PDA

View Full Version : nieuwe snaren breken



Navar0x
23 april 2006, 12:23
hoevaak hebben we deze titel al niet voor bij zien komen.. nouja..

ik heb dus een probleem, ik speel nu al 3 jaar, maar qua snaren vervangen en intonatiewerk van je gitaar ben ik een beetje een erge n00b..

Ik heb net een nieuw setje 010tjes gekocht, (voorheen had ik 09tjes) maar na 2 dagen breek ik opeens mijn hoge E, dit is me nog nooit eerder overkomen, ik speel ook totaal niet ruig, en zweet niet overmatig o.i.d..

maar het probleem is nu, hij is geknapt tussen het stukje van de zadeltjes en de brug.. (dus ik denk dat braampjes bij de zadeltjes het probleem niet kunnen zijn..) en als ik goed kijk, zie ik dat de andere snaren op precies diezelfde plek ook al een miniscuul scheurtje hebben.. Ik heb niks aangepast sinds m'n vorige set snaren, en heb ze er allemaal 1 voor 1 afgehaald dus niks is verschoven ofzo.. dus die buighoek is niet groter geworden ofzo..

Wat nu te doen? m'n brug hoger zetten o.i.d? ik zou het niet weten eerlijk gezegd..

grayfink
23 april 2006, 12:36
Ik denk dat het gezichtsbedrog is. Als het echt zo is heb je toevallig een slecht setje. Waar heb je het gehaald? Robert Tappel van Music Inn weet erg veel van gitaren. Die knakker die bij muziekhuis Prins loopt weet er ook wel wat van af. (Die chagrijnige gebroeders Prins weten zelf niets).
Ga anders even er mee terug naar de winkel...

Navar0x
23 april 2006, 12:44
Ik denk dat het gezichtsbedrog is. Als het echt zo is heb je toevallig een slecht setje. Waar heb je het gehaald? Robert Tappel van Music Inn weet erg veel van gitaren. Die knakker die bij muziekhuis Prins loopt weet er ook wel wat van af. (Die chagrijnige gebroeders Prins weten zelf niets).
Ga anders even er mee terug naar de winkel...

kheb de snaren van lotr.com ;)
en prins daar ga ik niet meer heen, sinds me ze mijn ouders een plexiglas bottleneck van 10 euro hebben weten aan te praten.. whaha :P
maar het is echt geen gezichtsbedrog, ik zie duidelijkbij de B snaar een scheurtje op exact dezelfde plek als waar de breuk zat bij de vorige, anderen zien het ook..

bram123
23 april 2006, 13:38
ja je shaar is op de brug gebroken, het lijkt alsof ie voorbij de brug en dichter bij de stoptail is gebroken omdat de snaar uitgerekt was toen ie brak. en dat er op dezelfde hoogte op de andere snaren te zien is waar de brugzadels de snaar raakten is logisch.
dus toch maar eens wat aandacht besteden aan de brug, waarschijnlijk is daar iets scherp. maar ga nou niet hoogtes verstellen enzo want dan sta je morgen hier met nog meer problemen.

Jheroun
28 april 2006, 02:51
Als er al lang een bepaalde dikte snaren op je gitaar ligt en je vervangt die door iets anders kan het zijn dat eea weer even in moet slijten. Ik heb ook altijd last van brekende snaren als ik net iets bijgesteld heb aan de brug, dan moet het toch weer even stabiliseren, zeker als je naar en ander soort snaar bent gegaan. Nieuwe zadeltjes/dingen bijvijlen gaat dan vast helpen.

De hoogte van je brug heeft hier in ieder geval weinig mee te maken :)