PDA

View Full Version : double muff



nielsduursma
23 april 2006, 16:48
ik zit een beetje te kijken voor een double muff voor erbij. maar nou zag ik dat er geen volume knop opzit alleen een muff 1, en een muff 2 knop, dus je kan het volume niet bepalen op deze of gaat dat op een andere manier??:???:

robert-gitarist
23 april 2006, 18:28
Doublemuff is daarin niet de enige,van mijn Phase90 van MXR kan ik ook de level/volume niet regelen..hoe het precies gaat weet ik niet maar wat ik wel merk is dat mijn volume wel beetje toe neemt als ik de phase90 in trap..

nielsduursma
23 april 2006, 18:31
Doublemuff is daarin niet de enige,van mijn Phase90 van MXR kan ik ook de level/volume niet regelen..hoe het precies gaat weet ik niet maar wat ik wel merk is dat mijn volume wel beetje toe neemt als ik de phase90 in trap..

maar met een phaser/tremolo/chorus ed. kan ik het me nog wel een beetje voorstellen, maar als je nou bijv. minder of juist meer gain gebruikt met de muff zal het volume hoger of lager worden.

Jeanken
23 april 2006, 18:31
In de double mode kan je 1 van de twee muff knopjes als volume gebruiken, enkele mode is toch meer drive/boost achtig, volume gaat geleidelijk omhoog onder de pot, dus die is best af te regelen zo.
Is alweer een tijdje geleden dat ik hem nog heb bovengehaald, maar ik denk niet dat ik je blaasjes wijsmaak :D

nielsduursma
23 april 2006, 18:35
In de double mode kan je 1 van de twee muff knopjes als volume gebruiken, enkele mode is toch meer drive/boost achtig, volume gaat geleidelijk omhoog onder de pot, dus die is best af te regelen zo.
Is alweer een tijdje geleden dat ik hem nog heb bovengehaald, maar ik denk niet dat ik je blaasjes wijsmaak :D

en in de "enkele" mode kan je dus ook 1 van de 2 knopjes als volume gebruiken?

dus als ik het goed begrijp is het gewoon 1 gain, 1 volume.

martinuz
23 april 2006, 19:46
2x keer gain eigenlijk, eentje voor de eerste muff en de andere voor de 2de, dan is er nog een schuifknop om te kiezen tussen 1 muff (eerste, en de 2de knop doet dan niks) of alletwee (2 muffs achter elkaar), bij die tweede mode kan je door de 2 knopjes op elkaar af te stemme het volume en drive zowat bepalen

ik gebruik meestal alleen de eerste muff en op 9u, dus 1/4de open bovenop mijn blues deville drive.. volume neemt dus wel ongeveer evenredig met de gain toe, maar over de helft blijft het volume niet echt meer stijgen denk ik, gewoon meer gain