PDA

View Full Version : Cort G285



Fumi SG
22 april 2006, 19:13
Hoi, misschien ga ik binnenkort maar eens kijken naar een nieuwe gitaar. Ik hoef/kan geen dure Gibson ofzo. Ik zoek echter een veelzijdige gitaar die met name goed rockt, en dus een lekkere scheur heeft.

Nu kwam ik in de muziekwinkel een Cort tegen. Het type wist ik zo niet maar ik wist wel dat er SD's in zaten (2x SSL 1 en een splitsbare JB), toen ik de site checkte was de G285 de enige met SD's. Is dit een goede gitaar??

Ik ben geen beginner meer, ik zoek dus ook geen beginnersgitaar. Ik zoek echter ook geen superkwaliteit maar een leuke gitaar daartussen in. Hij moet dus wel gewoon goed zijn, op het eerste gezicht zag ie er érg goed uit!! Binnenkort eens testen.

En als laatste, ik zag dat er een Wilkinson trem op zit. Is die betrouwbaar en stemvast??

Fumi SG
23 april 2006, 00:58
nightbump:satisfie:

bogner
23 april 2006, 09:48
Ik heb zelf een S2600 (de versie met hot rails). Cort zijn wel kwaliteits gitaartjes.. De wilkinson (indien goed afgesteld) zijn wel stemvast. en evt zou je er zo graphtech zadeltjes op kunnen doen, die zijn nu ook leverbaar voor wilkinson tremelo's..


groet !

Outrage
23 april 2006, 10:01
Cort is zeker een kwaliteitsmerk. Ze maken echt goede gitaren voor een lage prijs.

Fumi SG
23 april 2006, 21:58
Is er verder helemaal niemand die iets over deze gitaar kan zeggen??:( Iets klopt er niet, die ik in de winkel heb gezien had een quilted maple top én SD's. De enige met een quilted maple top is volgens de site een gitaar met EMG's en de enige met SD's heeft een flamed maple top... raar, wie weet hier iets meer over??

Outrage
24 april 2006, 08:58
Ja vreemd. Die met EMG's heeft wel geen slagplaat. Verder vind ik bij google alleen die blauwe gitaar met SD's. Misschien dat je je best eens tot die winkel richt met je vraag en het specifieke type vraagt. Misschien zijn de elementen veranderd?

BartL
24 april 2006, 10:22
COrt gebruikt inderdaad beide elementen in hun gitaren. Is waarschijnlijk gewoon origineel dus.

Fumi SG
24 april 2006, 17:34
Ik neem inderdaad aan dat het orgineel is. Het is namelijk een nieuwe gitaar en Cort levert wel gitaren met SD's, alleen die top + elementen combi staat niet vermeld op de site...

Maar ik ga hem binnenkort maar eens testen, eens zien hoe goed ie is. Ik heb toch de cash nog niet bij elkaar dus ik heb tijd zat om hem te testen, helaas eigenlijk!:satisfie: