PDA

View Full Version : Set voor beginners



BadAap
22 april 2006, 22:27
hallo ik heb sinds een tijdje een electrisch gitaar waar nog wel het een en ander aan moet gebeuren maar voor die tijd zou ik graag willen weten wat ik allemaal nodig heb om een beetje te kunnen gaan spelen.

Ik heb al een versterker (sansui AU-2900) maar ik weet niet zeker of ik hier wel een gitaar in kan pluggen

zou iemand hier me mee kunnen helpen? b.v.d

excuseer mij als dit bericht in het verkeerde sub forum is geplaatst

Eko
23 april 2006, 09:35
Badaap,
Is dit wel een versterker voor een gitaar? Het merk komt bij mij niet bekend voor. Als je gitaar wilt spelen en er een tijdje mee vooruit wilt kun je beter naar een goede muziekwinkel gaan en er een kleine versterker kopen. Denk bv aan een Roland Cube. Deze zijn al te koop voor bedragen tussen 80 en 150 euro ( ligt er aan hoeveel watt je wilt) en ze bieden een hoop plezier voor het geld.
Ook zitten er tal van effecten op waar je meteen al heel aardig mee klinken kunt. Koptelefoonaansluiting en stemhulp erop en spelen maar.
Als je zegt dat er nog wel wat moet gebeuren aan je gitaar is het zeker verstandig om even langs een goede zaak te gaan. Ze kunnen dan even je instrument afstellen zodat je er met plezier op kunt spelen.
Zet hem op!