PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar!! Epiphone Sheraton



Shifty
22 april 2006, 22:11
Vandaag m'n Ibanez SZ 520 van de hand gedaan omdat het niet m'n ding was. Prachtige gitaar van goede kwaliteit, maar een beetje te modern vind ik. :P

Duzzz vanmiddag bij iemand geweest voor een Epiphone Sheraton en das 'm geworden!! Wat een fijne gitaar!! Moet nog ff goed afgesteld worden, maar first impression: hélemaal mijn ding: D Ik was er voordat ik die Ibanez kocht al weg van, maar toen was 'ie nog een stuk duurder. Nu was 'ie goed betaalbaar!

Hier wat shots:

http://caspar.mediact.nl/gear/sheraton/1.jpg

http://caspar.mediact.nl/gear/sheraton/2.jpg

http://caspar.mediact.nl/gear/sheraton/3.jpg

http://caspar.mediact.nl/gear/sheraton/4.jpg

hoofd
22 april 2006, 22:19
Jaa, is een lekkere gitaar he? Ik heb 'm ook, maar dan in natural. Congratz, je gaat er dikke lol mee beleven!

drap
22 april 2006, 22:21
Mooie gitaar Shifty, zeker weten. Gefeliciteerd jong!

Dweezman
23 april 2006, 01:50
Wat überlekker ding is dat! Enjoy, Shifty.


(en idd: wat speelde en klonk ze fijn vanmiddag ;-) Echt een instrument wat iets met je doet, weet niet wat dat is)

Eko
23 april 2006, 09:28
Mooie axe. Altijd een mooie combinatie tussen een 335 model en een goede buizenbak. Gefeliciteerd.

Wouter!
23 april 2006, 09:41
Mooie gitaar, Gefeliciteerd!

goeroezeboe
23 april 2006, 10:22
heb net dezelfde (minus slagplaat :p) en ben der ook heel content van. Ik ga (wanneer ik geld en tijd heb) de elementen, elektronica en stemmechaniekjes wel vervangen. De elementen vind ik immers niet zo goed klinken, de pots kraken en ze durft ook wel wat te ontstemmen. Maar voor dat geld is het natuurlijk een supergitaar.

robert-gitarist
23 april 2006, 12:17
Jaa, is een lekkere gitaar he? Ik heb 'm ook, maar dan in natural. Congratz, je gaat er dikke lol mee beleven!

Idem hier :)
Mooi ding..ik heb ook een naturel dus.Maare z'n sunburst is zeker net zo mooi.Gaaf ding!veel plezier ermee ;)

Shifty
23 april 2006, 12:54
Toffe reacties... Sheraton rulez :D

Weet iemand een goede, betaalbare koffer voor deze gitaar? Er zit nu wel een koffer bij (handgemaakt), maar dat vertrouw ik niet echt helemaal.

Ook suggesties voor online shops waar ik ze kan bestellen zijn welkom :)

hansies
23 april 2006, 13:37
Vandaag m'n Ibanez SZ 520 van de hand gedaan omdat het niet m'n ding was. Prachtige gitaar van goede kwaliteit, maar een beetje te modern vind ik. :P

Duzzz vanmiddag bij iemand geweest voor een Epiphone Sheraton en das 'm geworden!! Wat een fijne gitaar!! Moet nog ff goed afgesteld worden, maar first impression: hélemaal mijn ding: D Ik was er voordat ik die Ibanez kocht al weg van, maar toen was 'ie nog een stuk duurder. Nu was 'ie goed betaalbaar!

Hier wat shots:

http://caspar.mediact.nl/gear/sheraton/1.jpg

http://caspar.mediact.nl/gear/sheraton/2.jpg

http://caspar.mediact.nl/gear/sheraton/3.jpg

http://caspar.mediact.nl/gear/sheraton/4.jpg

Ik heb een Sheraton naturel, vondt hem helemaal niet goed, slechte elementen, snaren vallen niet goed uitgericht tegenover de polepieces van de elementen en op de koop toe stond een van de element slecht geplaatst tegenover de brug( of omgekeerd zoals je wil), dit neemt niet weg dat deze van u prachtig is en goed klinkt..veel plezier met deze prachtgitaar.
greetz
Hansies

hansies
23 april 2006, 13:41
Toffe reacties... Sheraton rulez :D

Weet iemand een goede, betaalbare koffer voor deze gitaar? Er zit nu wel een koffer bij (handgemaakt), maar dat vertrouw ik niet echt helemaal.

