PDA

View Full Version : tappen en sweepen



vulvasonic
7 november 2002, 16:55
Hoe leer ik tappen (nee, niet tapdansen) enne..., naja eigenlijk de technieken die door het type 'tremshredder' gebruikt worden?

Ik speel al lang gitaar, maar heb me hier nooit in verdiept.

Zijn hier goede boeken over te vinden of weet ik veel wat..., anything???

moretel
7 november 2002, 17:12
Sweepen ben ik mee bezig, was laatst een link naar een site met goeie info.
Ik ben nu een jaar daarmee bezig en het gaat nu een stuk beter maar nog niet te vergelijken met de echt snelle jongens, sweeps is echter wel een goeie techniek die je in je normale spel mee kan nemen en tappen vind ik wat eenzijdiger, boven de veertig ? Begin er dan maar niet meer aan :smile: of je moet al je tijd erin stoppen.

vulvasonic
7 november 2002, 17:21
En de link naar die site?
;}

Negative K3 fan
7 november 2002, 21:02
Sweepen is moeilijker dan tappen, dus begin met tappen, je hebt nl behoorlijk wat linkerhand techniek (snelheid) nodig voor sweepen, voor tappen een stuk minder.

Phoenix Rising
8 november 2002, 13:50
Probeer deze link eens:

http://www.guitartricks.com/2000/trick.php?trick_id=1873&s_id=13

Als je dit afwerkt zul je zien dat tappen met een vinger best goed te doen is voor de gemiddelde gitarist, en ook best snel te leren. Tappen met al je vingers van je rechterhand is wel retemoeilijk!

Nou ja succes in ieder geval :smile:

vulvasonic
8 november 2002, 13:58
bedankt ;}

Anders Destium
8 november 2002, 16:08
Makkelijke inkomers (met de tabs dan) zijn the Philosopher van Death, Am I Evil van Diamondhead en One van Metallica.

In het echt worden ze redelijk snel gespeeld, maar met de tab kom je een heel eind, tappen is meer een trucje.

Als je makkelijk wil beginnen kun je het beste met je plectrum tappen, daarna kun je je vingers gaan gebruiken voor het tappen

Azagthoth
15 november 2002, 12:33
Volgens mij kan je beter gelijk met je vingers beginnen te oefenen, en dan je plectrum tussen je duim en wijsvinger houden. Zo leer je gelijk soepeler over te gaan naar de "nortmale" vingerpicking techniek.

gertdm
20 november 2002, 23:57
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: gertdm op 2002-11-21 15:26 ]</font>

gertdm
21 november 2002, 00:01
[ boven de veertig ? Begin er dan maar niet meer aan

Deze opmerking snap ik niet.Ik kan aardig gitaarspelen en leer nog iedere dag.
Dus als je bedoelt dat je na je 40e niks meer kan leren ben je niet echt goed bezig.
Een gedreven gitarist leert nog op zijn 70e
Ik in ieder geval wel. toevallig is tapping iets waar ik me de laatste jaren in verdiept heb en wat ik nu integreer in mijn spel.
Ik ontmoet veel gitaristen en ik kan je vertellen dat daar enkele wereldgitaristen bi zijn. En allemaal proberen ze van elkaar te leren en zijn geinteresserd in elkaars technieken.Simpel omdat ze gitaargek zijn en nooit uitgeleerd geraakt zijn.

Rutger
21 november 2002, 13:04
eh,

wat is sweepen?

moretel
21 november 2002, 14:21
[ boven de veertig ? Begin er dan maar niet meer aan


Grapje hoor,

ik leer elke dag bij maar het enige techniekje waar ik me nog niet zoveel in verdiept hebt is tapping.
Maar ik denk dat ik daar op m ijn 50 ste mee ga beginnen, is meer een tijdskwestie.

Phoenix Rising
21 november 2002, 15:25
Misschien kan je je warming up erop aanpassen. Stel je doet normaal altijd gewoon een 1,2,3,4 op 16e noten. Doe is een keer een 5,8,12 (gewoon basic tap) als warming up, dan krijg je het toch een beetje in de vingers zonder er meteen al je tijd eraan te besteden. Mocht je dan later besluiten om er echt iets mee te gaan DOEN, heb je het in ieder geval een beetje in de vingers.

You play what you practice, is het toch? :smile:

Thomasvv
28 november 2002, 16:01
Op 2002-11-21 12:04, schreef Rutger:
eh,

wat is sweepen?


gebruik de ZOEKfunctie, dan vind je het wel :smile:

Maiden Michiel
2 december 2002, 10:38
Ik ben ook sinds enkele maanden bezig met sweepen, maar dit vind ik zo ongeveer de moeilijkste techniek die er is, belangrijk is om in het ritme te blijven, ik heb nogal eens dat ik een snaar sneller aansla dan een andere.
Verder, begin een sweep op 2 snaren. Als dat goed gaat ga naar 3, dan 4 en 5 of misschien wel een 6 of 7 snarige sweep (Vai)

Rutger
2 december 2002, 11:06
Ah! Ik wist het naampje niet bij de techniek. Maar ik vroeg me al af hoe ze dat deden, dat gezwiep. :smile: Erg leuke techniektrouwens, ga ik ook even voor zitten.

Maiden Michiel
2 december 2002, 11:35
Even? Doe je best...

Rutger
2 december 2002, 16:47
dat was cynisch... :smile:

Maiden Michiel
2 december 2002, 18:54
Ik dacht al zoiets ja....

moretel
3 december 2002, 14:12
Ik ben al meer dan een jaar bezig en het begint nu pas een beetje te dagen.

vulvasonic
3 december 2002, 22:18
Bedankt iedereen voor de reacties.
Ik heb inmiddels wat links en tips van jullie gekregen, dusse....nou gaat de sweep erover!

Bedankt.
;]