PDA

View Full Version : akoestisch vs elektrisch



stratestic
22 april 2006, 20:40
Ik speel nu zelf sinds een half jaar gitaar en ben begonnen op een elektrische. Nu weet ik dat het op zich geen verschil maakt of je elektrisch of akoestisch begint, maar nu vraag ik mij af of je als je als je akoestisch speelt je je sneller ontwikkeld qua gehoor, gevoel enz?

Kan zelf nergens een antwoord hierop vinden dus misschien dat jullie mij kunnen helpen met deze vraag op te lossen.

arjanb01
22 april 2006, 20:45
Ik speel nu zelf sinds een half jaar gitaar en ben begonnen op een elektrische. Nu weet ik dat het op zich geen verschil maakt of je elektrisch of akoestisch begint, maar nu vraag ik mij af of je als je als je akoestisch speelt je je sneller ontwikkeld qua gehoor, gevoel enz?

Kan zelf nergens een antwoord hierop vinden dus misschien dat jullie mij kunnen helpen met deze vraag op te lossen.

Ik heb zelf eerst negen jaar akoestisch, klassieke gitaarles gehad en ben daarna op elektrische gitaar begonnen. Na 2 elektrische gitaarlessen gehad te hebben, werd ik al gevraagd in de muziekschoolband.
En ik kan je zeggen dat je qua techniek en gehoor een dikke voorsprong hebt op iemand die begint met elektrisch.
Dus ik hoop dat ik je vraag hierbij goed genoeg beantwoord heb !
Veel succes met lessen !

Reel Big Fish
22 april 2006, 21:00
Onzin, gevoel voor muziek heb je, of heb je niet. :rockon:

1959SLP
22 april 2006, 21:58
Onzin, gevoel voor muziek heb je, of heb je niet. :rockon:

Dat ligt er maar net aan hoeveel gevoel je voor muziek hebt. Ik heb genoeg jongens over de vloer gehad die electrisch een leuk stukkie weg spelen maar als ik ze daarna een klassieke of westerngitaar in de handen duw dan komt er niks of nauwelijks wat uit. Interesse is hier natuurlijk ook een bepalende factor. Tsja, en dan heb je nog de categorie die het nooit zullen leren (de a-ritmischen).

stratestic
22 april 2006, 22:02