Ook suggesties voor online shops waar ik ze kan bestellen zijn welkom :)

de originele Epiphone Sheraton koffers zijn prachtig, ik heb er ook ene en niet te duur, ik weet alleen de prijs niet meer t'is te lang geleden.
Bij thomann of Musicproduktiv te koop tegen schappelijke prijzen denk ik.
succes
Greetz

FruscianteFan
23 april 2006, 15:17
Prachtige gitaar!

Herman
23 april 2006, 15:18
Mooie gitaar, gefeliciteerd :)
*Mooie versterker ook ;)

Treeb
24 april 2006, 20:27
He, Shifty, heeele classy gitaar. Je sz520 was ook wel cool, maar jammer van die tribal die nergens op slaat op zo'n gitaar. En deze het is al gezegt, maar heel mooi ding!

nielsduursma
24 april 2006, 20:36
He, Shifty, heeele classy gitaar. Je sz520 was ook wel cool, maar jammer van die tribal die nergens op slaat op zo'n gitaar. En deze het is al gezegt, maar heel mooi ding!

als je die E bedoelt (soor euro teken) die slaat wel ergens op gozer. das het "logo" van epiphone, en je raad het al dit is een epiphone sheraton... :satisfie:

SBloke
24 april 2006, 20:42
Mooie combinatie ook...

*jalours* :D

marter544
24 april 2006, 20:54
als je die E bedoelt (soor euro teken) die slaat wel ergens op gozer. das het "logo" van epiphone, en je raad het al dit is een epiphone sheraton... :satisfie:

Hij bedoelt de tribal inleg op de toets van de SZ520...

Daniël_san
24 april 2006, 21:01
Gefeli! Ziet er erg mooi uit!

Luca P
24 april 2006, 21:04
Top combinatie als je het mij vraagt!

nielsduursma
24 april 2006, 21:16
Hij bedoelt de tribal inleg op de toets van de SZ520...

ok, die kende ik niet die gitaar, maar ik dacht dat hij het over de epi was.

faasie
25 april 2006, 00:39
vind de sheratons er erg mooi uit zien, zowel in deze uitvoering als naturel. Veel plezier :P

Shifty
25 april 2006, 09:02
Ey, gister wezen reperteren met deze gitaar. Dat was wel ff wennen! Als ik de gain ook maar iets teveel open heb dan gaat 'ie piepen... wow... dat wordt dus ff finetunen... iemand ideeën/ ervaringen?

Voor de rest vet geluid hoor, weer een stap beter dan die SZ. Die SZ was naar mijn idee wel veelzijdiger, maar van alles nét niet genoeg zeg maar. Dit is karakter met een grote K :D Héél tof.

Hij geeft een heel warm geluid en hij verdient meer aandacht van de amp's equalizer dan de SZ, maar wel super vet. Ook het bridge element is een stuk krachtiger dan die SZ. Voor echte scheur is 'ie niet bedoeld, maar voor een lekkere crunch wel heel goed.

Nu een verlenging zoeken voor m'n gitaarband, hij hangt nog té hoog :) Rock 'n Roll baby :D

Dweezman
25 april 2006, 09:32
Nu een verlenging zoeken voor m'n gitaarband, hij hangt nog té hoog :) Rock 'n Roll baby :D

Duh! Jij bent ook 2 meter-nog-wat! ;-)

frekie
25 april 2006, 11:52
Gewoon de PU's vervangen door Seymour Duncan Jazz bij de nek en 59 bij de brug. Het zijn waarschijnlijk de Epi humbukkertjes die piepen. GFS is ook erg leuk voor het geld. Een semisolid gitaar kan zelf ook last hebben van feedback maar dat is geen hoge piep, meer een soort whooommm in het laag zeg maar. Blijft ie ook met goede PU's rondzingen dan de F gaten afplakken met tape of volstoppen met ouwe sokken ofzo. Mijn Richwood 400 met SD's zingt alleen op een leuke manier zeg maar. Epi gebruikt ook altijd van die mini pots die gaan kraken, gewoon vervangen door goed spul. Voor blues, jazz en lekker ouwe l*llen rock gaat er nix boven een ES335(kloon).

