet, ijzer roest. Dus volgens mij mag je best roestvrij roepen.