PDA

View Full Version : Help !! :(



MichaelSS
23 april 2006, 13:33
Yo,

Wat kan ik doen tegen een verkeurde gitaar? Hij is 20 jaar jong, maar is in de loop der tijd verkleurd. Dit mede door nicotine en zon.

Is er een middeltje voor om het op te lossen zodat hij weer mooi wit is ??

en aub niet:
Opnieuwe lakken

en ook niet: Koop een middeltje, want zo'n middeltje is tegenwoordig nog duurder dan dat deze gitaar nog waard is.

Zit er echt erg diep in. :(

Iemand?

Groetjes

Michael

/EDIT

Ff foto bij gedaan.

http://www.evolutiongaming.nl/Michael/Images/Verkleurd%20Boston.jpg

ff kopieren en in je IE plakken.

Dude
23 april 2006, 13:46
ik snap niet waar je je druk om maakt



vergeling van lak en beschadigingen noemt met karakter en betaald men een hoop geld voor....


de lak is gewoon vergeeld, dat krijg je niet weg met middeltjes alleen door hem opnieuw te lakken maar je geeft al aan dat dat geen optie is

MichaelSS
23 april 2006, 13:48
Ja ik weet dat mensen daar veel geld voor betalen, maar het is niet mijn ding om met een gele gitaar rond te zwaaien.

Maakt me ook niet uit of hij geld waard is, wil gewoon die gele bende eraf hebben. Ben ook niet van plan hem te verkopen.

Naja dan mischien toch maar een nieuw lakje erop :hippie:

DarknessAwaits
23 april 2006, 14:10
Doe moeilijk...

Reigor
23 april 2006, 14:26
Ik zeg niks aan veranderen.

wietse
23 april 2006, 14:28
heb je al geprobeerd de lak schoon te maken door middel van een lakcleaner zoals commandant?
gaat om die boston zeker? die is wel meer waard dan een pot commandant, en anders mooi zo laten nadat het ergst er af is, noemt men vintage white.

Rude Perception
23 april 2006, 14:55
uhm....
De foto doet het bij mij niet.

Kamicolo
23 april 2006, 15:00
uhm....
De foto doet het bij mij niet.

http://www.evolutiongaming.nl/Michael/Images/Verkleurd%20Boston.jpg

gitarist17
23 april 2006, 15:14
vind hem er eigenlijk wel heel tof uitzien

erice

Rude Perception
23 april 2006, 15:17
fucking hell....
Dit is toch wel zo'n geile kleur. Echt niets aan doen. Tien keer mooier dan dat echte wit. Zeker met die zwarte slagplaat8-) .

Franc
23 april 2006, 15:21
Wat zit er voor witte vlek in die rooie cirkel?

MichaelSS
23 april 2006, 16:41
Die circel heb ik gemaakt zodat je kan zien wat de oude kleur was en hoe hij nu is.

Zat 20 jaar stickertje op.

Sst.. Niks zeggen maar gitaar is evnetueel te koop

Heb het niet zo met dat gele :(. Zit wel een echt oud geluid in dat vind ik weer wel mooi.

maja.

hendrix2
23 april 2006, 17:36
ik vind het echt niet storend dat een gitaar in de loop der jaren verkleurd. Zo zie je dat de gitaar al een 'leven' heeft gehad.

up-guitarman
23 april 2006, 17:58
Pff, waar maak je je druk over, je haar gaat ook ooit nog verkleuren hoor ...

ACSlater
23 april 2006, 18:11
je kunt ook gewoon een polijstmiddel voor auto's gebruiken toch? Op de meeste gitaren zit toch een soort van autolak.
Als ik het goed zie op de foto mag je jouw toets van die strat ook wel eens flink schoonboenen met een droge doek.

MichaelSS
23 april 2006, 18:29
8) Jap gelijk aan. Moet het ook weer ff allemaal gaan doen een keer.

tmcm
23 april 2006, 19:15
hmm, volgens mij kan je boenen met de commadant tot je een ons weegt maar uv verkleuring haal je daar niet mee weg, de lak wel (als je maar lang genoeg doorgaat natuurlijk)

bleken zeg ik! In de Chloor ermee!
(en wees de eerste die het doet)

wietse
23 april 2006, 19:30
hmm, volgens mij kan je boenen met de commadant tot je een ons weegt maar uv verkleuring haal je daar niet mee weg, de lak wel (als je maar lang genoeg doorgaat natuurlijk)

bleken zeg ik! In de Chloor ermee!
(en wees de eerste die het doet)

met uv verkleuring inderdaad daar moet je mee leren leven, maar je kan er wel mooi de ergste vuiligheid mee afhalen, ik behandel mijn auto ook altijd een paar keer per jaar zo, het vuil gaat gewoon in lak zitten en zo fris je de boel weer op.
vooral na de winter is m'n auto grijzig(ongeacht hoe vaak ik hem was) en na een poetsbeurt is hij weer echt wit.

BLOK182
23 april 2006, 21:09
Ik heb wel eens oude gitaren bij mijn gitaarboer laten polijsten, om het vuil-der-jaren eraf te krijgen, en nicotine enzo. Krijg je der nooit 100% af, maar je zou het eens kunnen laten doen.

Trick
26 april 2006, 19:47
Wat een ganz geile kleur.. gewoon de eerste strat in tijden die ik mooi vind :soul: . Ik zou hem zo houden als ik jou was, het heeft karakter :hippie:

bram123
26 april 2006, 20:01
is het toeval dat iemand die zich michael SS noemt zijn gitaar zo blank mogelijk wil hebben?

washburn93
26 april 2006, 20:02
HAHAhahaha

MichaelSS
26 april 2006, 20:50
:cooler:

Lol onzin natuurlijk.

Hou gewoon niet van dit soort gitaars. Vooral deze kleur niet.

Maja! IVM aankoop fender (((( :rockon: )))) gaat deze gitaar de deur uit. Of natuurlijk te ruil tegen een leuk versterketje.

Als iemand intresse heeft zou het wel fat zijn.