Shifty
25 april 2006, 13:05
Duh! Jij bent ook 2 meter-nog-wat! ;-)


LOL... neh ik ben 1.98 ;) ... echt waar! :P

Ps. Frekie: Thanx for the info... das wel 's een keer een goeie optie!
Ps2. Frekie: Ouwe lullen rock?? :D

LPplayer
25 april 2006, 15:53
Vette gitaren idd en klinken lekker alleen heb het gevoel dat de nekken van dit soort gitaren best wel breed zijn. Breder dan mijn ibanez :P


Gewoon de PU's vervangen door Seymour Duncan Jazz bij de nek en 59 bij de brug. Het zijn waarschijnlijk de Epi humbukkertjes die piepen. GFS is ook erg leuk voor het geld. Een semisolid gitaar kan zelf ook last hebben van feedback maar dat is geen hoge piep, meer een soort whooommm in het laag zeg maar. Blijft ie ook met goede PU's rondzingen dan de F gaten afplakken met tape of volstoppen met ouwe sokken ofzo. Mijn Richwood 400 met SD's zingt alleen op een leuke manier zeg maar. Epi gebruikt ook altijd van die mini pots die gaan kraken, gewoon vervangen door goed spul. Voor blues, jazz en lekker ouwe l*llen rock gaat er nix boven een ES335(kloon).

Mr.Bluesbreaker
23 oktober 2006, 00:00
Net 5 minuten die vorige eigenaar een lange mail gestuurd over een strat die ik wel wilde inruilen, hij zocht een strat. Lees ik dit.

Glaasje whiskey maar dan.


Bastard!!




:D Veel pleizer ermee!

Luke-wannabe
23 oktober 2006, 00:57
Vette gitaar! Heb ook nog een Sheraton overwogen, en echt heel tof ding! Have fun with it!

mdb
23 oktober 2006, 16:18
WOW wat een mooie. Ik wil er ooit ook ngo zo'n een!
Veel speelplezier :)

Shifty
26 oktober 2006, 21:35
Net 5 minuten die vorige eigenaar een lange mail gestuurd over een strat die ik wel wilde inruilen, hij zocht een strat. Lees ik dit.

Glaasje whiskey maar dan.

Bastard!!

:D Veel pleizer ermee!


Hehe wereld is klein hè! :)

De Fender strat klinkt op m'n Blues Deluxe weer heel anders, echt fantastisch. Ben er erg blij mee, ik ben dus tóch een single coil man... hehe, 't kan soms raar gaan ;)

Wellicht tot een volgende keer, jij ook veel plezier ermee! Succes met de muziek ;)

Ps. Glaasje whiskey? Lekker!

crapton
26 oktober 2006, 22:06
Das gek, ik had een Sheraton (sunburst) met Seymour elementen (JB & Jazz) die klonk heel tof maar heb hem weggedaan omdat ik de SZ 520 (Ibanez) veel beter vond. Ik speel pop&rock en die SZ klinkt er veel beter bij - vind ik. Bovendien nog beter afgewerkt dan die Epi, die heeft bv een zeer slechte schakelaar en elementen. Het rondzingen komt dus door die Epi elementen, niet goed gepot. Met Seymours nergens last van. Overigens bestaat er van Epi's ook een Elite uitvoering en die is volgens mij een klasse beter (en duurder).

Mr.Bluesbreaker
27 oktober 2006, 20:23
Hehe wereld is klein hè! :)

De Fender strat klinkt op m'n Blues Deluxe weer heel anders, echt fantastisch. Ben er erg blij mee, ik ben dus tóch een single coil man... hehe, 't kan soms raar gaan ;)

Wellicht tot een volgende keer, jij ook veel plezier ermee! Succes met de muziek ;)

Ps. Glaasje whiskey? Lekker!

Ik had dus in 1e instantie gedacht dat jij die Sheraton al gekocht had van euh, jezelf zegmaar...snappie:D
Dacht dat ie al weg was, maar zag niet dat de openingspost al maanden terug was.

Gaat als de brandweer zeker, strat over je blues deville/deluxe?
Moet je dr maar eens een lichte booster zoals de Barber LTD voorzetten, en de versterker op randje. Dat is echt te gek. Of een TS-808 om maar weer eens een cliche te pakken.