PDA

View Full Version : Roland vg-8 EX



beess
23 april 2006, 10:02
Hoi,

net als alle gitaristen, vermoed ik, ben ook ik voortdurend op zoek naar de juiste "tone". In mijn queeste bots ik nu op de roland vg-8 ex.
Heeft iemand hier ervaring mee ?
Mij lijkt dat het vooral de synth-geluiden dit ding populair maken, maar hoe zit het dan met het nabootsen van "echte" versterkers ? Klinkt het geheel wat als je over de PA speelt ?
Het is zo stom dat je dat elemant op je gitaar moet schroeven om dan tot de vaststelling te komen dat het toch niet "je dat" is... Ik weet dat smaken verschillen, maar misschien krijg ik toch een duidelijker beeld met getuigenissen...
Alvast bedankt !
Bart

duckman
24 april 2006, 10:25
ik heb de VG8 een week thuis gehad.Voor mij was het niet iets waar ik lekker mee kon spelen.Menu was te uitgebreid, interface was niet echt logisch.

Heb nu een podXT live met variax en dat bevalt veel beter.

paulusdeBKB
24 april 2006, 13:44
Er zijn ook gitaren waar het element al is ingebouwd (GR-ready noemen ze dat) en er zijn gitaren waar een piezo inzit die ook dienst kan doen als hexafonisch synth element, oa van Godin. Met een beetje mazzel kan je in de winkel dus uitproberen.

Lig niet te veel wakker van het feit dat je hem niet met je eigen gitaar uitprobeert: de VG is bedoeld om de hele keten te modelleren, inclusief gitaar. Het karakter van je gitaar is dus nauwelijks van invloed.

Nitefly7
24 april 2006, 19:31
voor synth geluiden (of dubbelen zoals Al DiMeola doet) is de VG-8 te gek..

als complete 'rig' -> gitaar, fx en amp is het ook erg bruikbaar
maar je kan het eigen karakter van je gitaar alleen maar in 'n 'mix' gebruiken:

de VG-88 staat ook toe de FX/COSM-modelling te gebruiken voor je 'gewone' elementen...

de VG-8 doet 'begin tot eind' in het kastje...

de Strats zijn heel bruikbaar, de LP's zijn ook wel aardig en de banjo's/resonators zijn gewoon leuk!
de akoestische gitaren zijn wel nep (maar niet nep'per dan de 12strings in de Variax'en..), in een mix mist het net dat 'akoestische' gevoel...

de amp-modelling klinkt erg goed, het is verbazingwekkend dat de VG8 zal zo oud is... (je merkt dat 't niet altijd even dynamisch is, maar zeker 'on par' met een POD 2.0....mits goed geprogrammeerd)

over een PA (mits goed geprogrammeerd) is het ook erg bruikbaar (Marty Friedman gebruikt live ook een VG-88)

een gitaar met piezo's is net iets fijner qua 'tracking' i.c.m een VG-8(8)/GR-33 etc... maar een GK-element werkt ook goed met een VG-apparaat..

gewoon proberen, hoewel ik zelf voor de tóne toch echt een Koch (..) en een lading pedalen + gitaar gebruik...